Física teórica

(Redirixío dende Física Teórica)

La física teórica constitúi la caña de la física qu'ellabora teoríes y modelos usando'l llinguaxe matemáticu col fin d'esplicar y entender fenómenos físicos, apurriendo les ferramientes necesaries non solo pal analís sinón pa la predicción del comportamientu de los sistemes físicos. L'oxetivu de la física teórica ye entender l'universu ellaborando unos modelos matemáticos y conceptuales de la realidá que s'utiliza pa racionalizar, esplicar y predicir los fenómenos de la naturaleza, plantegando una teoría física de la realidá.

Física teórica
rama de la física
física
Cambiar los datos en Wikidata
Emmy Noether, eminente física teórica. Revolucionó les teoríes d'aniellos, cuerpos y álxebres. El teorema que lleva'l so nome, teorema de Noether, esplica la conexón fundamental ente la simetría en física y les ley de caltenimientu

Anque trabayos anteriores pueden considerase parte d'esta disciplina, la física teórica cobra especial fuercia dende la formulación de la mecánica analítica (Joseph-Louis de Lagrange, William Rowan Hamilton) y adquier una relevancia de primer llinia a partir de les revoluciones cuántica y Teoría de la Relatividá relativista de principios del sieglu XX (por casu la bomba atómica foi una predicción de la física teórica).

La física teórica tien una importante rellación cola física matemática, nesta postrera pon énfasis n'analizar les propiedaes de les estructures matemátiques emplegaes na física teórica, y en teorizar posibles xeneralizaciones que puedan sirvir como descripciones matemátiques más complexes y xenerales de los sistemes estudiaos na física teórica.

== Métodu de la física Toles ciencies de la naturaleza tienen una carauterística común: son ciencies esperimentales, esto ye, les conocencies acumulaes fueron llograos por aciu la esperimentación sistemática. Esti procedimientu denominar métodu científicu esperimental o tamién métodu empíricu-descriptivu.

Sicasí, la física teórica crea y usa la matemática fayadiza pa predicir fenómenos qu'entá nun fueron reparaos esperimentalmente según otros que nos dexen conocer l'universu en formes non accesibles esperimentalmente, sobre la base de principios bien demostraos esperimentalmente. Pero la demostración final de too conocencia en física ye esperimental y hasta que nun se demuestra d'esta forma les predicciones de la teoría nun puede tase seguru de la validez d'una teoría o modelu. Un exemplu ta nos aceleradores de partícules nos que se busca en munches causes partícules previstes pol modelu de la física de partícules y frecuentemente atópense otres non previstes primeramente y que faen camudar el modelu. Coles mesmes, les predicciones de la física teórica indicaron de cutiu la esistencia de partícules non descubiertes y apurrieron les téuniques fayadices pa la so busca esperimental, siendo atopaes de forma posterior a la so predicción teórica.

Dellos físicos teóricos eminentes editar

Ente otros munchos los siguientes son dalgunos de los físicos teóricos más célebres y relevantes:

Teoríes centrales editar

Les teoríes dominantes (dacuando conocíu como teoríes central) son el cuerpu de conocencia de dambos puntos de vista fáctico y científicu, y que tienen una calidá científica habitual de pruebes de repetibilidad, y coherencia colos parámetros bien establecíos de la ciencia y l'esperimentación. Nun esisten teoríes dominantes que son xeneralmente aceptaes, sinón teoríes que se basen namái nos sos efeutos esplicar una amplia variedá de datos, anque la composición de la detección, y l'esplicación, son entá posibles temes d'alderique.

Exemplos editar

Teoríes propuestes editar

Les teoríes propuestes de la física son relativamente nueves teoríes que s'ocupen del estudiu de la física, qu'inclúin los enfoques científicos, medios pa determinar la validez de los modelos y los nuevos tipos de razonamientu utilizaos pa llegar a la teoría. Sicasí, delles teoríes propuestes son les teoríes qu'esistieron mientres décades y refugaron a los métodos de descubrimientu y de la prueba. Teoríes propuestes pueden incluyir les teoríes marxinales nel procesu d'establecese (y, dacuando, ganando una mayor aceptación). Les teoríes propuestes polo xeneral nun fueron probaos

Exemplos editar

Plantía:Llistes de columnes

Esperimentos mentales frente a esperimentos reales editar

Los esperimentos "mentales" son situaciones imaxinaries, que plantegen una interrogante del tipu "Supongamos que tas nesta situación, asumiendo qu'esto ye ciertu, ¿qué cabría esperar de siguío?".

Los esperimentos mentales fueron una ferramienta usada pa investigar cuestiones que nun yera posible someter a esperimentu real darréu. Dellos exemplos famosos d'esperimentos mentales notables de la física fueron el gatu de Schrödinger, la paradoxa EPR, la paradoxa de los ximielgos, etc. Munchos d'estos esperimentos mentales llevaron a esperimentos físicos de verificación reales que dexaron esaminar ciertes asunciones teóriques. La paradoxa EPR por casu condució a les desigualdaes de Bell, que de la mesma fueron comprobaes con distintos graos de rigor, lo cual de la mesma condució a l'aceptación de ciertos principios de la mecánica cuántica, primeramente bien aldericaos, según a l'aceptación xeneral del indeterminismu cuánticu como hipótesis de trabayu principal.

Referencies editar

Bibliografía editar

Un testu superventes en tres volúmenes cubriendo la mayor parte de la física. Ye un llibru de referencia a nivel de llicenciatura en munches árees profesionales.
Una famosa serie de llibros trataba con conceutos teóricos y tomaba más de 10 volumes, foi traducíu a munches llingües y reimpreso munches vegaes más. Dacuando nómase a cencielles como Landau y Lischits.