Gemological Institute of America

L'Institutu xemolóxicu d'América (Gemological Institute of America, o GIA) ye una institución ensin ánimu d'arriquecimientu dedicada a la investigación y formación nel campu de la xemoloxía y xoyería.[1] Fundada en 1931, la misión del GIA ye protexer a los vendedores y compradores de xemes, estableciendo y calteniendo los estandars pa evaluar la calidá d'una xema. L'institutu fai esto por aciu la investigación, los servicios d'identificación de xemes y calificación de diamantes y diversos programes educativos. Por aciu la so biblioteca de fama internacional y los sos espertos na materia, el GIA actúa como una fonte d'información sobre xemes y xoyería pal comerciu, el públicu y los medios del mundu.[2]

Gemological Institute of America
Situación
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
Estaos California
Condáu[[Condáu de San Diego|{{{2}}}
Ciudá[[d:Special:EntityPage/Q491099|{{{2}}}
Datos
Tipu institución educativa privada sin fines de lucro (es) Traducir
Fundación 1931
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

En 1953, el GIA desenvolvió'l so "sistema internacional de calificación de diamantes" y les 4 Cs (cut, clarity, color y carat weight - talla, pureza, color y pesu) como un estándar pa comparar y evaluar la calidá de los diamantes.[3]

Anguaño, la so oficina principal ta en Carlsbad (California) y opera en más de 14 países con 12 campuses, 7 llaboratorios y cuatro centro d'investigación.

Historia editar

El 15 de febreru de 1931, el xoyeru Robert M. Shippley sufragó la creación del Gemological Institute of America. Por cuenta de les escases conocencies sobre piedres precioses de los xoyeros de la dómina, Shipley trató de dotar a la industria d'un tonu más profesional al traviés de la educación, la investigación y l'instrumentación xemolóxica. El naciente institutu, qu'operaba dende la casa de Shipley en Los Angeles, ufiertaba cursos y certificaos xemolóxicos per corréu.

Dende los años 30, el GIA fixo numberoses meyores na conocencia de les xemes. Incluyendo:

  • Creación de la escala D-Z pal color y Flawless-I3 pa la pureza de los diamantes, reconocida internacionalmente pa la evaluación de la calidá de los diamantes (1953).
  • Detección de diamantes mariellos irradiaos (1956).
  • Primer estudiu xemolóxicu d'una tanzanita (1968).
  • Primer informe d'un diamante sintéticu talláu (1971).
  • Detección de diamantes con meyora de color por aciu tratamientu d'altes presiones/altes temperatures (HPHT) (1999).
  • Detección de diamantes sintéticos en calidá xema creaos col procedimientu de precipitación de vapor químicu (CVD) (2003).[4]

Investigación editar

El GIA ta viviegamente comprometíu cola investigación pa la meyora de la ciencia de la xemoloxía. Históricamente, la investigación centróse nel desenvolvimientu de métodos y teunoloxíes pa identificar con precisión les xemes y les sos carauterístiques. Esta investigación dio como resultancia grandes meyores na distinción de xemes ya identificación d'imitaciones (especialmente imitaciones de diamantes). El GIA foi quien emitió los primeros informes modernos de calificación de diamantes, introduciendo nellos les metodoloxíes de clasificación del color y la pureza. Anguaño, eses escales y métodos son l'estándar nel comerciu de diamantes.

Anguaño, les investigaciones de los sos llaboratorios centrar nel desenvolvimientu y meyora de téuniques de detección de diamantes trataos y sintéticos, lo mesmo que de zafiros, rubinos y perlles trataes.

Servicios de llaboratoriu editar

El GIA ufierta un abanicu de servicios na identificación y calificación de xemes. Los informes de calificación de diamantes ensin montar (tanto naturales como sintéticos) traten sobre les sos carauterístiques: color, pureza, talla y pesu. El GIA emite dos tipos d'informes: el más completu llámase Diamond Grading Report (informe de calificación de diamante), y el más resumíu y económicu llámase Diamond Dossier (dossier de diamante).

Los informes del GIA sobre piedres de color inclúin comentarios sobre tratamientos detectaos, según la posible procedencia (país) nel casu de rubinos, zafiles, esmeraldes y turmalinas. Los informes sobre perlles especifiquen el pesu, tamañu, forma, color, orixe y presencia de tratamientos.

Formación editar

L'institutu ufierta tamién ufierta tamién programes de formación y collabora con organizaciones del comerciu mundial pa la formación téunica en xemes y xoyería.

El diploma de Xemólogu Graduáu (G.G.) ufierta una formación en xemoloxía. Los diplomaos reciben el títulu de xemólogu y especialista en diamante.[5] Tamién ye posible llograr el títulu de Xoyeru Profesional Acreditáu.[6] El títulu d'especialista en perlles trata sobre estes últimes xemes.

Amás, el campus del GIA en Carlsbad ufierta otros cursos en materia de xoyería.

El conxuntu de cursos y títulos del GIA inclúi:

  • Xemólogu tituláu
  • Especialista en diamante tituláu
  • Especialista en piedres de color tituláu
  • Especialista en perlles tituláu
  • Profesional acreditáu de la xoyería
  • Artes aplicaes de les xoyería Xoyeru tituláu
  • Cursu de diseñu de xoyes
  • Curso de diseñu de xoyes asistíu por ordenador El GIA cunta amás cola so prestixosa revista de divulgación sobre xemoloxía "Gems & Gemology".

Biblioteca y centru d'información editar

La biblioteca y centru d'información de xemoloxía Richard T. Liddicoat, alcontrada na oficina principal de Calrsbad (California), ye'l principal recursu de conocencia xemolóxica. Agospia una coleición de 38.000 llibros, 700 revistes y periódicos internacionales, 1.000 videos y DVDs, 80.000 imáxenes dixitales, 300 mapes y unos 6.000 renders dixitales de xoyes.

La coleición entiende publicaciones dende 1496 hasta'l presente, tomando la hestoria de la xemoloxía y los últimos desarrollos.

Discutinios editar

En 2005 saltó l'alarma de sobornos a trabayadores del llaboratoriu de GIA, que fixeron tremecer los cimientos de la integridá de les sos certifiados. Presuntamente, trabayadores del llaboratoriu de GIA en Midtown enchieren les carauterístiques de los diamantes de ciertos comerciantes.[7] El fraude afayóse cuando dos diamantes, con un preciu de 15 millones de dólares, propiedá de miembros de la realeza saudina, fueron llevaos a un tasador independiente, y les sos cualidaes resultaron ser inferiores.

Esto llevó a una investigación interna nel GIA que duró meses. Dicha investigación concluyó que trabayadores del llaboratoriu de Midtown tuvieren en contautu con veceros, una práutica prohibida pol códigu éticu del GIA.

Competencia editar

El GIA tien dellos competidores na emisión d'informes xemolóxicos y na formación:

  • Europa
    • La Gem-A (Gemmological Associtation of Great Britain o asociación xemolóxica de Gran Bretaña). Foi fundada en 1908 y el so primera diplomáu estauxunidense foi'l fundador del GIA Robert M. Shipley en 1929.
    • El HRD (Hoge Raad voor de Diamant o gran conseyu del diamante) d'Amberes. La principal autoridá europea. HRD ye bien popular n'oriente y Europa. Los sos informes son consideraos documentos llegales pola Xunión Europea.
    • El EGL (European Gemological Laboratory o llaboratoriu xemolóxicu européu). El cual tamién tien una sede n'India.
    • Madea Worldwide. Llaboratoriu xemolóxicu allugáu en Londres.
  • América
    • El IGI (International Gemological Institute o institutu xemolóxicu internacional). Ye'l competidor del GIA.
    • El AGL (American Gemological Laboratories). Asitiáu en Las Vegas.
    • La AGS (American Gemologycal Society o sociedá xemolóxica americana).
    • La CIG (Canadian Institute of Gemmology o institutu canadiense de xemoloxía).
  • Asia
    • AIGS (Asian Institute of Gemological Sciences o Institutu asíatico de ciencies xemolóxiques). En Tailandia
    • AGT Gem Laboratory. Llaboratoriu xemolóxicu en Tokiu.
    • GII (Gemmological Institute of India).
    • NGTC (National Gemstone Testing Center). Alcontráu en China.

Tamién hai un ciertu númberu de llaboratorios afiliaos al CIBJO.

Referencies editar

  1. «About GIA». GIA. Consultáu'l 5 d'abril de 2011.
  2. [1]
  3. http://www.diamonds.net/news/NewsItem.aspx?ArticleID=42801
  4. [2]
  5. «Graduate Gemologist Program». GIA. Consultáu'l 12 d'avientu de 2011.
  6. «Accredited Jewelry Professional». GIA. Consultáu'l 12 d'avientu de 2011.
  7. «CNN Article covering the fraud». CNN. Consultáu'l avientu de 2005.

Enllaces esternos editar