Ewa Cieszyńska

arquiteuta polaca

Ewa Cieszyńska, (5 de xineru de 1923Chortkiv (es) Traducir – 15 de xunu de 1972Wrocław) de la casa Kazimirowska, foi una arquiteuta polaca.[1]

Ewa Cieszyńska
Vida
Nacimientu Chortkiv (es) Traducir5 de xineru de 1923
Nacionalidá Bandera de Polonia Polonia
Muerte Wrocław15 de xunu de 1972 (49 años)
Sepultura Grabiszyński Cemetery (en) Traducir
Causa de la muerte Tumor cerebral
Estudios
Estudios AGH Universidad de Ciencia y Tecnología (es) Traducir
Llingües falaes polacu
Oficiu arquiteuta
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

En 1928, treslladóse de Chortkiv a la ciudá de Lviv. Mientres la Segunda Guerra Mundial asistía a cursos clandestinos (escuela d'educación); en xunetu de 1944, consiguió'l diploma de la escuela secundaria. Cieszyńska estudió na Facultá d'Inxeniería Mecánica del Institutu Politéunicu de Lviv, pero llueu camudó a la caña d'arquiteutura na Facultá d'Inxeniería Civil.

Dempués de la deportación de Lviv siguió los sos estudios na Academia de Minería y Metalurxa de Cracovia, que pertenecía a l'asociación Bratnia Pomoc (Ayuda Fraternal, fundada nel sieglu XIX), dedicada a l'ayuda d'estudiantes de ciencies aplicaes por aciu asistencia social, préstamos y donaciones, restoranes baratos y otres actividaes, hasta la so disolución en 1947. Dende'l cuartu añu d'estudios Cieszyńska foi ayudante nel Departamentu d'historia de l'arquiteutura universal dirixíu pol profesor Adam Mściwujewski.

Trayeutoria editar

En 1949 treslladóse col so home a Wrocław, onde ocupó una serie de responsabilidaes rellacionaes cola so área de conocencia. Foi asistente principal nel Departamentu de diseñu d'edificios públicos. De 1951 a 1954 trabayó en paralelu nel "Miastoprojekt" (Proyeutu Ciudá); tamién foi vicepresidenta mientres trés periodos de la seición de Wrocław de l'Asociación d'Arquiteutos Polacos (SARP). Coles mesmes Cieszyńska ocupó la Presidencia del Círculu de Wroclaw de Urbanistes de Polonia y realizaba la evaluación de la competencia. Amás, presidió'l Comité de Creación del Conseyu Nacional de la ciudá de Wroclaw, onde foi conceyal de la ciudá y perteneció a la Comisión Municipal d'Urbanismu y Arquiteutura.

Dempués de rematar el "Miastoprojekt", Cieszyńska siguió trabayando na Universidá Teunolóxica de Wroclaw, onde desenvolvió'l conceutu de paisaxismu nos Parques Szczytnicki, Este y Oeste. Formó un grupu con Zenon Prętczyński y Roman Tunikowski en 1962, ganando'l concursu pal acondicionamientu del centru de Opole, y en 1972, otru pal conceutu de la construcción de Wroclaw-Sur. En 1963 defendió la so tesis doctoral, y en 1965 foi cofundadora del Departamentu de Diseñu Directrices Verdes. 

Mientres los acontecimientos de marzu de 1968 alcontrábase nel campus de la Universidá un miembru del grupu de los profesores educadores de los mozos que más protestaben de la Facultá. Como sanción #dar por termináu'l contratu. Llegóse a un compromisu de poner fin a la sanción y tornóse, y reinicióse la rellación d'emplegu n'ochobre de 1968. Sicasí, Ewa Cieszyńska recibió'l "wilczy bilet" (“billete del llobu”, una decisión alministrativa que llindaba los derechos personales del ciudadanu por aciu prohibiciones de residencia, d'estudiar o trabayar en determinaes actividaes, obligación de trabayar en ciertes fábriques o escueles o inclusive la deportación). Namái al traviés de la intervención de los arquiteutos de mediu ambiente de xunu de 1969 atopó emplegu na oficina municipal de proyeutos de construcción.

Cieszyńska morrió de cáncer nel celebru, el 15 de xunu de 1972. Fuelga nel Campusantu de Grabiszyński.[2]

Premios y condecoraciones editar

  • Cruz d'Oru del Méritu;
  • Placa del constructor de Wroclaw;
  • Premiu de Wrocław;
  • Insinia d'oru al méritu de la Baxa Silesia.

Bibliografía editar

  • Zenon Prętczyński, memories d'enseñanza multicultural Facultá d'arquiteutura de la Universidá de Wroclaw de la teunoloxía (de los años 1947-1952), casa editorial de la Universidá de Wroclaw de la teunoloxía, Wrocław 2005, p. 36-39.

Referencies editar

  1. «Ewa Cieszyńska, jedna z Trojga». Consultáu'l 16 de marzu de 2017.
  2. «Kazimirowska-Cieszyńska Ewa». Consultáu'l 16 de marzu de 2017.