Xeografía de Comores

Comores ye un pequeñu país d'África y forma parte del archipiélagu de les Comores, formáu de nordés a sureste pola islla Ngazidja (Gran Comore), Mwali, y Nzwani (llamada Anjouan). Al sureste, la islla de Mayotte.

Xeografía de Comores
Llocalización
Continente África
Rexón África austral
Carauterístiques xeográfiques
Superficie 2 170 km²
Llinia de costa 340
Puntos estremos
Puntu más baxu Océanu Índicu : 0 m
Puntu más altu Karthala : 2 360 m
 
[editar datos en Wikidata]

La capital ye Moroni que s'alcuentra en Ngazidja. Les islles tienen orixe volcánicu, con un relieve montascosu y abrupto qu'algama'l so visu nel volcán Karthala de 2.361 m d'altitú sobre'l nivel de mar na islla principal.

Islles principales editar

Esti archipiélagu atopar nel estremu norte de la canal de Mozambique ente Mozambique y la islla de Madagascar. Les islles son conocíes pol so nome francés, pero son llamaes pol Gobiernu de les Comores, colos sos nomes Suaḥili: Ngazidja (Gran Comora), Mwali (Mohéli), Nzwani ( Anjouan).

Los trés islles comoranas tien una área de 2 170 km ². Ngazidja ye la islla que ta asitiada más al noroeste del archipiélagu, distante unos 40 km de Mwali, 80 quilómetros de Nzwani y 200 de Mayotte. La falta de bones instalaciones portuaries fai difícil el tresporte y les comunicaciones. El Karthala, na Gran Comora, ye'l picu más eleváu del archipiélagu con 2 316 m. Del 17 al 19 d'abril de 2005, el volcán espulsó cenices y gases qu'obligaron a más de 10 000 persones a fuxir.

Ngazidja editar

Ngazidja o Gran Comora ye la islla más grande, mide 77 km de llargu y 27 km d'anchu con una superficie de 1 146 km ². Ye la más nueva de les islles del archipiélagu, ye d'orixe volcánicu. Dos volcanes formen la topografía de la islla. Allunar al norte con una altitú de 1 087 m ta bien erosionado y el Karthala al sur del país (2 361 m), que la so última erupción remontar a 1977. Un pandu con una altitú media de 600 a 700 metros, coneuta los dos montes. Anque Ngazidja sía xeolóxicamente relativamente nuevu, el so suelu ye predresu y pocu fondu polo que nun puede retener l'agua. Polo tanto los recursos hídricos de la islla tán constituyíos pol almacenamientu d'agua nos banzaos mientres los periodos de fuertes agües. Nes fasteres del Karthala desenvuélvense grandes selves pluviales. La islla nun tien petones de coral, y nun tien nengún puertu fayadizu pa los buques. Moroni, la capital de la Comores dende 1962, ta asitiada en Ngazidja.

Nzwani editar

Nzwani o Anjouan tien una superficie de 424 km ², ye de forma triangular, mide 40 km de la base al vértiz. Tres grupo de montes formen la orografía. El Mtingui, 1 575 m, ye'l picu más altu de la islla. Nzwani ye más antigua que Ngazidja, el suelu ye más fondu, sicasí, la sobresplotación provocó un deterioru pronunciáu. Un petón de coral atópase cerca de la mariña, la capital de la islla ye Mutsamudu, el so principal puertu.

Mwali editar

Mwali o Mohéli tien una superficie de 290 km ², mide 30 km de llargu y 12 km d'anchu. Ye la más pequeña de los cuatro islles y tien un cordal central qu'algama los 860 metros d'altor. Como Ngazidja, Mwali mantién una selva tropical. La capital ye Fomboni.

Fauna y flora editar

Les agües de les Comores son l'hábitat del celacanto, un pexe raru con aletes que paecen pates y cadarma cartilaxinosa. Los fósiles d'esti pexe datáronse de hai 400 millones d'años. Un espécime vivu foi prindáu en 1938 frente a les mariñes del sur d'África, otros Coelacanths atopáronse dende entós nes cercaníes de les Comores.

Dellos son los mamíferos reinales de les mesmes islles. El macao, un lémur que namái s'atopa en Mayotte, ta protexíu pola llexislación francesa y la tradición llocal. Una especie d'esperteyu descubiertu por David Livingstone en 1863, antes abondosu, viose amenorgáu a una población d'alredor de 120 exemplares, toos en Nzwani. Un grupu británicu de caltenimientu unvió una espedición a les Comores en 1992, coles mires de llevar especímenes a Gran Bretaña pa establecer una población reproductora.

22 especies d'aves son mesmes del archipiélagu. Estos inclúin el Karthala Scops-hibou, Anjouan Scops-hibou et le Moucherolle Humblot.

En parte como respuesta a la presión internacional nel deceniu de 1990, les Comores esmoleciéronse más pel mediu ambiente. Adoptáronse midíes non yá pa caltener la fauna, sinón tamién pa evitar la degradación del mediu ambiente, especialmente na islla de Nzwani, densamente poblada. Más concretamente, p'amenorgar al mínimu baltar d'árboles pa combustible, el querosenu ta subvencionáu, y tase tratando de sustituyir la perda de cubierta forestal provocada pola destilación de Ylang-ylang p'arume. El Fondu de sostén pal desenvolvimientu comuñal patrocináu pola Asociación Internacional de Fomentu (DÍA, una filial del Bancu Mundial) y el Gobiernu de les Comores, tamién ta trabayando p'ameyorar el suministru d'agua nes islles.

Clima editar

El clima ye un clima tropical oceánicu con dos estaciones: una templada y húmeda de payares a abril debíu al monzón del norte y una estación más fría y ensuga el restu del añu. La temperatura permediu ta ente 23 ° C y 28 ° C a lo llargo de la mariña. A pesar de que la precipitación añal permediu ye de 2 000 mm, l'agua ye un bien escasu en munches partes de les Comores. Mohéli tien regueros y otres fontes naturales d'agua, pero Ngazidja y Nzwani, nes que'l relieve montascosos retién pocu l'agua, tán casi desprovistos d'agua corriente natural. Los huracán que se producen mientres la estación templao y húmedo, puede causar daños importantes, especialmente nes zones costeres. En permediu, a lo menos dos veces cada diez años, cases, granxes y les instalaciones portuaries fueron afaraes por estes grandes nubes.

Referencies editar

Enllaces esternos editar