Vinagre

líquidu que se saca al formentar el vinu, la sidra o otro alcohol

La vinagre (o'l vinagre)[1] (del llatín vinum acre y d'ésti pasó al francés antiguo vinaigre, ‘vinu agrín’), ye un llíquidu miscible, con tastu agrín, que remanez de la formentación acética del vinu o la sidra (per aciu de les bacteries Mycoderma aceti). La vinagre contién típicamente una concentración que va dende'l 3% al 5% d'ácidu acéticu, les vinagres naturales tamién contienen pequeñes cantidaes d'ácidu tartáricu y ácidu cítricu.

Vinagre
Nome Vinagre
Detalles
Ingredientes Ácidu acético, agua y aroma compound (en) Traducir
Materiales usaos Etanol
madre del vinagre (es) Traducir
Más información
[editar datos en Wikidata]
Botelles de vinagre con oréganu.

Variedaes editar

Vinagre de sidra editar

Esta mena de vinagre ye abondo emplegada nes cocines de los países del Norte d'Europa y n'Asturies. La so ellaboración parte de la formentación alcohólico de la mazana en sidra. L'emplegu d'esta mena de vinagre conviértela en mui afayaíza pa les ensalaes y nes vinagretes. Ente los sos usos melecinales, emplégase como cataplasma p'alliviar los músculos sometíos a esfuercios grandes.

Vinagre de vinu editar

Denómase asina a la más corriente de toles vinagres, asina como la de mayor consumu y producción mundial. Esta vinagre remanez de les diferentes variedaes de vinu. A vegaes esta vinagre comercial nun tien pasao pola fase de mauración.

Ver tamién editar

Referencies editar