La estación seca (sinónimu de estiaje) ye un términu de la climatoloxía usáu comúnmente al describir el tiempu nos trópicos. El tiempu nos trópicos ta apoderáu pol cinturón d'agües tropicales, que bazcuya del norte al sur del trópicu nel cursu del añu. Esta cinturón d'agües tropicales permanez nel hemisferiu sur d'ochobre a marzu, y mientres esti tiempu, el trópicu nortizu esperimenta la estación seca, onde la precipitación ye bien escasa, con xornaes típicamente calientes y soleyeres. D'abril a setiembre, el cinturón d'agües pasa al hemisferiu norte, y el trópicu sureñu esperimenta'l so "estación seca".

Vista del ríu Níxer, nel picu de la estación seca, en (Bamaku, Malí).

Distribución xeográfica editar

El cinturón d'agües suel llegar, al norte, hasta'l trópicu de Cáncer y, al sur, hasta'l trópicu de Capricorniu. Añalmente, cerca d'eses llatitúes hai una estación lluviosa y una estación seca. Nel ecuador hai dos estaciones lluvioses y dos seques, una y bones el cinturón d'agües pasa dos veces al añu: una cuando se mueve al norte y otra al movese al sur. Ente los trópicos y l'ecuador les llocalidaes pueden esperimentar una curtia estación lluviosa y otra enllargada. La xeografía llocal puede modificar sustancialmente esti patrones climáticos.

Duración editar

N'Australia [1] y en Suramérica, la estación seca oficialmente ábrese ente mayu y setiembre. Siquier nes árees costeres, el periodu ente la estación seca y l'empiezu de les agües monzóniques (ochobre a avientu) ye una temporada d'agües ocasionales y altu mugor.

Ver tamién editar