Federación de Trabayadores Socialistes de Francia

La Federación de Trabayadores Socialistes de Francia (Fédération des travailleurs socialistes de la France, en francés) foi un partíu políticu socialista francés fundáu en 1879 sol nome de Federación del Partíu de los Trabayadores Socialistes (Fédération du Parti des travailleurs socialistes), y constituyó el principal referente reformista del socialismu en Francia hasta 1902, añu en que se fundió col Partíu Obreru Socialista Revolucionariu pa formar el Partíu Socialista Francés, unu de los dos grandes partíos fundadores del Partíu Socialista - SFIO.

Federación de Trabayadores Socialistes de Francia
Fédération das travailleurs socialistes de la France
Fundación 1879
Disolución [[1902]]
Estáu Bandera de Francia Francia
Ideoloxía política Socialismu, marxismu
Cambiar los datos en Wikidata

Historia y organización editar

La Federación del Partíu de los Trabayadores Socialistes naz n'ochobre de 1879 como culminación del Congresu obreru de Marsella, sobre la base de la doctrina coleutivista y el lideralgu ideolóxicu de Jules Guesde.

Los sos primeros Estatutos entamen la Federación en rexones autónomes coordinaes pol Comité Xeneral Executivu (Comité général exécutif). Constitúyense seis rexones, cinco metropolitanes (les más potentes, la I y II) y una sesta para Arxelia:

  • La del Centru, en redol al nucleu de París (I).
  • La del Este, con centru en Lyon (II).
  • La del Mediudía (Midi), con centru en Marsella (III).
  • La del Norte, con centru en Lille (IV).
  • La del Oeste, con centru en Burdeos (V).
  • La d'Arxelia, con centru en Arxel (VI).

Nel Congresu de Le Havre (1880) la Fédération supera la so base doctrinal coleutivista y asume el programa marxista ellaboráu por Karl Marx, Jules Guesde y Paul Lafargue. Rápido la Fédération polarízase ente una fracción marxista ortodoxa, liderada por Guesde, y otra más posibilista, articulada en redol al lideralgu de Paul Brousse. Los dos fracciones visualícense yá nel Congresu de Reims (1881), y en 1882, nel Congresu de Saint Étienne, produzse la dixebra ente la minoría partidaria de Guesde y Paul Lafargue, que fundan el Partíu Obreru Francés (Parti ouvrier français), y la mayoría posibilista, qu'adopta temporalmente (hasta 1883) el nome de Partíu Obreru Socialista Revolucionariu (Parti ouvrier socialiste révolutionnaire en francés).

En 1883, los posibilistas recuperen y simplican la sigla orixinal de la organización, adoptando la denominación de Federación de Trabayadores Socialistes de Francia (FTSF), que va caltener hasta la so integración nel PSF en 1902. Sol lideralgu de Paul Brousse, la FTSF convertir nel principal referente del socialismu reformista en Francia.

La Federación sufre una nueva dixebra ente la fracción denomada allemanista (de Jean Allemane, de signu radical y una fuerte vocación sindical, que forma tres la so esclusión nel Congresu de Chatellerault (1890) el Partíu Obreru Socialista Revolucionariu (POSR). Nel marcu del procesu d'unidá socialista que remata na fundación de la Seición Francesa de la Internacional Obrera (SFIO) en 1905, la FTSF fundir col POSR allemanista y el Centru de Socialistes Independientes (CSI), dando llugar al Partíu Socialista Francés (PSF) en 1902. La unificación del PSF col otru gran partíu del socialismu francés, el Partíu Socialista de Francia (PSdF, Parti socialiste de la France), va dar llugar a la SFIO.


Referencies editar

Enllaces esternos editar