Félix Corcuera

actor asturianu

Félix Corcuera (1976Xixón) ye un actor y direutor teatral asturianu.

Félix Corcuera
Vida
Nacimientu Xixón1976 (47/48 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actor
IMDb nm1775041
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

N'empezando la carrera de Rellaciones Llaborales, l'actor abandonar y estudió interpretación nel Institutu del Teatru y Artes Escéniques n'Asturies sustituyida güei pola Escuela Cimera d'Arte Dramático. D'aquella dómina Corcuera recuerda que «los alumnos yeren bien críticos y asocediéronse munches fuelgues».

Nel terrén profesional, Félix Corcuera dio los sos primeros pasos na Compañía Teatral Toaletta, onde convivíen delles xeneraciones d'actores. A esta siguióse-y la Compañía Teatru Marxe, so la direición d'Arturo Castro, onde “afayó la cai”. En 1998, baxu tutelar de Castro interpretó precisamente ente los viandantes, War, una pieza que se representaba al campu en plena nueche. La obra yera una crítica a la crueldá de la guerra, tratada dende'l puntu de vista de los medios de comunicación.

Esi mesmu añu, Félix Corcuera estrenó'l 18 d'avientu Ente bobos anda'l xuegu, basáu nel testu de Francisco Rojas Zorrilla. La pieza, que trataba sobre'l treslláu d'una novia a Madrid, yera una crítica a la nobleza.

En 1999 l'actor sustituyó los traxes de dómina polos de la dómina de rellumanza de la discoteca Studio 54 nuna obra na que'l so autor, Maxi Rodríguez, describe una fauna urbana poblada por xente superficial y por políticos desintereados na cultura. Nel mundu del curtiumetraxe, Corcuera intervieno en Lo que precises selo yo, la hestoria d'un home qu'allega a un programa de televisión por que la so muyer vuelva con él.

Con Arturo Castro, Félix Corcuera torna a los testos clásicos. Na primer ocasión nun homenaxe a Molière tituláu Molière ensaya escuela de muyeres onde interpretó dellos papeles. Al añu siguiente, Con rexentar na alcordanza, adautación de la novela de Leopoldo Alas "Clarín", na que presenten a la protagonista como a una heroína rebalba contra los convencimientos de la so dómina y que la so conducta queda remembrada na memoria del llugar. Con Hamlet l'actor cierra una etapa de la so carrera al abandonar Teatru Marxe n'encarnando nella a Laertes, un noble danés que xura vengar l'asesinatu del so padre Poloniu (José Luis San Martín) y la muerte de la so hermana Ofelia (Margarita García), qu'allorió al trate refugada por Hamlet (Carlos Caseru).

Con Teatru Doble en 2003 protagonizó Lord so la direición de Fernando Hurtado, quien s'inspiró en La semeya de Dorian Gray (y más concretamente nun personaxe de la novela: Lord Henry) pa falar –en pallabres del so máximu responsable- de «la naturaleza del xéneru humanu y la influyencia qu'exercen los unos sobre los otros». A pesar de que l'espectáculu viaxó a Nueva York, Corcuera nun pudo representar ellí la función por razones presupuestaries.

A final d'esi añu, Corcuera encabezó la repartida -al pie de Carlos Dávila- de la sátira Con P de pianu, sobre dos homes excéntricos -acompañaos por un pianista- entamen una conferencia sobre la lletra P. Gracies al so papel, Félix Corcuera optó al gallardón de meyor actor de les artes escéniques d'Asturies; y que foi a parar a Alberto Rodríguez, un compañeru de repartu de la siguiente obra na qu'intervieno, el musical Sesfebú -de Jorge Moreno y Joaquín Pesquina- y que trataba sobre una moza qu'abandonaba a un productor teatral comercial pa empecipiase nel teatru independiente.

Mientres atendía los sos compromisos teatrales, Félix Corcuera rodó curtiumetraxes como 1939 –que narra la hestoria d'un grupu de circenses víctimes de los bombardeos de la guerra civil española-, y Xuega conmigo; na que Corcuera remembra a Frankenstein, quien esta ocasión dexa una pistola nel suelu pa poder coyer una flor que-y ufierta una neña.

En 2004 un profesor de la ITAE propúnxo-y faer unes pruebes pa un papel en Cuéntame cómo pasó . L'actor comentaba a revistir Pandorial que'l Grupu Ganga «precisaba un noviu pa Paquita (Ana Arias) y queríen un asturianu asina que contautaron con dellos actores: buscaben a daquién con una edá asemeyada a la suya y yo yera'l más nuevu». Magar empezar con mal pie na serie (zarapicando nel decoráu), Félix Corcuera consiguió'l papel de Quique, qu'entama abrir con otra moza nueva'l so propiu restorán; y que tres dellos avatares –ente los que figura “un retrasu” que fai pensar a la pareya nuna posible paternidá- daben per rematada la so rellación ante'l cansanciu que Paquita demostraba escontra ella. La Unión d'Actores compensó'l trabayu del intérprete con una candidatura a los sos premios añales na categoría de Meyor actor de repartu de televisión. Corcuera declaró: «Nun me lo esperaba: lo meyor ye que se trata d'un premiu del gremiu, que voten los compañeros». Finalmente'l gallardón foi a parar a Guillermo Ortega.

Corcuera compaxinó'l so trabayu na serie n'Asturies cola so carrera teatral, esta vegada dientro de la Compañía Hixénicu Papel. Con ésta representó Shower Power, una serie de sketchs que van dende una clase de teatru hasta una escena imaxinaria na qu'intervien Norman Bates, el protagonista de Psicosis. A esta sumóse Ricardu III, una reflexón, en pallabres del actor, sobre «la enganía de poder».

Mientres la filmación de Cuéntame cómo pasó, l'actor protagonizó los curtios Lo que'l güeyu nun ve y El Plan B sobre la necesidá de crease alternatives cuando fallen ciertes premises iniciales. En 2006 sorprendió-y l'entamu de la octava temporada de la serie col fallecimientu del so realizador principal, Tito Fernández. L'intérprete recordaba al direutor «como un pá pitufo: daba unes voces terribles y yera un espolinos; pero nel intre venía chisgate'l güeyu: tenía un gran corazón».

En 2007 Félix Corcuera fixo unes declaraciones ante la resultancia de les eleiciones autonómiques: «Gustaríame qu'Asturies creciera, que naide tuviera que dise pa crecer nel so trabayu, gociar de la calidá de vida colos sueldos de Madrid». Esi añu prosiguió les representaciones de Ricardu III, protagonizó un curtiu llamáu Tres versiones, y participó en dos espectáculos más. El primeru una representación del Antroxu de los animales en Baquería Beret na que lleó unos testos de Luis Piedrahita en compañía del actor Eduardo Casanova. El segundu, Les cuatro estaciones de Vivaldi, intentaba averar a los neños a la música de Haendel, Bach y Vivaldi. Nél Corcuera dirixíase –xunto col actor Arturo López- a los neños mientres los entemedios ente una pieza musical y otra. El 16 de payares d'esi mesmu añu, l'actor participó en seis concierto p'alumnos d'ESO arrexuntaos col títulu de Diez compositor con humor (Vivaldi, Mozart, Haydn, Beethoven, Wagner), nos cualos los estudiantes intervinieron faciendo entrugues. Corcuera guio la narración y Ramón Aranguena redactó unos testos específicos pal espectáculu.

Formación editar

  • Llicenciáu nel Institutu del Teatru y les Artes Escéniques (ITAE).

Teatru editar

Añu Obra de teatru Direutor Autor de la pieza Personaxe
1998 Entre bobos anda el juego Arturo Castro Francisco Rojas Zorrilla Caballera
1998 War Arturo Castro Arturo Castro y José Lobato
1999 Que alguien secuestre a Maxi Maxi Rodríguez
2000 Moliere ensaya escuela de mujeres Arturo Castro Molière Michelle Byron/ Pierre/ Xastre/ Horacio
2001 Con la regenta en el recuerdo Arturo Castro Leopoldo Alas "Clarín" Frígilis
2002 Hamlet Arturo Castro William Shakespeare Laertes y cómicu
2003 Lord Fernando Hurtado Oscar Wilde Baillarín
2003 Con P de piano Laura Iglesias Laura Iglesias Conferenciante
2004 Sesfebú Jorge Luis Moreno Pieiga Jorge Luis Moreno Pieiga Amadeo
2004 Shower Power Laura Iglesias Dellos
2005/2007 Ricardo III Laura Iglesias William Shakespeare

Curtiumetraxes editar

Añu Curtiumetraxe Direutor Personaxe
1999 Lo que precises selo yo Ánxeles Muñiz Cámara
2003 1939 Juan Barreno
2004 Xuega conmigo Juan José Bors "La Bisarma"
2004 Lo que'l güeyu nun ve José Braña
2006 El plan B Juan José Bors "Bernardo"
2007 Tres versiones Pablo A. Quiroga

Televisión editar

Añu d'emisión Serie Temporada.Capítulu Personaxe
2004- 2006 Cuéntame cómo pasó 6.2- 8.12 Quique

Premios editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar