Frente pola Lliberación de Palestina

El Frente pola Lliberación de Palestina (n'árabe: جبهة تحرير فلسطين) o FLP ye un grupu de resistencia palestín que ta activu n'El Líbanu y los territorios de l'Autoridá Nacional Palestina. Hai dos versiones del grupu, la formada en 1959, y la formada en 1976.

Primer FLP editar

Ajmad Yibril, un refuxáu palestín y oficial nel exércitu siriu fundó la FLP en 1959 col sofitu del gobiernu de la República Xunida Árabe. La FLP nesos tiempos yera solu unu de los numberosos grupos terroristes que yeren llamaos los fedayín. En 1967, dempués de la derrota na Guerra de los Seis Díes, la FLP y otros grupos de fedayín xunir pa fundar el Frente Popular pa la Lliberación de Palestina o FPLP. El xefe de la FPLP yera Jorge Jabash, un palestín greco-ortodoxu activu na causa de panárabismo, qu'antes de formase la FPLP yera'l xefe del Movimientu Nacionalista Árabe o MNA. La FPLP ye un grupu miembru de la Organización pola Lliberación de Palestina.

La FPLP-CG editar

Los guerreros más agresivos de la FPLP rápido cansáronse de Jabash, especialmente Yibril, que creía que sola una guerra ensin posa contra Israel va lliberar la tierra de Palestina. Yibril dexó la FPLP en 1968 por fundar la Comanda Xeneral. Entós esti grupu lluchaba contra Israel con ayuda siria, mientres Jabash trataba de ser lo más indepientiente posible. La Comanda Xeneral participó nel Setiembre Negru, el conflictu ente'l Reinu de Xordania y la OLP en 1970 y depués en 1971 cuando la OLP foi espulsada de Xordania.

En 1974 la Comanda Xeneral xunir cola FPLP y otros grupos por formar la Frente Rechazista contra'l Programa de los Diez Puntos de Yasser Arafat, presidente de la OLP.

Segunda FLP editar

En 1976, nel empiezu de la Guerra Civil Libanesa, cuando Yibril fixo una alianza con Siria contra les fuercies de la OLP, una facción de la Comanda Xeneral sol mandu de Muhammad Zaidan y Tal'at Yá'akub dexar y formaba la segunda FLP. Esa versión lluchó contra Siria na Guerra Civil, del llau de Yasser Arafat.

En 1982, mientres la operación israelina en sud-El Líbanu, los guerreros de la FLP estremar en tres facciones:

  • La neutral sol mandu de Tal'at Yá'akub, la que quedaba n'El Líbanu y xunióse cola facción de Abbas en 1989 dempués la muerte de Yá'akub.
  • La tercera y meyor contra-siriu sol mandu de Abu Abbas. Abu Abbas dexó El Líbanu en 1983 con Arafat por Tunicia, anque dempués del ataque dende'l barcu 'Achille Lauro' en 1985 mover a Iraq, el so meyor patrón.

Actividaes Güei editar

Na segunda Intifada(la qu'empezó en 2000), la FLP nun tuvo muncha importancia. En payares de 2001, arrestaron a quince persones afiliaes cola FLP por conspirar p'atacar oxetivos en Tel Aviv, Xerusalén, y l'aeropuertu internacional Ben Gurion. Activistes de la FLP fueron acusaos pol asesinatu de Yuri Gushstein. Mientres la Guerra Iraquina n'ochobre 2003 Abu Abbas foi prindáu poles fuercies d'EEXX, y morrió encarceláu.

La FLP ye activa na Autoridá Palestina, con un partíu políticu Martír Abu Abbas y grupos d'estudiantes y obreros, anque ye bien débil al respective de grupos como Fatah y Hamás. El xefe contemporaneu del grupu llámase Abu Nidal al-Ashqar, pero la información a cerca d'esto ye bien rara.

Ataques editar

  • L'ataque dende'l barcu turísticu 'Achille Lauro' en 1985 foi bien bultable pol asesinatu d'un pasaxeru inválidu xudíu, Leon Klinghoffer, que foi llanzáu del barcu por guerreros del FLP. Cuando trataron de pidir asilu en Túnez dende un avión exipciu que'l gobiernu d'Exiptu diolos dempués de que dexaren el barcu, aviones d'estauxunidenses forzáron-yos aterrizar n'Italia, onde-yos fueron encarcelaos poles autoridaes italianes, primero que los lliberar.
  • Un ataque fallíu pola sablera Nitzanim en Tel Aviv en 1990 qu'humildó a la OLP mientres les negociaciones ente Yasser Arafat y EEXX.
  • Ataque fallíu pola sablera d'Eilat en 1992.

Referencies editar

Enllaces esternos editar