Valdelacasa, ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Llión. Intégrase dientro de la contorna de la Sierra de Béjar. Pertenez al partíu xudicial de Béjar.

Valdelacasa
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Valdelacasa (es) Traducir Eusebio Rodríguez Moreno
Nome oficial Valdelacasa (es)[1]
Códigu postal 37791
Xeografía
Coordenaes 40°30′23″N 5°45′49″W / 40.50631°N 5.76354°O / 40.50631; -5.76354
Valdelacasa alcuéntrase n'España
Valdelacasa
Valdelacasa
Valdelacasa (España)
Superficie 8.22 km²
Altitú 953 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 198 hab. (2023)
- 125 homes (2019)

- 90 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 24,09 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata


El so términu municipal ta formáu por un solu nucleu de población, ocupa una superficie total de 8,22 km² y según los datos demográficos recoyíos nel padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 235 habitantes (143 homes y 99 muyeres).

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Valdelacasa ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Historia editar

Valdelacasa, tierra fronteriza ente Llión y Castiella editar

Nel añu 1157, morrió Alfonsu VII, quedando estremáu'l reinu de Castiella y Llión: a Fernando, correspondió'l de Llión, y a Sancho, el de Castiella. A partir d'entós y hasta l'añu 1230, fecha de la reunificación de dambos reinos na persona de Fernandu III, el Santu, los castellanos y los lleoneses veríense envueltos nuna serie de conflictos bélicos, que motivó'l que, a unu y otru llau de la frontera, llevantárense diverses fortaleces, siendo, en ciertos casos, reutilizaes ó reforzaes, tamién de delles de les yá esistentes..

Dientro de lo que dempués constituyiría la Tierra de Béjar, Valdelacasa quedaba asitiada en l'estremu noroccidental, xustamente nun llugar por onde pasaba la calzada de la Plata, la principal vía de comunicación del oeste hispanu dende dómina romana y que sirvía pa deslindar distintos territorios, yá fueren los pertenecientes a la mesma Tierra de Béjar, yá, a lo último los integraos nos conceyos de Coria ó de Plasencia , según los casos.

Tres la división de dambos reinos, la repoblación de Valdelacasa, como la del restu de llugares que dempués formaríen parte de la Tierra de Béjar, produciríase al cargu de xentes castellanes, procedentes, munches d'elles, del territoriu abulense. D'ende'l que, como yá anotó'l profesor Llorente Maldonado, esistan notables diferencies ente los serranos de la Sierra de Béjar y los de la Sierra de Francia.

Valdelacasa nel conceyu de Béjar editar

Hasta l'añu 1209, los llugares que, a partir de dicha fecha, pasaron a pertenecer al Conceyu de Béjar, formaren parte del d'Ávila. La segregación de tales llugares llevar a cabo Alfonsu VIII. En delantre, Valdelacasa permanecería formando parte de la Comunidá de Villa y Tierra de Béjar, nel Cuartu del Campu, hasta la so desintegración territorial en 1833, añu nel que na división provincial Valdelacasa quedó integráu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa,[3] fechu que respondía a la pertenencia alministrativa dende'l sieglu XV de Salamanca y el Reinu de Llión.

Respondiendo a la situación que, entós daquella, vivíase, tanto Valdelacasa como la mayoría de los restantes llugares de la Tierra de Béjar, asentábase en puntos estratéxicos, col fin de defender el territoriu, habida cuenta de tierra de frontera que caracterizaba al conceyu de Béjar. No qu'a Valdelacasa concretamente refierse, hai que dicir que s'alzaba na llende de los reinos de Castiella y de Llión.

Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar

Plantía:Conceyos de la Provincia de Salamanca