Gran fame de Bengala de 1770

La gran fame de Bengala de 1770 (bengalí: ৭৬-এর মন্বন্তর, chhiattōrer monnōntór; literalemnte, la fame del 76) foi una fame catastrófica ente 1769 y 1773 (1176 a 1180 nel calendariu bengalí) qu'afectó la llanura inferior del Ganges, na India. Envalórase que la fame causó la muerte de 10 millones de persones, amenorgando la población de Bengala, que na dómina incluyía los actuales estaos de Bihar y Orissa, a 30 millones de persones.[1] La causa d'esta fame hai que buscala na estensa obligación de cultivar opiu —la Compañía Británica de les Indies Orientales forzaba a los llabradores locales a cultivalo como parte de la so estratexa d'esportación a China— en llugar de cultivos alimenticios locales, resultando nuna escasez de granu pa la población llocal bengalí.[2][3]

Antecedentes editar

La fame asocedió nel territoriu que se denominaba Bengala, entós daquella gobernáu pola Compañía Británica de les Indies Orientales. Esti territoriu incluyía los modernos Bengala Occidental, Bangladex y partes d'Assam, Orissa, Bihar y Jharkhand. Dende'l sieglu XVI fuera una provincia del Imperiu mogol y había estáu gobernada por un nawab o gobernador. A principios del sieglu XVIII, cuando l'Imperiu mogol empezó a colapsase, el nawab convirtióse de facto n'independiente del gobiernu mogol central.

Nel sieglu XVII, la Compañía Británica de les Indies Orientales consiguiera que'l príncipe mogol Shah Shuja concediéra-y el gobiernu de la ciudá de Calcuta. Mientres esta dómina la Compañía yera básicamente otru poder tributariu del mogol. Mientres el sieglu siguiente, la Compañía llogró derechos comerciales esclusivos pa la provincia y convirtióse nel poder dominante en Bengala. En 1757, na batalla de Plassey, los británicos ganaron al nawab Siraj Ud Daulah y escalaron l'ayalga bengalí. En 1764 el so control militar viose reafitáu na batalla de Buxar. Nel tratáu subsiguiente consiguieron el diwani, esto ye, el derechu a recoyer los impuestos; la Compañía convertíase asina nel gobernante de facto de Bengala.

Fame editar

Les rexones nes que la fame foi especialmente grave coinciden aproximao colos estaos indios modernos de Bihar y Bengala Occidental, pero la fame tamién s'estendió a Orissa y Jharkhand, según al Bangladex modernu. Ente les rexones más afeutaes atópense les árees de Birbhum y Murshidabad en Bengala, y Tirhut, Champaran y Bettiah en Bihar.

Un déficit parcial nes colleches, consideráu nada fora de lo normal, asocedió en 1768 y siguió hasta finales de 1769 con condiciones climátiques más severes. Escontra setiembre 1769 había una seca severa y yá esistíen informes alarmantes sobre los graves problemes n'árees rurales. Aun así, los informes fueron inoraos polos axentes de Compañía. Escontra principios de 1770 yá había problemes de fame y escontra mediaos de 1770 les muertes por inanición yeren a gran escala.

A finales de 1770 lluvia producieron una collecha bona y la fame menguó. Aun así, hubo otros problemes coles colleches nos años siguientes, alzando'l balance final muertos. Envalórase qu'aproximao diez millones de persones, esto ye, casi un terciu de la población del área afeutada, finaron por causa de la fame.[4][5]

Arriendes de la fame, grandes árees permanecieron despobladas nes décades siguientes, cuando los sobrevivientes emigraron en masa en busca d'alimentu. Munches de les tierres cultivaes fueron abandonaes —gran parte de Birbhum, por casu, regresu a ser una xungla y foi práuticamente impenetrable mientres décades. A partir de 1772, bandíos y bandes de matones convertir n'habituales en Bengala y namái pudieron ser controlaos con aiciones punitives na década de 1780.

Responsabilidá de la Compañía Británica de les Indies Orientales editar

La fame foi causada o foi agravada en gran parte por cuenta de les polítiques de la Compañía Británica de les Indies Orientales en Bengala.[6]

Como empresa comercial, el primer oxetivu de la Compañía de les Indies Orientales yera maximizar los sos beneficios. Pa ello usaba los sos derechos de xestionar los impuestos de Bengala, que proveníen sobremanera de los impuestos sobre la tierra y los aranceles comerciales. Según la Compañía diba ganáu control de les tierres, típicamente multiplicaba los impuestos por cinco —d'un 10% pasaben a un 50% de la producción.[5] Nun principiu, cuando s'introducieron estos los nuevos impuestos, los ingresos por de la Compañía dobláronse y la mayoría de los ingresos fueron sacaos del país.[5] Nel momentu que la fame algamaba'l so peor momentu, n'abril de 1770, la Compañía tenía previstu pal añu siguiente a aumentar los impuestos sobre la tierra n'otru 10%.

Sushil Chaudhury escribe que la destrucción de cultivos alimenticios en Bengala pa cultivar opiu pa la esportación amenorgó la disponibilidad d'alimentos y contribuyó a la fame.[7] La Compañía tamién foi criticada por ordenar a los llabradores a cultivar añil en cuenta de arroz, según prohibir l'acaparamientu» d'arroz. Esto torgó a vendedores y comerciantes a disponer de reserves, que n'otres dómines ayudaríen a les poblaciones a superar les dómines de vaques flaques

Nel momentu de la fame, el comerciu de granu taba sometíu a un monopoliu establecíu pola Compañía y los sos axentes. La Compañía nun tenía nengún plan pa desaniciar la escasez de granu y namái se tomaben decisiones entrín y non afectaben a les clases de mercaderes y comerciales. Los ingresos por impuestos sobre la tierra menguaron un 14% mientres l'añu de fame, pero recuperáronse rápido. Según McLane, el primer gobernador xeneral de la India británica, Warren Hastings, reconoció la recueya violenta» d'impuestos dempués de 1771: los ingresos consiguíos por Compañía yeren más altos en 1771 qu'en 1768.[8] En total, los beneficios de la compañía aumentaron de quince millones de rupies en 1765 a trenta millones en 1777. Sicasí, la Compañía siguió colos sos problemes económicos ya influyó nel Parllamentu británicu p'aprobar la Llei del Té en 1773, qu'aumentaba los impuestos d'importación al té unviáu a les colonies americanes, lo que contribuyó a la guerra d'independencia de los Estaos Xuníos empecipiada n'abril de 1775.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Mazumdar, Kedarnath, Moymonshingher Itihash O Moymonsingher Biboron, 2005, (bengalí), páxs. 46-53, Anandadhara, 34/8 Banglabazar, Dhaka.
  2. «THE EAST INDIA COMPANY'S SEIZURE OF BENGAL AND HOW THIS LED TO THE GREAT BENGAL FAMINE OF 1770». Brick lane circle. Consultáu'l 6 de xunu de 2015.
  3. The East India Company: The original corporate raiders. 4 de marzu de 2015. http://www.theguardian.com/world/2015/mar/04/east-india-company-orixinal-corporate-raiders. Consultáu'l 6 de xunu de 2015. 
  4. Fiske, John (1942). Kessinger Publishing, LLC: The Unseen World and other essays. ISBN 0-7661-0424-9.
  5. 5,0 5,1 5,2 Dutt, Romesh Chunder (1908). Kegan Paul, Trench, Trübner & Co.: The economic history of India under early British rule.
  6. Smith, Adam (1776). «5», The Wealth of Nations 4, páx. 45.
  7. Chaudhury, Sushil (1999). From Prosperity to Torne: Eighteenth Century Bengal. Manohar Publishers and Distributors.
  8. BANGLAPEDIA: Famine

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar