Friendly Floatees, (flotadores amistosos), son unos xuguetes de bañu de plásticu comercializaos pola empresa The First Years ICC y famosos pol trabayu de Curtis Ebbesmeyer, un oceanógrafu qu'estudia corrientes marines sobre la base de movimientos de restos flotantes. Ente'l so estudios incluyéronse los d'una unviada d'estos xuguetes naufragaos nel océanu Pacíficu en 1992. Estos xuguetes de bañu fueron avistaos repitíes vegaes dempués a lo llargo del planeta.

Mapa del desplazamientu al debalu lleváu a cabu polos Friendly Floatees dende 1992.

Historia editar

La unviada d'estos xuguetes, que fueren fabricaos en China por esa empresa, partió de Ḥong Kong nun buque portacontenedores destináu a Tacoma, Washington. El 29 de xineru de 1992, mientres una nube nel océanu Pacíficu Norte los contenedores cayeron a l'agua. Unu d'estos contenía 29.000 xuguetes de bañu infantil con diverses formes: castores coloraos, xaronques verdes, tortúes azules y coríos mariellos.
En dalgún puntu'l contenedor abrióse (posiblemente por cuenta del choque con otros contenedores o col mesmu barcu) y los xuguetes fueron lliberaos. Anque s'atopaben envolubraos en plásticu, distintes pruebes amosaron qu'ésti rápido se degradó na agua de mar dexando "escapar" a los xuguetes. A diferencia de munchos xuguetes de bañu, "Friendly Floattes" nun tener furacos asina que al ser estancos nun s'enllenaron d'agua.

 
L'oceanógrafu Curtis Ebbesmeyer con dalgunos de los Friendly Floatees recoyíos.

Los oceanógrafos de Seattle Curtis Ebbesmeyer y James Ingraham, que trabayaben sobre un modelu corrientes oceániques superficiales, empezaron a rastrexar el so progresu. La lliberación casual de mases de 29.000 oxetos nel océanu nuna determinada dómina ufiertó ventayes significatives sobre'l métodu estándar de lliberación de 500 a 1000 botelles de fluxu. El porcentaxe de recuperación d'oxetos nel océanu Pacíficu ye d'alredor del 2%, ente 10 y 20 botelles, los dos científicos esperaben númberos cercanos a 600. Enantes yá rastrexaben otros restos flotantes, incluyendo 61.000 zapatos de deporte de la marca comercial Nike que fueren perdíos na agua en 1990. Nos meses siguientes al incidente los "Floatees" empezaron a acolumbrase a lo llargo de la mariña d'Alaska.

El primer descubrimientu consistió en diez juguete atopaos cerca de Sitka, Alaska el 16 de payares de 1992, aproximao a 3.200 quilómetros del so puntu de partida. Ebbesmeyer y Ingraham poner en contautu con pescadores, trabayadores costeros, y residentes locales p'alcontrar cientos de "Floatees" sobre una vasta mariña de 850 quilómetros. Afayáronse venti más de los xuguetes el 28 de payares, y en total 400 fueron atopaos a lo llargo de la mariña oriental del golfu d'Alaska hasta agostu de 1993. Esto representó una tasa de recuperación del 1,4%. Los avistamientos y recuperaciones fueron procesaos nel ordenador de Ingraham usando les midíes de presión atmosférica a partir de 1967 d'equí p'arriba pa calcular la direición de y la velocidá de vientu al traviés de los océanos, y les corrientes consiguientes superficiales.
El modelu de Ingraham foi diseñáu p'ayudar a la industria pesquero pero tamién ye usáu pa predicir movimientos de restos flotantes o los allugamientos probables d'aquellos perdíos nel mar. L'usu de los modelos que desenvolvieren predixo correutamente les recalaes de los xuguetes nel estáu de Washington en 1996 y teorizó qu'enforma de los restantes viaxaríen a Alaska, escontra l'oeste a Xapón, y depués al debalu escontra'l norte pol Estrechu de Bering siendo atrapaos nel xelu ártico. Moviéndose adulces col xelu predixeron en cinco o seis años'l tiempu por que los xuguetes algamaren l'Atlánticu Norte onde'l xelu se deshelaría y lliberar. Ente xunetu y avientu de 2003, "The First Years Inc" ufiertó 100 dólares como compensa a xente que recuperó xuguetes en Nueva Inglaterra, Canadá o Islandia.
En 2004 fueron recuperaos más xuguetes qu'en cualesquier de los trés años precedentes. Sicasí, predíxose qu'inda munchos d'estos xuguetes dirixiríense escontra l'este per delantre de Groenlandia y pasar sobre les veres del suroeste del Reinu Xuníu.

Blanquiaos pol sol y l'agua de mar, los coríos y castores escoloráronse a blancu, pero les tortúes y xaronques caltuvieron los sos colores orixinales. Escribiéronse dos llibros infantiles sobre los coríos, y los mesmos xuguetes convirtiéronse en pieces de coleición, algamando precios tan altos como 1.000 dólares. Tamién fueron oxetu d'una campaña publicitaria de la empresa española Seat.

Referencies (n'inglés) editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar