Unión Deportiva Salamanca

La Unión Deportiva Salamanca foi una institución deportiva española con estatus xurídicu de sociedá anónima deportiva, aniciada en Salamanca, que cuntó con equipos de fútbol y tuvo seición d'atletismu.

Unión Deportiva Salamanca
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1923
Desapaecíu en 2013
Categoría Segunda División B d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio Helmántico (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Foi fundada'l 9 de febreru de 1923 y disuelta por resolución xudicial el 18 de xunu de 2013.

Historia editar


Historia de la U.D.S.
Dende 1923 a 1930
Dende 1931 a 1940
Dende 1941 a 1950
Dende 1951 a 1960
Dende 1961 a 1970
Dende 1971 a 1980
Dende 1981 a 1990
Dende 1991 a 2000
Dende 2001 a 2010
Dende 2011 a 2013 (Desapaición)
 
L'acta de fundación roblar nes meses del centenariu Café Novelty na Plaza Mayor de Salamanca.

La Unión Deportiva Salamanca, S.A.D. (tamién conocida polos aficionaos como la UDS o la Unión), foi fundada'l 9 de febreru de 1923 sol nome d'Unión Deportiva Española y el so estadiu yera'l Campu del Calvariu, que taba asitiáu nel Barriu de San Bernardo, cerca del campusantu salmantino. Xestóse y robló l'acta de fundación nes meses del Café Novelty, na Plaza Mayor de Salamanca.[1] El fundador y primer presidente foi Federico Anaya, l'alcalde de la ciudá naquellos años.

Tres la proclamación de la Segunda República (1931), el club pasó a denominase Club Deportivo Salamanca, pa pocu dempués, el 15 de xineru de 1932, siendo presidente José Tejero Ruiz, adoptar el so nome definitivu d'Unión Deportiva Salamanca.

Mientres los sos primeros años, l'equipu xugaba los campeonatos rexonales, alzándose col títulu del Campeonatu Rexonal Lleonés de 1924. Una década dempués, nel añu 1936, llogra un importante finxu, cuando l'equipu consigue xubir a Segunda división. El debú na categoría tuvo qu'esperar debíu al empiezu de la Guerra Civil Española, que fizo que les competiciones oficiales atayar mientres trés años.

A mediaos del sieglu XX, les andadures del club taben marcaes por ascensos y descensos ente Tercer división y Segunda división. Foi nesta etapa, na que l'entrenador Soler consiguió dos Copes d'España d'Aficionaos (57/58 y 58/59).

A finales de los 60, con Augusto Pimenta de Almeida como presidente, decide vendese la mayoría de los terrenes del antiguu estadiu y construyir unu más grande pa les esixencies del equipu. Ye según decide mercase los terrenes de Prau Panaderos nel términu municipal de Villares de la Reina pa construyir l'Estadiu Helmántico, según una serie de pistes amiestes al mesmu. El 8 d'abril de 1970 ye inauguráu dichu estadiu, anque l'equipu esi añu nun pudo caltener la categoría y baxó a Tercer división.

En 1972, entá na categoría de bronce, ye contratáu José Luis García Traid como entrenador. Con él nel banquín, l'equipu llogra dos ascensos consecutivos, de forma que na temporada 73/74 y so la presidencia de José Luis Paniagua, l'equipu xugaría per primer vegada na so historia en Primer división.

Foi una dómina dorada pal equipu charru: mientres siete temporaes l'equipu consiguió permanecer na elite del fútbol español y en delles d'eses campañes raspiando la competición europea. Otru ésitu del conxuntu charru foi aportar a semifinales de la Copa del Rei na temporada 76/77.

Dempués del descensu, namái xugó na temporada 81/82 en Segunda división; l'equipu volvió xubir de la mano de Manuel Villanova como téunicu y de Francisco Ortiz de Urbina Díez como presidente.

La década de los 80 tuvo marcada pola cayida del equipu, tres dos descensos consecutivos, a la categoría de bronce nacional, esta vegada la Segunda B, que s'empezar a apostar nel añu 77, na que tuvo trés años hasta llograr l'ascensu.

Repitióse la historia a principios de la década de los 90, na que se volvió a militar otros trés años en Segunda B, por cuenta de les males actuaciones del equipu na fase d'ascensu. Foi la dómina na que s'empezar a tramitar la conversión del club a Sociedá Anónima Deportiva, que se concretó'l 25 de xunu de 1992, cuando'l presidente Juan José Hidalgo, fixo efectivu'l pagu de los 81 millones de pesetes que restaben pa cubrir el capital.

Juan Manuel Lillo foi l'encargáu de dirixir al equipu otra vegada hasta la Primer división. Coyó al equipu na Segunda División B y consiguió dos ascensos consecutivos, el postreru nun partíu históricu nel que la UDS remontó un 0-2 en contra nel Helmántico contra'l Albacete, pa superar la eliminatoria nel Carlos Belmonte con un contundente 0-5, lo que fizo que les cais de la capital salmantina enllenar d'aficionaos pa celebrar l'allampáu ascensu.

Nun duró enforma'l suañu. L'equipu quedó postreru clasificáu nel so regresu a la élite, polo que volvió baxar, siendo l'equipu más goliáu de la categoría, lo que finalmente lo favoreció'l descensu a la 2ª División. Pero l'equipu consiguió otru ascensu na temporada siguiente, esta vegada de la mano d'Andoni Goikoetxea, en venciendo a casa na última xornada con otra abuitada resultancia: 0-4 al Deportivo Alavés.

Nel regresu del equipu a Primer consiguióse la permanencia. Nesta temporada, la Unión sería recordada como matagigantes de la categoría, tres goliaes y espectaculares remontaes contra equipos grandes de la Lliga nel Helmántico, como 4-3 al FC Barcelona de Rivaldo y compañía, o 5-4 al Atlético de Madrid de Christian Vieri, el 6-0 al Valencia o'l 1-4 al FC Barcelona a casa. La permanencia llograr nel últimu alcuentru, con Txetxu Rojo nel banquín, al vencer dichu partíu nel Camp Nou. Pero la siguiente temporada nun foi tan bona pa los intereses de los charros. L'equipu tuvo dellos entrenadores, y nun se consiguieron bones resultancies hasta que tuvo matemáticamente baxáu.

 
Partíu de la UDS apostáu n'El Helmántico.

A puntu túvose de llograr xubir na campaña siguiente, la 99/00, pero l'equipu desperdició una gran renta de puntos y acabó 4º clasificáu.

A principios del nuevu mileniu, les andadures del equipu fueron discretes en Segunda, hasta que na temporada 04/05 produzse un nuevu descensu del conxuntu albinegro. Esta vegada, l'equipu namái taría un añu nel pozu de la categoría del bronce, consiguiendo tornar a Segunda división de la mano de Javi López.

Sicasí nesta torna a la segunda división l'equipu salmantino realiza unes actuaciones más bien discretes, na temporada 2009-10 evita'l descensu na última xornada cuando a falta de pocos minutos Kike López marca un decisivu gol ante'l Villarreal "B". La salvación celebróse como un milagru, sicasí la temporada siguiente 2010-11, nada pudo faese y en siendo dirixíos por Óscar Cano, Pepe Murcia y finalmente Balta, la Unión Deportiva Salamanca baxó a Segunda B na penúltima xornada en perdiendo 5-1 contra'l Barcelona "B".

El 18 de xunu de 2013 el alministradores concursales que xestionaben la Unión Deportiva Salamanca, dempués de qu'esta sociedá acoyer a un concursu d'acreedores, anunciaron que'l conveniu colos acreedores nun s'aprobara, polo que se dar# en la so lliquidación. Finalmente, la U.D. Salamanca sumió por completu dempués de 90 años d'esistencia.

Disolución editar

La Unión Deportiva Salamanca taba yá en concursu d'acreedores antes de la so desapaición. L'ausencia d'un inversor que diera continuidá al club, y l'elevada delda que tenía l'equipu fueron les causes principales de la so disolución. Tenía d'habese celebráu una xunta d'acreedores de la UDS, el 18 de xunu de 2013, na cual podía habese aprobáu un conveniu d'acreedores, pero la incomparecencia del Banco Popular, que yera'l principal acreedor, nun se presentó nos xulgaos y por tanto la xunta nun se celebró. Al nun celebrase esta xunta'l xulgáu de lo mercantil de Salamanca dictó la disolución del club blanquinegru.

Puya de los bienes del club editar

Dos díes más tarde el 20 de xunu de 2013 a les 10:00 h celebróse la puya de los bienes del club nel Xulgáu de Salamanca, y la puya realizar en dellos llotes:

  • Primer llote: l'Estadiu Helmántico, el moblame, la boutique, los derechos deportivos y d'imaxe, los xugadores... por un preciu de salida de 15.985.436 euros. Al quedar erma la puya pasar al segundu llote.
  • Segundu llote: nel segundu llote retiróse l'estadiu y tou lo qu'ésti contempla y el preciu pasó a ser de 1.235.436 euros, pero quedó erma la puya asina que se pasó al tercer llote.
  • Tercer llote: retiróse la boutique, quedando'l preciu de salida en 970.000 euros, pero tampoco puxó naide por esti llote.
  • Puya individualizada: como nenguna de les puyes por llotes salió alantre, el resolución contemplaba'l que s'ufiertara tolos bienes de la UDS de forma individualizada. Pero naide puxo por nengún bien de la UDS polo qu'estos entraron nun procesu d'axudicación direuta.[2]

Axudicación direuta editar

Hasta'l 24 de xunu caltúvose abiertu'l plazu d'axudicación direuta de los bienes del club, los bienes inmuebles axudicar pol 90% del so valor de puya, y los bienes muebles axudicar pol 80% del so valor de puya. Al quedar este proceso axudicación direuta ensin nenguna ufierta dar# en la lliquidación de los sos bienes.

Lliquidación editar

El 28 de xunu de 2013, tres la consecuente lliquidación del UD Salamanca, Juan José Hidalgo fundó'l Athletic Club Salamanca, ensin nenguna rellación col anterior club, en faciéndose colos derechos federativos del club por 250.000 € na puya del 20 de xunu, a nome de la empresa Desenvolvimientos y Proyeutos Monterrubio S.L.,[3]

L'equipu foi inscritu nel grupu I de la Segunda división B, sicasí, un conflictu alministrativu cola RFEF torgó que'l nuevu equipu debutara en liga ante'l Caudal Deportivo al nun constituyise como SAD.[4]

Compra del patrimoniu del club editar

El 10 de Mayu de 2017, faíase oficial la compra de dellos bienes de la Unión Deportiva Salamanca (previa autorización xudicial) pol Club de Fútbol Salmantino UDS y por un preciu de 150.000€. Los bienes adquiríos fueron la boutique, marca, escudu, himnu, trofeos y documentación histórica de la UDS.[5] El presidente del CF Salmantino UDS anunció darréu que la so intención yera faer usu de dichos símbolos na temporada 2018-19, anque va haber de ser "l'afición" quien, de dase'l casu, tome esa decisión.[6] Ello ye que nel alcuentru ante'l Real Ávila CF el club apostó'l partíu lluciendo l'escudu y el nome de la UDS na camiseta.[7]

Símbolos editar

Escudu editar

 
Tienda oficial de la UD Salamanca

L'escudu de la Unión Deportiva Salamanca tenía forma circular y taba estremáu verticalmente en dos metaes o cuarteles. Ente dambes divisiones, na parte cimera, atopábase un balón de fútbol de principios del sieglu XX.

El primer cuartel yera igual al so correspondiente nel escudo municipal de Salamanca: La ponte romana de la ciudá, construyíu nel sieglu I sobre'l ríu Tormes, con un toru pasante y una encina. Nel segundu, lleíense les sigles UDS, iniciales del nome del club: Unión Deportiva Salamanca.

L'escudu data del añu 1932, añu que l'equipu adoptó finalmente'l nome actual.

Himnu editar

 
Bandera de la Unión Deportiva Salamanca

Na temporada 1976-1977, l'entós presidente, Francisco Cosme Maza, convocó un concursu pa escoyer l'himnu oficial del equipu. Fueron presentaes tres versiones distintes. Ganó'l concursu la obra del poeta salmantino José Ledesma Criado, autor de la lletra, y de Jesús García Bernalt, direutor del Coru de la Universidá de Salamanca, autor de la música. La versión orixinal grabar col Coru Universitariu acompañáu de la Banda Militar del Reximientu de la Victoria.

Amás, en 1998, pa conmemorar el 75º aniversariu del club, realizóse una nueva versión del himnu, con música rock, interpretáu pol grupu salmantino Ruiu de Fondu.[8]

Per otru llau, pa celebrar el 90º aniversariu, llevar a cabu de nuevu una tercer versión, esta vegada pol grupu Godaiva.[9]

Uniforme editar

  • 1ª Equipación: Camiseta blanca, pantalón negru y medies blanques con detalles en negru.
  • 2ª Equipación: Camiseta negra, pantalón negru, medies negres con detalles en blancu.
Firma de equipación deportiva *

1982 - 1989: Adidas

Patrocinador

Estadiu editar

 
Afición de la UDS sofitando al equipu.

La Unión Deportiva Salamanca apostaba los sos alcuentros como llocal nel Estadiu Helmántico.

Les obres de construcción empezaron en 1969 nunos terrenes denominaos Prau Panaderos nel términu municipal de Villares de la Reina, adquiríos pol club charru en 1968.

Finalmente, y sustituyendo al Campu del Calvariu, l'estadiu foi inauguráu'l 8 d'abril de 1970 y col partíu ente la Unión Deportiva Salamanca y el Sporting Clube de Portugal. La resultancia final d'esti alcuentru foi de 0-0.

Na actualidá, tien capacidá pa 17.341 persones, toes sentaes, y les dimensiones del terrén de xuegu son de 105 x 72 metros.

Datos del club editar

Puestu históricu: 29º
# Temporaes
en Primera
Puntos Partíos Goles
Xugaos Ganaos Empataos Perdíos Favor Contra
29 12 375 423 123 102 198 425 581

Socios nes últimes temporaes editar

Socios nes últimes temporaes[ensin referencies]
Temporada Categoría Socios
2012-13 Segunda B 5.000
2011-12 Segunda B 4.100
2010-11 Segunda 5.700
2009-10 Segunda 5.600
2008-09 Segunda 5.800
2007-08 Segunda 5.263
2006-07 Segunda 6.421
2005-06 Segunda B 4.760
2004-05 Segunda 5.382
2003-04 Segunda 4.554
2002-03 Segunda 4.727
2001-02 Segunda 5.923
2000-01 Segunda 7.011
1999-00 Segunda 7.916
1998-99 Primer 9.528
1997-98 Primer 8.828
1996-97 Segunda 9.190
1995-96 Primer 13.550
1994-95 Segunda 5.600
1993-94 Segunda B 3.100

Goles Históricos editar

Xugadores editar

Vicente del Bosque xugó col Salmantino, filial de la Unión Deportiva Salamanca, al empiezu de la so carrera profesional.[10]

Distinciones individuales de futbolistes editar

Troféu Pichichi editar

Entrenador editar

Cronología de los entrenadores de los últimos años editar

Presidencia editar

Cronoloxía de Presidentes editar

Trayeutoria editar

Palmarés editar

Campeonatos nacionales editar

Campeonatos rexonales editar

 
Placa nel troféu de la Copa Castiella y Llión na qu'apaez el nome de la U.D.Salamanca.

Trofeos amistosos editar

Subcampeonatos editar

Copa del Rei editar

Equipu Filial editar

L'equipu filial de la UD Salamanca yera'l Club Deportivo Salmantino, que militó la mayoría de les sos temporaes en Tercer División. Mientres los años 1997 y 2007 se denomió cenciellamente UD Salamanca "B". Antes de la disolución del equipu matriz en 2013, la Fundación UDS (encargada de la xestión tantu del equipu filial como del fútbol base) ye estremada de la mesma, pasando a ser una entidá independiente.[11]

Categoríes inferiores editar

Cuntaba con dellos equipos nes sos llinies empezando dende'l Salmantino hasta esquil B.

Seición d'atletismu editar

La seición d'atletismu cuntó con atletes internacionales y olímpicos, destacando ente ellos al salmantino 12 vegaes Campeón d'España José Luis Sánchez Paraísu. Nesti deporte, la UDS cuenta con dellos campeonatos nacionales por equipos:[12]

  • Campeonatu d'España de Relevos 4x100m llisos masculinos (5): 1972, 1973, 1974, 1975 y 1977.
  • Campeonatu d'España de Relevos 4x400m llisos masculinos (1): 1975.

En categoría femenina, en 1969 foi campeón de la División d'Honor, máxima categoría de la lliga española de clubes d'atletismu.

Bibliografía editar

Filmografía editar

Notes y referencies editar

  1. «Nueves equipaciones 09-10». Consultáu'l 2009.
  2. Salamanca24hores.com (20 de xunu de 2013). «puya-de-bienes-de-la-uds-queda-erma-al-nun puxar-naide-polos llotes La puya de bienes de la UDS queda erma al nun puxar naide polos llotes». Consultáu'l 28 de xunu de 2013.
  3. Salamanca24hores.com (28 de xunu de 2013). «xulgáu-tramita-a-tiempu-la ufierta-de-hidalgo-polos derechos-de-la-uds El Xulgáu tramita a tiempu la ufierta d'Hidalgo polos derechos de la UDS». Consultáu'l 28 de xunu de 2013.
  4. Efe (26 d'agostu de 2013). «La RFEF nun inscribe al Salamanca qu'entá dulda sobre'l so futuru». As. Consultáu'l 31 d'agostu de 2013.
  5. Salamanca, La Gaceta de. El Salmantino 'herieda' tol patrimoniu de la UDS por 150.000 euros. http://www.lagacetadesalamanca.es/futbol-local/2017/05/10/salmantino-herieda-patrimonio-uds-150000-euros/204844.html. Consultáu'l 10 de mayu de 2017. 
  6. Salamanca, La Gaceta de. El Salmantino quier llamase Unión Deportiva Salamanca na temporada 2018/19. http://www.lagacetadesalamanca.es/futbol-local/2017/06/30/salmantino-quier-llamase-union-deportiva-salamanca-temporada-201819/209835.html. Consultáu'l 9 de xunetu de 2017. 
  7. 'Vuelve' la Unión Deportiva Salamanca. MARCA. https://amp.marca.com/futbol/mas-futbol/tercera-division/2017/10/22/59ecc082y2704y904y8b463f.html. Consultáu'l 24 d'ochobre de 2017. 
  8. "Escucha'l nuesu nuevu Himnu" na web de la UDS
  9. [1]
  10. «monte Vicente del Bosque, entrenador de la seleición española de fútbol». Consultáu'l 6 d'avientu de 2015.
  11. http://www.lagacetadesalamanca.es/uds/2013/07/31/xuez-dictáu-favor-separacion-fundacion-uds/99198.html
  12. Historial de los campeonatos d'España de Relevos
  13. unión deportiva-salamanca.html 'Añorada UDS' rtve.es

Enllaces esternos editar