Fuenteheridos

conceyu de la provincia d'Huelva (España)
17-03-2021 16:16

Fuenteheridos ye un conceyu español de la provincia d'Huelva, Andalucía.

Fuenteheridos
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia Provincia de Huelva
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Fuenteheridos (es) Traducir José Luis Pérez Tapias
Nome oficial Fuenteheridos (es)[1]
Códigu postal 21292
Xeografía
Coordenaes 37°54′13″N 6°39′42″W / 37.9035°N 6.6617°O / 37.9035; -6.6617
Fuenteheridos alcuéntrase n'España
Fuenteheridos
Fuenteheridos
Fuenteheridos (España)
Superficie 11 km²
Altitú 702 m
Llenda con Galaroza, Valdelarco, Los Marines y Castaño del Robledo
Demografía
Población 806 hab. (2023)
- 338 homes (2019)

- 340 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de Provincia de Huelva
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 73,27 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
fuenteheridos.org
Cambiar los datos en Wikidata

Demografía editar

Númberu d'habitantes nos últimos años.

Evolución demográfica de Fuenteheridos
1996199819992000200120022003200420052010
676658645636627613677654630599
(Fonte: INE [Consultar])

Patrimoniu editar

 
Plaza del Cueso.
 
Fonte de los Dolce Caños.
  • Plaza del "Coso": Atópase presidida por una cruz de mármol fecha en 1792 a partir de materiales de les canteres de Fuenteheridos.
  • Fonte de los "Doce Caños": Recueye les agües soterrañes del puertu de los Ángeles y el Cerro de los Conejales, asitiándose nel mesmu centru urbanu. Convertida en llugar de nacencia del pequeñu Ríu Múrtigas d'ella esquiten diariamente dos millones de llitros d'agua que son aprovechaes pal riegu de güertes y suministru de la llocalidá.
  • Púlpitu del "Espíritu Santo": Según dellos historiadores trátase d'un puntu estratéxicu que xunía la calzada romana d'Emérita Augusta (Mérida) con Itálica. Pero foi usáu pa dar misa a aquellos que nun podíen entrar na Ilesia.
  • La Verónica: Trátase d'unu de los escasos humilladeros d'Andalucía y data del sieglu XVIII. Al conocíu popularmente como "Cristu de la Veronica", podemos reparar nun "camín real" que ye coles mesmes el campusantu.
  • La "Era de la Carrera": Na parte cimera del pueblu, atópase la "Era de la carrera", que usábase d'antiguo pa triar.
  • Antiguu "Barranco de la Fuente": Xunto al paséu d'Arias Montano, podemos contemplar la nacencia de les "lievas" restauraes y enguapecíes al traviés de cascaes y llagos alredor de los que foi acondicionáu un llugar de paséu y descansu. Les "lievas" son les acequies de riegu que distribúin l'agua de la Fonte de "los Doce Caños", polos trés "pagos" (camín d'agua) de la llocalidá.
  • Ilesia del "Espíritu Santo": D'estilu neoclásicu presidida por una espodada torre del sieglu XVIII. L'actual planta ye del arquiteutu Pedro de Silva que la reconstrúi tres el terremotu de Lisboa.

Fiestes editar

  • Romería de la Reina de los Ángeles: Esta pelegrinación tien el so orixe nel s.XIX, celebrándose cada 8 de setiembre y teniendo dende esta dómina la so hermandá de la Reina de los Ángeles con ermita asitiada na Peña d'Arias Montano.
  • Fiesta de la Castaña: Faise na primer selmana d'avientu, cuando remata la recueya del frutu. D'antiguo esta fiesta celebrábase p'apurri-y la castaña d'oru al vecín del pueblu que ficiera dalgún actu en beneficiu d'esta llocalidá, pa estimar la so collaboración nel desenvolvimientu de Fuenteheridos y pa formentar la iniciativa del restu de los ciudadanos. Sicasí esta tradición sustituyóse anguaño, pola puya de la corona de los Reis Magos.
  • Fiesta del Patrón: El patrón de Fuenteheridos ye L'Espíritu Santo. Esta fiesta celébrase 7 díes antes del Corpus. Nella celébrase una misa y tres ella una procesión. El patrón foi traíu polos pobladores castellanulleoneses.
  • "Quema de los Judas": Celébrase'l Sábadu Santu, alredor de la medianueche. Esta fiesta empieza esi mesmu día pela tarde, na Era de la Carrera, cola ellaboración de los moñecos de trapu, actu al qu'alleguen munches persones y que dio llugar a un concursu nel que prémiase al moñecu más orixinal. D'antiguo les persones amburaben "los Judas" y ende terminábase la folixa, pero anguaño, los mozos arriendes d'amburar los judas, esperen a que se caigan los zapatos pa empezar pa verdadera batalla campal ente tolos asistentes peles cais de la llocalidá.
  • Fiesta del Carro: El Carro tien el so orixe na visita que faen los mozos de Fuenteheridos a la llocalidá de Navahermosa (aldega de Galarosa), nes sos fiestes llocales. Los mozos de Fuenteheridos axúntense'l sábadu y afataben con pintaes y papeles de colores un coche vieyu, qu´´usase pa tresportar la garrafa de ponche que se va beber mientres el percorríu. Esti coche ye emburriáu hasta la llocalidá festiva qu'espera ansiosa la so llegada. Ellí, metanes la fiesta, axúntense toos y llevanten en pesu'l coche delles vegaes.
  • Fiestes de la Virxe "de la Fuente": Faise'l 15 d'agostu. Ye la patrona de Fuenteheridos y nel so honor entamen actos culturales y festivos que suelen durar 3 o 4 díes. El día de la patrona, la virxe sale en procesión peles cais del pueblu y mientres esti actu bendiz l'agua de la fonte.
  • Día del bollu: Celébrase'l Domingu de Resurreición. Esi día axunten persones de toles edaes nos campos qu'arrodien la llocalidá pa compartir la comida que prepararon. Ye típicu la degustación d'un hornazo o bollu de pan con un güevu nel so interior que recibe'l nome de rosca.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar