La vitamina D, calciferol o antirraquítica ye un heterolípido insaponificable del grupu de los esteroides. Llámase-y tamién vitamina antirraquítica yá que'l so defectu provoca raquitismu. Ye una provitamina soluble en grases y puede llograse de dos maneres:

  • Por aciu la ingestión d'alimentos que contengan esta vitamina, por casu: la lleche y el güevu.
  • Pol tresformamientu del colesterol o del ergosterol (propiu de los fungos) por cuenta de la esposición a los rayos solares UV.
Vitamina D
group of chemical entities (en) Traducir
vitamina
Cambiar los datos en Wikidata
Colecalciferol (D3).
Ergocalciferol (D2). Nótense'l doble enllaz y el grupu metilu extra.
Calcitriol (1,25-dihidroxicolecalciferol). Forma activa. Nótense los grupos OH extra.

Envalórase que 1000 IX diaries ye la cantidá de vitamina D suficiente pa un individuu sanu adultu yá sía home o muyer.[1]

La vitamina D ye la encargada de regular el pasu de calciu (Ca2+) a los güesos. Por ello si la vitamina D falta, esti pasu nun se produz y los güesos empiecen a debilitase y a curvarse produciéndose malformaciones irreversibles: el raquitismu. Esta enfermedá afecta especialmente a los neños.[2]

La vitamina D tien un papel importante nel caltenimientu d'órganos y sistemes al traviés de múltiples funciones, tales como: la regulación de los niveles de calciu y fósforu en sangre, promoviendo l'absorción intestinal de los mesmos a partir de los alimentos y la reabsorción de calciu a nivel renal. Con esto contribúi a la formación y mineralización ósea, siendo esencial pal desenvolvimientu de la cadarma. Sicasí, en dosis bien altes, puede conducir a la reabsorción ósea.[3]

Tamién inhibe les secreciones de la hormona paratiroidea (PTH) dende la glándula paratiroides y afecta el sistema inmune pol so rol inmunosupresor, promoción de fagocitosis y actividá antitumoral.

El defectu de vitamina D puede resultar del consumu d'una dieta non equilibrada, aunida a una desaparente esposición solar; tamién puede asoceder por desordes que llinden la so absorción, o condiciones que llinden la conversión de Vitamina D en metabolitos activos, tales como alteraciones en fégadu o reñón, o raramente por dellos desordes hereditarios.[3]

El defectu de la vitamina D causa amenorgamientu de la mineralización ósea, conduciendo a enfermedaes blandes nos güesos, tales como raquitismu en neños y osteomalacia n'adultos, inclusive s'acomuñar cola apaición d'osteoporosis. Per otra parte, delles investigaciones indiquen que'l defectu de vitamina D ta venceyada a amenorgar de la función cognitiva[4] y al cáncer de colon.

Vitamina D, lluz solar y color de la piel editar

Hai dos formes d'esta vitamina: la vitamina D2, tamién llamada ergocalciferol, derivar del ergosterol na dieta ente que la vitamina D3 o colecalciferol derivar del colesterol vía 7-dehidrocolesterol (de fontes animales). Los rayos ultravioletes de la lluz solar son los responsables de la producción d'una gran cantidá de la vitamina D3 nel cuerpu.[5]

El color de la epidermis dau pola melanina presente nos melanocitos ye una forma de proteición que penera los escesos de radiación UV particularmente intensa nes zones intertropicales, onde por presión evolutiva hai un predominiu natural de pigmentaciones escures de la piel. Sicasí nes zones entendíes ente los trópicos y los círculos polares la radiación UV del Sol al ser más baxa significó una presión evolutiva como por que surdieren grupos poblacionales (hai unos cuarenta mil años) con piel ya inclusive güeyos y pelos claros.

Les vitamines D2 y D3 atopar de forma natural en dellos alimentos, anque siempres apurriendo cantidaes llindaes, siendo enforma mayor l'apurra producíu pola piel al esponese a rayos ultravioleta UVB.

 
La radiación solar sobre la piel produz vitamina D

Cuánta vitamina D precisamos:[6]

  • Percima de 150 ng/ml ye tóxica *

30-60 ng/ml ye óptima

  • 20-29 ng/ml ye abondu *

9-19 ng/ml ye insuficiente (la falta causa raquitismu, mayor riesgu de cáncer y fallos nes respuestes antimicrobianas) (como ng/ml de calcidiol en sangre)

Bioquímica y síntesis editar

La vitamina D ye una prohormona, polo que nun tien actividá hormonal por sigo mesma, pero sí se convierte a la hormona activa (calcitriol) al traviés d'un mecanismu de síntesis bien reguláu. La síntesis de colesterol nel fégadu per mediu de Acetil CoA ye'l primer pasu, depués de dellos cambeos complexos llegar a un intermediariu llamáu 7-dehidrocolesterol. Cuando los rayos UV tienen contautu cola piel esti 7-dehidrocolesterol sufre unos tresformamientos produciendo vitamina D3. Esta vitamina D3 nun ye biolóxicamente activa polo tanto ten de ser sometida a dos hidroxilaciones: la primera nel fégadu formando 25-hidroxicolecalciferol (calcidiol) y la segunda nel reñón formando 1,25-dihidroxicolecalciferol tamién llamada calcitriol (forma activa).

La vitamina D2 sigue'l mesmu procesu (ensin necesidá de rayos UV) pa formar 1,25-dihidroxiergocalciferol.[7] La producción de vitamina D na naturaleza, al paecer rique de la presencia de rayos UV, inclusive la vitamina E en alimentos comestibles ye derivada n'última instancia d'organismos; dende cogordes o fungos a animales, que nun pueden sintetizala sinón al traviés de l'aición de los rayos solares, en dalgún puntu de la cadena sintética. Por casu, los pexes contienen vitamina D solo porque peracaben algues del océanu que sinteticen la vitamina D n'agües baxes pola aición de rayos UV.

Formes editar

La forma activa de la vitamina ye'l 1,25-dihidroxicolecalciferol, tamién denomináu calcitriol, que se sintetiza nos reñones a partir de la forma circulante nel sangre 25-hidroxicolecalciferol o calcidiol que de la mesma se forma nel fégadu a partir de vitamina D3. La so función ye la d'amontar l'absorción de calciu y fósforu nel intestín (aumenta la concentración de calciu nel sangre), tornar la formación de osteoclastos (encargaos de la resorción o reabsorción ósea) y amenorgar la producción d'hormona paratiroidea PTH.[1]

Por cuenta de que los niveles de síntesis de colecalciferol n'última instancia dependen de la esposición al sol, les persones de piel escuro que viven en rexones probes de sol, pueden carecer históricamente de falta de vitamina D. La proteición contra la falta de vitamina D, y por tanto contra'l raquitismu, pue ser la razón pola que les persones de piel claro desenvolver nes rexones más borrinoses.

Los trabayos pioneros n'aisllar vitamina D y determinar el so papel nel raquitismu llevar a cabu por Edward Mellanby 1918-1920.

Función en güesu y músculu editar

El rol de la vitamina D na absorción de minerales y la mineralización de güesu marca lo importante que ye pa la densidá ósea. Demostróse que los suplementos d'esta vitamina E calciu nes persones mayores, ameyoren la densidá ósea y previenen la perda d'esta (quebra de cadril principalmente). Quebrar de cadril ye una de les causes más importantes de discapacidá y muerte na población d'adultos mayores. El tratamientu con suplementos dexa que les persones tengan una meyor calidá de vida mientres la so vieyera y de la mesma caltién la so llonxevidá.[1]

El defectu de vitamina D tamién puede causar una función muscular alteriada lo cual puede causar diagnósticos erraos de fibromialgia cuando se trata d'un defectu d'esta vitamina que puede ser tratada fácilmente.

Vitamina D y llonxevidá editar

En 2007 afayóse que la vitamina D paez cumplir tamién funciones antienvejecimiento: les persones con niveles elevaos d'esta vitamina tienen telómeros más llargos que les persones con menor cantidá a la mesma edá. El llargor de los telómeros acomuñar al estáu d'avieyamientu real, cuanto más llargos caltiénense los telómeros más nuevu biolóxicamente caltiénse l'organismu. De cuenta que se suxure consumir una dieta con dosis abondes de vitamina D. Tocantes a la esposición al Sol —anque ye ciertu que produz más síntesis de vitamina D—, los perxuicios que causa non son compensaos polos sos beneficios. [ensin referencies]

Defectu editar

El defectu de vitamina D causa tamién n'adultos:

  • Osteoporosis: carauterizada por fraxilidá de los güesos.
  • Osteomalacia: una enfermedá que debilita los güesos n'adultos y que ye similar al raquitismu.
  • Hipocalcemia: carauterizada por baxes concentraciones de calciu nel sangre.

Y la malnutrición de vitamina D tamién puede tar amestada a enfermedaes cróniques como'l cáncer (pechu, ovariu, colon y próstata), dolor crónicu, debilidá, fatiga crónica, enfermedaes autoinmunes como la esclerospresión arterial, enfermedaes mentales (depresión, desordes afeutivos estacionales y posiblemente cola esquizofrenia), enfermedaes del corazón, artritis reumatoide, psoriasis, tuberculosis y enfermedá inflamatoria del intestín.

Nos neños manifestar con raquitismu per mediu de síntomes como crecedera deficiente, retrasu na crecedera de los dientes, debilidá, craniu allandiáu nos infantes y deformidaes ósees irreversibles.[1]

¿Quién puede precisar vitamina D extra pa prevenir el so defectu?

Les persones mayores de 50 años son les que tienen mayor riesgu de desenvolver un defectu a la vitamina D. L'habilidá de la piel de convertir la vitamina D a la so forma activa, escai cola edá. Los reñones, qu'ayuden a convertir la vitamina D a la so forma activa, dacuando nun trabayen igual de bien cuando la xente tien más edá. Poro, delles persones mayores pueden precisar vitamina D en suplementos.

Grupos en riesgu de defectu Los

requerimientos de vitamina D amontar cola edá, ente que l'habilidá pa convertir 7-dehidrocolesterol a provitamina D3 mengua.[8] Adicional a esto, l'habilidá renal pa convertir calcidiol en calcitriol tamién mengua cola edá, lo qu'indica la necesidá d'amontar la suplementación en vieyos. Con base a esto, un consensu concluyó que pa prevenir de forma óptima quebrar osteoporóticas, encamiéntense concentraciones de calcidiol en sangre mayor a 30 ng/ml, lo cual ye equivalente a 75 nmol/L.

L'Asociación Americana de Pediatría, aconseya la suplementación con 200 UI/día de vitamina D pa naciellos. La Sociedá Pediátrica Canadiense encamienta que muyeres embarazaes o lactantes tomen 2000 UI/día, y que tolos ñácaros alimentaos puramente con lactancia materna, sían suplementados con 400 UI/día, asina mesmu los ñácaros que vivan sobre 55 graos de llatitú, tienen de recibir 800 UI/día, nos meses d'ochobre hasta abril, o d'abril a setiembre nel hemisferiu sur.[9]

Esto asocede porque les fórmules infantiles xeneralmente son fortificaes con vitamina D, ente que la lleche materno nun contién niveles significativos de la mesma, por ello encamiéntase a los padres que los sos bebes son alimentaos con fórmula, qu'eviten esponer de forma escesiva a la lluz solar a les sos bebes. Ente que los infantes que son alimentaos puramente con lleche materno, polo xeneral riquen suplementación con vitamina D más allá de la infancia temprana, especialmente en latitud norte.[10]

Sicasí, beber tienen de ser espuestos a la lluz solar por curtios periodos, 10 minutos aproximao al día. La vitamina D que s'atopa nos suplementos y fórmules infantiles ye menos absorbida que la producida pol cuerpu naturalmente, sicasí esto puede conducir a un riesgu de sobredosis, lo cual nun se presenta cola esposición natural a la lluz solar.

Los individuos gruesos pueden tener niveles menguaos na circulación de vitamina D, probablemente por una biodisponibilidad amenorgada, polo que pueden tar en riesgu de defectu. En dellos pacientes a quien se-yos estrayxo la glándula paratiroides o que sufren de hipoparatiroidismo, encamiéntase alministrar dosis terapéutiques de vitamina D (cerca de 100 000 UI o 2.5 mg/día) pa caltener fayadizos los niveles sanguíneos de calciu.[11] Pacientes con enfermedá hepática crónica o malabsorción intestinal, tamién pueden riquir dosis altes de vitamina D (percima de 40 000 UI o 1 mg-1000 microgramo/día).

Les muyeres con hestoria de defectu de vitamina D pueden tener irregularidaes na formación de los güesos coxales, polo tanto puede se-yos difícil dar a lluz. Puede dase calciu y magnesiu xunto con vitamina D pa tratar estes condiciones.[1]

L'usu de proteutor solar con factor de proteición (SPF) de 8, inhibe más del 95% de producción de la vitamina na piel.[12][13] Pa evitar el defectu de vitamina D los dermatólogos encamienten la suplementación col usu de bloquiadores cortiles.

Fuentes alimentarias de vitamina D editar

 
Soi-milk 1339-277

Los alimentos arriquecíos son la fonte dietética mayor de vitamina D. Con anterioridá a la fortificación de productos lácteos nos años 1930, el raquitismu yera un problema importante de salú pública nos Estaos Xuníos La lleche n'Estaos Xuníos ta fortificada con 10 μg (400 UI) de vitamina D per cuartu de galón (1,136 L), y el raquitismu ye daqué estrañu na actualidá nos Estaos Xuníos. N'Arxentina, los lácteos arriquecíos tienen ente 1 y 2 μg, y la vitamina D tien de llograse d'otres fontes. Los lácteos de por sí nun tener la vitamina D, que añader de forma artificial, o, en llinguaxe de mercadotecnia, arriquezse”. La vitamina D sintetizar de la lanolina, que se llogra de la llana de les oveyes.

Los fungos o cogordes apurren cerca de 2700 UI por ración (aproximao 3 tomes o ½ taza) de vitamina D2, si espónense 5 minutos a rayos UVB antes de ser collechaos,[14] y anque ye importante destacar qu'ésta ye una de les poques fontes de vitamina D n'alimentos pa los vexetarianos, la esposición solar produz alredor de 20 000 unidaes en 30 minutos d'esposición solar pa una persona de color de piel claro, siendo esta la mayor y meyor fonte pa consiguir bonos niveles de vitamina D. Los alimentos que contienen vitamina D, contener en cantidaes bien pequeñes, en comparanza cola esposición solar.

Les ceberes d'almuerzu arriquecíos (3/4 taza) contienen de 1-2,5 μg por ración, y el zusmiu de soya, o vexetal, arriquecida (1 taza) contién de 1 a 2,55 μg.

Una taza de lleche arriquecida con vitamina D apurre una cuarta parte de les necesidaes diaries d'esta vitamina pa los adultos. Anque la lleche ta arriquecida con vitamina D, los productos lácteos como'l quesu, yogur y xelaos nun tán arriquecíos con vitamina D. Solo unos pocos productos contienen de forma natural cantidaes significatives de vitamina D, como les cogordes.

Según l'Institutu Nacional de Salú del Departamentu d'Estáu de Salú y Servicios Humanos d'Estaos Xuníos, el pexe azul y l'aceite de fégadu de bacaláu tán ente les meyores fontes de vitamina D nos alimentos. Asina mesmu, atópense pequeñes cantidaes de vitamina D en fégadu de xata, quesu y yema de güevu.

Factores que contribúin al defectu editar

Les principales causes que provoquen el defectu de vitamina D inclúin una desaparente aportación al traviés de l'alimentación, una insuficiente esposición solar, una enfermedá celiaca non diagnosticada nin tratada o resecciones gástriques o del intestín delgáu.[15]

Ente los factores qu'afecten la esposición solar a los rayos UV y per ende la síntesis de vitamina D na piel, atópense: la estación del añu, la llatitú xeográfica, el tiempu del día, el fumu, la contaminación y el proteutores solares. Por esto, ye importante qu'aquellos individuos con esposición solar llindada, incluyan fontes fayadices de vitamina D na dieta (1000 IX).

En dellos países, alimentos como la lleche, yogur, margarina, derivaos grasos, ceberes d'almuerzu y pan, son arriquecíos con vitamina D2 y/o vitamina D3, pa embrivir el riesgu de defectu de vitamina D.[16] Los alimentos arriquecíos representen la mayor fonte dietaria de vitamina D, yá que hai bien pocos alimentos que contienen naturalmente cantidaes significatives de vitamina D.

Sobredosis editar

La vitamina D almacenar nel cuerpu humanu como calcidiol (25(OH) D) y ye distribuyida llargamente por tol organismu, teniendo una vida media curtia (cerca de 20-29 díes).[17] Sicasí, la síntesis de la forma bioactiva ye finamente regulada y la toxicidá usualmente solo asocede a dosis escesives.[18] Anque los niveles de concentración de vitamina D na alimentación normal y en cápsules de suplementación son bien baxos pa aportar a tóxicos n'adultos, ye necesariu considerar que de la mesma, nos mesmos esiste un altu conteníu de vitamina A nel aceite de fégadu de bacaláu, colo que ye posible algamar niveles tóxicos de vitamina A (non de vitamina D) per esta ruta.[19]

La esposición a rayos solares por periodos estensos de tiempu nun causa toxicidá per vitamina D.[20] Esto ye por cuenta de qu'en la esposición solar ultravioleta d'individuos mientres 20 minutos aproximao, la concentración de los precursores de vitamina D producíos na piel algama un equilibriu, que dexa que la vitamina D que se produz degrádese fácilmente.[21] La máxima producción endóxena por esposición solar de tol cuerpu, ye de 250 μg (10000 UI) per día.[20]

Entá nun s'estableció una dosis exacta de vitamina D que se considere segura al llargu plazu; sicasí, consumos diarios cercanos a 60 μg (2400 UI) n'adultos sanos paecen nun tener efeutos perxudiciales,[17] inclusive solo informóse alrodiu de casos de toxicidá per vitamina D (con hipercalcemia) cuando se consumíen dosis percima de 1000 μg (40 000 UI)/día. Según la referencia de ingesta dietética de los Estaos Xuníos, encamiéntase un máximu tolerable pa neños y adultos de 50 μg/día (2000 UI/día). N'adultos la ingesta enllargada de 2500 μg/día (100 000 UI) puede producir toxicidá en pocos meses.[3] Pa neños (naciellos hasta 12 meses) el nivel máximu tolerable ye de 25 μg/día (1000 UI), yá que dosis de 1000 μg/día (40000 UI) en neños demostraron toxicidá del 1.° al 4º mes posterior a la ingesta.

Dalgunos de los síntomes por toxicidá con vitamina D son: hipercalcemia (nivel eleváu de calciu nel sangre), que ye causáu por un aumentu na absorción intestinal de calciu. Esto puede causar el depósitu de calciu en texíos blandos como los reñones, el corazón, los pulmones y el sistema vascular. La toxicidá pol consumu de la provitamina D, tamién puede convertise nuna causa d'hipertensión arterial.[22] Dientro de los síntomes gastrointestinales por toxicidá inclúyense: anorexa, estomagaes y vultures, a los cualos pueden siguir de poliuria (producción escesiva d'orina), polidipsia (sei amontada), debilidá, nerviosismu, pruyiciu y eventualmente fallu renal. Nun estudiu, 4 pacientes que presentaron toxicidá per vitamina D, presentóse hipercalciuria y perda ósea.[23] Otru estudiu amosó l'eleváu riesgu d'enfermedá isquémica coronaria cuando'l nivel de calcidiol taba percima de 89 ng/ml.[24]

Los cuadros de toxicidá trátense suspendiendo la suplementación y acutando la ingesta de calciu. Si la toxicidá ye severa, los niveles de calciu nel sangre pueden ser amenorgaos con corticosteroides o bifosfonatos. En dellos casos el dañu renal ye irreversible.[3]

Rol na inmunomodulación editar

La forma activa de la vitamina D (calcitriol) media efeutos inmunitarios al xunise al receptor nuclear de vitamina D (VDR), que ta presente na mayoría de célules incluyendo les célules inmunitarias, de respuesta innata y adaptativa. El VDR ye espresáu en monocitos y macrófagos activaos, célules dendríticas, célules asesines o natural killers, célules T y B. Amás, reparóse que al activase'l VDR, este tien una potente función antiproliferativa, pro-diferenciativa y inmunomoduladora, polo que tien efeutos inmunosupresores y inmunoestimuladores.[25]

Papel na prevención del cáncer y recuperación editar

Atopóse que'l calcitriol induz la muerte de célules canceroses in vitro y in vivo. Anque l'actividá anticancerígena de la vitamina D nun ta totalmente resuelta, piénsase qu'estos efeutos son mediaos al traviés de los receptores de vitamina D, espresaos en célules canceríxenes y podríen rellacionase cola so habilidá inmunomoduladora. L'actividá anticancerígena de la vitamina D, reparada nel llaboratoriu lleva a suponer que la suplementación con vitamina D pue ser beneficiosa nel tratamientu o prevención.[17] Los suplementos de vitamina D fueron estudiaos y pueden ser preventivos yá que se vio que pueden amenorgar a la metá'l riesgu de cáncer d'entrellenzu.[5]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Lieberman, Shari (2007). The REAL Vitamin and Mineral Book. Penguin Group, páx. 93-99.
  2. Dietary Supplement Fact Sheet: Vitamin D. National Institutes of Health. Archived from the original on 2007-09-10. Retrieved on 2007-09-10.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Vitamin D: The Merck Manual of Diagnosis and Therapy. Last full review/revision April 2007 by Larry Y. Johnson, MD, PhD.
  4. Cf. Diane Welland, cit.
  5. 5,0 5,1 Lieberman, Shari (2007). The REAL Vitamin & Mineral Book. Penguin Group, páx. 93-99.
  6. Lluz Y. Tavera-mendoza y John H. White (2008). «La vitamina solar». Investigación y Ciencia xineru:  páxs. 14-21. 
  7. Bringhurst, FR; Demay MB (2012). «Bone and Mineral Metabolism in Health and Disease». Harrison's Principles of Internal Medicine (18). http://www.accessmedicine.com/content.aspx?aID=9142739. Consultáu'l 1 de mayu de 2012. 
  8. "Low vitamin D levels linked to poor physical performance in older adults", EurekAlert, April 23 2007. Retrieved on 2007-04-24. 18.^ a b Heaney RP (2004). "Functional indices of vitamin D status and ramifications of vitamin D deficiency Full Text". Am J Clin Nutr 80 (6 Suppl): 1706S-9S.
  9. Canadian mothers and babies don't get enough vitamin D 2007 Canadian Paediatric Society Recommendation.
  10. Vitamin D Supplementation for Breastfed Infants - 2004 Health Canada Recommendation.
  11. Holick MF (2005). «The vitamin D epidemic and its health consequences.» J Nutr 135 (11): 2739S-48S.
  12. Holick MF (2004). "Sunlight and vitamin D for bone health and prevention of autoimmune diseases, cancers, and cardiovascular disease". American Journal of Clinical Nutrition Full Text 80 (6): 1678S-1688S.
  13. Sayre, Robert M.; John C. Dowdy (2007). "Darkness at Noon: Sunscreens and Vitamin D3". Photochemistry and Photobiology 83 (2): 459. doi:10.1562/2006-06-29-RC-956.
  14. "Bringing Mushrooms Out of the Dark", MSNBC, April 18 2006. Retrieved on 2007-08-06.
  15. Palermo NE, Holick MF (2014). «Vitamin D, bone health, and other health benefits in pediatric patients». J Pediatr Rehabil Med 7 (2):  páxs. 179-92. doi:10.3233/PRM-140287. PMID 25096870. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25096870. 
  16. Nowson C, Margerison C (2002). "Vitamin D intake and vitamin D status of Australians". Med J Aust 177 (3): 149-52. PMID 12149085.
  17. 17,0 17,1 17,2 Vitamin D The Physicians Desk Reference. 2006 Thompson Healthcare.
  18. RODENTICIDES, source: Journal of Veterinary Medicine, archives, vol. 27, May, 1998. IPM Of Alaska, Solving Pest Problems Sensibly. Retrieved on 2006-07-07.
  19. Bendich A, Langseth L (1989). "J Clin Nutr Safety of vitamin A" 49 (2): 358-71. PMID 2492745.
  20. 20,0 20,1 Vieth R (1999). "Vitamin D supplementation, 25-hydroxyvitamin D concentrations, and safety". Am J Clin Nutr 69 (5): 842-56. PMID 10232622.
  21. Holick M (1995). "Environmental factors that influence the cutaneous production of vitamin D". Am J Clin Nutr 61 (3 Suppl): 638S-645S. PMID 7879731.
  22. "Complete Guide to Vitamins, Minerals ans Supplements", Fisher Books, Tucsan AZ, 1988, p42
  23. Adams JS, Lee G (1997). "Gains in bone mineral density with resolution of vitamin D intoxication". Ann Intern Med 127 (3): 203-206. PMID 9245225.
  24. Rajasree S, Rajpal K, Kartha CC, Sarma PS, Kutty VR, Iyer CS, Girija G (2001). "Serum 25-hydroxyvitamin D3 levels are elevated in South Indian patients with ischemic heart disease Full Text". Eur J Epidemiol 17 (6): 567-71. PMID 11949730.
  25. Nagpal, Sunil, Songqing Naand and Radhakrishnan Rathnachalam (2005) Noncalcemic Actions of Vitamin D Receptor Ligands Full Text Endocrine Reviews 26 (5): 662-687.

Bibliografía editar

  1. About Vitamin D Including Sections: History, Nutrition, Chemistry, Biochemistry, and Diseases. University of California Riverside
  2. Norman, Anthony W. (1998) Sunlight, season, skin pigmentation, vitamin D, and 25-hydroxyvitamin D:integral components of the vitamin D endocrine system. Am J Clin Nutr;67:1108–10.
  3. Fun with UVB Includes calculations and measurements of UVB levels at various angles of solar rays.
  4. Laura A. G. Armas, Bruce W. Hollis and Robert P. Heaney (2004). "Vitamin D2 Is Much Less Effective than Vitamin D3 in Humans Full Text". The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism 89 (11): 5387–5391.
  5. Coates ME. (1968). "Requirements of different species for vitamins Full Text-pdf". Proceedings of the Nutrition Society 27 (2): 143–148. PMID 5755261.
  6. Matsuoka LY, Wortsman J, Haddad JG, Kolm P, Hollis BW. Racial pigmentation and the cutaneous synthesis of vitamin D. Arch Dermatol 1991;127:536–8.
  7. In scientific literature, vitamin D dosage in usually reported in micrograms, whereas food and supplement regulations typically require dosages on labels to be in International Units (IX). 1 microgram vitamin D equals 40 IX vitamin D.
  8. Rajakumar K (2003). "Vitamin D, cod-liver oil, sunlight, and rickets: a historical perspective". Pediatrics 112 (2): y132-5. PMID 12897318.
  9. Grant WB, Holick MF (2005). "Benefits and requirements of vitamin D for optimal health: a review". Altern Med Rev 10 (2): 94-111. PMID 15989379.
  10. Travera-Mendoza, Lluz Y. and White, John H. "Cell Defenses and the Sunshine Vitamin." Scientific American, November 2007, p. 42.
  11. Grant WB (2002). "An estimate of premature cancer mortality in the U.S. due to inadequate doses of cortil ultraviolet-B radiation". Cancer 94 (6): 1867-75. PMID 11920550.
  12. "Canadian Cancer Society Recommends Vitamin D", CTV News, 8 June 2007. Retrieved on 2007-06-09.
  13. Saadi HF, Dawodu A, Afandi BO, Zayed R, Benedict S, Nagelkerke N (2007). "Efficacy of daily and monthly high-dose calciferol in vitamin D-deficient nulliparous and lactating women". Am. J. Clin. Nutr. 85 (6): 1565-71. PMID 17556694.
  14. 2004 Annual Report of the American Association of Poison Control Centers Toxic Exposure Surveillance System.
  15. Garrison RH, Somer Y (1990) The Nutrition Desk Reference, Second Edition. p. 40. New Canaan, CT: Keats.
  16. US Environmental Protection Agency. Cholecalciferol (Vitamin D3) Chemical Profile 12/84. Chemical Fact Sheet Number 42. Washington, DC. December 1, 1984.
  17. Yee YK, Chintalacharuvu SR, Lu J, Nagpal S. (2005). "Vitamin D receptor modulators for inflammation and cancer". Mini Rev Med Chem. 5 (8): 761–78. PMID 16101412.
  18. Van Etten Y, Mathieu C. (2005). "Immunoregulation by 1,25-dihydroxyvitamin D3: basic concepts.". J Steroid Biochem Mol Biol. 97 (1-2): 93–101. PMID 16046118.
  19. Janet Raloff, The Antibiotic Vitamin Science News, Vol 170, November 11, 2006, pages 312-317
  20. Muhe L, et al. Case-control study of the role of nutritional rickets in the risk of developing pneumonia in Ethiopian children. Lancet (June 21, 1997) 349, 1801-1804. PMID 9269215
  21. United Kingdom Food Standards Agency; Expert Group on Vitamins and Minerals; Professor Michael Langdon, Chairman. (2003 May). Safe Upper Levels for Vitamins and Minerals. Retrieved Aug. 12, 2006 dende [1]
  22. Abreu MT, et al. (2004). "Measurement of vitamin D levels in inflammatory bowel disease patients reveals a subset of Crohn’s disease patients with elevated 1,25-dihydroxyvitamin D and low bone mineral density". Gut 53 (8): 1129-1136. PMID 15247180.
  23. Munger KL, Levin LI, Hollis BW, Howard NS, Ascherio A (2006). "Serum 25-hydroxyvitamin D levels and risk of multiple sclerosis". Journal of the American Medical Association 296 (23): 2832-2838. PMID 17179460.
  24. "Vitamin D 'can lower cancer risk'", BBC News, 28 December 2005. Retrieved on 2006-03-23. 45.^ Beer T, Myrthue A (2006). "Calcitriol in the treatment of prostate cancer". Anticancer Res 26(4A):2647-51. PMID 16886675.
  25. Martin Mittelstaedt. "Vitamin D casts cancer prevention in new light", Global and Mail, 28 April 2007. Retrieved on 2007-04-28.
  26. Lappe JM, Travers-Gustafson D, Davies KM, Recker RR, Heaney RP. (2007). "Vitamin D and calcium supplementation amenorgues cancer risk: results of a randomized trial". Am J Clin Nutr. 85 (6): 1586-91. PMID 17556697.
  27. Tuohimaaa and others. "Does solar exposure, as indicated by the non-melanoma skin cancers, protect from solid cancers: Vitamin D as a possible explanation". European Journal of Cancer. PMID 17540555.
  28. "Vitamin D 'aids lung cancer ops'", BBC News, 22 April 2005. Retrieved on 2006-03-23.
  29. Ingraham BA, Bragdon B, Nohe A (2007). "Molecular basis of the potential of vitamin D to prevent cancer". Curr Med Res Opin. doi:10.1185/030079907X253519. PMID 18034918.
  30. Freedman DM, Looker AC, Chang SC, Graubard BI (2007). "Prospective study of serum vitamin D and cancer mortality in the United States". J. Natl. Cancer Inst. 99(21):1594–602. doi:10.1093/jnci/djm204. PMID 17971526.
  31. Scragg R, Jackson R, Holdaway IM, Lim T, Beaglehole R. (1990). "Myocardial infarction is inversely associated with plasma 25-hydroxyvitamin D3 levels: a community-based study". Int J Epidemiol. 19(3):559-563. PMID 2262248.
  32. Grimes DS, Hindle Y, Dyer T. (1996). "Sunlight cholesterol and coronary heart disease". Quarterly Journal of Medicine 89 (8): 579-589. PMID 8935479.
  33. Spencer FA, Goldberg RJ, Becker RC, Gore JM. (1998). "Seasonal distribution of acute myocardial infarction in the second National Registry of Myocardial Infarction". J Am Coll Cardiol. 31(6):1226-33. PMID 9581712.
  34. Ku CS, Yang CY, Lee WJ, Chiang HT, Liu CP, Lin SL. (1998). "Absence of a seasonal variation in myocardial infarction onset in a region without temperature estremes". Cardiology. 89 (4): 277-82. PMID 9643275.
  35. Lieberman S, Bruning N. (2007). "The REAL Vitamin & Mineral Book". Penguin Group, Fourth Edition, pages 93-99.
  36. Bringhurst FR, Demay MB, Krane SM, Kronenberg HM. (2012). Chapter 352. Bone and Mineral Metabolism in Health and Disease. In D.L. Longo, A.S. Fauci, D.L. Kasper, S.L. Hauser, J.L. Jameson, J. Loscalzo (Eds), Harrison's Principles of Internal Medicine, 18y. Retrieved May 1, 2012 from http://www.accessmedicine.com/content.aspx?aID=9142739.

Enllaces esternos editar