Georges-Jacques Danton

(Redirixío dende Georges Danton)

Georges-Jacques Danton (26 d'ochobre de 1759Arcis-sur-Aube – 5 d'abril de 1794París) foi un abogáu y políticu francés que desempeñó un papel determinante mientres la Revolución francesa y que'l so talante contemporizador foi refugáu polos sectores en pugnaz rivalidá.

Georges-Jacques Danton
24. Presidente de la Convención Nacional (es) Traducir

25 xunetu 1793 - 8 agostu 1793
Jean Bon Saint-André (es) Traducir - Marie-Jean Hérault de Séchelles
diputado de la Convención Nacional (es) Traducir

6 setiembre 1792 - 26 ochobre 1795
miembro del Parlamento por el Sena (es) Traducir


Ministro de Justicia de Francia (es) Traducir

Vida
Nacimientu Arcis-sur-Aube26 d'ochobre de 1759[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte París[2]5 d'abril de 1794[3] (34 años)
Sepultura Cementerio de los Errancis (es) Traducir
Causa de la muerte decapitamientu
Familia
Casáu con Antoinette Gabrielle Danton
Louise Sébastienne Danton (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[4]
Oficiu abogáu, revolucionariupolíticu
Llugares de trabayu París
Miembru de Comité de Salvación Pública (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Club de los cordeliers (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El so padre finó cuando él frisaba 3 años d'edá, dexando viuda a la so madre y güérfanos a los seis fíos del matrimoniu. Empezó estudiando nun pequeñu seminariu de Troyes, y prosiguió la so formación escolar nos Oratorios de Troyes, a pesar de que refugó los estudios d'una carrera eclesiástica.

Dempués de treslladase a París, empecipiar pa él una etapa de prosperidá gracies a un afortunáu matrimoniu cola fía d'un home fanegueru. Llogró un importante préstamu que-y dexó una prestixosa posición llegal y llevar una vida acomodada. Cuando empezó la Revolución francesa en 1789, introducir na política con entusiasmu y pasó a ser el presidente del club de los Cordeliers, la vanguardia del radicalismu parisín. Los sos discursos de cutiu yeren intensos, pero solía actuar con procuru. Magar ser una persona arrogante, atenta y de gran flexibilidá ideolóxica, recayeron en 1791 graves barruntos de qu'aceptaba sobornos de los monárquicos.

En xunetu de 1790, fundó La Sociedá de los Derechos del Home y del Ciudadanu, más conocíu pol club de Los Cordeliers, enantes citáu. Tres un curtiu exiliu en Gran Bretaña, en 1792 tornó a París y participó en La Insurrección del 10 d'agostu de 1792. L'Asamblea Llexislativa nomó-y Ministru de Xusticia.

Nun se convirtió nuna figura relevante hasta la cayida de la monarquía, asocedida n'agostu de 1792. Como ministru del gobiernu provisional, inspiró y esixó audacia, el valor que salvaría a la Francia revolucionaria de los sos enemigos. Foi escoyíu miembru de la Convención Nacional, na que recibió darréu los ataques de los diputaos moderaos, conocíos como girondinos, que-y consideraben un radical y un rival peligrosu. Danton intentó conciliase colos sos oponentes, pero los sos esfuercios fueron refugaos. Esti conflictu resolver cola cayida de los girondinos en xunu de 1793. Mentanto, emprestó los sos servicios nel Comité de Salvación Pública, l'órganu executivu de la República Francesa, pero fracasó estrepitosamente nel so intentu de poner fin a la guerra ente Francia y les monarquíes europees al traviés de canales diplomátiques. Finalmente, el so aliáu, Maximilien Robespierre, remaneció como figura central del Comité.

En payares de 1792 foi unviáu pola Convención a Bélxica polo que nun tuvo presente na vista del xuiciu contra Lluis XVI, pero al dictase la sentencia votó pola muerte del rei sofitando asina a Robespierre. Defendió l'anexón de Bélxica a la república y la creación d'un comité de salvación pública del cual foi miembru preponderante.

La xefatura de la República atopábase esgañada en 1794 polos conflictos ente los nuevos grupos políticos y les acusaciones de corrupción y traición. Danton buscó nuevamente una solución de compromisu colos distintos sectores, pero les sos propies simpatíes taben decididamente con aquellos que deseyaben moderar la represión y el terror (los indulxentes). Magar ello, la so posición viose socavada pola corrupción y les intrigues de los sos amigos. Robespierre decidió que la unidá del gobiernu namái podía caltenese esaniciando tanto a los radicales como a los «indulxentes», incluyíu Danton. En siendo sometíu a xuiciu pol Tribunal Revolucionariu, Danton perdió primero la so reputación y dempués la so vida; morrió na guillotina'l 5 d'abril de 1794.

Dellos historiadores consideren a Danton como un home realista que nun se dexó llevar pol fervor ideolóxicu.

Revolución francesa editar

Prosigue, mientres seis meses, colos estudios de Derechu na facultá de Reims, tres los cualos llogra la so llicenciatura. Anque inscritu nun despachu d'abogaos de París, nun lo frecuenta col mesmu avezamientu cola que visita los cafés, lo que lu sirve pa conocer a dellos futuros revolucionarios: Camille Desmoulins y Marat, ente ellos, según a la que va ser la so futura esposa, Antoinette-Gabrielle Charpentier (1760-1793). Antoinette ye fía d'un prósperu propietariu d'un café, y la so dote déxa-y, a Danton, mercar el cargu d'abogáu nel Conseyu del Rei en 1787. El matrimoniu celebró'l 14 de xunu de 1787. Tuvieron cuatro fíos de los que sobrevivieron dos: Antoine Danton y François Danton Georges y ella morrió dando a lluz al cuartu, que tamién finó nel partu.

La revolución editar

 
Estatua de Georges-Jacques Danton en Tarbes.

Republicanu moderáu fundó, en 1790, xunto con Marat, Desmoulins y otros, la Sociedá de los Derechos del Home y del Ciudadanu», conocida como'l Club de los Cordeliers. Escoyíu presidente de los Cordeliers va ganando popularidá. Según un biógrafu, "l'altor de Danton yera colosal, el so aspeutu atléticu, les sos traces fuertemente marcaes, bocayones y desagradables, la so voz solmenaba les cúpules de los pasiellos",[5] magar el so físicu pocu engraciáu y al so cínicu discursu, Danton tenía un carisma y una oratoria tan brilloses que consiguía simpatizar con toos.

Miembru de la Comuña, dirixió'l baturiciu republicanu que condució a los fusilamientos de los manifestantes nel Campu de Marte el 17 de xunetu de 1791. Danton fuxe y abelúgase n'Inglaterra.[ensin referencies]

A la so torna, en payares de 1791, ye escoyíu sustitutu del procurador de la Comuña de París y, en participando na insurrección d'agostu de 1792, foi nomáu Ministru de Xusticia. Pola so condición como miembru de la Comuña, y formando parte, al empar, del Conseyu del Gobiernu, Danton convertir nel home con más poder en Francia.[ensin referencies]

En xineru de 1793, vota a favor de la execución de Lluis XVI, magar qu'enantes propunxera'l destierru. En marzu de 1793 participa na creación del tribunal revolucionariu, que preside dende xunetu'l mesmu Danton[ensin referencies]. N'abril entra nel Comité de Salvación Pública, órganu executivu de la primera República Francesa.

El 5 de setiembre ye escoyíu diputáu de París y dexa el ministeriu —calteniendo, sicasí, la so gran influencia nos asuntos diplomáticos—, pa exercer esti cargu na Convención Nacional, onde va entrar en franca oposición con Robespierre, non tantu polos sos convencimientos, que les tienen de mancomún, cuanto pola forma. Danton intenta pacificar el país y llegar a un entendimientu ente girondinos y xacobinos, oponer a la continuidá del Terror, sofitando al grupu denomináu de los «indulxentes»; defende les reivindicaciones de los sans-culottes, desaconseya la execución de María Antonieta y crea l'exércitu revolucionariu». La rotura ente los «dantonistas» y los xacobinos peracabar a postreros del añu 1793, periodu nel que Robespierre intenta caltener l'equilibriu políticu del so gobiernu encarándose a los más radicales, según a los más moderaos. Los xacobinos acusen a Danton de malversación de fondos y de vendese a los monárquicos, y vese comprometíu, xunto al so amigu y diputáu Fabre d'Églantine, nel escándalu de la lliquidación de la Compañía de les Indies. Por causa de tou ello, Danton atópase en peligru y, una vegada más, fuxe, abellugándose en Arcis-sur-Aube.

El 30 de marzu de 1794, quince díes dempués de la execución de los «hebertistas», Danton, Desmoulins y Fabre son arrestaos so l'acusación de ser «enemigos de la República»[ensin referencies], según la denuncia llevada a cabu por Saint-Just. [6][7]

Ye condergáu a muerte y guillotinado el 5 d'abril de 1794. Les sos últimes pallabres fueron: «Nun Escaezáis, sobremanera nun escaezáis d'amosar la mio cabeza al pueblu; merez la pena».[ensin referencies]

Nel cine editar

Añu Película Direutor Actor
1983 Danton Andrzej Wajda Gérard Depardieu
1989 Historia d'una revolución Roberto Enrico
Richard T. Heffron
Klaus Maria Brandauer
Precedíu por:
Étienne Louis Hector Dejoly
Ministru de Xusticia de Francia
10 d'agostu-9 d'ochobre de 1792
Asocedíu por:
Dominique Joseph Garat
Precedíu por:
André Jeanbon
Presidente de la Convención Nacional
25 de xunetu-8 d'agostu de 1793
Asocedíu por:
Marie-Jean Hérault de Séchelles
Miembru del Comité de Salvación Pública
7 d'abril-10 de xunetu de 1793-1799

Referencies editar

  1. Afirmao en: Sycomore. Identificador Sycomore: 12249. Apaez como: Georges, Jacques Danton. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. R. Griffiths (1814). The Monthly Review.
  6. [1] Discursu de Luis Antonio Lleón de Saint-Just el 31 de marzu de 1794 (en francés).
  7. [2] Danton na Enciclopedia Larousse (en francés).

Enllaces esternos editar