Xuegos Olímpicos de Turín 2006

Los Xuegos Olímpicos de Turín 2006, oficialmente conocíos como XX Xuegos Olímpicos d'Iviernu, fueron un eventu multideportivu lleváu a cabu en Turín, Italia ente'l 10 y el 26 de febreru de 2006. Esto marcó la segunda vegada qu'Italia entamó unos Xuegos Olímpicos d'Iviernu, l'anterior fueren los Xuegos de Cortina d'Ampezzo 1956. Italia tamién foi sede de los Xuegos Olímpicos de Branu de 1960, en Roma. Turín foi escoyida ciudá anfitriona en 1999. Nesti eventu participaron 2508 deportistes (1548 homes y 960 muyeres).[1]

Xuegos Olímpicos de Turín 2006
Xeneral
Tipu de competición Xuegos Olímpicos d'Iviernu
Deporte deporte d'iviernu
País Italia
Historia
Desapaición 26 de febreru de 2006
Competición
Participantes 80 estáu nos Xuegos Olímpicos
2508 Atleta Olímpico (es) Traducir
Xuegos Olímpicos de Salt Lake City 2002 Xuegos Olímpicos de Turín 2006 Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El símbolu d'estos Xuegos correspuende a una versión estilizada de la Mole Antonelliana, el símbolu arquiteutónicu de la ciudá, formáu por cristales de xelu que representen al cielu, la nieve y el progresu. Nel logotipu oficial de los xuegos, #reparar el nome de "Torino", nome italianu de la ciudá. La ciudá ye conocida como "Turín" n'español, y el llinguaxe tradicional de la zona, l'idioma piamontés.[2] Les mascotes oficiales de Turín 2006 fueron Nieve, un falopu de nieve fema, y Gliz, un cubu de xelu macho.[3] El lema oficial de los xuegos foi Passion lives here (n'español: La pasión vive equí). mientres la tema oficial del eventu foi «Va'», interpretáu por Claudio Baglioni.[4]

Eleición editar

 
«La pasión vive equí», lema del eventu

Turín foi escoyida sede del eventu en 1999 na 199° Sesión del Comité Olímpicu Internacional.[5] Esto foi dempués de que'l COI adoptara nuevos procedimientos d'eleición mientres el 108º periodu estraordinariu de sesiones del COI por cuenta de los repitíos escándalos de corrupción en redol a los procesos d'eleición de los Xuegos Olímpicos de 1998 y 2002.[6] Por esto, confirmóse qu'a los miembros del COI prohibióse-yos visitar les ciudaes candidates (pa evitar escándalos), y na 109° Sesión del COI #escoyer a un órganu especial, el Colexu de Selección, pa evaluar les ciudaes candidates y escoyer a dos finalistes de les seis ciudaes candidates dempués de caúna fixera la so presentación final na sede del COI. Ellí, realizóse una Sesión onde se votó nes ciudaes escoyíes como ciudaes finalistes pol Colexu de Selección. Anque seis ciudaes llanzaron candidatures y fixeron presentaciones ante'l plenu Sesión del COI, el Colexu de Selección escoyó namái dos ciudaes finalistes: Sion y Turín. Les ciudaes de Klagenfurt (Austria), Poprad-Tatry (Eslovaquia), Helsinki (Finlandia), Zakopane (Polonia), nun fueron escoyíes pa la votación final.[7]

El día 19 de xunu de 1999 realizóse la 109º sesión del COI en Seúl. Ellí, toles candidatures fixeron la so presentación final primero que'l Tribunal emitiera la so decisión. Turín foi, finalmente, la ciudá escoyida p'allugar los Xuegos Olímpicos en 2006 al ganar por 53 votos contra 36 de la ciudá del cantón de Valais, a pesar de que yera esta postrera la favorita.

La eleición de Turín foi considerada una sorpresa pa los medios, yá que suponíen que Sion yera la gran favorita porque'l COI tenía la so sede en Suiza.[8] Pa dellos entendíos, la eleición de Turín foi un premiu de consuelu tres la derrota de Roma na candidatura pa los Xuegos Olímpicos de 2004 y como forma de castigu a la conducta d'unu de los miembros del Comité Olímpicu Suizu nel escándalu de corrupción mientres la eleición de la sede de los Xuegos del 2002.[9]

109° Sesión del Comité Olímpicu Internacional Resultaos de la Eleición de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu de 2006 19 de xunu de 1999, Seúl, Corea del Sur




Ciudá País Ronda 1
Turín   Italia 53
Sion   Suiza 36

La información provién la páxina de la Historia del procesu d'eleición del COI.

Organización editar

 
L'antorcha olímpica

Pa la realización d'esti eventu efectuóse una gran modernización de la ciudá sede, ameyorando considerablemente la so infraestructura, tanto deportiva como en tresportes y telecomunicaciones. L'antiguu Estadiu Comunale de Turín foi sometíu a una completa remodelación, mientres tuvieron que construyise trés nuevos cortiles deportives na ciudá, tres villes olímpiques y un estadiu en Torre Pellice. Los centros ivernizos tamién sufrieron cambeos y estableciéronse nueves pistes pal desenvolvimientu de los distintos eventos olímpicos.

El costu de los Xuegos Olímpicos algamó los 1.700 millones d'euros, lo que nun taba previstu pol TOROC (Comité Organizador). A finales de 2005, el TOROC taba con un déficit de 64 millones d'euros, que casi llevó a qu'ésti se declarara en bancarrota, lo que finalmente foi torgáu por cuenta de un préstamu apurríu pol gobiernu italianu. Otru discutiniu foi'l retrasu de la puesta en marcha del Metro de Turín, una de les principales obres de construcción civil en cara a los Xuegos Olímpicos. Finalmente, el serviciu foi inauguráu'l 4 de febreru de 2006 nun curtiu tramu de 13 estaciones.

A pesar de los graves problemes qu'enfrentó la organización, el públicu italianu recibió los Xuegos con gran entusiasmu. Exemplu d'esto ye que más de 40.000 persones #inscribir pa participar como voluntarios mientres la realización de los Xuegos, siendo escoyíos finalmente namái 20.000.

Antorcha Olímpica editar

 
Antorcha olímpica

L'antorcha olímpica empecipió'l 27 de payares de 2005 el so percorríu dende Olimpia, Grecia escontra la sede de los Xuegos. Llevada per cientos de voluntarios, l'antorcha percorrió San Marín, Eslovenia, Austria, Suiza, les ciudaes franceses de Grenoble y Albertville (sedes previes de los Xuegos Olímpicos d'iviernu) y la Ciudá del Vaticanu, siendo bendicha por Benedicto XVI. Dempués de ser recibida'l 8 d'avientu pol presidente Carlo Azeglio Ciampi en Roma y de percorrer la mayoría de les ciudaes del país, l'antorcha llegó a Turín el 10 de febreru a la ceremonia inaugural de los Xuegos.

10000 relevistas percorrieron 11300 quilómetros siguiendo, a les traces, la siguiente ruta:

Deportes editar

Los Xuegos Olímpicos de Turín 2006 incluyeron 7 deportes (15 disciplines) que dieron un total de 84 medayes.[10] La novedá foi la inclusión nos eventos de biatlón la salida en grupos, velocidá por equipos d'esquí de fondu, snowboard cross y patinaxe de velocidá de persecución por equipos.[11]

La mayor parte de los eventos d'esquí de fondu nestos Xuegos arreyen distintes distancies de los de Salt Lake City.

La siguiente llista detalla los deportes y disciplines que se realizaron nos xuegos. Los númberos ente paréntesis dempués de #cada disciplina deportiva indiquen el númberu d'eventos apostaos.

Desenvolvimientu editar

Apertura editar

La ceremonia inaugural realizóse'l 10 de febreru a les 20:00 (CET; UTC+1) nel Estadiu Comunale de Turín, renombráu como Stadio Olimpico mientres el desenvolvimientu de los Xuegos.

Cientos de baillarinos enllenaron el recintu deportivu pa dar vida a unu de los eventos más vistos nel mundu con una audiencia envalorada de más de 2.000 millones de telespectadores en tol planeta. La historia d'Italia, de la ciudá y de los deportes ivernizos foi representada polos baillarinos ante un fervosu públicu. Al ritmu de música de los años 1980 realizóse'l Desfile de les Naciones mientres acróbates formaben la imaxe d'un palombu representando la paz.

Diversos artistes como Luciano Pavarotti, Sofia Loren y Yōko Ono tuvieron presentes na ceremonia qu'algamó'l so momentu cúlminante cola entrada de l'Antorcha Olímpica nes manes d'Alberto Tomba que la apurrió a la esquiadora Stefania Belmondo. Coles llapaes de l'antorcha, Belmondo encendió una serie de fueos artificiales qu'encendieron finalmente'l Pebeteru Olímpicu.

Reseña editar

 
Imaxe de la ceremonia d'Inauguración nel Estadiu Olímpicu de Turín.

Día 1 (ceremonia d'apertura) editar

Stefania Belmondo, medayista olímpica en diez #oportunidad n'esquí de fondu, encendió la llapada olímpica mientres la ceremonia d'apertura'l 10 de febreru. Antes d'eso, la ceremonia, que se llevó a cabu nel Estadiu Olímpicu de Turín, trató sobre lo meyor d'Italia y el deporte qu'inclúi un segmentu n'honor a los Alpes. El grupu "Los FilmMaster" creó y produció les ceremonies d'Apertura y Clausura de los Xuegos, que'l so productor executivu ye Marcu Balich, el so supervisor de conteníu ye Alfredo Accatino. La direición d'Arte de Lida Castelli, Monica Maimone de Studio Festi dirixó la seición de la Renacencia al Barrocu, que forma parte de la Ceremonia d'Apertura.

Día 2 editar

La primer medaya d'oru de los Xuegos de 2006 foi premiada na prueba de 20 quilómetros de biatlón, ganada pol alemán Michael Greis nel primer día de la competencia. El ḥoquei sobre xelu empezó col tornéu femenín; Suecia ganó a Rusia por 3-1 nel primer partíu, ente que Canadá consiguió la segunda victoria más abuitada na historia olímpica al vencer al anfitrión, Italia por 16-0.

Día 3 editar

El 12 de febreru, Letonia consiguió la so primer medaya d'oru nunos Xuegos Olímpicos d'Iviernu, cuando Mārtiņš Rubenis llevóse la medaya de bronce na prueba d'Individual masculín. Coles mesmes, nesi mesmu eventu Armin Zöggeler dio-y la primer medaya d'oru al local, Italia. Nel ḥoquei sobre xelu, tantu los escoyíos femeninos canadiense y estauxunidense llograron la so segunda victoria ensin conceder goles.

Día 4 editar

Nel eventu de patinaxe artísticu por pareyes, la pareya china compuesta por Zhang Dan y Zhang Hao intentaron un cuádruple saltu Salchow, pero Zhang Dan cayó, mancándose la rodía, pero la pareya terminó la so presentación y fueron ovacionados pol públicu de pies y lleváronse la medaya de plata. Rusia ganó dicha prueba y terminó'l día con dos medayes d'oru, igual qu'Estaos Xuníos.

Día 5 editar

El quintu día de los xuegos vio a los escoyíos femeninos de ḥoquei sobre xelu de Canadá y Estaos Xuníos rematando primeros del so grupu invictos con tres victories #cada unu. Evgeni Plushenko de Rusia establez una puntuación récor mundial na prueba masculina de patinaxe de velocidá sobre pista curtia. Los sos 90,66 puntos superaron por más 10 puntos la puntuación del oponente más cercanu. N'esquí aplpino, la prueba de combináu de los homes foi suxetu a descalificaciones, incluyendo a los favoritosa Bode Miller y Benjamin Raich. Finalmente, l'estauxunidense Ted Ligety ganó la prueba, no que se consideró una sorpresa.

Día 6 editar

Canadá tuvo un día bien positivu'l 15 de febreru, estableciendo nuevos récores olímpicos l'eventu de Persecución por equipos nel deporte de Patinaxe de velocidá, tantu nel eventu masculín como femenín, según Canadá tamién inauguró de la competencia de ḥoquei sobre xelu masculino con una victoria ante'l local, Italia. Italia, ante'l gran sofitu del so públicu nes tribunes, terminó'l día con récor olímpicu de persecución por equipos de masculín, superando inclusive a Canadá que llogró enantes otru récor, pero que nun foi abondu pa ganar la prueba. Esto foi, en parte, gracies a los Países Baxos yá que ameyoró'l tiempu de Canadá y el d'Italia.

China ganó la so primer medaya d'oru, obra de Wang Meng que ganó la prueba de 500 metros femeninos individuales en patinaxe de velocidá en pista curtia. Los hermanos Andreas Linger y Wolfgang Linger d'Austria ganavos la competencia de dobles luge masculín, ente que Michaela Dorfmeister dio a Austria una nueva medaya d'oru nel descensu femenín d'esquí alpín.

Día 7 editar

Kristina Šmigun-Vähi d'Estonia ganó la so segunda medaya nestos xuegos en ganando la prueba de 10 km salida n'intervalos n'esquí de fondu. Hubo aición nel curling masculín, Reinu Xuníu ganó a Alemaña por 7-6, mesma resultancia que'l trunfu de Canadá sobre Noruega y tamién ganó Suiza, que lu ganó a Nueva Zelanda por 9-7. El día cerró col trunfu d'Estaos Xuníos sobre Suecia por 10-6.

Día 8 editar

El 17 de febreru, Tanja Frieden de Suiza llevó l'oru en snowboard femenín, dempués de Lindsey Jacobellis de los Estaos Xuníos cayó nel penúltimu saltu nel desempeñu d'un métodu de asimiento innecesariu. Jacobellis tuvo de conformase cola plata, ente que'l canadiense Dominique Maltais llevóse'l bronce en recuperándose d'un accidente. Duff Gibson de Canadá llevó l'oru en Skeleton, xusto per delantre de la tamién canadiense Jeff Pain, convirtiéndose d'esta forma Gibson nel más medayista d'oru más veterano na historia de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu. Rodney Hiner de los Estaos Xuníos llevó'l bronce.

Nes semifinales del tornéu femenín de ḥoquei sobre xelu, Estaos Xuníos perdieron #ante Suecia, marcando la primer vegada na competencia internacional qu'Estaos Xuníos perdiera contra daquién que nun sía Canadá (coles mesmes, Canadá caltuvo'l so récor de nunca perder contra daquién que nun sía Estaos Xuníos).

Día 9 editar

Kjetil André Aamodt ganó l'oru pa Noruega nel Súper G masculín, superando a Hermann Maier d'Austria. Los alemanes Kati Wilhelm y Martina Glagow terminaron primer y segunda nel eventu de bíatlón de 10 km persecución femenín.

El llocal, Italia, dio la sorpresa y venció a Canadá nel curling masculín, ente que Suiza dio la enorme sorpresa venció a Canadá 2-0 nel ḥoquei sobre xelu masculino. Nesi mesmu eventu, Estaos Xuníos sufrió la so primer derrota del tornéu contra Eslovaquia.

Día 10 editar

Lascelles Brown #convertir nel primer competidor nacíu en Xamaica, que ganó una medaya nos Xuegos Olímpicos d'Iviernu'l 19 de febreru, compitiendo nel equipu de bobsleigh por pareyes en representación de Canadá que terminó segundu nuna competición bien apertada. La pareya alemana superó por namái 0,21 segundos a los canadienses. Coles mesmes, la pareya canadiense superó por namái 0,14 a la pareya suiza. Finlandia sigue siendo invictu nel tornéu de ḥoquei sobre xelu masculino, y Canadá sufrió de la so segunda derrota.

El día tamién vio l'eventu más polémicu d'estos xuegos, a lo menos n'Europa, tal como taba programáu los 10 km masculín del Cross Country Relay. La batalla #derivar de los Xuegos Olímpicos de Lillehammer 1994, hai 12 años na qu'Italia foi batíu en duelu con Noruega nesi mesmu eventu. Nesi sentíu, munchos noruegos queríen ganar esti eventu col fin d'avergoñar a los italianos na so propia casa, pero nun asocedió pol ampliu trunfu d'Italia sobre Alemaña por más de 15 segundos pa tomar el so quintu oru consecutivo nesti eventu. Noruega nun llogró medaya d'oru per primer vegada dende 1988.

