Federación Europea del Deporte Gai y Lésbicu

La Federación Europea del Deporte Gay y Lesbianu, (n'inglés: European Gay and Lesbian Sport Federation o EGLSF), ye una organización internacional a nivel européu que promueve la visibilidá LGBT nel mundu deportivu al traviés de la coordinación de grupos deportivos y l'organización d'eventos a nivel continental, como los Eurogames. La so sede oficial ta n'Ámsterdam, nos Países Baxos.

Federación Europea del Deporte Gai y Lésbicu
federación deportiva
Historia
Fundación1989
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Na Federación pueden inscribise tanto como grupos deportivos LGBT como asociaciones de coordinación, independientemente de la orientación sexual. Unu de los principios cardinales de la EGLSF ye de fechu que la non discriminación funciona en dambos sentíos, polo que toles sos iniciatives, incluyíos los Eurogames, tán abiertos a cualesquier que lo deseyé. La Federación pon a disposición de los grupos afiliaos toa una serie de preseos que dexen l'intercambiu d'información, la promoción a nivel européu de los eventos de los grupos individuales y la consiguiente participación a nivel européu.

La EGLSF amás promociona'l desenvolvimientu de los grupos deportvos LGBT nos países nos qu'hai una mayor dificultá. Creóse una seición de camín, tres la cayida del Muriu de Berlín, que s'especializó nos países d'Europa del Este.

A finales de 2008, formaben parte integrante de la Federación grupos deportivos de Gran Bretaña, Noruega, Suecia, Finlandia, Dinamarca, Países Baxos, Bélxica, Luxemburgu, Alemaña, Francia, España, Italia, Suiza, Austria, Grecia, Hungría, Eslovenia, Croacia, Rumanía, Bulgaria, Rusia y Turquía. Estableciéronse contactos preliminares con grupos deportivos LGBT d'Islandia, Irlanda, Polonia, República Checa, Estonia, Lituania, Bielorrusia, Ucraína, Moldavia y República de Macedonia.

Historia editar

La EGLSF foi fundada en L'Haya en 1989 coles mires de promover la integración, la emancipación y la visibilidá de gais y lesbianes nel mundu deportivu, tradicionalmente pocu abiertu a la homosexualidá, tantu favoreciendo la nacencia y la crecedera de grupos deportivos y la so coordinación, como combatiendo los comportamientos discriminatorios basaos na orientación sexual. La Federación actuaba primeramente como organismu de conexón ente los primeros grupos deportivos LGBT, que na dómina teníen pocos contactos ente sigo. En poco tiempu estes organizaciones tamién definieron los sos oxetivos y llinies d'actuación en redol a los dos elementos paralelos de la integración y la llucha contra la discriminación.

N'ochobre de 1994, la EGLSF publicó un estudiu sobre la discriminación nel deporte,[1] numberando venticinco caso nos que la discriminación manifestar de munches formes: na esclusión de los atletes gais y lésbiques, nes manifestaciones cercanes al mobbing, en presiones psicolóxiques y na violencia abierta.

En 1996, el Conseyu d'Europa convidó a la EGLSF, como únicu representante de la comunidá LGBT, a un congresu européu sobre la tolerancia nel deporte. El congresu concluyó los sos trabayos con una declaración que sorrayaba la necesidá de caltener siempres comportamientos correutos y tolerantes, y que condergaba cualquier forma de discriminación. La EGLSF robló la declaración, pero coles mesmes espresó la so perplexidá pol fechu de que la discriminación contra los gais y lesbianes nun fuera citada de forma esplícita.

La EGLSF siguió recoyendo y verificando ulteriores casos de discriminación o presiones psicolóxiques sobre gais y lesbianes nel ámbitu deportivu, y nel añu 1999 publico una nueva edición actualizada del so informe de 1994.[2] L'informe non yá foi distribuyíu ente los grupos deportivos, sinón tamién ente les principales instituciones de la Xunión Europea, en concretu a la Comisión europea, el Parllamentu européu y el Conseyu d'Europa en Estrasburgu, amás d'a'l organizadores del congresu européu de 1996.

Tamién en 1999, con ocasión del décimu aniversariu de la so fundación, la EGLSF entamó una conferencia abierta col títulu Building Bridges Between Regular Sports and Gay/Lesbian Sports («Construyendo pontes ente'l deporte regular y el deporte gai/lesbico»), nel que presentó l'estáu del deporte gai y lésbicu y de la integración de les persones LGBT nel ámbitu deportivu. Darréu, el ministeriu de deportes holandés dio'l so permisu pa dexar que la EGLSF trabayara en cooperación coles federaciones y asociaciones deportives «regulares» y coles instituciones europees. Foi gracies a esti sofitu qu'en 2001 el Conseyu d'Europa convidó a la EGLSF a una conferencia interministerial sobre la tolerancia nel deporte y en 2002 reconocía a la EGLSF l'estatus d'asesor oficial en cuestiones relatives a la homosexualidá nel deporte. La EGLSF llevantó la cuestión de la situación problemática de los atletes LGBT nos estaos adherentes a la Unión Europea.

A partir de setiembre de 2002, la EGLSF y otres organizaciones deportives non gubernamentales dieron vida al proyeutu FARE (Football Against Racism in Europe), centráu na homofobia nel ámbitu específicu del fútbol. Como resultancia del proyeutu, la organización alemana d'aficionaos al fútbol Bündnis aktiver Fußballfans qu'adoptáu un plan de siete puntos pa compensar la homofobia.

Nel añu siguiente, la EGLSF participó na conferencia Xuníos contra'l racismu entamada en Londres pola UEFA, la English Football Association y el grupu antirracista Kick it Out, tamién dientro del proyeutu FARE, mientres el que la tema de la homofobia nel fútbol foi tratáu per primer vegada de forma esplícita nes instituciones futbolístiques oficiales.

En 2004, con ocasión del 15 aniversariu de la fundación, la EGLSF entamó una segunda edición de la conferencia Building Bridges y mientres los Eurogames de Múnich entamó un alcuentru pa tratar sobre'l deporte, la homosexualidá y la discapacidá.

Referencies editar

  1. A Documentation on the Discrimination of Gais and Lesbians in Sports, EGLSF, L'Haya, 1994
  2. Offside, EGLSF, L'Haya, 1999

Vease tembién editar

Enllaces esternos editar