Villar del Pedroso

conceyu de la provincia de Cáceres (España)

Villar del Pedroso ye un conceyu español de la provincia de Cáceres, Estremadura.

Villar del Pedroso
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Villar del Pedroso (es) Traducir Eduardo Villaverde Torrecilla
Nome oficial Villar del Pedroso (es)[1]
Códigu postal 10...
Xeografía
Coordenaes 39°42′17″N 5°11′54″W / 39.7048°N 5.1983°O / 39.7048; -5.1983
Villar del Pedroso alcuéntrase n'España
Villar del Pedroso
Villar del Pedroso
Villar del Pedroso (España)
Superficie 242 km²
Altitú 732 m
Llenda con
Demografía
Población 548 hab. (2023)
- 310 homes (2019)

- 289 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.14% de provincia de Cáceres
0.05% de Estremadura
0% de España
Densidá 2,26 hab/km²
villardelpedroso.com
Cambiar los datos en Wikidata

El so términu municipal llinda al norte col Tajo, que-y dixebra de la provincia de Toledo, ya inclúi la llocalidá de Navatrasierra —asitiada al sur, na Sierra de Altamira— en calidá d'entidá llocal menor.

Símbolos editar

 
Villar del Pedroso.

L'escudu de Villar del Pedroso foi aprobáu por aciu la "Orde de 10 de febreru de 1992, de la Conseyería de Presidencia y Trabayu, pola que s'aprueba l'Escudu Heráldicu pal Conceyu de Villar del Pedroso (Cáceres)", publicada nel Diariu Oficial d'Estremadura el 20 de febreru de 1992, dempués de que'l so espediente alministrativu fuera aprobáu pol plenu corporativu de Villar en sesión de 1 de xunu de 1989. L'escudu defínese oficialmente asina:

Escudu mantelado. Primero, d'oru, encina arrancada de sinople, cargada de bultu de toru, paráu, de sable. Segundu, d'azur, torre almenada y mazonada d'oru, sumada d'inicial de Fernandu III el Santu coronada. Terceru, de sinople, caña d'olivar de plata, acompañada de flor y grana de jara d'otru. Al timbre, corona real zarrada.[2]

Xeografía física editar

Ubicación editar

Villar del Pedroso asítiase nel este de la provincia de Cáceres. Cuenta con un términu municipal que presenta una forma allargada, con un estrechamientu na metá de la so forma llonxitudinal, xusto na confluencia col términu de Carrascalejo.

El so términu llinda al norte col Tajo, dixebrándolo de la provincia de Toledo al altor de los términos d'Alcolea de Tajo, El Torrico y Valdeverdeja. Al este tamién llenda cola provincia de Toledo, siendo lindantes los conceyos d'El Puente del Arzobispo, Azután, Navalmoralejo, La Estrella de la Jara, Aldeanueva de San Bartolomé y Mohedas de la Jara, y el términu de Carrascalejo de la Jara. Al sur colos términu d'Alía, Guadalupe y Navezuelas. Ente que al oeste atiesta colos términos de Valdelacasa de Tajo, Castañar de Ibor y Navalvillar de Ibor.

Clima editar

El clima ye de tipu mediterraneu. Les precipitaciones algamen un rexistru mediu añal de tan solo 474 mm. por cuenta de la so posición a sotaventu de les principales elevaciones de les Villuercas. La estación más lluviosa ye la iverniza (171 mm.) y la más seca la braniza (35 mm.) La temperatura medio añal ye de 15,9 °C. El mes más fríu ye avientu, con 7,2 °C y el más calorosu xunetu, con 26,1 °C.

Historia editar

La zona ta habitada dende antes de la llegada de los romanos. Pudo ser l'antigua ciudá romana d'Augustobriga,[3] ente otros poblamientos romanos qu'hubo nel so términu. Esisten afayos de dómina vetona, ente los que destaquen los restos de verraco de granitu, llábanes funeraries y muertes de poblaos.

De la dómina visigoda procede lo que güei ye un llugar d'alcuentru cristianu, onde ta la Virxe de Burguilla. Tamién hai constancia d'asentamientos árabes que convivieron colos restantes nucleos que fueron constataos dende'l ríu hasta la sierra. Cuando'l Reinu de Castiella reconquistó la zona, los sos colonos solicitaron a Fernandu III El Santu el derechu a poblar la zona. La solicitú foi concedida'l 13 de xineru de 1249, polo qu'esta fecha ye considerada por enforma como la fecha de fundación definitiva del actual Villar del Pedroso.

La ilesia parroquial de San Pedro» foi construyida nel sieglu XV y restaurada nel XVIII. Güei ye un monumentu nacional nel que s'atesoren escenes del santu nel retablu platerescu y n'otru d'azulexu de Talavera. Cuenta con dellos edificios del sieglu XVI, como l'antiguu hospital y otres casones solariegas que recuerden tiempos de bonanza económica.

Fechos históricos d'importancia fueron delles visites de los Reis Católicos, y darréu del emperador Carlos V n'abril de 1525 pernoctando nel antiguu Hospital, como parada del camín real al monesteriu de Guadalupe.

Demografía editar

El conceyu tuvo los siguientes datos de población dende 1900:[4][5]

Conceyu editar

Partíos políticos nel Conceyu de Villar del Pedroso (2015-2019)

Partíu políticu Conceyales
Partíu Popular (PP)
5
Partíu Independiente de Navatrasierra (PIN-NAVA)
2

Patrimoniu editar

Amás de los yá mentaos verraco celtíberos, delles llábanes funeraries romanes, dellos cruceros, la alcazaba árabe na sierra, ..., el monumentu principal ye la ilesia parroquial de San Pedro. Construyida ente los sieglos XV y XVIII con sillar de granitu. La so interior conserva importantes pieces d'interés, dos retablos del s. XVIII decoraos con azulexos talaveranos; unu del XVII na epístola qu'acovez cinco lienzos de la dómina; un llenzu con un Cristu del s. XVII; dos tables que representen a Santu Tomás y San Pedro, del XVI; y, sobremanera, el so retablu mayor, del XVI.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Xunta d'Estremadura. «D.O.Y./20 de febreru de 1992/Númberu 15» (castellanu). Consultáu'l 20 de xunetu de 2017.
  3. La Ciudá Romana en Castiella-La Mancha
  4. «Poblaciones de fechu dende 1900 hasta 1991. Cifres oficiales de los Censos respeutivos.». INE. Consultáu'l 21 de xunu de 2011.
  5. «Series de población dende 1996. Cifres oficiales de la Revisión añal del Padrón municipal a 1 de xineru de cada añu.». INE. Consultáu'l 21 de xunu de 2011.

Bibliografía editar

  • Ladero Quesada, Miguel Ángel - La formación medieval d'España. Alianza Editorial, 2006

Enllaces esternos editar