Xeografía de Madagascar

Madagascar ye la islla más grande del continente africanu, del cual dixebrar la canal de Mozambique. Atópase arrodiada íntegramente pol océanu Índicu.

Xeografía de Madagascar
 
[editar datos en Wikidata]

Madagascar aniciar a partir del supercontinente Gondwana. La so mariña oriental formóse cuando África dixebrar de Gondwana hai alredor de 165 millones d'años. Más tarde, Madagascar dixebrar del subcontinente indiu hai 65 millones d'años. Esti tan llargu aislamientu ye la causa de la esistencia nesta islla d'ensame d'especies úniques nel mundu, lo que se llamó dacuando "un mundu estreme".

Ecoloxía editar

 
Imaxe de Madagascar tomada dende un satélite en setiembre de 2003.

WWF estrema la islla de Madagascar en siete ecorrexones:

Toes elles tán incluyíes na llista Global 200, arrexuntaes en

Fauna editar

 
El lémur de cola anillada ye una de los cien subespecies de lémur que s'atopen solo en Madagascar.

Madagascar tien una de les faunes más variaes y especiales del mundu con munchos animales reinales como los lémures, la tortúa radiada, la tortúa angonoka, la tortúa colaplana y la tortúa gatuña.

Debíu al aislamientu, les especies evolucionaron de manera independiente de los sos ancestros. Por casu, na islla hai una clase d'orquídea como n'otros llugares del mundu, pero hai una diferencia, la especie de caparina encargada de comese'l néctar y de esta forma asegurar la reproducción d'esa planta nun ta presente na islla de Madagascar. ¿Cómo fixo la orquídea pa sobrevivir?. Unos científicos formuláronse esa entruga y punxéronse a investigar. La so conclusión final foi que la orquídea afixera la so estructura esterior a un páxaru bien común na isla, faciendo'l conductu más curtiu una y bones el picu del páxaru nun yera tan llargu como la trompa d'una caparina. D'esa forma, esta orquídea evolucionó a una nueva caña d'orquídees dientro de la familia a la cual pertenecía.[1] En cuestión d'anfibios, esta población ta constituyida casi dafechu por xaronques; 99% de les 373 especies son reinales, incluyendo la xaronca Mantella cowanii, especie en peligru críticu que namái se topa nel altiplanu central.[2]

Referencies editar

  1. Documental, Isolation and Biodiversity By Dr. Laurie Godfrey
  2. Revista National Geographic n'español, setiembre de 2010, El corazón mancáu de Madagascar.