Vitus Jonassen Bering (dacuando escritu Behring) (5 d'agostu de 1681Horsens – 8 d'avientu de 1741 (xul.)Islla Bering) foi un marín y esplorador danés al serviciu de la marina rusa, un capitán-komandor conocíu ente los marineros rusos col nome de Iván Ivanovich. Ye conocíu por haber empobináu dos importantes espediciones ruses a Kamchatka nes qu'esploró la mariña siberiana y llogró navegar per agües del estrechu de Bering y algamar la mariña occidental d'América del Norte.

Vitus Bering
Vida
Nacimientu Horsens[1]5 d'agostu de 1681[2]
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Muerte Islla Bering[3]8 d'avientu de 1741 (xul.)[4] (60 años)
Causa de la muerte escorbutu[5]
Familia
Casáu con Anna Bering (en) Traducir
Familia
Estudios
Llingües falaes danés[6]
Oficiu esplorador, hidrógrafu, oficial navalmarín
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada Imperial Rusa (es) Traducir
Graduación capitán-comandante (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Vitus Bering nació en Horsens, Dinamarca, y tres un curtiu viaxe a les Indies, apuntar na Armada de Rusia en 1703, sirviendo na flota del mar Bálticu mientres la guerra del Norte. Ente 1710 y 1712 tuvo destináu na flota del mar d'Azov, en Taganrog, onde participó na guerra ruso-turca de 1710-13. Casóse con una rusa y namái tornó de volao al so país natal en 1715. Una serie d'esploración na mariña norte d'Asia llevólu al so primer viaxe a la península de Kamchatka.

Primer espedición a Kamchatka editar

En 1725, so los auspicios del gobiernu rusu y Pedro'l Grande, viaxó per tierra hasta'l puertu d'Okhotsk, crució'l mar de Okhotsk y llegó a la península de Kamchatka. Ellí construyó'l barcu Sviatoi Gavriil (en rusu San Gabriel) y en 1728, a bordu d'él, entamó aldu norte. El día de San Llorienzu, el 10 d'agostu (estilu antiguu) de 1728, afayó la islla San Llorienzu. La islla foi'l primer llugar conocida n'Alaska que foi visitáu polos esploradores occidentales. El 16 d'agostu redescubrió les islles Diómedes, a la que bautizó por ser el día de San Diómedes según el calendariu ortodoxu rusu.

Siguió escontra'l norte hasta que yá nun columbró tierra nesa direición (esto ye, llograría pasar l'estrechu de Bering), demostrando asina que Rusia y América taben dixebraos por agua. Al so regresu Bering foi criticáu porque nun llograra columbrar el continente americanu, envolubráu na borrina.

Al añu siguiente empezó una busca escontra l'este p'atopar el continente americanu, pero nun lo llogró, anque redescubrió la islla de Ratmanov, la más occidental de les islles Diómedes, yá afayada por Semyon Dezhnev (c. 1605–73). Nel branu de 1730, Bering tornó a San Petersburgu. Mientres el llargu viaxe a Siberia, que-y supunxo cruciar tol continente asiáticu, Bering cayó gravemente enfermu y cinco de los sos fíos morrieron mientres la travesía.

Segunda espedición a Kamchatka (1733-43) editar

 
Unu de los resultaos más importantes de la espedición foi la cartografía del estremu nordeste d'Asia. (Mapa publicáu en Londres en 1775).
 
Descubrimientu de les islles del Comandante (sellu de correos de l'antigua URSS, 1966). Reproduzse la ruta de Bering na segunda espedición a Kamchatka y una recreación del so barcu, el Sviatoi Piotr

Bering volvió ser escoyíu pa liderar una segunda espedición a Kamchatka, esta vegada pola emperatriz Ana de Rusia (1693-1740), sobrina del zar Pedru, qu'aportara al tronu en 1730. Yera esta vegada una gran empresa que los sos oxetivos yeren esplorar una parte de Siberia, les mariñes ruses del norte y les rutes marítimes ente Okhotsk y América del Norte y Xapón. Bering volvió a la rexón de Kamchatka en 1735. Cola ayuda de los artesanu locales Makar Rogachev y Andrey Kozmin construyó dos navíos: el Sviatoi Piotr (San Pedru) y Sviatoi Pavel (San Pablu), colos que partió en 1740. Fundó Petropavlovsk en Kamchatka, y dende ende, lideró una espedición a Norteamérica en 1741. Una nube dixebró los dos barcos y Bering acabó na mariña sur d'Alaska, nel mar de Bering, desembarcando cerca de la islla Kayak. El segundu barcu, encabezáu por Alekséi Chírikov, desembarcó nel archipiélagu Alexander, na Alaska suroriental. Estos viaxes de Bering y Tchirikov ocuparon un llugar central nos esfuercios de Rusia por esplorar el Pacíficu norte y son anguaño conocíos como la «Gran Espedición del Nordeste».

Les dures condiciones de la rexón obligaron a Bering a tornar. Nel camín de regresu, afayó dalguna de les islles del archipiélagu de les islles Aleutianes, a les que llamó islles Shumagin n'honor a un marineru del so barcu que morrió y foi soterráu ellí. Bering careció y al nun poder gobernar el so navío, tuvo qu'abelugase nes islles del Comandante (Komandorskiye Ostrova), al suroeste del mar de Bering. El 19 d'avientu de 1741 Vitus Bering morrió d'escorbutu na islla que lleva'l so nome, una islla onde tamién morrieron 28 de los miembros de la so tripulación.

Una nube causó'l naufraxu del Piotr Sviatoi, pero l'únicu carpinteru sobreviviente, S. Starodubstev, cola ayuda de la tripulación llogró construyir un pequeñu buque de lo que se fuera recuperáu nel momentu del fundimientu. El nuevu barcu tenía namái 12,2 metros y foi tamién llamáu Sviatoi Piotr. De los 77 homes del Sviatoi Piotr, namái 46 llograron sobrevivir a les dificultaes de la espedición. La última víctima finó'l día enantes de la llegada. El SviatoiPiotr continuu en serviciu mientres 12 años, saleando ente la península de Kamchatka y Okhotsk hasta 1755. El so fabricante, Starodubtsev, tornó'l so llar cubiertu d'honores y más tarde construyó otres embarcaciones.

Ente los resultaos tanxibles de la espedición, incluyíu'l descubrimientu d'Alaska, les islles Aleutianes, les islles del Comandante ya islla de Bering, destaquen la precisa cartografía de la mariña norte y nordeste de Rusia, la refutación de la lleenda sobre llexendarios habitantes del Pacíficu norte y la realización d'un estudiu etnográficu, históricu y biolóxicu de Siberia y Kamchatka. La espedición tamién punxo fin al suañu de la esistencia d'un pasu del Nordeste buscáu dende principios de sieglu XVI- que pudiera comunicar Asia y América.

La segunda espedición de Kamchatka colos sos 3 000 participantes, direutos ya indireutos, foi una de les mayores espediciones de la historia. El costu total de la empresa, financiada pol Estáu rusu, tuvo un costu de la increíble suma pal periodu de 1,5 millones de rublos, más o menos una sesta parte de los ingresos de Rusia en 1724.

Reconocencia de les sos espediciones editar

La importancia del trabayu de Bering nun foi reconocida mientres enforma tiempu, hasta que'l navegante inglés James Cook probó nel so tercer viaxe pola rexón (1776–79) la exactitú de les sos observaciones. Munchos accidentes xeográficos de la zona por él esplorada lleven agora'l so nome, como'l estrechu de Bering, la islla de Bering o'l mar de Bering. Amás, la rexón asiático-americana integrada por Alaska, l'estremu este de Siberia, l'estrechu de Bering y los mares de Bering y Chukchi lleva'l so nome, Beringia, según la ponte de xelu que d'antiguo comunicaría dambos continentes, la ponte de Beringia.

N'agostu de 1991, los restos de Bering y cinco de los sos tripulantes fueron afayaos por un tresporte marítimu ruso-danés. Los cuerpos fueron tresportaos a Moscú, onde los médicos llograron establecer la so apariencia. Los sos dientes nun teníen signos evidentes de escorbutu, lo que conduz a la conclusión de que morrió d'otra enfermedá. En 1992, los cuerpos de Bering y los otros marineros fueron reenterraos de nuevu na islla de Bering.

 
La tumba de Vitus Bering

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. Afirmao en: Nordisk familjebok. Llingua de la obra o nome: suecu. Data d'espublización: 1876.
  2. Afirmao en: Den Store Danske Encyklopædi. Llingua de la obra o nome: danés. Data d'espublización: 1994.
  3. Afirmao en: Salmonsens Konversationsleksikon. Llingua de la obra o nome: danés.
  4. Alexander Kruber. «Q100400780» (en rusu). Great Soviet Encyclopedia. Volume 5, 1927. 
  5. Alexander Kruber. «Q100400780» (en rusu). Great Soviet Encyclopedia. Volume 5, 1927. 
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar