Veliki Nóvgorod

una ciudá de Rusia

Veliki Nóvgorod (rusu: Вели́кий Но́вгород), tamién conocida como Nóvgorod la Grande[1] o a cencielles Nóvgorod, ye una ciudá de la Federación Rusa, asitiada a 190 quilómetros al sureste de San Petersburgu, a veres del ríu Vóljov tres desaguar del llagu Ilmen. Ye capital de la óblast homónima, con una población d'unos 232 200 habitantes (censu de 2004). Hasta l'añu 1478 la ciudá yera llamada Gospodín Veliki Nóvgorod (Господи́н Вели́кий Но́вгород, 'Señor Nóvgorod el Grande'). Depués, hasta 1999 el so nome oficial yera Nóvgorod (Новгород).

Veliki Nóvgorod
flag of Veliky Novgorod (en) Traducir Q4136224 Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
Óblasts Óblast de Nóvgorod
Tipu d'entidá ciudá/pueblu
Cabezaleru/a del gobiernu Jurij Bobrysjev
Nome oficial Великий Новгород (ru)
Nome llocal Великий Новгород (ru)
Códigu postal 173000–173999
Xeografía
Coordenaes 58°31′16″N 31°16′33″E / 58.52099°N 31.27579°E / 58.52099; 31.27579
Veliki Nóvgorod alcuéntrase en Rusia
Veliki Nóvgorod
Veliki Nóvgorod
Veliki Nóvgorod (Rusia)
Superficie 90.08 km²
Altitú 25 m
Llenda con Novgorodsky District (en) Traducir
Demografía
Población 222 594 hab. (2017)
Porcentaxe 37.57% de Óblast de Nóvgorod
0.15% de Rusia
Densidá 2471,07 hab/km²
Más información
Fundación 859
Prefixu telefónicu 8162
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes
adm.nov.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Ye mentada per primer vegada nel añu 856, siendo, xunto con Moscú y Kiev, una de les ciudaes más importantes d'Europa oriental mientres la Edá Media, y l'únicu principáu qu'escapó del dominiu mongol tres la invasión mongola de Rusia.

Historia editar

 
Mapa en rusu del llagu Ilmen (Ильмень) y el ríu Vóljov (Во́лхов), nel qu'apaez na vera esquierda del cursu altu del ríu, Veliki Nóvgorod (Великий Нoвгород)
 
Kremlin de Nóvgorod

Remaneciendo como'l centru políticu de pueblos eslavos y finu-ugrios na metá del sieglu X, la historia de Nóvgorod ta estrechamente enllazada con tolos acontecimientos importantes de la vida del Estáu rusu. Na dómina cuando l'estáu Rusu diba formándose, los novgorodenses convidaron al príncipe Riúrik pa faer orde y llei. Dende Rúrik nació la famosa dinastía de los zares rusos, que gobernaron en Rusia más de 750 años. A principios del sieglu X la compañía militar de los príncipes de Nóvgorod contra Constantinopla pa protexer les rellaciones comerciales iguales con Bizancio resultaron la integración de les tribus eslaves orientales na Rus de Kiev.

Monumentos históricos de Nóvgorod y la so contorna
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
 
Llugar   Rusia
Criterios Cultural: ii, iv, vi
Referencia 604
Inscripción 1992 (XVI Sesión)
Área Europa y América del Norte
Coordenaes Non
 

L'adopción del cristianismu nel sieglu X camudó Nóvgorod nun fuerte centru eclesiásticu. Los esfuercios del obispu de Nóvgorod d'estender y desenvolver el cristianismu ortodoxu fueron estimaos na metá del sieglu XII, siendo qu'en los nuesos díes l'arzobispu de Nóvgorod ye una de les principales figures de la Ilesia ortodoxa rusa.

A Nóvgorod considerar na Rusia moderna como'l llugar onde nacen los valores republicanu y democráticu actuales. Mientres más de seis siglos y hasta 1478 toles decisiones vitales na so vida y política esterior fueron tomaes pol "veche", un antiguu parllamentu constituyíu polos representantes de les families aristocrátiques de Nóvgorod. Finalmente tol pueblu de Nóvgorod tomaba parte nel veche.

Nóvgorod yera unu de los mayores centros de lliteratura y producción de llibros na Rusia antigua. El Nóvgorod medieval yera unu de los centros artísticos más importantes d'Europa. Les sos tradiciones arquiteutóniques, les sos escueles de pintura d'iconos, les sos xoyeríes y el so arte decorativo aplicáu yeren famosos per tol mundu.

Nesta ciudá atopa la Catedral de San Nicolás y la Catedral de Santa Sofía de Nóvgorod. Esta ciudá cunta con un Kremlin que foi construyíu mientres el reináu de Yaroslav I el Sabiu y foi mentáu per primer vegada nes cróniques del añu 1044. La urbe cuenta tamién nel so interior cola ciudadela más vieya de Rusia, asitiada nel corazón de la ciudá, amás de ser un centru cultural y relixosu.

Según la lleenda, mientres la conquista de la ciudá per parte de les tropes moscovitas d'Iván el Tarrecible, un palombu posóse a lo cimero de la cruz que corona'l domo doráu de la Catedral de Santa Sofía. Al ver los horrores cometíos poles tropes moscovitas, el palombu quedóse petrificada sobre la cruz. Según esta lleenda cuando'l palombu cayera, Nóvgorod vencería. Según la historiografía rusa dicha palombu cayó cuando la Wehrmacht tomó Nóvgorod mientres la Segunda Guerra Mundial. Tres la ocupación de la ciudá, na qu'intervinieron (ente otros) voluntarios españoles de la División Azul, la cruz foi llevada a España, según dicíen los divisionarios, pa salvala de los bolxeviques. La cruz foi devuelta a la catedral por veteranos de la División Azul en 2004, y asitiada de nuevu nel domo doráu de la catedral.[2]

Patrimoniu de la Humanidá editar

La Unesco declaró en 1992 Patrimoniu de la Humanidá los Monumentos históricos de Nóvgorod y la so contorna», llugar con distintos llocalizaciones[3] (vease ru:Исторические памятники Новгорода и окрестностей):

Códigu Nome Llugar
604-001 Centru históricu de Nóvgorod (oeste) y el Kremlin de Nóvgorod Nóvgorod
604-002 Centru históricu de Nóvgorod (esti) col claustru de la Corte de Yaroslav y el Monesteriu de La nuesa Señora del Signu Nóvgorod
604-003 Monesteriu de Zverin y la so contorna |

Nóvgorod

604-004 Monesteriu de San Antonio Nóvgorod
604-005 Ilesia de la Natividá de Cristu nel Campu Nóvgorod
604-006 Ilesia del Salvador de Neréditsa Neréditsa
604-007 Restos de la Ilesia de l'Anunciación de Gorodishche Gorodishche
604-008 Monesteriu de Perýn Nóvgorod
604-009 Monesteriu de Yúriev Nóvgorod
604-010 Iglesias del llagu Miáchino: Ilesia de San Xuan el Dador d'Apurríes ya Ilesia de la Resurrección Nóvgorod
604-011 Ilesia de los Santos Pedro y Pablo de Sílnishche Sílnishche

Referencies editar

  1. «Web oficial de turismu de Veliki Nóvgorod n'español». Consultáu'l 23 d'ochobre de 2017.
  2. «España va devolver a Rusia la cruz de la catedral más antigua del país». Consultáu'l 20 d'avientu de 2007.
  3. «Historic Monuments of Novgorod and Surroundings». UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 7 d'abril de 2015.
  • Yanin. L'arqueoloxía de Nóvgorod, por Valentin L. Yanin, en Ciudaes antigües, Edición especial, (Scientific American), páxs. 120-127, c 1994. Covers, Historia, Kremlin de Nóvgorod, Muséu d'historia de Nóvgorod.

Enllaces esternos editar