United Artists Corporation (enantes Sunset Productions (1930-1943) y Associated Artists Productions (1943-1963); embrivíu como UA), ye una compañía cinematográfica d'Estaos Xuníos. Foi fundada'l 17 d'abril de 1919 por cuatro grandes de Hollywood: Charles Chaplin, Douglas Fairbanks, Mary Pickford y David Wark Griffith col enfotu de controlar los sos propios intereses en llugar de depender d'estudios comerciales.[1] L'estudiu foi repetidamente mercáu, vendíu y reestructuráu mientres el sieglu siguiente.

United Artists
productora de cine
Llocalización
Sede Beverly Hills
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación5 febreru 1919
Disolución 31 avientu 2019
Fundador Mary Pickford
Charles Chaplin
Douglas Fairbanks
D. W. Griffith
Organigrama
Dueñu Metro-Goldwyn-Mayer
Sector
Industria industria cinematográfica (es) Traducir
Productos destacaos película
software
Participación empresarial
Organización matriz Metro-Goldwyn-Mayer
Propietariu de
Cambiar los datos en Wikidata

En setiembre de 2014, MGM adquirió'l control de Mark Burnett y Roma Downay de les compañíes d'entretenimientu One To Media y Lightworkers Media, y depués fundir p'alicar la unidá de producción de televisión de United Artists como United Artists Media Group (UAMG). El 14 d'avientu del añu siguiente, MGM adquirió la participación del 48% de UAMG que nun tener y doblar en MGM Television.[2]

Historia editar

Entamos editar

 
Primer logo de United Artists Corporation, en 1919.
 
Douglas Fairbanks, Mary Pickford, Charlie Chaplin y D. W. Griffith, en 1919.
 
Oficines de United Artists en Winchester Street, Boston en 1919.
 
Los accionistes de United Artists Corporation el 16 de marzu de 1920. Tengase en cuenta que Gladys Mary Moore ye meyor conocida como Mary Pickford.

UA foi incorporada como una empresa conxunta'l 5 de febreru de 1919, por Pickford, Chaplin, Fairbanks y Griffith. Cada unu d'ellos tenía una participación del 20%, y l'otru 20% restante tener l'abogáu William Gibbs McAdoo.[3] La idea de la empresa aniciar con Fairbanks, Chaplin, Pickford y l'estrella de cowboy, William S. Hart, un añu antes. Yá veteranos de Hollywood, los cuatro estrelles falaron de formar la so propia empresa pa controlar meyor el so propiu trabayu.

Ellos fueron aguiyaos por productores y distribuidores de Hollywood establecíos que taben estrechando'l so control sobre los salarios de los actores y les decisiones creatives, un procesu qu'evolucionó escontra'l sistema d'estudiu. Cola adición de Griffith, la planificación empezó, pero Hart retiróse primero que cualquier cosa fuera formalizada. Cuando s'enteró del so plan, dizse que Richard A. Rowland, direutor de Metro Pictures, reparó: "Los internos tán asumiendo l'asilu". Los cuatro socios, col asesoramientu de McAdoo (xenru y ex secretariu de l'Ayalga del entós presidente Woodrow Wilson), formaron la so compañía de distribución, con Hiram Abrams como'l so primer direutor alministrativu. La so sede establecer en 729 Seventh Avenue na ciudá de Nueva York.[4]

Los términos orixinales riquíen que caúna de les estrelles produxera cinco proyeutos cada añu. Cuando la compañía entró en funcionamientu en 1920-1921, los llargumetraxes yeren cada vez más caros y apolazadures, y los tiempos de funcionamientu estableciérense en redol a los noventa minutos (ocho carretes) y l'oxetivu orixinal foi abandonáu.

La primer película de la UA (His Majesty, the American) foi un ésitu. El financiamiento pa películes foi llindáu. Ensin vender aiciones al públicu, siguiendo a los otros estudios, tou lo que United tenía pa financiar yera cuotes selmanales de prepago de los dueños de los teatros pa les próximes películes. Como resultancia, la producción foi lenta y la compañía distribuyó un permediu añal de cinco películes mientres los sos primeros cinco años.[5]

En 1924 Griffith abandonara la empresa y enfrentábase a una crisis: o traer a otros p'ayudar a sofitar un costosu sistema de distribución o conceder la derrota.[5] El veteranu productor Joseph Schenck foi contratáu como presidente. Él tuviera produciendo cuadros mientres una década, y traxo pa les películes a la so esposa, Norma Talmadge, la so cuñada, Constance Talmadge, y el so cuñáu, Buster Keaton.[5] Robláronse contratos con productores independientes, especialmente Samuel Goldwyn y Howard Hughes.[5] En 1933, Schenck entamó una nueva empresa con Darryl F. Zanuck, llamada Twentieth Century Pictures, que llueu apurrió cuatro películes al añu, formando la metá del calendariu de la UA.[5]

Schenck formó una sociedá separada con Pickford y Chaplin pa mercar y construyir teatros sol nome de United Artists. Empezaron les sos operaciones internacionales, primero en Canadá y depués en Méxicu. A finales de la década de 1930, United Artists taba representada en más de 40 países.

Cuando-y refugaron una parte de la propiedá en 1935, Schenck dimitió. Creó la fusión de Twentieth Century Pictures con Fox Film Corporation pa formar 20th Century Fox. Al Lichtman asocedió a Schenck como presidente de la compañía. Otru productores independientes distribuyíos al traviés de United Artists na década de 1930, incluyendo: Walt Disney Productions, Alexander Korda, Hal Roach, David O. Selznick y Walter Wanger.[5] A midida que pasaron los años, y la dinámica del negociu camudó, estos "socios productores" alloñáronse. Samuel Goldwyn Productions y Disney fueron a RKO Pictures, y Wanger a Universal Pictures.

A finales de la década de 1930, la UA xeneró beneficios. Goldwyn apurría la mayor parte de la producción pa la so distribución. Goldwyn demandó a United delles vegaes por una compensación apostada que llevó a Goldwyn a colase. L'ésitu de 1939 de Gone with the Wind de MGM suponíase que diba ser una versión de UA, sacante que Selznick quería a Clark Gable, que taba baxu contratu con MGM, pa interpretar a Rhett Butler. Tamién esi añu Fairbanks morrió.[5]

UA viose envolubrada en xuicios con Selznick sobre la so distribución de delles películes al traviés de RKO. Selznick consideró la operación de UA deslleal y dexar pa empecipiar el so propiu brazu de distribución.[5]

Na década de 1940, United Artists taba perdiendo dineru por cuenta d'imáxenes probes. L'asistencia al cine siguió cayendo a midida que la televisión fíxose más popular.[5] Vendió la so división mexicana de lliberación a Creitu Cinematográficu Mexicanu, una compañía local.

Society of Independent Motion Picture Producers editar

La Society of Independent Motion Picture Producers (Sociedá de Productores Independientes de Películes o SIMPP) foi fundada en 1941 por Pickford, Chaplin, Disney, Orson Welles, Goldwyn, Selznick, Alexander Korda y Wanger, munchos de los cualos yeren miembros de United Artists. Los miembros de mayor tiempu incluyeron Hunt Stromberg, Guillermo Cagney, Sol menor y Hal Roach.

La Sociedá tenía como oxetivu avanzar los intereses de los productores independientes nuna industria controlada pol sistema d'estudiu. SIMPP lluchó pa poner fin a les práutiques ostensiblemente anticompetitivas de los siete principales estudios cinematográficos: Loew (MGM), Columbia Pictures, Paramount Pictures, Universal Pictures, RKO Radio Pictures, 20th Century Fox y Warner Bros./First National, que controlaben la producción, distribución y exhibición.

En 1942, SIMPP archivó una demanda antimonopolio contra Paramount por United Detroit Theatres. La demanda acusó a Paramount de combalechadura pa controlar los teatros de primera y posterior execución en Detroit. Este foi'l primer xuiciu antimonopolio presentáu polos productores contra'l espositores qu'alegaron monopoliu y restricción del comerciu.

En 1948, la Corte Suprema d'Estaos Xuníos ordenó a los grandes estudios cinematográficos de Hollywood vender les sos cadenes de teatru y esaniciar ciertes práutiques anticompetitivas. Esto terminó conducentemente'l sistema del estudiu.

En 1958, munchos de los oxetivos que conducieron a la creación del SIMPP fueren alcanzaos, y el SIMPP cerró les sos oficines.

1950s-1960s editar

Precisando un cambéu d'aldu, Pickford y Chaplin contrataron a Paul V. McNutt, un ex gobernador d'Indiana, como chairman y Frank L. McNamee como presidente. McNutt nun tenía l'habilidá pa resolver los problemes financieros de UA y el par foi reemplazáu en pocos meses.[5]

El 16 de febreru de 1951, los abogaos Arthur Krim (d'Eagle-Lion Films) y Robert Benjamin averar a Pickford y Chaplin con una idea selvaxe: que se fixeren cargu de United Artists mientres diez años. Si, a la fin d'esos años, la UA fuera rentable, seríen dueños de la metá de la empresa. El presidente de Fox Film Corporation, Spyros Skouras, estendió a United Artists un préstamu de $ 3 millones al traviés de los esfuercios de Krim y Benjamin.[5]

En tomar de UA, Krim y Benjamin crearon el primer estudiu ensin un verdaderu "estudiu". Principalmente actuando como banqueros, ufiertaron dineru a productores independientes. UA arrendó l'espaciu nel estudiu de Pickford/Fairbanks, pero nun tener un llote del estudiu. Asina UA nun tenía la sobrecarga, el caltenimientu, o'l personal de producción caru n'otros estudios.

Ellos tuvieron dos exitos, The African Queen y High Noon, llogrando una ganancia nel so primer añu.[5] Ente los sos primeros veceros atopábense Sam Spiegel y John Huston, onde Horizon Productions dieron a UA un gran ésitu, The African Queen (1951) y un ésitu sustancial, Moulin Rouge (1952). Otros siguieron, ente ellos Stanley Kramer, Otto Preminger, Hecht-Hill-Lancaster Productions, y actores recién lliberaos de los contratos d'estudiu y buscando producir o dirixir les sos propies películes.

Cola inestabilidá na industria cinematográfica por cuenta de la desinversión del teatru, el negociu foi consideráu ventureru. En 1955 l'asistencia a les películes algamó'l so nivel más baxu dende 1923. Chaplin vendió la so participación del 25% mientres esta crisis a Krim y Benjamin por $ 1.1 millones, siguíu un añu más tarde por Pickford, que vendió la so parte por $ 3 millones.[5]

Compañía pública editar

United Artists fíxose públicu en 1957 con una ufierta d'aiciones y obligaciones de $ 17 millones. La compañía taba faciendo un permediu de 50 películes al añu. En 1958, UA adquirió Lopert Pictures Corporation, que llanzó películes estranxeres qu'atraxeron crítiques o teníen problemes de censura.[6]

En 1957, United Artists Records Corporation y United Artists Music Corporation fueron creaos dempués de que UA nun mercara una compañía discográfica.[7] En 1968, UA Records fundir con Liberty Records, xunto coles sos munches etiquetes subsidiarias como Imperial Records y Dolton Records. En 1972, el grupu consolidar nuna entidá como United Artists Records. Darréu foi asumíu por EMI y xestionáu por Capitol Records, que sigue controlando'l catálogu.

En 1959, dempués de nun vender dellos pilotos, United Artists ufiertó la so primer serie de televisión, The Troubleshooters. United Artists más tarde llanzó'l so primera sitcom, The Dennis O'Keefe Show.

Na década de 1960, los estudios principales cayeron en cayente y dalgunos fueron adquiríos o diversificaos. UA espolletó al ganar 11 premios de l'Academia, incluyendo cinco pa meyor película, amestando rellaciones colos hermanos Mirisch, Billy Wilder, Joseph E. Levine y otros. En 1961, United Artists llanzó West Side Story, que ganó un récor de diez premios de l'Academia (incluyendo Meyor película).

En 1960, UA mercó Ziv Television Programs. La United Artists Television foi responsable de programes como La islla de Gilligan, The Fugitive, The Outer Limits y The Patty Duke Show. La unidá de televisión empezara a construyir una rentable biblioteca d'arriendu,[8] incluyendo Associated Artists Productions, propietarios de Warner Bros.,[9] y quien teníen ente ello curtios y dibuxos animaos y 231 curtiumetraxes de dibuxos animaos Popeye mercáu de Paramount Pictures en 1958, convirtiéndose United Artists Associated, la so distribución división.

En 1963, la UA llanzó dos películes de Stanley Kramer: It's a Mad, Mad, Mad, Mad World y A Child Is Waiting. En 1964, UA introdució audiencies de la película de The Beatles llanzando A Hard Day's Night (1964) y Help! (1965)..

Coles mesmes, sofitó a dos expatriados norteamericanos en Gran Bretaña, qu'adquirieren derechos de pantalla pa les noveles de James Bond d'Ian Fleming. Por $ 1 millón, la UA sofitó a Harry Saltzman y Albert Broccoli con Dr. No en 1963 y llanzó la serie de películes de James Bond.[5] La franquicia sobrevivió'l tiempu de UA como un gran estudiu, siguiendo mediu sieglu dempués. Otros proyeutos esitosos sofitaos nesti periodu incluyeron la serie de La Pantera Rosa, qu'empezó en 1964, y los Spaghetti western, que fixeron una estrella a Clint Eastwood.

En 1964, la filial francesa, Les Productions Artistes Associés, llanzó la so primer producción That Man from Rio.

Transamerica Corporation editar

Sobre la base de los sos ésitos de cine y televisión, en 1967, Transamerica Corporation mercó'l 98% de les aiciones de la UA. Transamerica escoyó a David y Arnold Picker pa dirixir el so estudiu.[5] UA estrena un nuevu logotipu qu'incorpora l'emblema de rayes T de la compañía matriz y el lema "Entretenimientu de Transamerica Corporation". Esta redaición encurtióse darréu a "A Transamerica Company". Al añu siguiente, en 1968, United Artists Associated foi reincorporáu como United Artists Television Distribution.

UA llanzó a otru ganador del Oscar de meyor película en 1967, In the Heat of the Night y un candidatu a la meyor película, The Graduate, una producción de la Embassy Pictures que UA distribuyó nel estranxeru.

En 1970, la UA perdió $ 35 millones; Asina los Pickers fueron estremaos pal regresu de Krim y Benjamin.[5]

Otres imáxenes esitoses incluyeron la versión de pantalla de 1971 de Fiddler on the Roof. Sicasí, la versión cinematográfica de 1972 de Man of La Mancha foi un fracasu. Tamién afaló a nuevos talentos, incluyendo Woody Allen, Robert Altman, Sylvester Stallone, Saul Zaentz, Miloš Forman y Brian De Palma. En 1973, UA tomó les ventes y la distribución de les películes de MGM en América Anglosaxona mientres 10 años,[5] ente que Cinema International Corporation asumió los derechos de distribución internacionales.

En 1975, Harry Saltzman vendió a UA la so participación de 50% en Danjaq, la compañía holding de les películes de Bond. UA tenía de siguir siendo un sociu silenciosu, poniendo dineru, ente que Albert Broccoli tomó'l creitu del productor. Danjaq y UA siguieron siendo'l coautores de copyright de la serie Bond, y el remake de Casino Royale de 2006 comparte los derechos d'autor con Columbia Pictures.

One Flew Over the Cuckoo's Nest foi llanzáu por UA en 1975. Ganó'l premiu de la meyor película de l'academia y ganó $ 56 millones. UA siguió colos próximos dos años la nominación a "Meyor película" por Rocky y Annie Hall.[5]

Sicasí, Transamerica nun taba satisfecha colos llanzamientos de la UA, como Midnight Cowboy y Last Tango in Paris, que tuvieron clasificación X pola Motion Picture Association of America. Nestos casos, Transamerica esixó que s'esaniciara la llinia "A Transamerica Company" nes impresiones y en tola publicidá. Nun momentu dau, la empresa matriz espresó'l so deséu d'esaniciar el nome de la UA y reemplazalo con Transamerica Films. Krim trató de convencer a Transamerica por que biforcara a United Artists, pero él y el presidente de Transamerica nun pudieron llegar a un alcuerdu.[10] Finalmente en 1978, dempués d'una disputa col xefe de Transamerica, John R. Beckett,[5] sobre los gastos alministrativos, los altos executivos de UA, incluyendo'l chairman Krim, el presidente Eric Pleskow, Benjamin y otros oficiales clave salieron. A los pocos díes anunciaron la formación d'Orion Pictures,[5] col sofitu de Warner. Les salíes afectaron a delles figures hollywoodenses lo suficiente como pa sacar un anunciu nun periódicu comercial alvirtiendo a Transamerica que cometiera un error fatal en dexalos dir.

Transamerica ensertó a Andy Albeck como presidente de la UA. United tuvo'l so añu más esitosu con cuatro éxitos en 1979: Rocky II, Manhattan, Moonraker y El corcel negru.[5]

Los nuevos líderes alcordaron sofitar Heaven's Gate, el proyeutu de mascotes del direutor Michael Cimino, qu'invirtió'l so presupuestu y costó $ 44 millones. Esto llevó al arrenunciu de Albeck que foi substituido por Norbert Auerbach.[5] United Artists rexistró una perda importante pal añu debíu casi totalmente a esti fiascu. Destruyó la reputación de UA con Transamerica y la mayor comunidá de Hollywood. Sicasí, pudo salvar el nome de United Artists, una y bones la cabeza final de UA antes de la venta, Steven Bach, escribió nel so llibru Final Cut que se falaba de camudar el nome de United Artists a Transamerica Pictures.

En 1980, Transamerica decidió abandonar el negociu de la fabricación de películes, y United Artists foi puestu a la venta. Kirk Kerkorian de Tracinda Corp. mercó la compañía.[11][12] Tracinda tamién yera propietaria de Metro-Goldwyn-Mayer, qu'adquirió United Artists en 1981.[13]

United Artists Classics editar

En 1981, United Artists Classics, qu'enantes fuera una división de la compañía que volvió publicar títulos de la biblioteca, convertir nun distribuidor de la primer película d'arte por Nathaniel T. Kwit, Jr. Darréu contrátase como xefe de la división de ventes a Tom Bernard, y Roxura Deutchman como xefe de marketing.[14][15] Más tarde la división amestó a Michael Barker yá Donna Gigliotti. Deutchman dir pa formar Cinecom, y Barker y Bernard formaron Orion Classics y Sony Pictures Classics. El sellu publicó na so mayoría películes estranxeres ya independientes como Ticket to Heaven y The Grey Fox, y reediciones ocasionales de la biblioteca de la UA, como les cortes de Head Over Heels y Cutter's Way. Cuando Barker y Bernard dir pa formar Orion, la etiqueta foi re-clasificada de volao como MGM/UA Classics primero que fuera cerrada nos últimos años de 80s.

MGM/UA Entertainment Company editar

Les empreses fundíes convertir en MGM/UA Entertainment Company y en 1982 empezaron a llanzar nueves filiales: MGM/UA Home Entertainment Group, MGM/UA Classics y MGM/UA Television Group. Kerkorian tamién fixo una ufierta pol saldu pendiente d'aiciones públiques, pero menguó la so ufierta, enfrentando demandes y oposición vocal.[5]

Dempués de la compra, los deberes de David Begelman fueron tresferíos de MGM a MGM/UA. So Begelman, MGM/UA produció películes ensin ésitu y foi despidíu en xunetu de 1982. De les 11 películes que punxo en producción, enagora de la so terminación namái Poltergeist resultó ser un ésitu.[16][17]

Como parte del afitamientu, en 1983, MGM cerró y punxo a la venta la sede de United Artists mientres enforma tiempu en 729 Seventh Avenue na ciudá de Nueva York.[18]

WarGames y Octopussy a principios de los años 1980 llograron beneficios pal nuevu MGM/UA, pero nun fueron abondos pa Kerkorian. Una reestructuración de 1985 llevó a unidaes de producción independientes de MGM y UA a los dirixentes d'estudiu ser combinaos cada unu puestu al cargu de una sola unidá. La especulación de los analistes foi qu'unu de los estudios, probablemente UA, sería vendíu pa financiar la compra d'aiciones del otru (MGM) pa tomar esi estudiu en priváu. Sicasí, pocu dempués, el xefe d'una unidá foi despidíu y l'executivu restante, Alan Ladd, Jr., fíxose cargu de dambos.[5]

Turner editar

El 7 d'agostu de 1985, anuncióse que Turner Ted y la so empresa Turner Broadcasting System mercaría MGM/UA. A midida que les llicencies de películes pa la televisión complicáronse, Turner vio'l valor d'adquirir les películes de MGM pa la so superstation WTBS.[19] So los términos del alcuerdu, Turner vendería darréu UA de nuevu a Kerkorian.[13]

En previsión, Kerkorian instaló al productor de películes Jerry Weintraub como presidente y direutor executivu de United Artists Corporation en payares de 1985.[20] L'ex executivu d'American Broadcasting Company, Anthony Thomopoulos, foi contratáu como presidente de la UA,[21] Weintraub na UA foi curtia; Dexó l'estudiu n'abril de 1986, reemplazáu pol ex executivu de Lorimar, Llei Rich.[22]

El 25 de marzu de 1986, l'alquisición de MGM/UA per parte de Turner foi rematada nun alcuerdu por US $ 1.500 millones,[19][23][24][25] and was renamed "MGM Entertainment Co.".[26][27] y foi renombrada "MGM Entertainment Co". Kerkorian depués recompró United Artists por aproximao $ 480 millones.[23][24]

MGM/UA Communications Company editar

Por cuenta de les esmoliciones de la comunidá financiera sobre la carga de la delda, Ted Turner viose obligáu a vender los activos de producción y distribución de MGM a United Artists por $ 300 millones el 26 d'agostu de 1986.[23][24][28][29] El llote MGM y les instalaciones del llaboratoriu fueron vendíos a Lorimar-Telepictures.[28] Turner caltuvo la biblioteca de cine y televisión MGM antes de mayu de 1986, xunto cola biblioteca d'Associated Artists Productions, Gilligan's Island y los sos spin-offs animaos, y les películes de RKO Pictures que United Artists mercara primeramente.[28]

United Artists foi renombráu MGM/UA Communications Company (MUCC) y entamáu en tres unidaes principales: una producción de televisión y dos unidaes de película. David Gerber encabezó la unidá de TV con Anthony Thomopoulous na UA, y Alan Ladd, Jr. na MGM. A pesar d'un resurdimientu na taquilla en 1987 con Spaceballs, The Living Daylights y Moonstruck, MUCC perdió $ 88 millones.[5]

N'abril de 1988, el 82% de MUCC de Kerkorian taba a la venta. MGM y UA estremar en xunetu. Eventualmente, el 25% de MGM foi ufiertáu a Burt Sugarman, yá'l productores Jon Peters y Peter Guber, pero'l plan cayó.[5] Rich, Ladd, Thomopoulous y otros executivos cansar de les "payasaes" de Kerkorian y empezaron a colase. Pal branu del mesmu añu, l'éxodu masivu d'executivos empezó a afectar a les producciones, con munches cancelaciones de películes. La venta de MGM/UA en 1989 a la compañía australiana Qintex/Australian Television Network (propietarios de la biblioteca de Hal Roach tantu na MGM como na UA distribuyida na década de 1930) tamién cayó por cuenta de la bancarrota de la compañía más palantre esi añu. El 29 de payares de 1989, Turner Broadcasting System (los propietarios de la biblioteca MGM antes de mayu de 1986) intentó mercar activos d'entretenimientu de Tracinda Corporation, incluyendo MGM/UA Communications Co. (que tamién incluyía United Artists, MGM/UA Home Video, Y MGM/UA Television Productions), pero fracasó.[30] UA tuvo esencialmente inactivu dempués de 1990, ensin poder llanzar películes mientres dellos años.

Procesu de venta editar

Eventualmente, en 1990, EE.XX. foi vendíu al promotor italianu Giancarlo Parretti, qu'intentara mercar Pathé l'añu anterior. Parretti mercara una compañía más pequeña y haber renombráu Pathé Communications antemanando una compra esitosa de la compañía francesa orixinal, pero falló nesi intentu, asina que combinó MGM/UA cola so compañía anterior, dando por resultancia MGM-Pathé Communications. Mercando MGM/UA pola so propia condición financiera, dientro d'un añu Parretti incumpliera al so bancu primariu, Crédit Lyonnais, que s'axudicó l'estudiu en 1992.[12] Esto dio llugar a la venta o zarru d'una cadena de teatros de MGM/UA nos Estaos Xuníos. El 2 de xunetu de 1992, MGM-Pathé Communications volvió ser nomáu Metro-Goldwyn-Mayer, Inc. Nun esfuerciu por vender MGM/UA, Credit Lyonnais aumentó la producción y convenció a John Calley por que dirixiera UA. So la so supervisión, Calley resucitó a dos Pink Panther y les franquicies de James Bond y destacó el pasáu de UA al dar la versión más amplia enxamás a una película con una calificación NC-17, Showgirls. MGM foi vendíu por Credit Lyonnais en 1996, otra vegada a Tracinda de Kirk Kerkorian,[12] resultando na salida de Calley.

En 1999, el cineasta Francis Ford Coppola intentó mercar UA de Kerkorian. L'alcuerdu foi refugáu, pero Coppola robló un alcuerdu de producción col estudiu nel so llugar.[10]

Estáu actual editar

En 1999, la UA foi reposicionada como un estudiu especializáu.[31] MGM acababa d'adquirir The Samuel Goldwyn Company, que fuera un distribuidor líder de películes d'arte. Dempués de que'l nome foi retiráu, MGM introdució a UA en metro-Goldwyn-Mayer Pictures. G2 Films, socesor de Goldwyn, foi renombráu United Artists. La distribución, la marca y los derechos d'autor de les franquicies principales de la UA (James Bond, Pink Panther y Rocky) treslladar a MGM, anque dellos llanzamientos de MGM (notablemente la franquicia de James Bond co-celebrada con Danjaq, y el remake Amityville Horror). La primer película d'arte pa llevar el nome de la UA foi Things You Can Tell Just by Looking at Her.

UA (rebautizada United Artists Films) contrató a Bingham Ray pa dirixir la compañía nel añu 2000. So la so supervisión, produció y distribuyó munches películes d'arte, incluyendo Bowling for Columbine; Nicholas Nickleby de 2002 y el ganador del premiu de l'Academia de Meyor Película d'Idioma Estranxeru, No Man's Land; En 2004 con Undertow, mandáu de violencia, y Hotel Rwanda, una coproducción de UA y Lions Gate Entertainment.

En 2005, una asociación de Comcast, Sony y dellos bancos comerciales mercó United Artists y el so matriz, MGM, por 4.800 millones de dólares.[12] Anque Sony namái yera un inversor minoritariu, cerró'l sistema de distribución de MGM y dobló la mayor parte del so personal al so propiu estudiu, y les películes que UA completara y entamara pal so llanzamientu (Capote, Art School Confidential, The Woods y Romance & Cigarettes) fueron reasignadas a Sony Pictures Classics.[12]

En marzu de 2006, MGM anunció que volvería una vegada más como una compañía de distribución nacional. Con distribuciones sorprendentes con The Weinstein Company, Lakeshore Entertainment, Bauer Martinez Entertainment y otros estudios independientes, MGM distribuyó películes d'estes compañíes. MGM siguió financiando y coproduciendo proyeutos llanzaos conjuntamente con Columbia TriStar Motion Picture Group de Sony en forma llindada y produciendo "tentpoles" pa la so Distribución MGM.

Sony tenía una participación minoritaria en MGM, pero otra manera MGM y UA operaben so la direición de Stephen Cooper (CEO y propietariu minoritariu de MGM).

United Artists Entertainment editar

El 2 de payares de 2006, MGM anunció que Tom Cruise y la so compañera de producción de llarga data, Paula Wagner, taben intentando tornar UA.[32][33] Esti anunciu producióse dempués de que'l dúu fuera lliberáu d'una rellación de producción de catorce años en Paramount Pictures, propiedá de Viacom. Cruise, Wagner y MGM Studios crearon United Artists Entertainment LLC y el productor actor y el so sociu teníen una participación de 30% nel estudiu,[34] cola aprobación del consorciu de propietarios de MGM.

L'alcuerdu dio-yos el control sobre la producción y el desenvolvimientu. Wagner foi nomáu CEO, al que se-y asignó una llista añal de cuatro películes con distintos rangos de presupuestu, ente que Cruise sirvió como productor pal estudiu anováu y l'estrella ocasional.

UA convertir nel primer estudiu de cine que concedíu'l so arrenunciu a WGAW en xineru de 2008 mientres la fuelga de guionistes en Hollywood de 2007-2008.[35]

El 14 d'agostu de 2008, MGM anunció que Wagner dexaría UA pa producir películes independientemente.[36] La so producción como xefe de UA foi dos películes, dambes protagonizaes por Cruise, Lleones por corderos[37] y Valkyrie.[38] La partida de Wagner llevó a la especulación de qu'una revisión de la UA yera inminente.[36]

De magar, UA sirvió como coproductor con MGM pa dos llanzamientos: el 2009 remake de Fame y Hot Tub Time Machine. A lo llargo de 2010, por cuenta de la continua delda y problemes de creitu pa MGM Holdings, Inc., la empresa matriz de United Artists dexó'l futuru de MGM y UA en dulda hasta que se resolvió cerca del final del añu.

Un informe financieru de 2011 reveló que MGM readquirió la so participación del 100% en United Artists. MGM declaró que podría siguir faciendo nueves películes so la marca UA.[34]

United Artists Media Group editar

El 22 de setiembre de 2014, MGM adquirió una participación del 55% en One Three Media y Lightworkers Media, dambos operaos por Mark Burnett y Roma Downey, y propiedá en parte de Hearst Entertainment. Los dos empreses consolidar nuna nueva compañía de televisión, United Artists Media Group, una renacencia de la marca UA. Burnett convertir en CEO de UAMG y Downey convertir en presidente de Lightworkers Media, la familia UAMG y la división de fe. UAMG convertir nel estudiu de distribución de Mark Burnett Productions como Survivor.[12][39]

El 14 d'avientu de 2015, MGM anunció qu'adquiriera'l 45% restante de UAMG qu'entá nun tenía y dobló UAMG en MGM Television. Hearst, Downey y Burnett recibieron participaciones en MGM colectivamente valuaes en $ 233 millones. Amás, Burnett foi xubíu a CEO de MGM TV, en sustitución de la salida de Roma Khanna. El serviciu de la fe over-the-top entamáu convertir nuna entidá separada tenida por MGM, Burnett, Downey y Hearst.[40] Con esti cambéu, la AU foi una vegada más latente.[2] UA sigue esistiendo como un nome de marca pa la empresa madre MGM qu'anguaño distribúi.

United Artists Broadcasting editar

United Artists tenía y operaba dos estaciones de televisión ente los años de 1968 y 1977. Les identificaciones llegales de la compañía solíen dicir "United Artists Broadcasting: un serviciu d'entretenimientu de Transamerica Corporation", xunto col logotipu de Transamerica "T".

Amás, United Artists Broadcasting tamién tenía'l permisu a KUAB-TV en Houston, Texas, que posiblemente llanzaría alredor de 1969 na canal 20. United Artists tamién tenía una estación de radio, WWSH en Filadelfia, de 1970 a 1977.

UAB/Transamerica dexó'l negociu de la radiodifusión en 1977 vendiendo WUAB a Gaylord Broadcasting Company y WWSH a Cox Enterprises.

Películes de United Artists editar

La mayoría de la biblioteca de la UA dempués de 1952 ye agora propiedá de MGM, ente que les películes anteriores a 1952 (con poques esceiciones) agora son propiedá d'otres compañíes (como Turner Entertainment) o son de dominiu públicu. Sicasí, a lo llargo de la historia del estudiu, UA actuó más como un distribuidor qu'un estudiu de cine, acreditando los derechos d'autor a la compañía de producción responsable. Esto esplica por qué ciertes publicaciones de la UA, como High Noon (1952) y The Final Countdown (1980), siguen tando baxu copyright pero nun son propiedá de MGM.

1920 editar

1930 editar

1940 editar

1950 editar

1960 editar

1970 editar

1980 editar

1990 editar

2000 editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. «Mo Rothman dies at 92; found new audience for Chaplin» (n'inglés). Los Angeles Times. 29 de setiembre de 2011. http://www.latimes.com/news/obituaries/la-me-0929-mo-rothman-20110929,0,5684307.story. Consultáu'l 11 de febreru de 2011. 
  2. 2,0 2,1 McNary, Dave (14 d'avientu de 2015). «Mark Burnett Named President of MGM Television» (inglés).
  3. Siklos, Richard (March 4, 2007). Mission Improbable: Tom Cruise as Mogul. New York Times
  4. «United Artists, Volume 1, 1919–1950: The Company Built by the Stars - Tinu Balio - Google Books» (inglés). Books.google.com. Consultáu'l 11 de febreru de 2017.
  5. 5,00 5,01 5,02 5,03 5,04 5,05 5,06 5,07 5,08 5,09 5,10 5,11 5,12 5,13 5,14 5,15 5,16 5,17 5,18 5,19 5,20 5,21 5,22 5,23 5,24 5,25 St. James Press: Metro-Goldwyn-Mayer Inc. History. International Directory of Company Histories. Vol. 25 (n'inglés). Consultáu'l 11 de febreru de 2017.
  6. Balio, Tinu University of Wisconsin Press: United Artists: The Company that Changed the Film Industry (n'inglés). ISBN 9780299114404.
  7. «UA sets up own diskery label» (n'inglés). Billboard (Nielsen Business Media). 14 d'ochobre de 1957. //books.google.com/books?id=UCkEAAAAMBAJ&pg=PA20. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  8. «Media History Digital Library : Free Texts : Download & Streaming : Internet Archive». Archive.org (25 de marzu de 2011). Consultáu'l 7 d'agostu de 2015.
  9. Schickel, Richard; Perry, George Running Press: You Must Remember This: The Warner Bros. Story (n'inglés). ISBN 9780762434183.
  10. 10,0 10,1 Young, Josh; Medavoy, Mike Atria Books: You're Only as Good as Your Next One: 100 Great Films, 100 Good Films, and 100 for Which I Should Be Shot (n'inglés). ISBN 9780743400558.
  11. M-G-M IS REPORTED PURCHASING UNITED ARTISTS FOR $350 MILLION. NYTimes.com. 16 de mayu de 1981. http://www.nytimes.com/1981/05/16/world/m-g-m-is-reported-purchasing-united-artists-for-350-million.html. Consultáu'l 17 d'agostu de 2015. 
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 12,4 12,5 «MGM Buys 55% Of Roma Downey And Mark Burnett's Empire; Relaunches United Artists» (n'inglés). Deadline (Penske Business Media). 22 de setiembre de 2014. http://deadline.com/2014/09/mgm-roma-downey-and-mark-burnetts-united-artists-838595/. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  13. 13,0 13,1 «Turner Acquiring MGM Movie Empire» (n'inglés). New York Times. 8 d'agostu de 1985. http://www.nytimes.com/1985/08/08/business/turner-acquiring-mgm-movie-empire.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  14. (n'inglés) Handle With Care. 1980. 
  15. (n'inglés) Hellow, Sweet Art: Small Films Big Success in Chicago. 16 de mayu de 1982. 
  16. «Begelman Removed as Chief of United Artists» (n'inglés). The New York Times. 12 de xunetu de 1982. http://www.nytimes.com/1982/07/13/business/begelman-removed-as-chief-of-united-artists.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  17. ALJEAN HARMETZ, Special to the New York Times (13 de xunetu de 1982) (n'inglés). Begelman Removed As Chief Of United Artists. NYTimes.com. http://www.nytimes.com/1982/07/13/business/begelman-removed-as-chief-of-united-artists.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  18. (n'inglés) 700 BANKERS TRUST WORKERS TO BE SHIFTED TO JERSEY CITY. New York City; Jersey City (Nj): NYTimes.com. 31 de marzu de 1983. http://www.nytimes.com/1983/03/31/nyregion/700-bankers-trust-workers-to-be-shifted-to-jersey-city.html#. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  19. 19,0 19,1 Prince, Stephen University of California Press: A New Pot of Gold: Hollywood under the Electronic Rainbow, 1980-1989 (n'inglés). ISBN 0-520-23266-6.
  20. «Weintraub Is New Chief of United Artists» (n'inglés). Los Angeles Times. 12 de payares de 1985. http://articles.latimes.com/1985-11-12/business/fi-5079_1_united-artists. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  21. Special to the New York Times (20 de payares de 1985) (n'inglés). New Head For United Artists. NYTimes.com. http://www.nytimes.com/1985/11/20/arts/new-head-for-united-artists.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  22. (n'inglés) Rich Resigns From Lorimar to Become Chairman of UA - Los Angeles Times. Articles.latimes.com. 29 d'abril de 1986. http://articles.latimes.com/1986-04-29/business/fi-2389_1_united-artists. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  23. 23,0 23,1 23,2 Bart, Peter Morrow: Fade Out: The Calamitous Final Days of MGM (n'inglés). ISBN 0-688-08460-5.
  24. 24,0 24,1 24,2 Parsons, Patrick R. Temple University Press: Blue Skies: A History of Cable Television (n'inglés). ISBN 1-59213-287-1.Plantía:Page needed
  25. Stefoff, Rebecca Garrett Educational Corp.: Ted Turner, Television's Triumphant Tiger. ISBN 1-56074-024-8.
  26. (n'en date=7 de mayu de 1986) Chicago Tribune: Turner May Sell Equity In Company. Pqasb.pqarchiver.com. http://pqasb.pqarchiver.com/chicagotribune/access/24900226.html?dids=24900226:24900226&FMT=ABS&FMTS=ABS:FT&type=current&date=May+07%2C+1986&autor=Charles+Storch&pub=Chicago+Tribune+(pre-1997+Fulltext)&desc=TURNER+MAY+SELL+EQUITY+IN+COMPANY&pqatl=google. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  27. (n'inglés) Turner Sells The Studio, Holds on to the Dream – Los Angeles Times. Articles.latimes.com. 7 de xunu de 1986. http://articles.latimes.com/1986-06-07/entertainment/ca-10151_1. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  28. 28,0 28,1 28,2 Turner To Sell Mgm Assets. NYTimes.com. 7 de xunu de 1986. http://www.nytimes.com/1986/06/07/business/turner-to-sell-mgm-assets.html. Consultáu'l 26 de xineru de 2015. 
  29. «Turner, United Artists Close Deal» (n'inglés). Orlando Sentinel. 27 d'agostu de 1986. http://articles.orlandosentinel.com/1986-08-27/business/0250090069_1_united-artists-turner-mgm. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  30. «Turner Buying MGM/UA» (n'inglés). The New York Times (The New York Times Company). 29 de payares de 1989. http://www.nytimes.com/1989/11/29/business/the-media-business-turner-broadcasting-seen-in-talks-to-buy-mgm-ua.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  31. (n'inglés) United Artists restructuring by MGM. Money.cnn.com. 7 de xunu de 1999. http://money.cnn.com/1999/06/07/bizbuzz/mgm/. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  32. «MGM Puts Cruise in Charge of New United Artists» (n'inglés). USA Today. 2 de payares de 2006. http://www.zap2it.com/movies/news/zap-cruisewagnerunitedartists,0,3331510.story?coll=zap-movies-headlines. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  33. (n'inglés) Tom Cruise, producing partner cut a deal with United Artists. Zap2it. 2 de payares de 2006. http://www.usatoday.com/life/movies/news/2006-11-02-cruise-ua_x.htm. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  34. 34,0 34,1 Ben Fritz (23 de marzu de 2013) (n'inglés). MGM regains full control of United Artists - Los Angeles Times. Latimes.com. http://www.latimes.com/entertainment/news/movies/la-fi-ct-mgm-quarter-20120323,0,1843162.story. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  35. (n'inglés) SHOCKER! WGA To Announce Side Deal With Tom Cruise's United Artists; Now Studio Moguls Mad at MGM's Sloan. Deadline Hollywood Daily. 4 de xineru de 2008. http://www.deadline.com/2008/01/shocker-wga-will-announce-side-deal-with-united-artists-this-weekend/. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  36. 36,0 36,1 «Paula Wagner Leaves UA» (n'inglés). Daily Variety (Reed Business Information). 14 d'agostu de 2008. http://www.variety.com/VR1117990504.html. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  37. «The Nazi Plot That's Haunting Tom Cruise and United Artists» (n'en date=23 d'abril de 2008). The New York Times. http://www.nytimes.com/2008/04/23/movies/23cruis.html?8dpc. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  38. «Valkyrie (2008)» (inglés). Box Office Mojo. Box Office Mojo, LLC. Consultáu'l 11 de febreru de 2017.
  39. «MGM is launching the United Artists Media Group (again)» (n'inglés). Entertainment Weekly. 17 de xineru de 2015. http://www.ew.com/article/2014/09/22/mgm-united-artists-media-group. Consultáu'l 11 de febreru de 2017. 
  40. «Mark Burnett Named President of MGM Television» (inglés). Consultáu'l 14 d'avientu de 2015.