Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010

Los Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010, oficialmente conocíos como los XXI Xuegos Olímpicos d'Iviernu, fueron un eventu multideportivu internacional celebráu na ciudá canadiense de Vancouver, Columbia Británica, ente'l 12 y el 28 de febreru de 2010. Tres el fin d'esti eventu, Vancouver entamó los X Xuegos Paralímpicos d'iviernu ente'l 12 y el 21 de marzu del mesmu añu.

Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010
Xeneral
Tipu de competición Xuegos Olímpicos d'Iviernu
Deporte deporte d'iviernu
País Canadá
Historia
Desapaición 28 de febreru de 2010
Competición
Participantes 82 estáu nos Xuegos Olímpicos
2566 Atleta Olímpico (es) Traducir
Xuegos Olímpicos de Turín 2006 Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010 Xuegos Olímpicos de Sochi 2014
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La ciudá de Vancouver foi escoyida pol Comité Olímpicu Internacional percima de les postulaciones de la surcoreana Pyeongchang y l'austriaca Salzburgu. Esta foi la tercer postulación de Vancouver a unos Xuegos Olímpicos d'iviernu y la tercer vegada en que los Xuegos Olímpicos #celebrar en Canadá, depués de Montreal 1976 y Calgary 1988.

El costu d'estos Xuegos foi envaloráu nunos $1.400 millones de dólares canadienses. Les ceremonies d'inauguración y clausura #realizar nel Estadiu BC Place, ente que los eventos deportivos #partir ente diverses cortiles en Vancouver y les sos suburbios y les pistes del centru d'esquí de Whistler, allugáu 125 km al norte, y el de Cypress Mountain.

2.632 atletes inscribiéronse primeramente pa los Xuegos Olímpicos, superando la marca establecida pol so antecesor, Turín 2006.[1]

Per otra parte, dos atletes que formaron parte d'esta Olimpiada, morrieron trágicamente:

  • Nodar Kumaritashvili, luger xeorxanu, quien s'impactó fatalmente na cabeza contra un poste d'aceru, al salir de la pista col so trinéu a una velocidá de más de 143 quilómetros per hora, mientres un entrenamientu pocu antes del entamu de los Xuegos.
  • Jeret Peterson, saltador d'esquí acrobáticu y medayista de plata d'Estaos Xuníos, quien se suicidó en xunetu de 2011.

Eleición editar

Antecedentes editar

 
Vancouver, allugada na mariña Pacífica de Canadá, tenía una población en 2006 de 578.041 habitantes y de más de 2,1 millones nel so área metropolitana.

La provincia canadiense de Columbia Británica tien una antigua tradición de candidatures pa los Xuegos Olímpicos, que se remonten a un intentu de candidatura pa los eventuales Xuegos Olímpicos de Grenoble 1968.[2] El centru ivernizu de Whistler presentó una candidatura pa los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 1976, en xunto cola ciudá de Vancouver y la contorna del monte Garibaldi. La candidatura de Vancouver-Garibaldi llogró 9 votos siendo esaniciada en primer ronda, na eleición del 12 de mayu de 1970 que finalmente ganaría la ciudá d'Estaos Xuníos de Denver.[3] Sicasí, un plebiscitu realizáu en dicha ciudá'l 12 de payares de 1972 foi refugáu, torgando la entrega d'unos 5 millones de dólares al comité organizador. Ensin financiamiento, Denver refugó ser sede de los Xuegos, ante lo cual el Comité Olímpicu Internacional solicitó'l sofitu de Whistler, pero'l nuevu gobiernu de Columbia Británica tornó la ufierta por cuenta de los altos costos arreyaos; finalmente, la ciudá austriaca d'Innsbruck entamó l'eventu. Whistler intentaría ser sede nuevamente de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 1980, pero finalmente arrenunciaría selmanes antes de la votación, dando pasu a la eleición unánime de Lake Placid, n'Estaos Xuníos.

Canadá allugó los Xuegos Olímpicos de Montreal 1976 y darréu la ciudá de Calgary, en Alberta, sería electa como sede de los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 1988. Esta socesión d'eventos olímpicos detuvo la postulación de Vancouver por más de dos décades, pero non la d'otres ciudaes. La ciudá de Toronto, por casu, postuló a celebrar los Xuegos Olímpicos de 1996 (realizaos n'Atlanta), mientres la ciudá de Quebec #facer pa los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2002 (celebraos en Salt Lake City). Pa los Xuegos Olímpicos de 2008, surdió una propuesta de presentar una candidatura binacional ente Vancouver y Seattle, pero'l COI #refugar; asina, Toronto foi escoyida como la candidata canadiense pa estos xuegos, aportando a considerada una de les favorites y de los meyores calificaes ente toles candidates- Magar ello, el 13 de xunetu de 2001, Toronto foi ganada llargamente per Beixín con 22 votos a favor contra 55.[4]

Tres la derrota de Toronto, el Comité Olímpicu Canadiense decidió presentar una candidatura pa los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2010. Tres ciudaes presentaron precandidaturas ante'l COC: Vancouver al pie de Whistler, Calgary y Quebec. Anque Quebec yera considerada la favorita, tenía en contra la inestabilidá política (a menos de cuatro años del plebiscitu independentista ganáu per un leve marxe) y el baxu sofitu concitado na eleición de la sede de 2002. El comité pro Vancouver, en tantu, intentó enfocar la ventaya d'usar Whistler, consideráu llargamente como unu de los meyores centros ivernizos del continente, bien por sobre'l quebequense Mont-Tremblant. Nuna primer ronda de votaciones realizada'l 21 de payares de 1998, Vancouver-Whistler tuvo 26 votos, siguíu de 25 pa la capital quebequense y 21 pa Calgary. Na segunda vuelta realizada ente les dos ciudaes con mayor votación, la candidatura de Vancouver algamó la victoria con 40 votos frente a los 32 de Quebec. Asina, Vancouver decidió presentar la so tercer candidatura olímpica na hestoria.

Evaluación téunica editar

Ciudá candidata Mín Máx
   (AND) 3 4
   () 4,5 6,5
   () 5 6
   () 5 6,5
   () 6 7,5
   () 7 8
   () 3 5
   () 7 9

Ocho ciudaes presentaron los sos postulaciones ante'l Comité Olímpicu Internacional antes del zarru del procesu de receición, el 4 de febreru de 2002. Al pie de Vancouver, tamién fueron ciudaes aspirantes Andorra la Vieya, Berna, Harbin, Jaca, Pyeongchang, Salzburgu y Sarajevo.

Siguiendo'l sistema d'eleición y evaluación implementáu col fin de solucionar los problemes de corrupción detectaos na eleición de la sede de los Xuegos Olímpicos de Salt Lake City 2002, les ciudaes aspirantes» fueron sometíes a una revisión téunica per parte del Grupu de Trabayu d'Aceptación de Candidatures, que les evaluaría y daría en establecer cualos d'elles nun #algamar los requerimientos mínimos, por que los miembros del Comité Olímpicu Internacional pudieren concentrar la so eleición sobre les restantes que sí los #algamar.

El Grupu de Trabayu presentó l'informe'l 11 de xunetu de 2002. Pa la so realización esaminó a les candidates en diez rubros (sofitu gubernamental y de la opinión pública, infraestructura xeneral, infraestructura deportiva, villa olímpica, condiciones ambientales ya impautu, agospiamientu, tresporte, seguridá, esperiencia previa y finances) ya iguó una tabla de conceutu xeneral" col fin de refugar a aquelles que nun taben en condiciones de ser sede olímpica en 2008. A tal fin, el Grupu de Trabayu consideró que, nuna calificación de 0 a 10, nun tendría d'escoyer #se una ciudá que tuviera una calificación menor a 6.[5]

Vancouver tuvo ente les meyores ciudaes calificaes nes casi la totalidá de les temes analizaes pol Grupu de Trabayu y la so calificación final foi la meyor dientro de los ocho candidatures. La so candidatura recibió les siguientes calificaciones por rubro, ordenaos de manera decreciente d'alcuerdu a media seña:

  1. Villa olímpica: 80-93
  2. Infraestructura deportiva: 76-85
  3. Esperiencia: 70-83
  4. Agospiamientu: 70-85
  5. Tresporte: 69-81
  6. Seguridá: 68-78
  7. Condiciones ambientales: 67-85
  8. Financiamiento: 64-76
  9. Sofitu del gobiernu y la población: 60-81
  10. Infraestructura xeneral: 55-70

Vancouver llogró la so puntuación más baxa n'infraestructura xeneral por cuenta de la llarga distancia, superior a los 100 quilómetros, de la carretera que coneuta Vancouver con Whistler y el so estáu, mientres les sos mayores calificaciones fueron rellacionaes al respeutive de la infraestructura deportiva y l'esperiencia. Salzburgu, la principal competidora, superó en dellos puntos a Vancouver llegando a calificaciones cercanes a perfectes pero tuvo una calificación mediocre al respeutive de la villa olímpica. Según la evaluación, Vancouver y Salzburgu taben por sobre les condiciones mínimes riquíes, mientres Berna y Pyeongchang taben xustu nes condiciones mínimes. El restu de les candidatures taben per debaxo de les condiciones mínimes y fueron darréu refugaes pol COI.

Votación editar

115ª Sesión del Comité Olímpicu Internacional


de xunetu de 2003, Praga, República Checa

Ciudá Votación
   () 40 56
   () 51 53
   () 16 -

Una vegada escoyíes les cuatro ciudaes candidates, el 28 d'agostu de 2002, éstes empezaron los preparativos finales pa la eleición. Les ciudaes de Berna y Vancouver decidieron realizar plebiscitos pa confirmar les sos candidatures; mientres en Vancouver los resultaos fueron favorables (con un 63,9% de sofitu y una participación del 46% del electoráu, el 22 de febreru de 2003), Berna tuvo de retirase del procesu depués de que cerca del 80% de la so población refugara la candidatura nel referendu del 27 de setiembre de 2002.[6][7]

Vancouver y Salzburgu yeren les favorites dientro de los trés ciudaes candidates, especialmente por cuenta de la so impecable presentación ante'l Grupu de Trabayu.[8] Sicasí, la influencia xeopolítica foi desaxeradamente fuerte. Salzburgu sufría de la eleición de la cercana ciudá italiana de Turín pa los Xuegos Olímpicos d'iviernu de 2006 y yera práuticamente improbable que, dau #los patrones de rotación ente los continentes, Europa Occidental entamara dos xuegos siguíos. A eso sumábase la presión d'otros países d'Europa que teníen ambiciones olímpiques pa los Xuegos Olímpicos de 2012, que la so #eleición #realizar una vegada rematada la de 2010 (y na que finalmente, París, Madrid, Moscú y Londres postularon, cola capital británica llogrando la victoria).[9] Vancouver yera considerada pa munchos demasiáu llueu dempués de Calgary 1988, con apenes 24 años de diferencia; a eso sumábase'l fechu de que munchos canadienses esperaben que Toronto postulara pa 2012, lo que sería imposible en casu de llograr una victoria. Sicasí, la derrota de la mesma Toronto #ante Beixín sirvió d'una suerte de aliciente pa Vancouver, usando la carta de "premiu de consuelu" ante dalgunos miembros del COI. Pyeongchang, en tantu, estableció un fuerte grupu de presión apelando a la falta d'eventos na península coreana, quien magar tener un importante desenvolvimientu olímpicu, namái realizaren los Xuegos Olímpicos de Seúl 1988.

La eleición foi realizada nel marcu de la 115ª sesión del Comité Olímpicu Internacional, celebrada'l 2 de xunetu de 2003, en Praga, capital de la República Checa. Na primer votación, el lobby realizáu por Pyeongchang tuvo resultancia y rexuntó 51 votos, namái cuatro #voto menos que los necesarios pa ganar en primer vuelta. Vancouver llogró 41 y Salzburgu foi esaniciada con 16 votos, marcando una gran sorpresa pa los especialistes que consideraben a la ciudá austriaca como la favorita. Magar que Pyeongchang algamó una votación tan alta, nun llogró encantar a los votantes de Salzburgu que s'entornaron masivamente por Vancouver. Asina, la ciudá canadiense foi electa por 56 votos contra 53 de la llocalidá sudcoreana, n'unu de los resultaos más estreches de les votaciones olímpiques.[10]

Organización editar

En 2004, el costu de los Xuegos foi envaloráu en 1.354 millones de dólares canadienses; dicha cifra foi fuertemente cuestionada y yá a mediaos de 2009 envalorábase que'l costu xubía a $1.760 millones.[11] D'éstos, 647 millones de dólares fueron apurríos pol gobiernu provincial, principalmente p'anovar y construyir les sedes ente Vancouver y Whistler y pa la seguridá del eventu, al cargu de la Policía Real Montada del Canadá, que sufrió unu de los aumentos más grandes, pasando de los 200 millones de dólares orixinales a más de 900 millones.[12] A midida que averáronse los Xuegos, el costu envaloráu pa la realización de los Xuegos foi nuevamente envaloráu, llegando a un monto cercanu a los 6 mil millones de dólares canadienses, mientres los beneficios de los Xuegos proyeutaos primeramente por sobre los 10 mil millones #amenorgar a cerca de mil millones, provocando un importante descensu nel sofitu de la ciudadanía a la realización de los Xuegos.[13]

Sedes ya instalaciones deportives editar

 
L'Estadiu BC Place, sede de les ceremonies d'apertura y clausura, que se realizaron per primer vegada so techu.
 
L'Óvalu Olímpicu, sede del patinaxe de velocidá, #alcontrar nel suburbiu de Richmond.
 
Accesu a la Villa Olímpica de Whistler.

La ciudá de Vancouver cuntó con cuatro recintos qu'acoyeron les competiciones de patinaxe artísticu, ḥoquei sobre xelu, curling y patinaxe de velocidá en pista curtia, amás del estadiu onde se celebraron les ceremonies d'apertura, clausura y entrega de medayes. Nel suburbiu de Richmond, asitiáu al sur de Vancouver, celebráronse les competiciones de patinaxe artísticu, mientres nel distritu de West Vancouver, 30 km al oeste, tuvieron llugar los eventos de snowboard y esquí acrobáticu nel centru ivernizu de Cypress Mountain, allugáu a una altitú de 900 metros sobre'l nivel del mar.

150 km al norte de la ciudá de Vancouver, en plenu corazón del Cordal Costeru, atópase la llocalidá de Whistler, que foi la sede de los deportes d'esquí, biatlón y bobsleigh. Dos villes olímpiques fueron construyíes, una nel barriu de False Creek de Vancouver y otra en Whistler, mientres el centru de prensa #alcontrar nel Centru de Convenciones y Esposiciones de Vancouver.

Vancouver
Richmond
West Vancouver
Whistler

Antorcha Olímpica editar

 
Antorcha Olímpica siendo tresferida

Del 22 d'ochobre de 2009 al 12 de febreru de 2010, más de 12000 relevistas llevaron l'antorcha olímpica nun percorríu de más de 45000 quilómetros qu'empezó en Olimpia (Grecia) y depués foi a Atenes antes de percorrer suelu canadiense. En Canadá, la ruta foi (a les traces) la siguiente:

Victoria - Whitehorse - Yellowknife - Churchill - Iqaluit - St. Johns - Halifax - Quebec - Montreal - Ottawa - Toronto - Winnipeg - Calgary - Prince George - Vancouver

Deportes editar

Quince deportes ivernizos fueron incluyíos nel calendariu de los Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010. D'éstos, ocho clasificáronse como "deportes de xelu": bobsleigh, luge, skeleton, ḥoquei sobre xelu, patinaxe artísticu, patinaxe de velocidá, patinaxe de velocidá sobre pista curtia y curling; trés deportes como "alpinos": esquí alpín, esquí acrobáticu y snowboard y los últimos cuatros como "nórdicos": biatlón, combináu nórdicu, esquí de fondu y saltu d'esquí.

La siguiente llista amuesa les 15 disciplines deportives participantes nos Xuegos Olímpicos de Vancouver, con un total de 86 eventos (ente paréntesis el númberu de #cada unu):

  •   Biatlón (10)
  •   Bobsleigh (3)
  •   Combináu nórdicu (3)
  •   Curling (2)
  •   Esquí acrobáticu (6)
  •   Esquí alpín (10)
  •   Esquí de fondu (12)
  •   Ḥoquei sobre xelu (2)
  •   Luge (3)
  •   Patinaxe artísticu (4)
  •   Patinaxe de velocidá en pista curtia (8)
  •   Patinaxe de velocidá (12)
  •   Saltos d'esquí (3)
  •   Skeleton (2)
  •   Snowboard (6)

Participantes editar

Países editar

 
Países participantes nos Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010.

Pa los Xuegos Olímpicos de Vancouver, 82 comités olímpicos nacionales llograron presentar atletes, superando la marca establecida en 2006, con 80 países. Nestos Xuegos, Colombia, Ghana, les Islles Caimán, Paquistán y Perú participaron per primer vegada, mientres Montenegro y Serbia mandaron los sos primeros equipos como naciones independientes tres el fin de la so selección unificada. Los equipos de Xamaica, Marruecos y México tornen depués de nun tar presentes nos Xuegos Olímpicos de Turín 2006. Tonga intentó realizar el so debú nos Xuegos ivernizos con un competidor en luge, pero ésti estrellóse na ronda final de clasificación, quedando fuera del tornéu olímpicu.[14]

Per otru llau, siete países que participaron en Turín 2006 nun participaron de Vancouver 2010: Costa Rica, Kenia, les Islles Vírxenes Americanes, Luxemburgu, Madagascar, Tailandia y Venezuela. El casu más importante foi de Luxemburgu, país con una llarga tradición olímpica, y que magar clasificar dos atletes n'esquí alpín, tuvo de retirase por cuenta de qu'unu nun cumplía colos requerimientos establecíos pol comité local, mientres l'otru sufrió una mancadura.[15][16][17]

Atletes editar

La siguiente tabla amuesa a los países participantes nos Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010 y el númberu d'atletes representantes:

Lista de naciones participantes[18]

Desenvolvimientu editar

 
Vista de la ceremonia d'apertura de los Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010.

Calendariu editar

Lleenda:

          Apertura           Gala de patinaxe           Clausura           Clasificatories

          Finales

Nos Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010 #llevar a cabu 86 competiciones en 15 disciplines deportives. Na tabla siguiente detállense los díes en que s'efectuaron les competiciones de #cada deporte. Les celdes n'azul correspuenden a los díes en que dicha disciplina foi apostada y les celdes en mariellu correspuenden a les feches en que s'apostaron les finales d'eventos respeutivos a esa disciplina, y el númberu indica la cantidá de finales apostada nesa fecha. La ceremonia d'apertura empecipió'l día 12 a les 18:00 (UTC-7, hora de Vancouver).[19]

Febreru V 12 S 13 D 14 L 15 M 16 M 17 J 18 V 19 S 20 D 21 L 22 M 23 M 24 J 25 V 26 S 27 D 28 T
Ceremonies A G C
Biatlón 1 1 2 2 2 2 10
Bobsleigh 1 1 1 3
Combináu nórdicu 1 1 1 3
Curling 1 1 2
Esquí alpín 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 10
Esquí acrobáticu 1 1 1 1 1 1 6
Esquí de fondu 2 2 1 1 2 1 1 1 1 12
Ḥoquei sobre xelu 1 1 2
Luge 1 1 1 3
Patinaxe artísticu 1 1 1 1 4
Patinaxe de velocidá 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 12
Patinaxe de velocidá en pista curtia 1 1 2 1 3 8
Saltos d'esquí 1 1 1 3
Skeleton 2 2
Snowboard 1 1 1 1 1 1 6
TOTAL 6 6 5 6 7 5 4 6 6 4 4 5 5 8 7 2 86
Febreru V 12 S 13 D 14 L 15 M 16 M 17 J 18 V 19 S 20 D 21 L 22 M 23 M 24 J 25 V 26 S 27 D 28  T 

Medayeru editar

 
#Los ganadores de medayes na prueba de Super G femenín: Tina Maze (plata), Andrea Fischbacher (oru) y Lindsey Vonn (bronce) .

     País organizador (Canadá)

Actividá      
1   Canadá 14 7 5 26
2   Alemaña 10 13 7 30
3   Estaos Xuníos 9 15 13 37
4   Noruega 9 8 6 23
5   Corea del Sur 6 6 2 14
6   Suiza 6 0 3 9
7   China 5 2 4 11
7   Suecia 5 2 4 11
9   Austria 4 6 6 16
10   Países Baxos 4 1 3 8

Estelares editar

  • Didier Defago (Suiza) y Lindsay Vonn (Estaos Xuníos); ganadores del descensu n'esquí.
  • Simon Ammann (Suiza); oru en saltos d'esquí.
  • Equipos de Ḥoquei de Canadá, oru nes sos respeutives categoríes.

Muerte de Nodar Kumaritashvili editar

 
Vista parcial de la pista de deslizamiento de Whistler, onde finó Kumaritashvili.

Los Xuegos Olímpicos d'Iviernu empezaron de llutu por una muerte qu'asocedió hores antes de l'apertura.

El xeorxanu Nodar Kumaritashvili morrió'l 12 de febreru en sufriendo un tarrecible accidente, mientres s'entrenaba pa la prueba de luge masculín, na pista de Whistler, piénsase que diba a más de 145 km/h informaron fontes del COI, saliendo disparáu del carril.[20] El deportista, de 21 años, foi sometíu a maniobres de reanimación nel mesmu llugar del accidente y darréu treslladáu a un centru médicu, onde finó.

Kumaritashvili compitiera en cinco carreres de la Copa del Mundu de luge d'esta temporada y ocupaba el puestu 44 del ranking mundial.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Vancouver 2010 Winter Olympics. «Athletes» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 25 d'avientu de 2010. Consultáu'l 12 de febreru de 2010.
  2. Mason, Gary (11 de febreru de 2010). «A long-held dream finally comes true» (inglés). CTV Olympics. Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  3. Vernik, Aleksander (17 d'ochobre de 2009). «International Olympic Committee vote history» (inglés). Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  4. Comité Olímpicu Internacional (18 d'agostu de 2000). «Report by the IOC Candidature Acceptance Working Group» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 17 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 7 d'agostu de 2008.
  5. Comité Olímpicu Internacional (11 de xunetu de 2002). «Report by the IOC Candidature Acceptance Working Group» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 16 de setiembre de 2008. Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  6. Metchie, Jensen (28 d'abril de 2009). «Motivating factors for Olympic support: Analyzing Vancouver's Olympic Plebiscite Vote» (inglés). University of British Columbia. Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  7. GamesBids.com. «Berne 2010 Winter Olympics Games bid» (inglés). Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  8. GamesBids.com (27 de xunu de 2003). «BidIndex tracks the 2010 Olympic Bid Race» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xineru de 2012. Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  9. GamesBids.com. «Bid archives - 2010 Olympic Bid - Vancouver» (inglés). Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  10. GamesBids.com (3 de xunetu de 2003). «Pyeongchang almost pulled an upset» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 29 d'avientu de 2010. Consultáu'l 13 de febreru de 2010.
  11. Mackin, Bob (2 de xunetu de 2009). «2010 bid book an Etch-A-Sketch» (inglés). The Tyee. Consultáu'l 14 de febreru de 2010.
  12. CBC News (19 de febreru de 2009). «Olympic security estimated to cost $900M». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de febreru de 2009.
  13. Zirin, Dave (25 de xineru de 2010). «As Olympics near, people in Vancouver are dreading Games» (inglés). Sports Illustrated/CNN. Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xineru de 2010. Consultáu'l 14 d'avientu de 2010.
  14. Hofman, Helene (1 de febreru de 2010). «Tongan athlete narrowly misses out on Winter Olympics» (inglés). ABC Radio Australia News. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 14 de febreru de 2010.
  15. International Ski Federation (3 de febreru de 2010). «Summary of quota allocation: Alpine skiing» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de febreru de 2010. Consultáu'l 14 de febreru de 2010.
  16. wort.lu (19 de xineru de 2010). . Archiváu dende l'orixinal, el 20 de febreru de 2010. Consultáu'l 14 de febreru de 2010.
  17. wort.lu (12 de febreru de 2010). «Stefano Speck fährt nicht nach Vancouver» (alemán). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2010. Consultáu'l 14 de febreru de 2010.
  18. Sports-Reference.com. «Olympic Countries» (inglés). Consultáu'l 30 d'ochobre de 2009.
  19. Vancouver inaugura unos juegos marcados por la tragedia
  20. Muere el georgiano Kumaritashvili en un entrenamiento

Enllaces esternos editar


Predecesor:
  Turín 2006
XXI Xuegos Olímpicos d'Iviernu
  Vancouver 2010
Socesor: