La 55ª edición del Giro d'Italia apostar ente'l 21 de mayu y el 11 de xunu de 1972, con un percorríu de 20 etapes, dos d'elles dobles, y 3725 km, que se percorrieron a una velocidá media de 36,120 km/h. La carrera empezó en Venecia y terminó en Milán.
Tomaron la salida 100 participantes, de los cualos 69 terminaron la carrera. Foi la primer edición de la historia en nengún ciclista italianu remataba ente los trés primeros de la clasificación xeneral.
El belxicanu Eddy Merckx tornaba una vegada más a apostar el Giro d'Italia, siendo asina'l máximu favoritod al trunfu final. L'italianu Gimondi, el suecu Pettersson y el recién ganador de la Vuelta a España José Manuel Fuente, colíder xunto a Miguel María Lasa nel equipu Kas, yeren dalgunos de los nomes que sonaben pa intentar llantar llucha al corredor belga. Fueron los españoles, precisamente, los primeres que cutieron, nel primer sector de la 4ª parte, con ascensión final al Block Haus, visu onde Merckx llograra la so primer victoria d'etapa nel Giro d'Italia. Fuente llevó'l trunfu d'etapa, con un minutu y mediu de ventaya sobre Lasa, segundu na etapa, y dos y mediu sobre El Caníbal, amás de vistise cola maglia rosa de líder.[1] Naquella etapa dellos ciclistes llegaron fora de control y fueron descalificaos, ante lo cual Fuente bromió diciendo que na etapa del Stelvio, inclusive Merckx llegaría fora de tiempu.[2]
Sicasí, el ciclista belga esquitar na 7ª etapa, na cual llanzó un ataque na primer ascensión del día, asitiada a tan solo 28 quilómetros del empiezu de la etapa. A la so rueda llevar a Pettersson, Fuente y Lazcano, pero estos dos últimos nun pudieron aguantar el ritmu. Na meta de Catanzaro, Merckx y Pettersson llegaron destacaos con más de cuatro minutos de ventaya, con victoria del suecu y maglia rosa pal belga.[3] Na 11ª etapa llegó'l segundu trunfu español de la carrera, al cargu de un Miguel María Lasa que sorprendió a tolos velocistes, imponiéndose al sprint.[4]
La 12ª etapa, compuesta de dos mangues contrarreló, diba ser una prueba de fueu pa les posibilidaes de victoria de los españoles. Merckx demostró ser el meyor y ratificó el so lideralgu, asitiando a Pettersson a minutu y mediu na xeneral, a Fuente a cuatro minutos y a Lasa a más de cinco y mediu. La 14ª etapa, con ascensión a Sestrières y meta final en Bardonecchia Jafferau, foi la siguiente batalla ente l'equipu Kas y Merckx. Los españoles empezaron los ataques dende bien llueu, asitiándose asina estratéxicamente, y a 50 quilómetros de meta, Fuente probó les fuercies de Merckx, que paecíen arralecer. L'asturianu colar con facilidá y conectó colos sos compañeros escapaos. Sicasí, mientres l'ascensión final, el ciclista belga renació ya imprimió un fuerte ritmu que naide pudo siguir. Algamó a El Tarangu, que diba en solitariu y ganó la etapa, solmenando un duru golpe a los sos rivales y, práuticamente, sentenciando'l Giro.[5] Dos díes depués, El Caníbal volvía ratificar la so superioridá, ganando en solitariu una nueva etapa, y amontando la so ventaya na xeneral.
Con tou, El Tarangu entá volvería demostrar les sos cualidaes como escalador na 17ª etapa, con final nel Stelvio, Visu Coppi de la edición, con más de dos minutos de ventaya sobre Merckx, asegurando asina la so segunda posición na xeneral y la victoria nel Gran Premiu del Monte per segundu añu consecutivu.[6] Mientres les xornaes siguientes, la xeneral nun sufrió yá cambeos de considerancia, alzándose asina Eddy Merckx col so tercer Giro d'Italia. Fuente, segundu y ganador de dos etapes y la clasificación del monte, ameyoró la meyor resultancia consiguida nel Giro d'Italia por un español, que tenía Antonio Suárez, 3º en 1961.
Pero la escelente participación del equipu Kas nun quedó solo ende. Galdós terminó en 3ᵉʳ posición na xeneral, completando asina un podiu dafechu estranxeru, situación que nun se dio hasta entós nel Giro d'Italia. López Carril foi 4º, Lasa 9º, Lazcano 10º y Pesarrodona 14º.