Guerra de la información

La guerra de la información consiste nel usu y manexu de la información coles mires de consiguir una ventaya competitiva sobre un oponente. La guerra de la información puede consistir en recoyer información táctica, en confirmar la veracidá de la información propia, na distribución de propaganda o desinformación para desmoralizar al enemigu y al públicu, en minar la calidá de la información de la fuercia enemigo y en negar oportunidaes de recoyer información a les fuercies enemigues.

La guerra de la información puede tomar munches formes:

  • Les tresmisiones de televisión y radio pueden bloquiase.
  • Les tresmisiones de televisión y radio pueden interferise pa realizar una campaña de desinformación.
  • Puédense incapacitar les redes loxístiques.
  • Puédense sabotear la transaiciones de la bolsa de valores por aciu una intervención electrónica, penerando información sensible o asitiando desinformación.

Mientres la Guerra del Golfu de 1991, hackers holandeses robaron información alrodiu de los movimientos de tropes de los Estaos Xuníos, metiéndose nos ordenadores del "Departamentu de Defensa de los Estaos Xuníos" y trataron de vendela a los iraquinos, que pensaron que yera una trampa y refugaron la ufierta [1]. En xineru de 1999, los ordenadores de la "Intelixencia Aérea de los Estaos Xuníos", fueron cutíos por aciu un ataque coordináu, parte del cual paecía provenir de hackers rusos [2].

Orixe editar

La información sobre les mesmes fuercies, fuercies aliaes y sobre les fuercies enemigues foi siempres un factor clave nes operaciones militares, aldericada yá en L'arte de la guerra de Sun Tzu:

Si te conoces a ti mesmu y conoces al to enemigu, nun precises tarrecer al resultáu d'un centenar de batalles. Si te conoces a ti mesmu pero nun conoces al to enemigu, per cada victoria que ganes vas sufrir tamién una derrota. Si non te conoces nin a ti mesmu nin al to enemigu, vas vencer en cada batalla.

Naciones, corporaciones, ya individuos, toos busquen amontar, protexer y esplotar la so propia información mientres traten de llindar y enfusar la información del adversariu. Los métodos pa recoyer, almacenar, analizar y esplotar la información cubren un ampliu espectru d'actividaes tanto militares como civiles y ente que esti discutiniu solo atañe a l'aplicación militar de la disciplina, estos métodos aplíquense llexítimamente n'ambientes comerciales.

Dende la década de 1960, hubo meyores estraordinaries nos medios téunicos de tresmisión, proteición, recueya, almacenamientu y analís de la información que dexaron meyores significatives nel desenvolvimientu de la ciencia de la información.

Operaciones d'Información editar

Operaciones d'Información (“Info Ops” n'inglés) ye una disciplina n'evolución dientro del mundu militar. Surdió de conceutos tempranos tales como “Guerra de Mandu y Control” y de “Guerra de la Información” . Surdiendo principalmente nos Estaos Xuníos, aniciándose na década de 1990 y siendo resultáu de les lleiciones aprendíes na Guerra del Golfu, del asina llamáu “Efeutu CNN”, y de les enormes meyores na Teunoloxía de la Información.

Anguaño Alemaña encabeza un esfuerciu multinacional nel desenvolvimientu de “Operaciones d'Información”, tratando d'integrales nel área de misiones conxuntes dientro del ámbitu militar. La operación llámase'l "Esperimentu d'Operaciones de la Información Multinacional" (“MNIOE” n'inglés). Los 20 participantes actuales del MNIOE definen a les Operaciones de la Información como “El suministru y coordinación de les actividaes militares qu'afecten a la información y a los sistemes d'información - incluyendo'l comportamientu del sistema y les sos capacidá pa crear los resultaos deseyaes.” Esta definición - y el so contestu rellacionáu - difier de puntos de vista nacionales llargamente estendíos (como por casu de los Estaos Xuníos y de Gran Bretaña) y aprove un enfoque avanzáu a les actividaes d'información multinacionales y interdepartamentales en sofitu del manexu de les crisis y n'operaciones basaes nos sos efeutos.

El diseñu y desenvolvimientu de les aiciones de la Coalición qu'afecten a la información y a los sistemes d'información (actividaes de la información) ye un auténticu desafíu; aplicar a tol espectru d'esfuercios militares y civiles dende les situaciones anteriores a la crisis a la reconstrucción posterior al conflictu, y estiéndese a tolos niveles ente ellos.

