En mitoloxía zulú, Unkulunkulu (en zulú ancestru, pero tamién el más grande de lo grande o el más poderosu de lo poderoso (el toupoderosu) ) ye la divinidá suprema, creadora de la humanidá. Ta consideráu'l defensor y proteutor de la nación guerrera y una divinidá activa a pesar de la so respetable edá. Otru nome de Unkulunkulu ye uThixo.

Unkulunkulu
Información
[editar datos en Wikidata]

Mitos editar

Créese que Unkulunkulu creció nun xuncu na barraquera mítica d'Uhlanga, el banzáu d'onde la humanidá nació. Y cuando algamó abondu pesu, cayó a la tierra.

Según el mitu zulú de la creación, Unkulunkulu remaneció del vacíu y creó'l primer home de la yerba, ente que cola llegada de la muerte sobre la tierra, los zulús, como otres tantes poblaciones africanes, utilicen el mitu del mensaxeru: unvió a un camaleón p'anunciar a la humanidá que yeren inmortales. Sicasí, el mensaxeru detener a comer cerca d'un matu y retrasóse. Unkulunkulu, qu'esperaba dalgún signu de gratitud pol so magnanimidad, quedó defraudáu. Asina que unvió a un llagartu a anunciar que yeren mortales. El llagartu nun se detuvo y consiguió tresmitir el so mensaxe, decidiendo asina, pa siempres, el destín de los homes.

A pesar d'esta aición, Unkulunkulu ta consideráu un Dios bondosu, pos como contrapartida a la desgracia de la muerte inevitable ufiertó la institución del matrimoniu, que dexa a los valerosos guerreros zulús tener fíos, amás de dar a los homes medicines pa les enfermedaes, el fueu pa cocinar y una morada pa los muertos; los zulús, de la mesma forma que los bosquimanos creen que les estrelles son en realidá los güeyos de los difuntos que curien del mundu.

Aclaraciones editar

El dios ye de fechu una deidá ensin xéneru, anque les traducciones bíbliques del dios per parte de los misioneros cristianos d'África del Sur etiquetaron incorreutamente a Unkulunkulu como específicamente del xéneru masculín. De cutiu confundir a Unkulunkulu con Umvelinqangi (El que taba de primeres), el dios creador y omnipresente, que se manifiesta en forma de truenos y terremotos y creador de los primeros xuncos de los cualos remaneció'l dios supremu Unkulunkulu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar