Futbolny Klub Zenit

(Redirixío dende Zenit de San Petersburgu)

El Futbolny Klub Zenit (rusu: Футбольный клуб Зенит), tamién conocíu como Zenit de San Petersburgu, ye un club de fútbol rusu con sede na ciudá de San Petersburgu. Foi fundáu en 1925 y xuega na Lliga Premier de Rusia, la primer división del fútbol rusu. El club xuega los sos partíos como llocal nel Estadiu Krestovski.

Futbolny Klub Zenit
Situación
Estáu Rusia
Datos
Nome oficial Футбольный клуб Зенит[1]
Tipu club de fútbol
Fundáu en1925
Propietariu Bandera de ? Gazprom
Entrenador Bandera de Rusia Sergei Semak
Categoría Lliga Premier de Rusia
Instalaciones
Estadiu Estadiu Krestovski
Capacidá 68 134, 68 000, 80 000
Inaugurao 31 mar 2017
Dueñu de Gazprom
Uniforme
Titular
Alternativu
Patrocinador Gazprom

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'equipu foi fundáu en 1925 sobre la base de dellos equipos de la ciudá de Leningráu y nun foi hasta 1936 qu'adoptó'l nome de Zenit Leningráu, faciendo al equipu formar parte de la sociedá deportiva Zenit. El Zenit ganó'l so primer títulu en 1944, cuando se fixo cola Copa de la Xunión Soviética y en 1984 proclamóse campeón de la Lliga Premier de Rusia. El club algamó los sos meyores resultaos hasta la fecha a finales de los años 2000, cuando ganó trés Lligues ruses, la Copa de la UEFA y la Supercopa d'Europa de 2008. En 2005, la empresa estatal Gazprom pasó a ser accionista mayoritariu del club rusu.

Los colores tradicionales del club son l'azul, el celeste y el blancu. Ello ye que el so uniforme nel primer campeonatu soviéticu foi l'azul aceru y blancu, los mesmos de la sociedá deportiva Zenit, l'equipu de los trabayadores de la industria armamentística de Leningráu. El so escudu, salvu na so etapa como Stálinets, apenes sufrió variaciones a lo llargo de la so historia y a cencielles consta de la pallabra «Zenit» estilizada en calteres cirílicos. El Zenit apostó los sos partíos históricamente nel Estadiu S.M. Kirov na Isla Krestovsky, pero tamién utilizó en diversos periodos l'Estadiu Petrovsky, que ye'l so estadiu dende 2006. El Zenit inauguró en 2017 el so mesmu estadiu, que cunta con 69 000 espectadores y va tar nuevamente asitiáu na Isla Krestovsky.

Historia editar

Oríxenes editar

La hestoria del Zenit ta estrechamente coneutada cola historia política de San Petersburgu (conocida en distintos periodos como Petrográu y Leningráu). En 1897 celebróse'l primer partíu de fútbol en Rusia, en San Petersburgu, na isla Vasilievsky, un partíu non oficial ente l'equipu llocal inglés del Ostrov y l'equipu llocal rusu del Petrográu, nel que los primeres ganaron 6–0. Los xugadores de los equipos locales yeren aficionaos y llibremente acomuñaos ente sigo. Coles mesmes, fundáronse dellos clubes formales de fútbol en San Petersburgu, principalmente en redol a les grandes empreses industriales. La membresía de los xugadores nun yera oficial y daqué flexible, yá que, inclusive, dexábase que los mesmos xugadores xugaren en dellos equipos distintos mientres la mesma temporada.

Formación del Zenit (1914 – 1924) editar

L'equipu orixinal de Zenit derivar de dellos equipos de fútbol que camudaron los nomes y los propietarios munches vegaes mientres la era soviética dempués de la Revolución de 1917. Les poderoses fuercies polítiques manipoliaron les carreres de los xugadores individuales, según el destín de tol equipu. El club foi rebautizado delles vegaes, y los sos propietarios y dirixentes tuvieron so presión política munches décades.

Los oríxenes del Zenit remontar a principios del sieglu XX, a dellos equipos predecesores en San Petersburgu que taben xugando a nivel llocal. L'antecesor documentáu más antiguu del Zenit foi l'equipu Murzinka, fundáu en 1914, que xugó nel mesmu estadiu Obukhovsky dende 1914 hasta 1924, cuando l'equipu convertir nel Bolshevik (el nuevu nome pa la industria Obukhovsky y el so estadiu). L'equipu y l'estadiu sobrevivieron al drama de la Primer Guerra Mundial, la revolución bolxevique de 1917 y la guerra civil rusa de 1918-1922.

El 25 de mayu de 1925 formóse otru equipu predecesor de Zenit, el de los trabayadores de la Leningradsky Metallichesky Zavod (Planta de metal de Leningráu), que'l so equipu foi llamáu Stalinets (lliteralmente «estalinistes», pero tamién podría derivar de stal, que significa «aceru»).[2] Los historiadores documentan que dambos equipos predecesores del Zenit taben xugando de manera independiente hasta la so fusión oficial a la fin de 1939. El Stalinets nun foi'l mesmu equipu llamáu Zenit que participó nel campeonatu de lliga soviéticu de 1938.

Sicasí, la fecha de fundación del Zenit foi oxetu d'alderique mientres la historia del club y precisó de xuntes d'historiadores que presentaron les sos distintes teoríes. En xunu de 1999, l'entós presidente del Zenit, Vitali Mutkó, promovió la creación d'una comisión formada por veteranos de fútbol de Leningráu, representantes del club ya historiadores rusos. L'historiador Yuri Lukosyak yá arrenunciara a la versión de socesión del Zenit nel Murzinka y ufiertó cinco opciones pal discutiniu de fundación del club: 1914, 1931, 1936, 1938 y 1939.[3] Sicasí, el 31 de mayu de 2000, la comisión decidió que la fecha de la fundación del Zenit yera'l 25 de mayu de 1925,[4] decisión que nun cuntó col sofitu de Lukosyak.[3]

Periodu soviéticu (1925 – 1991) editar

El Stalinets empezó nel grupu "B", la segunda división, del campeonatu nacional soviéticu de 1936, con uniforme azul aceru y blancu. El primer partíu xugóse'l 27 de mayu de 1936 contra'l Dynamo Dnipropetrovsk en Dnipropetrovsk y el partíu terminó con empate a un gol. Alexey Larionov anotó l'históricu gol. En 1938, tres una reestructuración de la Primer División soviética que pasó a cuntar con 24 equipos, el Stalinets llogró l'ascensu a la máxima competición. El debú del Stalinets en primer división celebróse'l 12 de mayu de 1938 contra'l Stakhanovets —actual Shakhtar— en Donetsk. Los leningradenses fueron perdiendo por dos goles a cero, empató gracies a un doblete de Boris Sorokin. L'equipu acabó en 14ª posición a la fin de la temporada.

El nome actual del FC Zenit rexistrar en 1936, una y bones el Bolshevik convertir en parte de la sociedá deportiva Zenit y foi renombráu Zenit trés años primero que'l Stalinets fundir nella. En 1939, como resultáu de la reorganización masiva de la xestión na Leningradsky Metallichesky Zavod mientres el gobiernu d'Josif Stalin, la planta convertir en parte de la industria militar y los sos equipos deportivos, los xugadores y los directivos fueron treslladaos a la sociedá deportiva Zenit.[2] El FC Zenit recibió la orde de tomar como miembros del equipu a los de los trabayadores metalúrxicos del Stalinets dempués del final de la temporada 1939 y los dos equipos fundir nel actual Zenit.

Col empiezu de la Segunda Guerra Mundial, el fútbol na Xunión Soviética, al igual qu'en toa Europa, paralizóse y el Zenit foi adquiríu mientres la guerra pola Planta Estatal Mecánica Óptica (darréu llamada LLOMBU).[5] Dalgunos de los xugadores y parte del cuerpu téunicu del Zenit fueron sacupaos a Kazán, pero munchos permanecieron, combatieron y finaron nel sitiu de Leningráu.[5] El Zenit ganó'l so primer títulu oficial en 1944, la Copa de la Xunión Soviética, na primer edición celebrada tres el conflictu. El Zenit ganó al CSKA na final por dos goles a unu, nun partíu celebráu nel estadiu Dinamo en Moscú y que llevantó gran espectación, dempués de que los leningradeses esaniciaren al Dynamo y Spartak de Moscú, dos de los grandes clubes favoritos al títulu.[5]

Na década de 1950 caltuviéronse vieyos problemes non resueltos del Zenit, como la falta d'instalaciones deportives propies, graves dificultaes financieres y d'organización que llevaron a collechar resultancies deportives bien probes. En menos de siete años nel Zenit fueron reemplazáu cinco entrenadores. En 1958, Georgy Ivanovich Zharkov, de Moscú, convertir nel primer entrenador fora de Leningráu en faese cargu del primer equipu.[5] Esa temporada'l Zenit remató cuartu clasificáu, el meyor resultáu hasta la fecha y que nun sería capaz de superar hasta'l tercer puestu de 1980, lo que prueba'l discretu papel del club mientres gran parte de la historia del fútbol profesional soviéticu.

Unu de los peores momentos de la trayeutoria deportiva del Zenit asocedió en 1967, cuando l'equipu terminó postreru nel campeonatu de lliga. Sicasí salvóse del descensu por cuenta de les autoridaes soviétiques, que decidieron que nun sería prudente pal deporte soviético baxar al únicu equipu de Leningráu que competía en primer división mientres el 50º aniversariu de la Revolución d'Ochobre, que se produció na ciudá.[6]

La década de 1980 foi la edá d'oru del Zenit, al mandu del entrenador Yúri Morózov, que llegó en 1977. Morózov enllantó un nuevu sistema basáu nuna nueva xeneración de mozos xugadores locales,[7] que col tiempu llevaron al equipu a rematar en tercer posición na lliga de 1980, la primer vegada na historia del club en que llograron el podiu final. Munchos de los mozos más tarde formaron la columna vertebral de la nueva y esitosa década, como los delanteros Yuri Zheludkov y Yuri Gerasimov, los mediocampistes Valery Broshin y Alexander Zakharik, los defensores Alexei Stepanov y Vladimir Dolgopolov.[7] El tercer puestu dexó al Zenit apostar per primer vegada na so hestoria competición europea al clasificase pa la Copa de la UEFA 1981-82. El conxuntu soviéticu enfrentar en treintaidosavos de final al Dynamo Dresden d'Alemaña Oriental, equipu con esperiencia internacional que superó claramente al soviéticu por un global de 2–6.[7]

Dempués del tercer puestu, el Zenit alternó temporaes discretes con otres aceptables, pero en 1984 l'equipu superó toles mires al proclamase campeón de la lliga soviética y subcampeón de copa. El Zenit, dirixíu por Pável Sadyrin, llegó hasta la última xornada liderando una afecha tabla clasificatoria siguíu del Spartak Moscú, pero'l 21 de payares de 1984 vencieron al Metalist Kharkiv nel postreru partíu de la temporada por 4–1 y aseguráronse el so primer títulu de lliga.[7] Mikhail Biryukov, Nikolay Larionov (capitán del equipu), Vladimir Klementyev y Sergey Dmitriev formaron la base del ésitu del Zenit y fueron convocaos poles seleición de fútbol de la Xunión Soviética per primer vegada.[7] Yuri Zheludkov, con 17 goles, foi'l máximu goliador del equipu, a namái dos goles de Sergey Andreyev (SKA Rostov-on-Don), el máximu goliador de la lliga. Na Copa soviética, el Zenit cayó na final ante'l Dynamo Moscú por dos goles a cero.

Como campeón soviéticu de lliga, el Zenit debutó na Copa d'Europa, onde tampoco estimó como na so anterior esperiencia na Copa de la UEFA. L'equipu rusu esanició en primer ronda al Vålerenga IF noruegu por un claru 4–0 nel global, pero en segunda ronda foi esaniciáu pol modestu Kuusysi finlandés. En Leningráu el Zenit tuvo que remontar el gol inicial del equipu nórdicu con dos goles de penalti de Yuri Zheludkov, unu d'ellos en tiempu agregu del partíu. Nel partíu de vuelta, el Zenit perdió 3–1 na prórroga.

Los últimos años antes del colapsu de la Xunión Soviética fueron desemeyaes pal Zenit. En 1985 y 1986 l'equipu algamó les semifinales de la copa soviética y remató en sestu y cuartu puestu, respeutivamente, nel campeonatu nacional de lliga. Amás, el 1 de marzu de 1986 debutó col Zenit el delanteru Oleg Salenko, que marcó un nuevu récor nel fútbol soviético al apostar un partíu de primer división a la edá de 16 años y 126 díes. El rexistru anterior, de 16 años y 254 díes, foi establecíu en 1954 pol históricu Eduard Streltsov, del Torpedu. Cinco minutos dempués d'entrar nel campu, Salenko anotó un gol, convirtiéndose nel goliador más nuevu. Sicasí, en 1989 el Zenit peracabó'l so descensu a segunda división tres una probe temporada na que l'equipu de Leningráu namái ganó cinco partíos.

Representando al fútbol soviético como cuartu clasificáu en 1986, el Zenit apostó la Copa de la UEFA 1989-90 tando en segunda división. En primer ronda esanició al Næstved BK danés, pero en segunda ronda foi arolláu pol VfB Stuttgart con un 0–6 nel global. El Zenit acabó los díes de la Xunión Soviética en segunda división, de la que nun pudo salir roblando dos decepcionantes 18º puestos consecutivos antes de la disolución soviética en 1991.

Zenit na Lliga rusa (1992 – presente) editar

El Zenit dexó oficialmente de ser financiáu por LLOMBU'l 6 d'agostu de 1990 y el club foi establecíu como una empresa independiente por decretu del Comité Executivu del Soviet de Leningráu. Vladislav Gusev, un famosu periodista deportivu, foi escoyíu'l primer presidente del equipu.[8]

Cola disolución de la Xunión Soviética llegó una nueva etapa pa Rusia, de nuevu como estáu llibre, y collo la reestruturación del sistema de lligues de fútbol. La Soviet Top Lliga foi esaniciada y creóse la Primer Lliga Rusa, polo que tuvieron que ser xubíos dellos equipos rusos de l'antigua segunda división soviética pa poder conformar una lliga rusa.[8] Ente esos equipos tuvo'l Zenit —agora Zenit San Petersburgu en restableciéndose el nome de San Petersburgu—, que foi xubíu de forma automática. Sicasí, l'equipu siguió na mesma probe trayeutoria de los últimos años, xuníu a graves problemes financieros, y volvió baxar, esta vegada a la segunda división rusa.[8]

Nun foi hasta 1995 cuando'l club pudo algamar l'ascensu a la Lliga Premier de Rusia al acabar en tercer posición, cola ayuda del entrenador Pável Sadyrin,[8] quien fixo campeón al club en 1984. El Zenit pasó delles temporaes na zona media de la tabla hasta que llegó'l so primer títulu post soviéticu, la copa rusa de 1999, na que vencieron al Dynamo Moscú por trés goles a unu nel estadiu Luzhniki.[8]

Al Zenit tornó otru pernomáu entrenador de la dómina soviética, Yúri Morózov,[9] quien llograra una medaya de bronce nel campeonatu soviéticu de 1980, repitió'l tercer puestu na lliga rusa 2001, a cuatro puntos del campeón, el Spartak y foi finalista de la Copa de Rusia 2002 que perdió ante'l CSKA por dos goles a cero. Nesi equipu yá taben mozos xugadores que depués seríen parte del gran Zenit qu'esllumó n'Europa, como Vyacheslav Malafeev, Andrei Arshavin y Aleksandr Kerzhakov.[9] Los dos últimos fueron incluyíos nel equipu ideal del tornéu. A Morózov sustituyó-y el checu Vlastimil Petržela, que fizo subcampeón de lliga al Zenit en 2003,[9] a tres puntos del CSKA. L'equipu algamó per primer vegada la fase de grupos de la Copa de la UEFA 2004-05, pero nun pudo clasificase pa treintaidosavos de final. La temporada siguiente de la Copa de la UEFA foi esaniciáu pol Sevilla, campeón meses dempués, en cuartos de final.

Ésitu nacional ya internacional editar

 
Los xugadores del Zenit celebrando la lliga de 2007.

N'avientu de 2005, la empresa estatal de gas Gazprom, que yá tenía alredor del 25% de les aiciones del club, convertir nel accionista mayoritariu del Zenit n'abonando ente 30 y 40 millones de dólares al bancu San Petersburgu.[10]

A pesar de que'l Zenit llegó a los cuartos de final de la Copa de la UEFA en 2006, un empiezu mediocre na temporada de la lliga doméstica llevó a la destitución del téunicu Vlastimil Petržela. En xunetu de 2006, Dick Advocaat asumió'l cargu d'entrenador del Zenit.[11] Advocaat trabayó xunto col so subdireutor, l'ex seleccionador xuvenil de Países Baxos Cor Pot. El Zenit ganó la Lliga Premier de Rusia 2007, el so mayor afitáu dende'l campeonatu soviéticu conquistáu en 1984.

 
Andréi Arshavin, petersburgués y xugador del Zenit ente 1999 y 2009, y 2012 a 2015.

En 2008, el Zenit ganó la Supercopa de Rusia y algamó los cuartos de final de la Copa de la UEFA. Nel partíu d'ida de los cuartos de final contra'l Bayer Leverkusen, l'equipu llogró una sólida victoria por 1–4 nel BayArena y perdieron 0–1 nel partíu de vuelta nel Petrovsky, lo que significaba qu'avanzaben a una semifinal europea per primer vegada na hestoria. El rival foi'l Bayern Múnich, frente al que llogró un empate (1–1) nel Allianz Arena de Múnich. Nel partíu de vuelta nel estadiu Petrovsky, el Zenit golió 4–0 al Bayern con un doblete de Pavel Pogrebnyak, el goliador del tornéu, que sicasí, perderíase la final por acumuladura de tarxetes.[12]

La histórica final midió al Zenit col Rangers escocés nel Estadiu Ciudad de Mánchester, el 14 de mayu de 2008. El Zenit ganó 2–0, con goles d'Igor Denisov nel minutu 72 y Konstantin Zyryanov nel tiempu de descuentu pa llevantar el primer títulu internacional del club, la Copa de la UEFA. Andrei Arshavin foi nomáu meyor xugador del partíu.[13] El 29 d'agostu de 2008, nel Stade Louis II en Mónacu, el Zenit ganó al Manchester United por 2–1 na Supercopa d'Europa 2008, convirtiéndose nel primer equipu rusu en ganar esti troféu. Pavel Pogrebnyak anotó'l primer gol y Danny anotó'l segundu. Danny foi nomáu pal meyor xugador del partíu nel so debú col Zenit.[14]

Trés futbolistes clave del ésitu européu del Zenit

Na fase de grupos de la Lliga de Campeones de la UEFA 2008-09 el Zenit foi arrexuntáu col Real Madrid, Juventus y BATE Borisov nel grupu H, calificáu pelos medios como'l grupu de la muerte. L'equipu rusu terminó nel tercer llugar por detrás de la Juventus y el Real Madrid y nun pudo avanzar a la fase d'octavos de final de la competición. Sicasí, esta posición clasificó-y pa los treintaidosavos de final de la Copa de la UEFA 2008-09, onde s'enfrentó al VfB Stuttgart, al qu'esanició tres dos talos 2–1. N'octavos de final midir al Udinese. Nel partíu d'ida nel Stadio Friuli, l'equipu italianu decidió'l partíu nos últimos cinco minutos, cuando Fabio Quagliarella y Antonio Di Natale roblaron un complicáu 2–0. El partíu de vuelta nel Petrovsky, el Zenit venció con un solitariu gol d'Anatoliy Tymoschuk, que foi insuficiente pa clasificar al equipu a cuartos de final.

Dick Advocaat foi cesáu del so cargu n'agostu de 2009 y foi sustituyíu por Anatoli Davydov de forma provisional. L'equipu celeste perdió a dos xugadores importantes como Pavel Pogrebnyak, ficháu pol VfB Stuttgart, y Anatoliy Tymoshchuk ficháu pol FC Bayern München,[15] vendíos ambos mientres la temporada 2009 na que'l Zenit remató terceru con Anatoli Davydov como entrenador. N'avientu de 2009 Luciano Spalletti robló col Zenit un nuevu contratu pa faese cargu del club de cara a la temporada 2010.

El Zenit ganó la Copa de Rusia'l 16 de mayu de 2010, batiendo al Sibir Novosibirsk na final, dempués d'haber derrotáu al Volga Tver nos cuartos de final y al Amkar Perm na semifinal. Dempués de 16 partíos na Lliga Premier de Rusia 2010, con 12 victories y cuatro empates con Spalletti nos banquinos, el Zenit llograra 40 puntos, lo que significó un nuevu récor de la Lliga Premier de Rusia tocantes a puntos ganaos nesa etapa de la campaña. Nel mercáu de fichaxes de branu de 2010, Spalletti robló a Aleksandr Bukharov y Sergei Semak del Rubin Kazan, Aleksandar Luković del Udinese y Bruno Alves del FC Porto. El 14 de payares, el Zenit ganó al FC Rostov y dos xornaes antes del final de la temporada 2010, el Zenit ganó'l campeonatu de lliga —el primeru con Spalletti al mandu— al que-y siguió un segundu campeonatu lligueru consecutivu na Lliga Premier 2011–12, el terceru nel palmarés del club.

Na Champions 2014-15, el Zenit quedó terceru del so grupu por detrás del AS Monaco y el Bayer Leverkusen. Xugó dempués na UEFA Europa League, onde foi esaniciáu en cuartos de final pol Sevilla FC, posterior campeón de la copa. El Zenit llogró'l quintu títulu de la lliga rusa na temporada 2014/15 n'empatando frente al Ufá, siendo determinante pa la consecución del títulu los goles d'Hulk y Salomón Rondón.

Uniforme editar

  • Uniforme títular: Camiseta celeste, pantalón y medies azules.
  • Uniforme alternativu: Camiseta, pantalón y medies blanques.

Indumentaria y patrocinador editar

Años Fabricante deportivu
1977 — 2000   Adidas
2001 — 2002   Diadora
2003 — 2004   Umbro
2005 — 2007   Adidas
2008 — 2009   Puma
2010 — presente   Nike
Años Patrocinador
1936 — 1992 Ensin patrocinador
1993 — 1994   Coors
1995 — 1996   Baltika
1997 — 1999   Gazprom Lentransgaz
2000 — presente   Gazprom

Estadiu editar

 
Estadiu Petrovsky de fútbol en San Petersburgu.

L'Estadiu Petrovsky, de la ciudá rusa de San Petersburgu, ye un estadiu multipropósito pero principalmente dedicáu a la práutica del fútbol allugáu nel distritu de Petrogradsky. L'equipu de fútbol de la ciudá, el Zenit San Petersburgu, xuega como llocal nel Petrovsky. Tien aforu pa 21.383 espectadores. Foi construyíu en 1924.

En 2007, l'antiguu Estadiu Kírov foi baltáu, pa ser sustituyíu pol Gazprom Arena que s'esperaba que fuera inauguráu en 2012 y finalmente facer en 2017, con un aforu pa más de 60.000 espectadores.

Rivalidaes editar

Los rivales históricos del Zenit son los equipos de Moscú, principalmente'l Spartak, el CSKA Moscú y el Dynamo, por cuenta de la tradicional rivalidá ente les dos ciudaes. Ello ye que los enfrentamientos ente estos equipos conocer nos medios de comunicación rusos como'l Derbi de los dos capitales». Los aficionaos del Zenit tamién tienen rellaciones tirantes col Baltika Kaliningrad y el Amkar Perm.[16] Pela so parte, l'afición del Zenit caltién bona amistá col FC Chelyabinsk (antes conocíu como Zenit Chelyabinsk), Krylia Sovetov Samara y Dnipro Dnipropetrovsk.[17] De los equipos estranxeros desenvolvieron una rellación especial col club alemán del Schalke 04,[18] equipu patrocináu por Gazprom.

Datos del club editar

Xugadores editar

Palmarés editar

Torneos nacionales editar

  Rusia editar

Títulos nacionales (12)
Competición Títulos Subcampeonatos
Lliga Premier de Rusia (4) 2007, 2010, 2011-12, 2014-15.
Copa de Rusia (3) 1999, 2010, 2016.
Copa de la Lliga Premier de Rusia (1) 2003.
Supercopa de Rusia (4) 2008, 2011, 2015, 2016.

  Xunión Soviética editar

Títulos nacionales (3)
Competición Títulos Subcampeonatos
Primer División de la URSS (1) 1984.
Copa de la Xunión Soviética (1) 1944.
Supercopa de la URSS (1) 1984.

Torneos internacionales editar

Títulos internacionales (2)
Competición Títulos Subcampeonatos
Copa de la UEFA (1) 2007-08.
Supercopa d'Europa (1) 2008.

Estadístiques editar

  Xunión Soviética
Añu Div. Pos. PX PG PE PP GF GC P Copa Europa
1936 3 6 9 9 13
1936 6 7 6 13 12 Ronda de 16
1937 4 12 22 18 25 Ronda de 128
1938 14 25 7 10 8 38 57 24 Ronda de 16
1939 11 26 7 7 12 30 46 21 Subcampeón
1940 10 24 6 6 12 37 42 18
1944 Campeón
1945 6 8 7 7 35 31 23 Semifinal
1946 9 22 5 5 12 22 45 15 Ronda de 16
1947 6 24 10 2 12 35 49 22 Cuartos de final
1948 13 26 4 9 13 29 48 17 Ronda de 16
1949 5 34 17 8 9 48 48 42 Cuartos de final
1950 6 36 19 5 12 70 59 43 Cuartos de final
1951 7 28 10 8 10 36 40 28 Ronda de 16
1952 7 13 6 2 5 20 21 14 Cuartos de final
1953 1st 5 20 11 1 8 25 21 23 Ronda de 16
1954 7 24 8 7 9 27 26 23 Semifinal
1955 8 22 5 8 9 23 36 18 Ronda de 16
1956 9 22 4 11 7 27 43 19
1957 10 22 4 7 11 23 41 15 Ronda de 16
1958 4 22 9 8 5 41 32 26 Ronda de 16
1959 8 22 8 4 10 29 38 20
1960 15 30 14 5 11 47 37 33 Ronda de 32
1961 13 32 12 8 12 50 52 32 Semifinal
1962 11 32 11 7 14 53 42 29 Ronda de 32
1963 6 38 14 17 7 45 32 45 Ronda de 32
1964 11 32 9 9 14 30 35 27 Ronda de 16
1965 9 32 10 12 10 32 32 32 Ronda de 32
1966 16 36 10 8 18 35 54 28 Ronda de 16
1967 19 36 6 9 21 28 63 21 Ronda de 32
1968 11 38 10 14 14 35 49 34 Ronda de 32
1969 9 26 6 9 11 21 34 21 Ronda de 16
1970 14 32 10 7 15 30 40 27 Cuartos de final
1971 13 30 8 10 12 29 32 26 Cuartos de final
1972 7 30 11 11 8 44 30 33 Cuartos de final
1973 11 30 9 12 9 33 35 21 Ronda de 16
1974 7 30 8 15 7 36 41 31 Ronda de 16
1975 14 30 7 10 13 27 42 24 Ronda de 16
1976 13 15 4 5 6 14 15 13
1976 5 15 6 4 5 22 16 16 Ronda de 16
1977 10 30 8 12 10 34 33 28 Semifinal
1978 10 30 9 8 13 31 46 26 Cuartos de final
1979 10 34 11 9 14 41 45 30 Fase de grupos
1980 3 34 16 10 8 51 42 42 Fase de grupos
1981 15 34 9 10 15 33 43 28 Ronda de 16
1982 7 34 12 9 13 44 41 33 Fase de grupos UEFA Primer ronda
1983 4 34 15 11 8 42 32 40 Semifinal
1984 1 34 19 9 6 60 32 47 Subcampeón
1985 6 34 14 7 13 48 38 35 Semifinal
1986 4 30 12 9 9 44 36 33 Semifinal CE Segunda ronda
1987 14 30 7 10 13 25 37 24 Ronda de 16
1988 6 30 11 9 10 35 34 31 Ronda de 16 UEFA Primer ronda
1989 16 30 5 9 16 24 48 19 Ronda de 16
1990 18 38 8 14 16 35 41 30 Ronda de 32 UEFA Segunda ronda
1991 18 42 11 14 17 44 50 36 Ronda de 32

  Rusia editar

Añu Div. Pos. PX PG PE PP GF GC P Copa Europa !Goliador
(lliga)
Entrenador
1992 16 30 10 8 12 39 45 28   Kulik – 13   Melnikov
1993 2ª,
"Centru"
2 38 25 8 5 87 33 58 Ronda de 32   Kulik – 36   Melnikov
1994 13 42 14 12 16 44 49 40 Ronda de 64   Kulik – 9   Melnikov
1995 3 42 24 5 13 68 42 77 Ronda de 32   Kulik – 19   Sadyrin
1996 10 34 13 4 17 32 37 43 Ronda de 32   Kulik – 11   Sadyrin
1997 8 34 13 10 11 28 29 49 Semifinal   Gorshkov – 5   Byshovets
1998 5 30 12 11 7 42 25 47 Ronda de 16   Panov – 8
  Maksimyuk – 8
  Byshovets
  Davydov
1999 8 30 9 12 9 36 34 39 Campeón   Popovich – 7   Davydov
2000 7 30 13 8 9 38 26 47 Ronda de 32 UEFA
CI
Primer ronda
Subcampeón
  Popovich – 10   Davydov
  Morozov
2001 3 30 16 8 6 52 35 56 Ronda de 32   Popovich – 7   Morozov
2002 10 30 8 9 13 36 42 33 Subcampeón   Kerzhakov – 14   Morozov
  Biryukov
  Rappoport
2003 2 30 16 8 6 48 32 56 Ronda de 16 UEFA Primer ronda |align=left| 

Kerzhakov – 13

  Petržela
2004 4 30 17 5 8 55 37 56 Ronda de 16   Kerzhakov – 18   Petržela
2005 6 30 13 10 7 45 26 49 Semifinales UEFA Fase de grupos   Arshavin – 9   Petržela
2006 4 30 13 11 6 42 30 50 Semifinales UEFA Cuartos de final   Arshavin – 7   Petržela
  Borovička
  Advocaat
2007 1 30 18 7 5 53 32 61 Cuartos de final   Pogrebnyak – 11   Advocaat
2008 5 30 12 12 6 59 37 48 Cuartos de final UEFA Campeón   Tekke – 8   Advocaat
2009 3 30 15 9 6 48 27 54 Ronda de 32 UCL
UEFA
Fase de grupos
Ronda de 16
  Tekke – 8   Advocaat
  Davydov
2010 1 30 20 8 2 61 21 68 Campeón UEFA Primer ronda |align=left| 

Kerzhakov – 13

  Spalletti
2011-2012 1 44 24 16 4 85 40 88 Cuartos de final UCL Ronda de 16   Kerzhakov – 23   Spalletti
2012-2013 2 44 25 10 10 67 41 82 Semifinales UCL
UEL
Fase de grupos
Octavos de final
  Movsisyan - 13
  Wánderson - 13
  Spalletti
2013-2014 2 41 28 7 10 68 43 73 Ronda de 16 UCL Octavos de final   Doumbia - 18   Villes-Boes
2014-2015 1 44 27 9 10 78 33 89 Octavos de final UCL
UEL
Fase de grupos
Cuartos de final
  Hulk (futbolista) - 15   Villes-Boes

Resultaos en lliga editar

Entrenadores editar

 
Dick Advocaat 2006-2009.
 
Luciano Spalletti 2009-2014.
Nome Año
  Pyotr Filippov 1936 – 1937
  Mikhail Yudenich 1938 – 1939
  Konstantin Egorov 1938 – 1939
  Pyotr Filippov 1940
  Konstantin Lemeshev 1941 – 1945
  Mikhail Butusov 1946
  Ivan Talanov 1946 – 1948
  Konstantin Lemeshev 1948 – 1950
  Georgiy Lasin 1950 – 1951
  Vladimir Lemeshev 1952 – 1954
  Nikolay Lyukshinov 1954 – 1955
  Arkadiy Alov 1956 – 1957
  Georgiy Zharkov 1957 – 1960
  Gennadiy Bondarenko 1960
  Evgeniy Eliseev 1961 – 1964
  Valentin Fedorov 1964 – 1966
  Arkadiy Alov 1967
  Artem Falyan 1968 – 1970
  Yevgeniy Goryanskiy 1970 – 1972
  German Zonin 1973 – 1977
  Yuri Morozov 1977 – 1982
  Pavel Sadyrin 1983 – 1986
Nome Año
  Vladimir Golubev 1987
  Stanislav Zavidonov 1988 – 1989
  Vladimir Golubev 1989
  Anatoliy Konkov 1990
  Vyacheslav Bulavin 1990
  Yuri Morozov 1991
  Vyacheslav Melnikov 1992 – 1994
  Pavel Sadyrin 1995 – 1996
  Anatoliy Byshovets 1997 – 1998
  Anatoli Davydov 1998 – 2000
  Yuri Morozov 2000 – 2002
  Mikhail Biryukov 2002
  Boris Rappoport 2002
  Vlastimil Petržela 2003 – 2006
  Vladimír Borovička (Interín) 2006
  Dick Advocaat 2006 – 2009
  Anatoli Davydov 2009
  Luciano Spalletti 2009 – 2014
  Sergei Semak (Interín) 2014
  André Villes-Boes 2014 – 2016
  Mircea Lucescu 2016 – 2017
  Roberto Mancini 2017 – Presente

Referencies editar

  1. «О клубе».
  2. 2,0 2,1 FC Zenit (ed.): «Club history: 1920s–1930s» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  3. 3,0 3,1 100 ТВ (30 de marzu de 2010). «Важен не возраст, а традиции - Tелеканал «100 ТВ»» (rusu). Consultáu'l 7 d'agostu de 2015.
  4. «ЧЕМПИОНАТ РОССИИ. Высший дивизион• ГЛАВНЫМ ТРЕНЕРОМ “ЗЕНИТА” СТАЛ Юрий МОРОЗОВ• ЦСКА МОЖЕТ ВОЗГЛАВИТЬ ДАЖЕ СПЕЦИАЛИСТ ИЗ ДАЛЬНЕГО ЗАРУБЕЖЬЯ• Репортаж корреспондентов “СЭ” из Архангельского - стр. 3. Ежедневная спортивная газета СПОРТ-ЭКСПРЕСС (интернет-версия)» (rusu) (1 de xunu de 2000). Consultáu'l 15 de setiembre de 2015.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 FC Zenit (ed.): «Club history: 1940–1950s» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  6. FC Zenit (ed.): «Club history: 1960–1970s» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 FC Zenit (ed.): «Club history: 1980» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 FC Zenit (ed.): «Club history: 1990» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  9. 9,0 9,1 9,2 FC Zenit (ed.): «Club history: 1990» (inglés). Consultáu'l 11 de payares de 2014.
  10. EFE (ed.): «Consorciu Gazprom compra al Zenit San Petersburgu» (20 d'avientu de 2005). Consultáu'l 14 de payares de 2011.
  11. Gazprom fuels Zenit dream. uefa.com. 19 de xineru de 2007. Archivado del original el 24 de febreru de 2007. http://web.archive.org/web/20070224134326/http://www.uefa.com/magazine/news/kind=134217728/newsid=497842.html. Consultáu'l 8 d'agostu de 2007. 
  12. Zenit stuns Bayern in UEFA Cup semi, 4-0. The New York Times. http://www.nytimes.com/2008/05/02/sports/02iht-SOCCER.1.12518632.html?_r=0. 
  13. «Proud Arshavin spent by star turn». uefa.com (Union of European Football Associations). 14 de mayu de 2008. Archivado del original el 16 May 2008. http://web.archive.org/web/20080516121410/http://www.uefa.com/competitions/uefacup/news/kind=1/newsid=696278.html. Consultáu'l 16 de mayu de 2008. 
  14. «2008: Zenit claim Russian first». uefa.com.
  15. «Tymoschuk to join Munich in July». FC Bayern München (18 de febreru de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 29 de payares de 2015. Consultáu'l 14 d'abril de 2009.
  16. Ошибка: обслуживание сайта было приостановлено
  17. Ландскрона. Объединенный сайт фанатов ФК «Зенит» :: Статьи
  18. Пресс-служба (19 Июня 2009). «Наше партнёрство — настоящая дружба» (rusu). Archiváu dende l'orixinal, el 23 d'agostu de 2011. Consultáu'l 6 de xunetu de 2010.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Sevilla Fútbol Club
Campeón de la UEFA
2008
Socesor:
Shakhtar Donetsk