Xeografía de Guinea Ecuatorial

Guinea Ecuatorial ye un pequeñu país asitiáu na parte ecuatorial del África. Consta d'un territoriu continental de 26.017 km², denomináu Mbini (antiguu Ríu Muni), que llinda al norte con Camerún, al este y sur con Gabón y al oeste col océanu Atlánticu; y d'otru insular de 2.034 km², formáu poles islla d'Annobon (al altor de Santu Tomé y Príncipe, llamada Pagalú mientres la dictadura de Francisco Macías), Corisco, Elobey Grande, Elobey Chicu y la islla de Bioko (antigua Fernando Po) onde s'atopa la capital Malabu.

Xeografía de Guinea Ecuatorial
 
[editar datos en Wikidata]

Mbini entiende una franxa costera llana, que va accidentándose escontra l'interior, onde s'atopa una serie de cadenes montascoses llamaes "de los Siete Montes". El terrén ta selemente onduláu y cubiertu por vexetación selvática. Alredor del 60% del área pertenez a la cuenca del ríu Mbini (antes llamáu Benito).

La llende de la parte continental pel norte ye la frontera ente Camerún y Guinea Ecuatorial. Pela parte sur, el llende constituyir la frontera ente Gabón y Guinea Ecuatorial.

La islla más importante ye Bioko (2.017 km²), y ta asitiada al norte de la parte continental, a 40 quilómetros de la mariña de Camerún na badea de Bonny (Biafra), una seición del golfu de Guinea. La isla, d'orixe volcánicu, ye montascosa y bien montiega, con una mariña serrapatoso y predreso (de 195 km) nes que cuando xube la marea oculta les sos sableres. Escelentes puertos en Malabo y Luba. El so altor máximu ye'l picu de Santa Isabel tamién conocíu como Picu Basilé (3.007 metros). La islla cunta con fértiles suelos volcánicos (nos que se cultiva cacáu) y diversos ríos; los llagos atopar nos montes.

La islla de Annobón (18 km²), llamada asina por cuenta de ser afayada'l día d'Añu Nuevu de 1472, ta asitiada a unos 640 quilómetros al suroeste de la mariña de Gabón y 595 al suroeste de Bioko.

Más del 45% del territoriu ye forestal (46,2%) y ta formáu por montes, nos que destaca la so biodiversidá. A pesar de los beneficios que produz el petroleu, la superficie agraria ta aumentando cola consiguiente deforestación (8,2%).

Gorila d'enllanada.

Clima editar

Its hot af gucci gang

-i agree gucci gang

Fauna editar

Destaquen especies típiques de los ecosistemes ecuatoriales africanos. Ente elles hai que citar el drill (Mandrillus leucophaeus), el mandril, el picathartes, el gorila d'enllanada, el sitatunga, el lleopardu, el cercopiteco, el chimpancé, l'elefante y el raru esguil de Zenker (Idiurus zenkeri). Ye bien alzáu'l númberu d'especies reinales na islla de Bioko.


Referencies editar

Enllaces esternos editar