El fútbol-tenis[1] (de la unión de fútbol y tenis) ye un xuegu o exerciciu deportivo que combina aspeutos de los dos deportes que formen el so nome. Xugar con una pelota de fútbol, utilizando cualesquier parte del cuerpu sacante les manes y brazos, al igual que nel fútbol. El xuegu prauticar nuna cancha de tenis.

Esisten dos variantes principales; la individual, na que participa un xugador per cada llau, o la coleutiva, na que xeneralmente participen dos o trés xugadores por equipu. Un xugador puede tocar a lo más 1 vegada la pelota, depués tien de ser apurrida al so compañeru o a cencielles pasala al llau contrariu. El máximu de pases ente los compañeros d'equipu son 3.

L'oxetivu ye pasar el balón al área contraria hasta que'l rival nun pueda devolvelo correutamente, llogrando un puntu favorable. El balón puede dar un bote nel campu contrario antes de tocalo un xugador.

Les regles son afitaes pola Federación Internacional de Fútbol-Tenis (FIFTA), anque na práutica esisten delles variantes, una y bones el xuegu ye practicáu principalmente de manera informal o como exerciciu práuticu en clubes de fútbol.

Historia editar

L'orixe del deporte remóntase probablemente al añu 1992, cuando foi xugáu per primer vegada en Bella Vista, llocalidá del Partíu de San Miguel, Arxentina, por un grupu de mozos, qu'atayaos por nun xuntar los 10 xugadores necesarios pa faer un picadín, poner a esperimentar con esta nueva disciplina deportiva. Cunta la lleenda que foi Gabriel Santamaria quien afaló a los sos amigos a siguir xugando esti deporte y escribió'l primer reglamentu, que foi adoptáu como'l "manual del futbol-tenis". Esti xugador convirtióse rápido nun espertu y llogró llevar al so equipu, Los Galácticos, a los máximos llogros a nivel Sudamericanu y Mundial.

Copes mundiales editar

Dende 1996 la FIFTA entama copes mundiales, esistiendo un tornéu pa varones y unu combináu pa muyeres y xuveniles. Los mundiales tomen llugar cada dos años y apuéstense campeones en cuatro categoríes: simples, dobles, cross-double (dobles con campu separao pa cada xugador) y triples.

Les últimes copes mundiales realizar en República Checa y tuvieron llugar en payares del 2011.

Categoría Campeón Finalista
Varones: Single Arxentina Romania
Double Arxentina Romania
Cross-Double República Checa Eslovaquia
Triple Eslovaquia República Checa
Muyeres Single Hungría República Checa
Double Eslovaquia República Checa
Triple República Checa Eslovaquia

Terrén de Xuegu editar

El terrén de xuegu estremar en dos metaes por una rede. Les llinies de base y les llinies llaterales formen parte del terrén de xuegu. Les llinies tienen 5 + 1 cm. d'espesura.

Dimensiones terrenal de xuegu:

-Individual: 8.2 (max 9) d'anchu x 12.8 m. de llargu

-Doble y triple: 8.2 (max 9) d'anchu x 18.0 m. de llargu

L'área de xuegu que va tar disponible mientres el xuegu tien fronteres siquier 3 metros de la llinia llateral y 3,5 m de les llinies de base del terrén de xuegu. Una esviación almitible de la zona de xuegu de nivel horizontal ye 1:100. Desnivel máximu de 2 cm ensin una sópita transición ye dexáu. L'altor mínimu d'espaciu llibre percima de la zona de xuegu ye de 8 metros.

La Rede editar

La parte que se colgar a lo llargo del terrén de xuegu ente les llinies llaterales. El llargor de la rede puede ser definida por dos palos redondos de metal o plásticu qu'afiten la rede nes llinies. Los palos redondos son parte de la rede

Les pilastres son parte de la rede y van ponese a la llinia de base en planu vertical, puede faese estensión de les pilastres añadiendo percima de la rede 2 antenes de 90-100cm. La rede enterriar en dambos estremos de manera que la so parte cimera estiéndese más de 110 cm de la superficie del terrén de xuegu. L'altor máximu almitible d'esviación de la rede ye de + 2 cm.

La distancia ente'l cantu inferior de la rede y la superficie del terrén de xuegu nun ye más de 20 cm. L'altor de la rede pa los neños hasta los 15 ye de 100 cm. En casu de problemes cola rede mientres la disputa d'un xuegu (una pilastra de sofitu movíu, cayida de tirante de la rede, etc.), y qu'entós non se caltenga l'altor oficial, l'árbitru va faer la indicación de xugar una "nueva pelota".

La Pelota editar

Parámetros oficiales de la pelota:

  • De la construcción: encoladura, 32 paneles.
  • Color: en blancu y negru,
  • El material: sintéticu (natural) de cueru
  • Peso: 396-453 g;
  • Circunferencia: 680-710 mm.
  • L'altor de rebote :660-720 mm.
  • La enchida: 60-65 kPa.

Uniforme y Protestes editar

Los xugadores d'un equipu tendrán d'utilizar uniformes de xuegu, sinón nun se-yos va dexar xugar pol árbitru.

Cuando s'ataya'l xuegu, el capitán del equipu o l'entrenador tien derechu a llevantar la mano pa ufiertar la so protesta al árbitru y una entruga sobre la interpretación de les normes. La decisión del árbitru ye definitiva. Les protestes, nel so casu, trátense acordies con el calendariu de la Competición, cuando'l partíu terminó. La decisión final correspuende a los tribunales d'arbitraxe de la Competición.

Reglamentu editar

L'equipu (xugador) que gana'l sortéu tien la opción d'escoyer ente'l llau o'l serviciu. Nel casu d'empate en sets antes del tercer set, tien la posibilidá pa escoyer el llau o'l serviciu l'equipu (xugador) qu'en sumando los puntos llograos nos dos primeros sets, tien mayor númberu de puntos ganaos. Namái en casu d'igual númberu de puntos ganaos, el sortéu va llevar a cabu. Si nun s'indica lo contrario pola Comisión Téunica de FIFTA los tiempos de descansu son:

  • a) ente los sets: un minutu
  • b) ente partíos: cinco minutos El

partíu suspende si l'equipu (xugador) nun ta presente nel tiempu establecíu nel terrén de xuegu.

<o>Serviciu:</o>

Un serviciu ye executáu cutiendo'l balón con cualesquier parte del cuerpu, sacante pel brazu y la mano, dende la zona de tras de la llinia de base, fora del terrén de xuegu.

La forma de sirvir: patiscando la pelota per cualesquier parte dexáu del cuerpu en forma de volea, dempués de rebotar el balón nel suelu. Nin la pelota nin los pies pueden tocar el terrén de xuegu (incluyendo les llinies) cuando un serviciu ta executándose. La pelota tien de ser llanzada dende la mano del xugador

El serviciu va llevar a cabu dientro de los 5 segundos desque l'árbitru da la orde pa empecipiar el xuegu. La pelota tien de cruciar la rede y dir al área de serviciu del oponente, o tocar al oponente.

El serviciu ye válidu inclusive si la bola toca la rede y depués nel área de serviciu del oponente o toca l'oponente. El serviciu siempres se lleva a cabu pol equipu (xugador) que s'anota un puntu.

Al oponente ye-y dexáu tocar la pelota primero que tocara la so área de serviciu. Si faise asina, la pelota tien de ser tocada una vegada más pol mesmu xugador (aplicar pa los individuales) o por un compañeru de xugador (aplicar pa los dobles y triples) primero que la pelota cruze la rede.

<o>Pelota en Xuegu:</o>

El númberu máximu de botes de balón en suelu:

  • Individual: 1.
  • Dobles: 1.
  • Triple: 1.

El númberu máximu de toques de balón pol xugador equipu:

  • Individuales: 2.
  • Dobles: 3.
  • Triples: 3.

El xugador puede tocar el balón con cualesquier parte del so cuerpu sacante brazu y mano. Cola esceición de los individuales, al xugador nun-y ta dexáu tocar la pelota dos veces en socesión. El númberu mínimu de toques del balón pol xugador primero que la pelota crucia la rede ye unu, sacante cuando se recibe'l serviciu inicial, el númberu mínimu de toques del balón ye de dos.

Si xuégase correutamente pol xugador, el balón puede tocar el suelu nel terrén de xuegu solamente. El serviciu repitir ("nueva pelota"), si un oxetu estrañu toca'l balón o'l terrén de xuegu. Nengún de los xugadores déxase-yos tocar la rede (inclusive dempués de que la pelota nun tea yá en xuegu).

La pelota ye xugada correutamente namái si crucia la rede nel terrén de xuegu del oponente.

Si dos xugadores opuestos toquen el balón sobre la rede coles mesmes ( "pelota muerta") y la pelota termina fora de la pista de xuegu, repitir el serviciu. Si dos xugadores opuestos toquen el balón sobre la rede coles mesmes ( "pelota muerta"), el xuegu sigue siempres que la pelota toque'l suelu dientro de la pista de xuegu. Nesti casu, la pelota puede ser xugada pol xugador que xugó la pelota muerta.

El xugador puede tocar la pelota sobre una parte de la pista de xuegu del oponente, de pies o alzase y depués aterrizar nel so propiu terrén de xuegu. El xugador puede xugar el balón na so propia metá del área de xuegu namái.

El xugador puede tocar ensin querer la pierna del oponente (la parte debaxo de la rodía) pela so la pierna (la parte debaxo de la rodía), dempués de que xugó la pelota.

<o>Puntuación d'un puntu, ganar un set y el partíu:</o>

L'equipu (xugador) gana un puntu si l'oponente comete un error, cada unu d'estos errores significa un puntu.

Toles disciplines (individuales, dobles y triples) xugar hasta dos (2) sets ganaos. Un xuegu ye ganáu pol equipu (xugador) que primero anota 11 puntos con una ventaya mínima de dos (2) puntos (11:9). En casu contrariu'l xuegu sigue hasta que la ventaya de dos puntos consíguese (12:10, 13:11, etc.).

<o>Tiempu muertu y sustitución de xugador:</o>

Cada equipu (dobles, triples) tien derechu a un tiempu muertu de 30 segundos por set, dempués de que l'entrenador (xugador) pidir al árbitru. Cada xugador (individual) tien derechu a dos tiempos muertos de 30 segundos por set, dempués de que l'entrenador (xugador) pidir al árbitru.

Cada equipu tien derechu - sacante la disciplina individual - pa sustituyir a los xugadores dos vegaes por set. L'árbitru tien derechu en cualquier momentu nel cursu d'un set de declarar "tiempu muertu del árbitru" pa esaniciar les torgues de cualquier naturaleza. Al descansu y tiempos muertos, los xugadores tienen de rexuntase nel área designao y reservao pa cada equipu (área de banquín mesma).

<o>Errores que causa la perda d'un puntu:</o>

L'equipu (xugador) pierde un puntu si la pelota toca'l suelu dos veces nuna secuencia ensin ser tocada pol xugador. L'equipu (xugador) pierde un puntu si'l balón hai rebotado n'el mesmu terrén de xuegu y traviesa la rede escontra'l campu del oponente, ensin ser tocáu pol xugador.

L'equipu (xugador) pierde un puntu, si'l xugador toca la rede con cualesquier parte del so cuerpu. El serviciu repite si la rede ye tocáu polos dos adversarios coles mesmes. L'equipu pierde un puntu, si un xugador fixo unu de los siguientes errores cuando la pelota sírvese:

  1. Toca bien la llinia de base o una llinia de banda col balón o'l pie que sostién el pesu del so cuerpu cuando un serviciu ta executándose
  2. La pelota sírvese y cuando va na direición del terrén de xuegu del oponente ye tocáu por un co-xugador propiu #

La bola cai fora de la zona de serviciu nel campu del oponente. La pelota xugada por un xugador llega al terrén de xuegu del oponente ensin pasar pel área de rede o cai fora del terrén de xuegu del rival.

La pelota ye tocada por un xugador sobre'l terrén de xuegu del rival y el xugador nun se detién o nun cai dientro del so propiu terrén de xuegu.

Cuando se xuega nun pabellón: si la pelota toca una parte del pabellón o del so equipu (techu, parés, argolles, etc), ye una falta del postreru xugador que xugó'l balón.

Un xugador toca o emburria al so oponente cola mano (manes).

Un xugador xuega la pelota dos veces nuna secuencia (aplicar a los dobles y triples).

Un xugador xuega'l balón sobre'l terrén de xuegu del rival.

El xugador oponente toca la pelota primero que ésta seya xugada por un xugador nel so propiu terrén de xuegu una vegada tocara'l balón el suelu.

Un xugador toca un xugador oponente (cola esceición de 6.11) pa la pierna que s'asitia a lo llargo de la rede.

Receición de serviciu - dempués de tocar el balón por un xugador primero que ésta toque'l suelu de la so propia área de serviciu, nun puede haber un segundu toque de la pelota pol mesmu xugador (aplicar pa los individuales) o por un compañeru del xugador primero que la pelota crucie la rede.

<o>Faltes y Sanciones:</o>

Si un xugador supera la llende de 5 segundos pa sirvir:

- Primer retrasu: alvertencia

- Segundu retrasu: perda de puntu.

Conducta antideportiva (protestes, reclamaciones; xugar deliberadamente el balón pa cutir al árbitru, o xugadores, entrenadores, xefes d'equipu tanto propios como de los oponentes, etc.

Patiscar la pelota nel terrén de xuegu pa deliberadamente; retrasar el serviciu; afrellar y emburriar al oponente; llinguaxe ofensivu o faer un xestu desaparente escontra'l xugadores, entrenadores, xefes d'equipu tanto propios como de los oponentes, etc.):

- Per primer vegada: alvertencia

- Per segunda vegada: la perda de puntu.

Dependiendo de la gravedá de la conducta antideportiva (artículu10,2), un xugador ye sancionáu con tarxeta mariella o colorada, y una tercer alvertencia tien como resultáu la espulsión. En recibiendo la tarxeta colorada'l xugador tien d'abandonar l'área de xuegu. Un xugador espulsáu pue ser sustituyíu por otru xugador (dobles, triples). N'individuales, l'oponente gana'l partíu 2:0 (11:0, 11:0) por defectu o tolos partíos nel grupu son anulaos. Cuando'l xugador máncase de manera que nun puede siguir exerciendo y el so equipu nun tien más sustitutos pa utilizar, el set otorgar a favor del equipu contrariu. Si l'árbitru ye faltáu pol xugador (s) o miembru (s) de la delegación oficial, el partíu otorgar a favor del equipu contrariu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar