Vida temprana de Joseph Smith (fíu)

Esti artículu forma parte de les series sobro
Joseph Smith, Jr.

1805 - 1827 - 1827 - 1830
1831 - 1834 - 1834 - 1837
1838 - 1839 - 1839 - 1844
Muerte - Poligamia - Enseñances
Profecíes - Crítiques - Bibliografía

La vida temprana de Joseph Smith cubre'l periodu que va dende la so nacencia'l 23 d'avientu de 1805, hasta finales de 1827, cuando los Santos de los Últimos Díes creen que Smith obtuvó les planches d'oru grabaes con antigües inscripciones cristianes, soterraes nuna llomba cerca del so llar en Manchester, Nueva York.

Joseph Smith, fíu foi'l fundador y principal líder del Movimientu de los Santos de los Últimos Díes, del cual surdió'l mormonismu, ya inclúi denominaciones como La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes y la Comunidá de Cristu. Los siguidores de Smith creen que foi un profeta de los últimos díes.

Infancia editar

Smith nación el 23 d'avientu de 1805 en Sharon, Vermont, una pequeña llocalidá al par de Massachusetts, siendo'l quintu fíu de Joseph Smith (padre) y Lucy Mack Smith. Los Smith yeren una familia dedicada a l'agricultura y camudáronse en y alredor de Nueva Inglaterra por cuenta de les males colleches y delles desventuradas empreses.

Mientres l'iviernu de 1812-1813, José Smith, fíu, de siete años d'edá, sobrevivió una andancia de fiebre tifoidea que dexó un saldo de más de trés mil muertos na rexón de Nueva Inglaterra.[1] De resultes de la enfermedá, sufrió una peligrosa infeición na migollu del güesu de la pierna esquierda. Dellos médicos aconseyaron l'amputación, pero la so familia refugó. Dempués d'una satisfactoria operación p'acabar con partes del so güesu de la espinilla (ensin anestesia y negando el más comúnmente usando tranquilizante de la dómina, el güisqui), Smith recuperó finalmente, al traviés del usu de muletes mientres dellos años y foi aquexáu de cojera mientres el restu de la so vida.

En 1816, aproximao, dempués de trés años de males colleches en Norwich (Vermont) (el resultáu del añu 1816 ensin branu), la familia Smith cayó en manes d'un programa de los Estaos Xuníos pa reasitiar families poco granibles. Les razones llegales d'esta reubicación son desconocíes, podríen tar rellacionaes coles dificultaes financieres de la familia, polo que cayeron baxu l'escrutiniu de Nueva Inglaterra que primía o coaccionaba a los "foranos" pa colonizar n'otres partes. Ello fizo que la familia Smith apocayá tuviera que camudase de ciudá en ciudá en Vermont. Joseph Smith, padre, se transladó solo a Palmyra, Nueva York, siguíu aína pol restu de la familia. Na ciudá de Palmyra, Joseph Smith, y los sos fíos mayores consiguieron dellos trabayos menores, y finalmente abrieron una "tienda de cervezos y tartes". En 1818 la familia llogró una hipoteca nuna granja de 10 acres xustu pela rodiada de Palmyra en Manchester (la cual yera parte de Farmington hasta 1821).

La familia Smith construyó una casa de madera nun espaciu que téunicamente quedaba xusto fora de la so propiedá, na ciudá de Palmyra, zona que sería depués conocida pola so fecundidá nel surgimiento de nueves corrientes relixoses. En 1882, los Smith empezaron a construyir una casa granxera que taba realmente nel terrén de la so recién propiedá. El 19 de payares de 1823, l'hermanu mayor de Joseph Smith, Alvin morrió, posiblemente como resultáu d'una intoxicación por calomelano, recetado nesi entós pa la fiebre biliosa. En 1825, los Smith nun pudieron axuntar dineru pa pagar la hipoteca final, y el so acreedor demandó-yos un xuiciu hipotecariu sobro la propiedá. Sin embargo, la familia llogró persuadir a un cuáquero de la llocalidá de nome Lemuel Duerfee, pa mercar la granja y arrendala a los mesmos Smith. A finales de 1828, la familia camudóse a otra casa más al sur, onde se quedaron hasta 1830.

Smith tuvo una bien curtia educación escolar formal y en cuenta de dir a la escuela, trabayó na granja del so padre, cazaba, pescaba, consiguía trabayos menores y vendía tartes y cervezu mientres los eventos públicos de Palmyra. La so ma describíalu como «menos inclináu a lleer llibros que cualquiera otru de los mozos, pero muncho más dau a la meditación y al estudiu fondu», nunca lleendo la Biblia dafechu hasta siquier los dieciocho años. Describióse como «notablemente calláu» y «taciturno», tan bien como «proverbialmente bondadoso», pero «nunca se-y vía rir». Según dizse, tuvo una gran interés y aptitú nel alderique moral y n'asuntos políticos nun club lloca p'alderiques de mozos.

Antecedentes relixosos editar

 
Un grabáu d'un camp meeting en 1819 (Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos).

Smith creció mientres el Segundu Gran Espertar, una dómina na hestoria de los EE.UU cuando había una considerable renacencia del insterés pol cristianismu, como reacción a la más secular Ilustración que-y precedió.

Mientres esi Espertar, l'oeste de Nueva York dicía tar «envolubráu nel fueu» del resurgimiento cristianu que recibió depués el moteyo de «Distritu Amburao», en reconocencia de la forma en que s'apurría la población a tantes zunes relixoses simultaneas.

La familia de Smith y los sos ancestros, como la mayoría de families d'esta dómina, tuvieron pequeñes afiliaciones con relixones entamaes; sin embargo, yeren relixosos na so privacidá, creyendo en visiones y profecías, y practicaben dellos tipos de relixones folclóricas. Dizse que'l bisagüelu paternu de Smith, Asael Smith, un cristianu universalista, predixo qu'unu de los sos descendientes sería un profeta. Pela so parte, el bisagüelu materno de Smith, Solomon Mack publicó un llibru en 1811 describiendo una serie de visiones celestiales y voces la cual dixéronlu que se convirtiera a la "fe cristiana" a la edá de los setenta y siete años.

Los padres de Smith tamién dicíen qu'esperimentaron visiones y profecías. Enantes de nacer Joseph, Lucy, la so ma, foi a una arbolea a rezar porque'l so home, Joseph Smith, refugara dir a la ilesia con ella, y cuando volvió a la so casa, y foise a la cama, tuvo, de sópitu, una visión en suaños la cual interpretó como una profecía na que Joseph Smith Sr. aceptaría más tarde el evangelio puru y ensin mancha del Fíu de Dios.

Joseph Smith Sr. tamién informó de les sos propies serie de siete visiones ente 1811 y 1819 según Lucy, cinco de les cual ella describió (Smith 1853, páxs. 56, 58-59, 70–72, 74). Estos suaños, dixo Lucy, vinieron cuando Smith, padre, taba “bien emocionáu pol tema de la relixón”, y confirmó na so mente lo correcto que fuera'l so refugu a xunir a dalguna relixón entamada, y encamentó-y a creer qu'un día sería empuestu nel camín afechu de la so propia salvación (id.). Nos suaños participaba un “espíritu asistente” (p. 56), y munchos comentaristas señalaron que la so segunda visión (páxs. 58-59) ye bien semeyante a un suañu qu'apaez nos primeros capítulos del Llibru de Mormón (Primer Llibru de Nefi 8:2-28).

Al igual que la mayoría de los estauxunidenses de la dómina, la familia Smith tamién practica estremaes formes de relixón popular. Según un historiador de los principios de Vermont, Joseph Smith, Sr. foi miembru d'una secta de «Banielles Adivinadoras» (del llatín, Virgula Divina) en Vermont conocida como'l "Nuevu Israel"; sin embargo, les evidencies pa sofitar esta afirmación son bien llindaes. Delles otros rellatos informen que poco dempués Smith, Sr. utilizó les Banielles Adivinadoras na busca d'ayalgues.

Smith paez tener ciertu interés na denominación metodista. El contemporaneu y collaciu de Smith, Oliver Cowdery, escribió más tarde que Smith foi bien influyíu poles enseñances d'un Rev. George Lane, un vieyu metodista que presidía y alministraba la dómina d'intensu baturiciu relixosu de Palmira ente 1824 y 1825; la influyencia de Lane vese confirmada por William, l'hermanu de Smith,. Nun se sabe si Smith asistió a dalguna xunta na que discursó Lane, pero Lane visitó l'allegada ciudá de Viena a 24 km de Palmira, pa una gran conferencia Metodista en 1819. Smith mesmu paez dirixir la pallabra en dalguna de les xuntes llocales metodistas, descritu como un "exhortador bien aceptable". Sin embargo, los metoditas contemporáneos de Smith Smith de cutiu consideraron la so interpretación de les Escritures como bocayes.

En dalgún puntu, paez que Smith retiróse del grupu probatorio de los metodistas en que tuvo matriculáu, anunciando que yera la so creyencia que tolo rellacionao col sectarianismo yera miqueru, y que les ilesies asitiábense sobro un fundamentu falsu. Según un escritu años más tarde, Smith alzóse ya informó que la so misión yera restaurar el verdaderu sacerdocio. El reporte indica que convocó una serie de xuntes, pero naide paecía dispuestu a sigui-y como líder d'una nueva relixón. En dalgún momentu mientres la intensa apelación de los clérigos de 1824-1825, Smith paecía negar rotundamente a asistir a una ilesia entamada, d'alcuerdu a la so ma, porque según él, "puedo tomar la mio Biblia, y entrar nel monte, y aprender más en dos hores, que se puede aprender nuna xunta [sic] per dos años, si asistiera tol tiempu".

La Primer Visión editar

 
Fotografia de l'arbolea onde Joseph Smith reporta tener la so Primer Visión.

Al igual que'l so padre, el mozu Smith paeció tener el so propiu conxuntu de visiones, la primer de les cual prodúxose a principios de 1820 cuando Smith taba nel so adolescencia temprana y conozse ente los Santos de los Últimos Díes como la Primer Visión. La primer descripción d'esti eventu nun se publicar sinón hasta 1832 nel que l'eventu repórtase como asocedíu en 1821, sin embargo, la mayoría de los rellatos actuales da-y fecha a la visión del añu 1820. La Primer Visión foi una teofanía, una comunicación personal direuta con Dios. Los detalles de la visión variaron a lo llargo de les vegaes que Smith recontaba'l fechu mientres tola so vida.

l'hermanu de José, William, la Primer Visión foi motivada en parte por un ministru que fizo referencia a la Epístola de Santiago 1:5, que na versión Reina Valera diz, «Y si dalgún de vosotros tien falta de sabencia, pídala a Dios, que da a toos abondosamente y ensin reproche, y va se-y dada»,Vease BibleGateway.com pal testu n'español. y suxurió que Smith preguntára-y a Dios sobro la so molición relixosa. William tamién infier que gran parte de la emoción relixosa na zona foi causada pol Rev. George Lane, un "gran predicador del Gran Espertar". Nun esistir rexistros qu'asitien a Lane en Palmyra sinón hasta 1824, anque se reporta una visita a l'allegada ciudá de Viena (a 24 km de Palmyra) en 1819 pa una gran conferencia metodista. Especúlase que José y la so familia podríen viaxar a vender tortas y cervezu nesti casu, como lo fixeron con otros eventos pela redolada Palmyra.

Los detalles exactos de la Primer Visión varien un poco dependiendo de quién ye que rellata la hestoria y cuando lo fai. La primer versión del mesmu Smith en 1832 data la visión pa 1821 y afirmó que vio «una pilastra [sic] de fueu lluminoso superior al candor del sol al meudía» y que «el Señor abrió los cielos anti mi y vi al Señor y él falóme diciendo Joseph, fíu míu, los tos pecaos sonte perdonaos». Aldericóse si Smith consideró a esti eventu como una visión o bien como la visita en físicu de dalgún personaxe. Un folleto misional publicáu en 1840 pola ilesia de Smith declaró que dempués que vio la susodicho lluz, la so mente foi prindada de tala manera que aisllóse de los oxetos naturales que lu arrodiaben, y foi envolubráu nuna visión celestial.

Nel rellatu dictáu por Smith en 1838 pa la so inclusión na hestoria oficial de la ilesia, describió la Primer Visión como una apaición de dos personaxes divinos en dalgún momentu mientres la primavera de 1820:

«... vi una columna de bluz, más brillosa que'l sol, direutamente enriba de la mio cabeza; y esta lluz gradualmente amiyó hasta folgar sobro mi ... al reposar sobro mi la lluz, avi nel aire enriba de mi a dos Personaxes, que'l so rellumu y gloria nun almiten descripción. Unu d'ellos falóme, llamándome pol mio nome, y dixo, señalando al otru: Ésti ye'l mio Fíu Amáu: ¡Escúchalo!».

Nun ta claru si Smith cuntó-y a daquién alrodiu de la so visión enantes d'informar sobro'l so descubrimientu de plánchesles d'oru en 1823. Según Smith, díxo-y a la so ma nel momentu que «supiera a prestu [suya] que'l presbiterianismu nun ye verdaderu», y José nunca dixo que compartiera los detalles de la visión cola so familia en 1820 nin poco dempués. Dixo una vegada que-y faló de la visión a «unu de los ministros metodistas, unu bien activu na yá mentada baturiciu relixosu». Munchos presumen qu'esti foi'l Rev. Lane, pero nun hai rexistros de dalguna visita de Lane a la parte de Palmyra alredor de 1820. L'hermanu de José, William, que preparó una hestoria detallada de la dómina, aparentemente desconocía de cualquier visión de Joseph hasta l'añu 1823, anque solo tuviera nueve años d'edá en 1820.

Smith declaró que la narración de la so visión «espertara muncho prexuiciu en contra de [el] ente los profesores de relixón, y foi la causa d'una fuerte apersecución, cada vez mayor». Les hestories sobro visiones y teofanías nun yeren inusuales na dómina, anque'l clero de les relixones formales munches vegaes aguantaba diches hestories. Los prexuicios en contra de Smith pueden llevase a cabu pol clero, pero nun hai rexistru contemporaneu d'ello. La mayor parte de la persecución que reporta Smith, paez surdir ente los llaicos, y non necesariamente por causa de la so Primer Visión, sinón por cuenta de la so afirmación más palantre d'afayar les plancahs d'oru nuna llomba cerca de la so casa, declaración que foi llargamente espublizada y fecha risión nos periódicos llocales empezando alredor de 1827.

Años más tarde, un vecín non Mormón resumió les opiniones de Smith y la so familia polos sos vecinos de Palmira diciendo, «Por dicir la verdá, había daqué sobro él que nun podía entender; de dalguna manera él sabía más de lo qu'ellos sabíen, y eso que -yos enardecía». La estrecha collaboración del mozu vidente, de los sos padres y de los sos hermanos a partir de la primer visión, y quiciabes dende enantes cola revolución protestante de la dómina y los desafíos económicos de la rexón, converten la revelación y espardimientu inicial de la nueva relixón nun asuntu casi más familiar qu'individual.[2]

Los personaxes de la visión diríen-y a Joseph que nenguna de les relixones esistentes yera la portadora de la verdá y qu'en futures revelaciones recibiría nueves instrucciones.[3]

Referencies editar

  1. El nuesu legáu: Una curtia historia de la Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes (n'español). Publicáu por La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes, Salt Lake City, Utah: 1996; páx.2. Últimu accesu 6 d'abril de 2009.
  2. Introducción histórica a l'antropoloxía del parentescu (n'español). Publicáu por Editorial Ramón Areces; páx.459. ISBN 84-8004-713-5.
  3. Floreal H. Forni, Luis A. Cárdenas, Fortunato Mallimaci. Guía de la diversidá relixosa de Buenos Aires (n'español). Publicáu por Editorial Biblos, 2003; páx.327. ISBN 950-786-389-3