El esquí acrobáticu o esquí freestyle ye una prueba deportivo d'esquí, na que los esquiadores tienen de tomar saltos y realizar trucos.

Secuencia d'un saltu d'esquí acrobáticu.
Saltu mortal, correspondiente a la modalidá aerial d'esti deporte.

Esisten dos grandes especialidaes estremaes, el aerial, nel que s'efectúen saltos acrobáticos que tienen de ser valoraos por un xuráu; y el mogul, nel que se baxa por una serrapatosa rimada de nieve llarao de baches y montículos (bumps), a lo llargo de la cual tienen d'efectuar diversos saltos acrobáticos.

Historia editar

Esta modalidá d'esquí empezó nos años 1930, cuando esquiadores noruegos empezaron a realizar acrobacies mientres entrenamientos d'esquí alpín y esquí de fondu nórdicu. Más tarde empezáronse a realizar exhibiciones d'esquiadores non profesionales nos Estaos Xuníos, dando forma a lo que más tarde se llamaría esquí acrobáticu, o d'estilu llibre. L'esquí aerial desenvolvióse alredor de 1950, pol medayista d'oru olímpico Stein Erikssen.

L'esquí acrobáticu siguió la so progresión y desenvolvimientu a lo llargo de los 1960 y 1970. Les normes de les versiones llibres yeren bien abiertes, o a cencielles escarecíase d'elles, siendo un deporte d'altu riesgu, con frecuentes mancadures de rodía ente los deportistes profesionales.

La Federación Internacional d'Esquí reconoció l'esquí acrobáticu como deporte en 1979, y estableció nuevos reglamentos y criterios de certificación d'atletes y téuniques de saltu, tratando d'esaniciar no posible los factores de peligru de les competiciones. Les primeres series de la Copa del Mundu apostar en 1980, y el primer Campeonatu Mundial tuvo llugar en 1986, en Tignes, Francia. L'esquí acrobáticu foi un eventu de demostración nos Xuegos Olímpicos de Calgary 1988. La especialidá mogul añader al programa olímpicu nos xuegos de 1992, y los aerial nos xuegos de 1994.

Esquí aerial editar

Los saltos de la especialidá aerial efectuar dende plataformes de madera, asitiaes nel suelu y cubiertes de nieve. Les plataformes terminen nuna rampla empinada, que dexa realizar saltos d'hasta 15 metros. Mientres el saltu, los profesionales realicen múltiples cucurrabucos y xiros antes d'aterrizar sobre una pista inclinada ente 34 y 39 graos, y unos 30 metros de llarga. Los meyores especialistes masculinos pueden llegar a efectuar saltos triples mortales (tres voltereta) de llombu, al empar que cuatro o cinco tirabuzones. Los cuádruplos mortales escontra tras realizáronse n'espectáculos, pero nun son llegales en competición.

Hai dos modalidaes de competición en aerials: los saltos de frente, y los invertíos. Nos primeres, los movimientos nos que los pies del esquiador devasen n'altor a la so cabeza nun tán dexaos. Esta ye la modalidá más común pa los deportistes nuevos o inespertos. Nos saltos invertíos, l'esquiador puede efectuar saltos mortales.

Los saltos de los esquiadores son valoraos por un xuráu. Na puntuación d'un saltu tener en cuenta la téunica nel despegue (nun 20%), el saltu en sí (50%) y l'aterrizaxe (30%). Dependiendo del tipu de saltu inclúyese un grau de dificultá, acomuñáu a una máxima puntuación posible pal saltu.

La mayor parte de los entrenamientos de los profesionales tienen llugar mientres los meses de branu, nos que se detién el calendariu de competiciones. Pa estos entrenamientos suélense usar plataformes de saltu instalaes p'aterrizar nuna piscina. Los trampolinos construyir de madera y anúbrense d'un plásticu especial, qu'ayudáu por una bona lubricación ayuda a asemeyar el comportamientu de les pistes de nieve. Nel momentu del aterrizaxe, una rabasera d'aire xube dende'l fondu de la piscina, col fin d'embrivir la magnitú del impautu sobre la superficie de l'agua. Denominar deporte estremo.

Mogul editar

Les competiciones de mogul empezaron a apaecer pocu dempués de que les de aerial fixérense populares. Mientres una prueba de mogul, los esquiadores tienen d'esmucise a lo llargo d'una pista con múltiples montículos (llamaos moguls), al empar que realizar dos saltos. La fastera ye especialmente inclinada, de normal ente 22 y 32 graos y un llargor d'unos 250 metros. Los saltos d'esta especialidá son tan altos como los que s'efectúen en aerial, y anque apocayá empezáronse a realizar, los saltos mortales si tán dexaos.

Los descensos de los esquiadores tamién son puestos a valoración d'un xuráu, que valora la téunica d'esquí y los xiros nun 50%, los saltos realizaos nun 25% y la velocidá n'otru 25%. A partir d'esta disciplina, creáronse numberosos clubes d'esquí centraos nesta, por casu, el Club Esquí Monachil de Sierra Nevada na llocalidá de Granada del cual nel últimu campeonatu d'España de Moguls tuvieron 6 podios incluyendo'l de 1ªposición hombre absolutos (Jorge Montoya) 1ªposición mujer absolutes (Leticia Montoya) 2ªposición mujer absolutes (María Sánchez) 1ªposición Infantiles de segunda (Herve Martin) 2ªposición Infantiles de segunda (Hugo Martínez) y 3ªposición Infantiles de segunda (Alejandro Solano)

Esquiadores destacaos editar

Varones
Muyeres

Referencies editar

Enllaces esternos editar