El frenu motor ye l'actu d'usar el movimientu d'un motor de combustión interna pa disipar enerxía y detener un vehículu. Esti sistema de frenu ye vital pal funcionamientu de los vehículos de carga pesada, yá que ye'l más efectivu sistema de tresformación de la enerxía cinético en calor y ruiu, ensin someter la máquina a grandes esfuercios nocivos.

Foi creáu por Clessie Cummins dempués de sufrir un accidente que cuasi lu mata, por un recalentamientu nel sistema de frenu d'un camión qu'él conducía.

Diseñu editar

La compresión de gas y de vapor precisa enerxía tal como indiquen les teoríes de la química y la física. La compresión nun motor otiense pol momentu d'inercia del vehículu y pol momentu angular del volante d'inercia. Cuando un conductor activa un sistema de frenu por motor, esti últimu se tresforma nun compresor d'aire capaz d'absorber la enerxía cinético que provién de les ruedes del vehículu, y asina amenorgar la velocidá ensin someter el sistema de frenos a sobroesfuercios propios de los vehículos de carga pesada.

El frenáu produzse pola tresformación de la enerxía cinético propia del movimientu del vehículu, col movimientu del tren motor hasta llegar al motor onde, por aciu un artificiu mecánicu que tresforma'l motor nun compresor d'aire, se convierte esta enerxía en calor al comprimir l'aire que s'agarró dientro del motor a la carrera d'almisión. Esta conversión d'enerxía tien llugar porque los motores de combustión interna de cuatro tiempos precisen comprimir l'amiestu de combustible enantes de la ignición, con cuenta de consiguir enerxía mecánico na espansión. Los motores diésel son adiabáticos, nun tienen buxíes, y usen la enerxía que se tresmitió al aire durante la compresión pa encender direutamente l'amiestu cuando s'inyeuta'l combustible.[1]

Esti sistema carauterízase pol fechu de que se compón d'unos solenoides de control dispuestos a la parte cimera del tren de balancinos. Una vegada que se cumplen les condiciones pa l'aplicación del frenu, estos solenoides se lletricen, yá seya pol módulu de control electrónicu nos motores más recién o por activación direuta dende la cabina en máquines más antigües. Una vegada que s'activen les válvules solenoides, actívase un circuitu hidráulicu diseñáu p'abrir parcialmente les válvules d'escape a la fin de la carrera de compresión, gastando tola enerxía necesaria pa comprimir l'aire dientro de los cilindros, y dexando escapar un pocu d'aire una y otra vez hasta consiguir disipar la fuercia motriz cuasi del too.

Referencies editar