Virginia Henderson

enfermera estauxunidense (1897–1996)

Virginia Henderson (30 de payares de 1897Kansas City – 19 de marzu de 1996Branford (es) Traducir) foi una enfermera teorizadora qu'incorporó los principios fisiolóxicos y psicolóxicos al so conceutu personal d'enfermería.

Virginia Henderson
Vida
Nacimientu Kansas City[1]30 de payares de 1897[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [3]
Muerte Branford (es) Traducir19 de marzu de 1996[2] (98 años)
Estudios
Estudios Universidá de Columbia
Teachers College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu enfermera, escritoracientífica
Emplegadores Yale
Universidá de Columbia
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Virginia Avenel Henderson nació en 1897 en Kansas y finó'l 19 de marzu de 1996 a la edá de 98 años. Desenvolvió'l so interés por enfermería a partir de la Primer Guerra Mundial. Ye ende onde se destacar por asistir a los sos asemeyaos. Estudió en Washington D. C.. En 1918 a la edá de 21 años empecipia los sos estudios d'enfermería na Escuela d'Enfermería del exércitu. Graduóse en 1921 y trabayó nel Henry Street Visiting Nurse Service de Nueva York como enfermera visitadora. Comenenciuda na docencia ya investigación profesional, realizó un máster y depués la especialización. Recibió nueve títulos doctorales honoríficos.

Sobre la teoría de Virginia Henderson editar

En 1955 revisó un llibru d'enfermería escritu por Bertha Harmer que definiera la enfermería en 1922 diciendo que la enfermería taba p'ayudar a la humanidá. N'anguaño Virginia Henderson formuló una definición propia de la Enfermería. Esta definición foi un puntu de partida esencial por que surdiera la enfermería como una disciplina separada de la medicina. Ye dicir trabayó en definir l'oficiu y no que yeren los cuidos d'enfermería.

Función propia de la enfermería editar

Pa ella la enfermería ye: “Ayudar al individuu sanu o enfermu na realización d'actividaes que contribuyan a la so salú y el so bienestar, recuperación o a llograr una muerte digna. Actividaes que realizaría por sí mesmu si tuviera la fuercia, voluntá y conocencies necesaries. Face-y qu'ayude a llograr la so independencia lo más llueu”. La prioridá del enfermeru ye ayudar a les persones y los sos familiares (qu'ella consideraba como una unidá). Polo tanto'l enfermeru ye dueñu de l'atención. Nos postulaos que sostienen el modelu, afayamos el puntu de vista del paciente que recibe los cuidos del personal d'enfermería.

Enclín y modelu editar

Pa Henderson, la enfermería ye un oficiu independiente que la so función principal ye ayudar, pero esa llabor nun lu fai en solitariu sinón formando parte del equipu sanitariu. Ye un oficiu que precisa y tien conocencies biolóxiques y en ciencies sociales. L'enfermeru tamién sabe faer frente a les nueves necesidaes de salú pública y sabe evaluar les necesidaes humanes.

Métodu d'aplicación del modelu editar

  • Valoración: determinar el grau de dependencia-independencia nel prestu de les 14 necesidaes; les causes de dificultá nel so prestu; les interrellaciones d'unes necesidaes con otres; la definición de los problemes y la so rellación coles causes de dificultá identificaes.
  • Execución: Formúlense los oxetivos d'independencia sobre la base de les fontes de dificultaes identificaes, na eleición de la manera d'intervención (ayuda-suplencia) y na determinación de les actividaes a realizar. Esos criterios van emponer la puesta en marcha del plan de cuidos na intervención.
  • Evaluación: Compárense los criterios de niveles d'independencia que s'establecieron nel plan de cuidos col grau d'independencia consiguíu.

Distintos elementos del metaparadigma d'enfermería editar

  • Salú: definida a partir de la capacidá del individuu de realizar por sigo solo y ensin ayuda les 14 necesidaes básiques; la salú ye'l máximu grau d'independencia, teniendo la meyor calidá de vida. La salú polo tanto ye una calidá y cualidá de vida necesaria pal funcionamientu del ser humanu yá sía a nivel biolóxicu (prestos) y a nivel fisiolóxicu (emocional). La salú ye la independencia.
  • Redolada: toles condiciones esternes qu'influyíen nel equilibriu y bon funcionamientu del ser humanu. Ye'l llugar onde la persona apriende'l so patrón vital.
  • Persona: fai dos definiciones:
  1. Ye un ser biopsicosocial, esto ye, la persona amás d'una estructura biolóxica, tien una psicolóxica y tamién se rellaciona; y esto ye lo que define a la persona como ser integral.
  2. El paciente ye'l ser biopsicosocial al que se-y ayudar por que llogre la so independencia; la mente y el cuerpu son indixebrables; el paciente y la familia formen una unidá.
  • Enfermería: Ye l'asistencia temporal a una persona qu'escarez de la capacidá, fortaleza o conocencies pa realizar dalguna de les 14 necesidaes básiques, hasta qu'esa persona pueda volver realizales de manera independiente. Los cuidos d'enfermería diríen empobinaos a recuperar esa independencia.

Necesidaes humanes básiques editar

Revolucionó'l mundu de la enfermería redefiniendo'l conceutu de la mesma y catalogando les 14 necesidaes básiques, coles cualos anguaño entá se trabaya, tratando de cubrir dafechu les necesidaes del paciente na manera en que sía posible; necesidaes que seríen comunes a toa persona, enferma o sana. Les primeres nueve necesidaes referir al planu fisiolóxicu. La décima y decimocuarta son aspeutos psicolóxicos de la comunicación y l'aprendizaxe. La oncena necesidá ta nel planu moral y espiritual. Finalmente les necesidaes doceno y decimotercer tán empobinaes sociológicamente al planu ocupacional y recreativu. Pa Henderson ye básica y fundamental la independencia del paciente na midida de lo posible, y empobina los sos cuidos a qu'esti la consiga de la manera más rápida posible. El paciente, según Virginia tien que ser ayudáu nes funciones qu'él mesmu realizaría si tuviera fuercia, voluntá y conocencies.

Necesidaes básiques

  1. Respiración y circulación.
  2. Nutrición ya hidratación.
  3. Eliminación de los productos de refugaya del organismu.
  4. Movese y caltener una postura fayadiza.
  5. Suañu y descansu.
  6. Vistise y desvistise. Usar prendes de vistir fayadices.
  7. Termorregulación. Ser capaz de caltener el calor corporal modificando les prendes de vistir y la redolada.
  8. Caltenimientu de la hixene personal y proteición de la piel.
  9. Evitar los peligros de la redolada y evitar estropiar a los demás (Seguridá).
  10. Comunicase con otres persones siendo capaz d'espresar emociones, necesidaes, mieos o opiniones.
  11. Creencies y valores personales.
  12. Trabayar y sentise realizáu.
  13. Participar n'actividaes recreatives
  14. Aprender, afayar y satisfaer l'interés.

Definición de la función d'enfermería:

“Asistir al individuu, sanu o enfermu, na realización d'aquelles actividaes que contribúin a la salú o a la so recuperación (o a una muerte sele), actividaes que realizaría por él mesmu si tuviera la fuercia, conocencia o voluntá necesaria. Tou esto de manera que lu ayudar a ganar independencia de la forma más rápida posible”.

Rellación col paciente nel procesu de curiar:

1. Nivel sustitución: El enfermeru sustituyi totalmente al paciente.

2. Nivel d'ayuda: El enfermeru lleva a cabu namái aquelles aiciones que'l paciente nun puede realizar.

3. Nivel d'acompañamientu: El enfermeru permanez al llau del paciente desempeñando xeres d'asesoramientu y reforzando el potencial d'independencia del suxetu y de resultes la so capacidá d'autonomía.

Rellación del enfermeru col equipu de salú:

Va Ser una rellación de respetu y nunca de subordinación, puede asoceder la solapación de les funciones de toos ellos.

Equipu d'atención inclúi al paciente y la so familia:

Dambos participen nel procesu de curiar modificando la so participación en función de les condiciones que se dean en cada momentu concretu. Siempres se va tratar de que dambos algamen el máximu nivel d'independencia nel menor tiempu posible.

Títulos Honoris Causa editar

Llibros publicaos editar

  • The Nature of Nursing (1966).
  • The Principles of Nursing (1955, revisó la sesta edición).

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://rcn.epexio.com/names/1b2123d7-3fbc-80c2-7a41-639d003530fd.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. «LIBRIS» (1r avientu 2003). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar