Vitamina B2

compuestu químicu


La riboflavina o vitamina B2, llamada asina en primer instancia, contenía ensin dulda un amiestu de factores promotores del desenvolvimientu, unu de los cualos foi aislláu y resultó ser un pigmentu mariellu, al que dende 1935 denominóse-y riboflavina. La riboflavina sigue denominándose dacuando col nome de vitamina B2. La riboflavina pertenez al grupu de pigmentos mariellos fluorescentes llamaos flavinas. En 1879 foi afayáu un pigmentu mariellu verdosu na lleche, pero'l so significáu biolóxicu nun s'entendió hasta 1932, cuando un grupu d'investigadores alemanes aislló la enzima mariella de Warburg de la lleldu y atoparon que'l material yera necesariu pa l'actividá d'una enzima respiratoria intracelular. La vitamina B2 ye un micronutriente con un rol clave nel caltenimientu de la salú de los animales. Ye'l componente principal de los cofactores FAD y FMN y per ende ye riquida por toles flavoproteínas, según pa una amplia variedá de procesos celulares. Como otres vitamines del complexu B, xuega un papel importante nel metabolismu enerxéticu y ríquese nel metabolismu de lípidos, carbohidratos, proteínes y aminoácidos. Atópase a esgaya n'alimentos como lleche, vexetales verdes, arroz, etc.

Vitamina B2
tipo de entidad química (es) Traducir
pteridine (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La vitamina B2 ye una vitamina hidrosoluble de color mariellu, constituyida por un aniellu d'isoaloxazina dimetilado al que se xune'l ribitol, un alcohol deriváu de la ribosa. Los trés aniellos formen la isoaloxacina y el ribitol ye la cadena de 5 carbono na parte cimera.

Esta vitamina ye sensible a la lluz solar y a ciertos tratamientos como la pasteurización, procesu que fai perder el 20% del so conteníu. Por casu, la esposición a la lluz solar d'un vasu de lleche mientres dos hores fai perder el 50% del conteníu de vitamina B2. Delles fontes de vitamina B2 son: lleche, quesu, vexetales de fueya verde, fégadu y llegume.

Funciones editar

La vitamina B2 ye necesaria pa la integridá de la piel, les mucoses y de forma especial pa la córnea, pola so actividá oxigenadora, siendo imprescindible pa la bona visión. El so requerimientu amontar en función de les caloríes consumíes na dieta: a mayor consumu calóricu, mayor ye la necesidá de vitamina B2. Esta vitamina ye desaxeradamente importante pa la producción d'enerxía nel organismu. Otra de les sos funciones consiste en desintoxicar l'organismu de sustancies nocives, amás de participar nel metabolismu d'otres vitamines. Como se mentó, les sos fontes naturales son les carnes y lácteos, ceberes, lleldos y vexetales verdes.

Les coenzimes de flavina FMN y FAD acepten pares d'átomos d'hidróxenu, formando FMNH2 y FADH2. Nesta forma pueden participar en reacciones d'óxido-reducción d'unu o dos electrones. El FMN y el FAD actúen como grupos protésicos de delles enzimes flavoproteínas que catalizan reacciones d'óxido-reducción nes célules y actúen como tresportadores d'hidróxenu nel sistema de tresporte electrónicu mitocondrial. El FMN y el FAD tamién son coenzimes de deshidrogenasas que catalizan les oxidaciones iniciales de los ácidos grasos y de dellos productos indeterminaos del metabolismu de la glucosa. El FMN tamién ye necesariu pa la conversión de la piridoxina (vitamina B6) na so forma funcional, fosfatu de piridoxal. El FAD tamién ye necesariu pa la biosíntesis de la vitamina NIACINA a partir del aminoácidu TRIPTÓFANO.

N'otres funciones celulares, mecanismos dependientes de la riboflavina y del difosfato dinucleótido de nicotinamida y adenina (NADPH) paecen combatir la mancadura oxidativa de la célula.

Requerimientos editar

Les sos necesidaes diaries son de 1,5 mg pa neños y de 1,7 mg p'adultos. Ye importante destacar que la riboflavina nun s'almacena nel organismu, polo que l'escesu esaniciar por vía urinaria.

Toxicidá editar

El consumu de Riboflavina per vía oral nun resulta tóxica, amás la so baxa solubilidá llinda l'absorción a nivel intestinal, polo que nun ye posible absorber cantidaes peligroses. Inclusive l'alministración de B2 en dosis inyectaes, nun ye perxudicial, una y bones l'escesu escretar na orina, coloreando la mesma con un tonu mariellu brillante.

Síntesis industrial editar

Pa la síntesis de riboflavina a escala industrial, desenvolviéronse numberosos procesos bioteunolóxicos, utilizando distintos microorganismos, ente los que pueden mentase fungos filamentosos y lleldos como Ashbya gossypii, Cándida famata y Cándida flaveri, y bacteries como Corynebacterium ammoniagenes o Bacillus subtilis. Estos últimos microorganismos, fueron xenéticamente modificaos p'amontar la producción de riboflavina, cuantimás pal usu de riboflavina nos procesos de fortificación d'alimentos. Por casu, en Corea del Sur, la compañía química BASF instaló una planta especializada na producción de riboflavina utilizando'l fungu Ashbya gossypii (emparentáu con Saccharomyces cerevisieae).

Fontes alimenticies editar

La riboflavina ye una vitamina de color mariellu y que a nivel industrial pue ser útil como colorante na producción d'alimentos, amás de fortificar los mesmos. Na Unión Europea, considérase un aditivu alimenticiu dexáu ya identifícase pol códigu Y-101. La vitamina B2 atopar n'alimentos pa ñácaros, ceberes integrales, pastes, quesos procesaos, zusmios de frutes y productos lácteos arriquecíos cola vitamina, amás de ser llargamente usada en suplementos vitamínicos. Grandes cantidaes de riboflavina son de cutiu incluyíes en multivitamínicos, onde les dosis suelen entepasar los requerimientos d'un adultu, sicasí l'escesu, como se comentó, escretar na orina, que se torna más mariella tan solo unes poques hores dempués a la so ingestión. Per otra parte ye difícil incorporar la riboflavina na mayoría de los productos líquidos, por cuenta de la so baxa solubilidá n'agua. Polo que'l 5-fosfatu-riboflavina resulta una forma más costosa pero más soluble de la vitamina.

Nutrición editar

Defectu en riboflavina editar

La riboflavina escretar de forma continua na orina, polo que'l so defectu ye relativamente común cuando'l so ingesta na dieta ye insuficiente ya innecesaria. Sicasí, el déficit de riboflavina suel acompañase cola falta d'otres vitamines. Esisten dos causes del defectu de riboflavina, la primaria, por un apurra desaparente na dieta y la secundaria, por mala absorción de la vitamina nel intestín o por una medría na escreción de la vitamina. La so falta xenera trestornos oculares, bucales y cutaneos, cicatrización lenta y fatiga. Otres condiciones qu'inducen la falta de riboflavina son les dietes non equilibraes, l'alcoholismu crónico, la diabetes, el hipertiroidismo, escesu d'actividá física, estaos febriles enllargaos, lactancia artificial, estrés, calor intenso y l'usu de delles drogues.

N'humanos, los signos y síntomes reparaos nel defectu de riboflavina (ariboflavinosis) inclúin llabios sedaos y colloraos, inflamación de la llingua, agrietamiento nos ángulos de la boca (queilitis angular), úlceras na boca y gargüelu adolorida. El defectu tamién puede causar piel seco, fluyíos nes membranes mucoses y anemia per defectu de fierro. A nivel de los güeyos, puede sentise sensación de quemazón y pruyiciu ocular, según fotosensibilidad.

El defectu de riboflavina esta clásicamente acomuñada col síndrome oral-ocular-xenital, queilitis angular, fotofobia y dermatitis seborreíca, que son signos carauterísticos.

N'animales, el defectu de riboflavina causa la detención de la crecedera, fallos nel desenvolvimientu y eventualmente la muerte. El defectu esperimental de riboflavina en perros afecta igualmente la crecedera, causa debilidá, ataxia ya incapacidá pa llevantase. L'animal puede colapsar, llegar a un estáu comatosu y morrer. En cuadros de defectu, desenvuélvense dermatitis y perda de pelo. Otros signos inclúin opacidá corneal, tabayones lenticulares, hemorraxes adrenales, dexeneración de la grasa del fégadu y reñón, ya inflamación de la mucosa del tracto gastrointestinal.

Estudios post-mortem en monos Reshus alimentaos con una dieta deficiente en riboflavina, reveló que cerca d'un terciu de la cantidá normal de riboflavina taba presente nel fégadu, lo cual indica'l sitiu d'almacenamientu de la vitamina en mamíferos. Estos signos clínicos de defectu de riboflavina son raramente reparaos en países desenvueltos. Sicasí, cerca de 28 millones d'Americanos presenten una etapa subclínica común, carauterizada por un cambéu nos índices bioquímicos (Ej. niveles amenorgaos en plasma de la glutation reductasa del eritrocito). Anque los efeutos al llargu plazu del defectu subclínica de riboflavina son desconocíos, en neños esti defectu resulta nel amenorgamientu de la crecedera, llabios resecos, y conxuntivitis. El defectu subclínica de riboflavina foi reparada en muyeres qu'inxeren contraceptivos orales, nel avieyamientu, en persones con desordes alimenticios y n'enfermedaes como HIV, enfermedá inflamatoria intestinal, diabetes y enfermedaes cróniques del corazón. El fechu que'l defectu de riboflavina nun conduza direutamente a manifestaciones clíniques indica que los niveles sistémicos d'esta vitamina son altamente regulaos.

Pruebes diagnósticas pal defectu de Vitamina B2. editar

La prueba diagnóstica más utilizada pa midir los niveles de riboflavina en sueru, consiste en midir los niveles de la glutation reductasa nos eritrocitos.

La riboflavina foi usada en diverses situaciones clíniques y terapéutiques. Por más de 30 años, los suplementos de riboflavina fueron usaos como parte de la fototerapia del tratamientu de la ictericia neonatal. La lluz y la riboflavina sérica usada pa irradiar al infante, mengüen notablemente la toxina que causa la ictericia.

Apocayá la evidencia científica, demostró que la suplementación con riboflavina ye bien útil cuando s'usa en xunto con betabloqueantes nel tratamientu de la migraña.

L'estudiu de la implementación de la riboflavina p'ameyorar la seguridá de les tresfusiones de sangre y menguar los axentes patóxenos atopaos en sangre colectada, ta en cursu. La riboflavina afitar por si mesma a los acedos nucleicos (ADN y ARN) nes célules, y cuando la lluz ye aplicada, los ácidos nucleicos ruémpense, matando eses célules. La teunoloxía demostró ser efeutiva pa la inactivación de patóxenos nos trés componentes mayores del sangre (plaquetas, glóbulos coloraos, y plasma). Demostróse qu'inactiva un ampliu espectru de patóxenos, incluyendo los virus conocer y emerxente, bacteries y parásitos.

Usos industriales editar

Por cuenta de que la riboflavina ye fluorescente so lluz UV, soluciones esleíes (0.015- 0.025% w/w) son de cutiu usaes pa detectar escapes o demostrar la efeutividá de la llimpieza en sistemes industriales como tanques químicos d'amiestu o bioreactores.

Ver tamién editar

Referencies editar

  • Brody, Tom (1999). Nutritional Biochemistry. San Diego: Academic Press. ISBN 0-12-134836-9. *Unna, Klaus and Greslin, Joseph G. (1942). "Studies on the toxicity and pharmacology of riboflavin". J Pharmacol Exp Ther 76 (1): 75-80.
  • Zempleni, J and Galloway, JR and McCormick, DB (1996). "Pharmacokinetics of orally and intravenously administered riboflavin in healthy humans". Am J Clin Nutr 63 (1): 54-66. The American Society for Nutrition. PMID 8604671.
  • Stahmann KP, Revuelta JL and Seulberger H. (2000). "Three biotechnical processes using Ashbya gossypii, Cándida famata, or Bacillus subtilis pertenez with chemical riboflavin production". Appl Microbiol Biotechnol 53 (5): 509-516.
  • Jane Higdon, "Riboflavin", Micronutrient Information Center, Linus Pauling Institute • Mirasol PRT includes a brief description of riboflavin as an agent to inactivate pathogens.
  • Valores de referencia d'enerxía y nutrientes de la población venezolana. Caracas. Ministeriu de Salú y Desenvolvimientu Social. Institutu Nacional de Nutrición, 2000.
  • Sylvia Escott-Stump,L.Kathleen Mahan.Krause Dietoterapia.Editorial Elsevier Masson,12a. Edición (2009).capítulu 3. Pp 84-85.

Ye un aditivu alimenticiu dexáu pola Xunión Europea identificáu pol códigu Y-101.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Error de Lua en Módulu:Control_d'autoridaes na llinia 522: attempt to index field 'datavalue' (a nil value).