Iniciatives en marcha son el Desenvolvimientu del Conceutu d'Operaciones d'Información y la so Esperimentación” (“CD&Y” n'inglés) y derívase de los siguientes problemes que fueron detectaos:

Los Mandos Conxuntos y Combinaos atopar con una falta de procesos integraos y una falta d'organización pa entamar, executar y valorar los efeutos y actividaes basaes na información nun contestu multinacional y interdepartamental basáu nuna compresión ordenada y racional de la redolada operacional usando tolos medios apropiáu y disponible. En particular:

  • Los comandantes y el so estáu mayor atopar con una falta de medios, métodos y entrenamientu pa ganar y caltener una apropiada comprensión de la situación y de la redolada d'información;
  • Los comandantes de cutiu desconocen l'algame y escala de les opciones qu'afecten a la información y a los sistemes d'información;
  • Procesos de coordinación apoderaos nun tán institucionalizaos, más bien dependen de la personalidá de los actores, asoceden por casualidá y/o de manera errática;
  • Les estructures d'organización grandes llinden de cutiu la flexibilidá de la fuercia p'afaela a la misión y a los requerimientos de la situación;
  • Los comandantes de cutiu nun se dan cuenta del algame completu d'oportunidaes lo mesmo que de riesgos acomuñaos a les principales aiciones militares y nel so potencial pa crear efeutos sobre la información y los sistemes d'información;
  • Los planes militares y les operaciones tán de cutiu integraes de manera desaparente coles actividaes d'información civiles; la consistencia total de los esfuercios de la Coalición precisen ser desenvueltos a esti respectu;

El proyeutu MNIOE va desenvolver soluciones pa responder a les siguientes entrugues (temes CD&Y):

  • ¿Cómo vamos describir les carauterístiques de la redolada de la información pa realizar un analís enfocao y ordenao?
  • ¿Qué medios, métodos y entrenamientu precisamos pa llegar a una comprensión ordenada y racional de la redolada de la información?
  • ¿Cómo podemos crear llinies clares, racionales y vidables pa les actividaes d'información de la Coalición (Estratexa de la Información de la Coalición) nel procesu de planificación estratéxica interdepartamental multinacional?
  • ¿Cómo traducir y desenvolver la Estratexa de la Información de la Coalición pa coordinar l'aición civil y militar al nivel operacional del mandu?
  • ¿Cómo podemos identificar, valorar, y esplotar l'espectru completu d'efeutos na redolada de la información y les actividaes de la información con un aproximamientu racional?
  • ¿Cómo considerar apropiadamente les oportunidaes y riesgos acomuñaes colos efeutos na redolada de la información y coles aiciones militares y civiles más comunes?
  • ¿Cómo diseñar y desenvolver conseyos eficientes y efeutivos y coordinar pa entamar, executar y valorar les actividaes d'información militares?
  • ¿Cómo coordinamos les actividaes y los efeutos rellacionaos cola redolada de la información ente los axentes civiles y militares con un aproximamientu racional?
  • ¿Cómo compartir la información pa consiguir una planificación interdepartamental multinacional efeutiva y eficiente pa les actividaes de la Coalición?
  • ¿Cómo compartir la información pa consiguir una valoración y una execución eficiente y efeutivo de les actividaes d'información militares y civiles?

Operaciones non militares editar

Equipos entamaos non militares, inclusive espertos n'información non gubernamentales tán convirtiéndose nun fenómenu cada vez más común. Pueden desenvolver distintos axendes polítiques, tar envolubraos nel astroturfing, o participar en campañes polítiques.[1]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Jeffrey H. Birnbaum, The Washington Post, 19 de setiembre, 2005. (n'inglés)

Bibliografía editar

Libro (n'inglés) editar

  • Winn Schwartau, ed, Information Warfare: Cyberterrorism: Protecting your personal security in the electronic age, Thunder's Mouth Press, 2nd ed, (1996) (ISBN 1-56025-132-8).
  • Dorothy Denning, Information Warfare and Security, Addison-Wesley (1998) (ISBN 0-201-43303-6).
  • James Adams, The Next World War: Computers are the Weapons and the Front line is Everywhere, Simon and Schuster (1998) (ISBN 0-684-83452-9).
  • Edward Waltz, Information Warfare Principles and Operations, Artech House, 1998, ISBN 0-89006-511-X
  • Anthony H. Cordesman, Cyber-threats, Information Warfare, and Critical Infrastructure Protection: DEFENDING THE US HOMELAND (2002) (ISBN 0-275-97423-5).
  • Leigh Armistead, Information Operations: The Hard Reality of Soft Power, Joint Forces Staff College and the National Security Agency (2004) (ISBN 1-57488-699-1).
  • Thomas Rid, War and Media Operations: The US Military and the Press from Vietnam to Iraq], Routledge (2007) (ISBN 0-415-41659-0).

Otros editar

Enllaces esternos editar

Recursos (n'inglés) editar

Recursos (n'inglés) editar

Papeles: Investigación y Teoría (n'español) editar

mensaxe_Tesis_completa_ Hebert Tovar (2011) Guerra d'Información: ¿l'arma ye'l mensaxe?. UCV : Caracas. Investigación académica.

Papeles: Investigación y Teoría (n'inglés) editar

Papeles: Otros (n'inglés) editar

Artículos de Noticies (n'inglés) editar

Doctrina d'Operaciones de la Información del Departamentu de Defensa d'Estaos Xuníos (n'inglés) editar

Contraterrorismu (n'inglés) editar