Día 11 editar

Foi l'últimu día de xuegu na disciplina de curling; Noruega, Suecia, Suiza y Canadá avanzaron a les semifinales femenines, ente que Finlandia, Canadá, Estaos Xuníos y Reinu Xuníu a la competición masculina. Austria tuvo la so primer medaya d'oru por equipos en saltos d'esquí, ente que Canadá llevó #el so segundu oru nel ḥoquei sobre xelu de les muyeres pa tomar una ventaya de dos oros contra unu sobre los Estaos Xuníos na sumatoria de tolos campeonatos olímpicos.

Día 12 editar

Eslovaquia y Finlandia ganaron los sos partíos finales de ḥoquei sobre xelu masculino pa rematar los sos respeutivos grupos con un rexistru de cinco victories #cada unu. Enrico Fabris dio a la nación anfitriona, Italia otra medaya d'oru en patinaxe de velocidá al ganar de #probar de 1500 metros.

Día 13 editar

El 22 de febreru, el docenu día de la competencia, Anja Pärson ganó la so primer medaya d'oru en slalom d'esquí alpín. #Tratar de la so quinta medaya olímpica polo xeneral y la tercera d'estos xuegos. Chandra Crawford tomó una ruta más rápida al visu del podiu, porque ganó la prueba de 1,1 quilómetros sprint d'esquí de fondu nel so debú olímpicu.

En cuartos de final del ḥoquei sobre xelu masculino, Eslovaquia, que fizo una primer ronda perfecta, dixo adiós al perder ante la República Checa, ente que Rusia, Finlandia y Suecia esaniciaron a Canadá, Estaos Xuníos y Suiza, respeutivamente.

Philipp Schoch defendió con ésitu la so medaya d'oru en Salt Lake 2002, al ganar el slalom xigante en snowboard.

Día 14 editar

Suecia ganó l'oru en curling femenín. Shizuka Arakawa dio Xapón la so primer medaya d'oru de los Xuegos y la primer medaya d'oru de patinaxe artísticu, ganando la prueba d'Individual femenín. Rusia arrampuñó-y la medaya d'oru nel equipu de biatlón femenín al bicampeón defensor Alemaña.

Día 15 editar

Esti día xugó la final del curling masculín, na que Canadá ganó la so primer medaya d'oru y Estaos Xuníos ganó la so primer medaya nesti deporte una y bones Canadá ganó a Finlandia na final y Estaos Xuníos venció a Reinu Xuníu nel partíu pola medaya de bronce. Tamién se celebró una gala de patinaxe artísticu, onde los principales participantes de tolos eventos realicen esposiciones. Suecia y Finlandia les sos respeutives semifinales nel ḥoquei sobre xelu masculino, ganando a República Checa y Rusia, respeutivamente.

Día 16 editar

Los austriacos afararon coles medayes d'esquí alpín de los homes el 25 de febreru. Alemaña ganó la medaya d'oru nos 15 quilómetros de biatlón de los homes y el bobsleigh individual masculín.

Apolo Anton Ohno ganó la so segunda medaya d'oru en patinaxe de velocidá en pista curtia, con namái un pocu menos discutiniu que #el so primeres 4 años anteriores. Jin Sun-Yu gana la so tercer medaya d'oru de los Xuegos en 1000m de les muyeres. El so compatriota Ahn Hyun-Soo ganó una nueva medaya d'oru no que foi un deporte nestos xuegos llargamente apoderáu per Corea del Sur.

Día 17 (Clausura) editar

Nel últimu día de la competencia y la ceremonia de clausura #realizar en 26 de febreru. Nel ḥoquei masculín, Suecia ganó a Finlandia na final y llevóse la medaya d'oru.

Na ceremonia de clausura, Manuela Di Centa, siete veces medayista olímpica pa Italia y l'entós miembru del Comité Olímpicu Internacional, teníen previstu presentar les medayes de 50 quilómetros d'eventos d'esquí de fondu masculín. Esto dio llugar a la presentación de la medaya d'oru al so propiu hermanu cuando Giorgio Di Centa ganó l'eventu pa tomar la so segunda medaya d'oru.

Calendariu editar

Eventu 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Ceremonies A C
Biatlón F F F F F F F F
Bobsleigh F F F
Combináu nórdicu F F F
Esquí de fondu F F F F F F F F F F
Curling F F
Esquí alpín F F F F F F F F F F
Esquí acrobáticu F F F F
Ḥoquei sobre xelu F F
Luge F F F
Patinaxe artísticu F F F F
Patinaxe de velocidá F F F F F F F F F
Patinaxe de velocidá sobre pista curtia F F F F F
Saltos d'esquí F F F
Skeleton F F
Snowboard F F F F F
  • A - Ceremonia d'Apertura
  • C - Ceremonia de Clausura
  • F - Final

Sedes editar

 
Estadiu Olímpicu de Turín.

Los Xuegos realícense principalmente na ciudá de Turín y en dellos pueblos menores allugaos pela redolada de la ciudá que cunten colos centros d'esquí.

Árees olímpiques editar

Los eventos olímpicos celebráronse principalmente en Turín, pero otros eventos (como l'esquí o'l snowboard) #llevar a cabu nes aldegues montascoses perifériques, por razones obvies.

Turín editar

  • Stadio Olimpico: Ceremonies d'apertura y clausura
  • Oval Lingotto: Patinaxe de velocidá
  • Torino Esposizioni: Ḥoquei sobre xelu
  • Palasport Olimpico: Ḥoquei sobre xelu (finales)
  • Torino Palavela: Patinaxe artísticu y de pista curtia
  • Villa olímpica

Otres sedes editar

 
Locación de Turín y de les sedes de los Xuegos.
  • Bardonecchia: Snowboard
  • Cesana Torinese: Biatlón (en San Sicariu), esquí alpín femenín (en San Sicariu Fraiteve), bobsleigh, luge y skeleton (en Cesana Pariol)
  • Pinerolo: Curling (en Palagiacchio)
  • Pragelato: Combináu nórdicu, esquí de fondu y saltos d'esquí
  • Sauze d'Oulx: Esquí acrobáticu
  • Sestriere: Esquí alpín masculín

Amás estableciéronse sitios d'entrenamientu en Chiomonte, Claviere y Prali, al igual qu'en Torre Pellice pa los deportes de monte. Per otra parte, nes llocalidaes de Bardonecchia, Sastriere y Turín son les encargaes d'acoyer a los miles de participantes nes Villes Olímpiques.

Villes Olímpiques editar

Sitios d'entrenamientos editar

  • Chiomonte
  • Claviere
  • Prali
  • Alpe Lusentino - Domodossola (esquí nórdicu)
  • Riale - Formazza (esquí alpín)

Sitiu d'entrenamientu olímpicu de monte editar

  • Torre Pellice

Países participantes editar

 
Mapa según númberu d'atletes por países.

En verde, ente 1 y 9 atletes N'azul, ente 10 y 49 atletes En naranxa, ente 50 y 99 atletes En colloráu, más de 100 atletes.





Llista oficial de países participantes nos XX Xuegos Olímpicos d'Iviernu. De los 80 países, Etiopía y Madagascar son países debutantes nestos eventos deportivos.

Europa ye'l continente con mayor númberu d'atletes y países participantes con un total de 42 representaciones nacionales. #Siguir Asia con un total de 19 países y América con 8 países, de los cualos 3 son de Norteamérica, 4 de Suramérica y 1 d'América Central. África ye'l continente con menor númberu d'atletes que representen a los 5 países que participen de dichu continente. Finalmente, Oceanía ye representáu solamente por dos países.

La delegación más grande ye la d'Estaos Xuníos con 211 participantes, siguida pola de Canadá con 198 atletes, Italia con 184 y Rusia con 178 deportistes.

Comités Olímpicos participantes nos XX Xuegos Olímpicos d'Iviernu
  Albania   Alemaña   Andorra   Arxelia   Arxentina   Armenia
  Australia   Austria   Azerbaixán     Bélxica   Bermudes   Bielorrusia
  Bosnia y Herzegovina   Brasil   Bulgaria   Canadá   Chile   China
  China Taipei   Xipre   Corea del Norte   Corea del Sur   Costa Rica   Croacia
  Dinamarca   Eslovaquia   Eslovenia   Plantía:OL (atletes)   Estaos Xuníos   Estonia
  Etiopía   Finlandia   Francia   Xeorxa   Grecia   Hong Kong
  Hungría   India   Irán   Irlanda   Islandia   Islles Vírxenes de los Estaos Xuníos
  Israel   Italia   Xapón   Kazakstán   Kenia Kirguizistán
  Letonia   Líbanu   Liechtenstein   Lituania   Luxemburgu   Madagascar
  Moldavia   Mónaco   Mongolia     Nepal   Noruega   Nueva Zelanda
  Países Baxos   Polonia   Portugal   Reinu Xuníu   República Checa   República de Macedonia
  Rumanía   Rusia   San Marín   Senegal   Serbia y Montenegru[12].   Sudáfrica
  Suecia     Suiza   Taxiquistán   Tailandia   Turquía   Ucrania
  Uzbequistán   Venezuela

Estelares editar

  • Patinadores de Corea del Sur, ganadores de 10 medayes en pista curtia.
  • Michael Greis (Alemaña), 3 oros en biatlón.
  • Cindy Klassen (Canadá), ganadora de 5 medayes en patinaxe de velocidá.

Medayeru editar

 
Ceremonia d'entregues de medayes na Plaza de medayes.
Ver medayeru completu en Medayeru de los Xuegos Olímpicos de Turín 2006

     País organizador (Italia)

Actividá      
1   Alemaña (GER) 11 12 6 29
2   Estaos Xuníos (USA) 9 9 7 25
3   Austria (AUT) 9 7 7 23
4   Rusia (RUS) 8 6 8 22
5   Canadá (CAN) 7 10 7 24
6   Suecia (SWE) 7 2 5 14
7   Corea del Sur (KOR) 6 3 2 11
8   Suiza (SUI) 5 4 5 14
9   Italia (ITA) 5 0 6 11
10   Francia (FRA) 3 2 4 9
10   Países Baxos (NED) 3 2 4 9

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Factsheet: The Winter Olympic Games» (inglés). Comité Olímpicu Internacional (ochobre de 2013). Consultáu'l 26 de xineru de 2014.
  2. «Turin or Torino? Depends on whom you ask». Associated Press/MSNBC. 9 de febreru de 2006. http://www.msnbc.msn.com/id/10896852/. Consultáu'l 23 de mayu de 2014. 
  3. «Torino 2006 Mascots». Comité Olímpicu Internacional. Archiváu dende l'orixinal, el 21 de febreru de 2011. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  4. «Italian Passion in the Motto of Torino 2006». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  5. «Olympic Bid Election History—Voting Records and Results». GamesBids. Archiváu dende l'orixinal, el 21 de febreru de 2011. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  6. «World Games News». International World Games Association (abril de 1999). Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  7. «Turin 2006—Election». Comité Olímpicu Internacional. Archiváu dende l'orixinal, el 16 de xineru de 2010. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  8. «Olympic corruption whistle-blower Hodler dies». USA Today. 18 d'ochobre de 2006. Archivado desde el original el 21 de febreru de 2011. Consultáu'l 19 d'abril de 2007.«Olympic corruption whistle-blower Hodler dies». USA Today. 18 d'ochobre de 2006. http://www.usatoday.com/sports/olympics/2006-10-18-hodler-obit_x.htm. Consultáu'l 19 d'abril de 2007. 
  9. «Italian city prepares for next Winter Olympics». ESPN. 24 de febreru de 2002. Archivado desde el original el 21 de febreru de 2011. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.«Italian city prepares for next Winter Olympics». ESPN. 24 de febreru de 2002. http://sports.espn.go.com/oly/winter02/gen/news?id=1340126. Consultáu'l 23 de mayu de 2014. 
  10. «Turin 2006—XX Juegos Olímpicos de Invierno». Comité Olímpicu Internacional. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  11. «Factsheet—Olympic Winter Programme». International Olympic Committee (7 de febreru de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'abril de 2007. Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  12. Estos foron los últimos xuegos olímpicos nos que participó esti país. Dende 2008 compiten Serbia per un llau y Montenegru pel otru.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
  Salt Lake City 2002
XX Xuegos Olímpicos d'Iviernu
  Turín 2006
Socesor: