Guerra de les Arenas

La Guerra de les Arenes (n'árabe: حرب الرمال, en francés: Guerre des Sables) foi un conflictu ente Arxelia y Marruecos qu'empecipió n'ochobre de 1963 debíu al deséu del gobiernu marroquín de recuperar territorios de les provincies de Tinduf y Béchar que Francia había anexonáu a l'Arxelia Francesa décades tras.

Guerra de les Arenas
Parte de Guerra Fría árabe (es) Traducir y conflictos argelino-marroquíes (es) Traducir
Fecha 25 setiembre 1963 → 20 febreru 1964
Llugar Departamentu de l'Arxelia Francesa de Saoura (anguaño les provincies de Béchar y Tinduf, na frontera ente Arxelia y Marruecos)
Causes Ataque marroquín a un puestu fronterizu arxelín
Resultáu

Cese al fueu *Cierre de la frontera sur de Figuig, Marruecos y Béni Ounif, Arxelia *Marruecos

abandona les sos intenciones de controlar Béchar y Tinduf dempués de la intervención mediadora de la OUA
Belixerantes
 Marruecos
Sofitu armamentístico:
Plantía:EE.XX.
 Francia
Bandera d'Arxelia Arxelia
Sofitu armamentístico:
Cuba Cuba
República Árabe Xunida
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Comandantes
Hasan II de Marruecos
Driss Ben Omar El Alami
Bandera d'Arxelia Ahmed Ben Bella
Baxes
39 muertos
57 prisioneros
300 muertos
379 prisioneros
[editar datos en Wikidata]

Antecedentes editar

Hubo tres factores principales por que la guerra españara: l'ausencia d'una demarcación precisa na frontera arxelina-marroquina, el descubrimientu d'importantes xacimientos de recursos minerales nel área apostada y el irredentismo marroquín basáu na ideoloxía de la creación d'un Gran Marruecos, alimentáu por Allal al-Fasi y el Partíu Istiqlal.

Antes de la colonización francesa nel sieglu XIX, partes del sur y l'oeste d'Arxelia pertenecíen a Marruecos.[1] Ente les décades de 1930 y 1950 Francia integró, no que foi'l Departamentu d'Ultramar de l'Arxelia Francesa, les zones de Tinduf y Béchar. Cuando Marruecos llogró la so independencia, quixo reafitar la soberanía sobre estes árees. Nun esfuerciu por amenorgar el sofitu que'l Movimientu de Lliberación d'Arxelia recibía de Marruecos, Francia ufiertó devolver eses zones en cuenta de poner fin a esi sofitu. El rei Mohammed V negar a faer un tratu con Francia de llombu de los hermanos d'Arxelia», y alcordó col gobiernu arxelín provisional del líder nacionalista Ferhat Abbas que, una vegada qu'Arxelia llograra la so independencia, habría de renegociase la situación de les zones de Tinduf y Bechar.

Sicasí, darréu dempués de la independencia d'Arxelia, y primero que el so alcuerdu col rei Mohammed V pudiera ser ratificáu formalmente, Abbas foi espulsáu del Frente de Lliberación Nacional (FLN) por un gobiernu sofitáu pola coalición militar encabezada pol líder radical d'Ahmed Ben Bella. Los últimos años de la rebelión del FLN desenvolviérense fundamentalmente pa torgar la división per parte de Francia de les rexones d'El Sáḥara del naciente Estáu arxelín, polo que nin Ben Bella nin el restu, de la dómina de la guerra FLN, inclinar a abandonales cuando la independencia de Marruecos llogróse. Los arxelinos, poro, nun-y reconocieron a Marruecos les sos históriques reivindicaciones polítiques. En llugar d'ello, la so perceición de les demandes de Marruecos foi la d'un intentu d'afrellar al país que la so independencia fuera duramente ganada y primilo cuando s'atopaba nel so puntu más débil.

Al momentu d'empezar les hostilidaes, Arxelia carecía les consecuencies de los enormes daños causaos pola guerra d'independencia, y el gobiernu apenes tenía control sobremanera'l so territoriu; una prueba d'ello foi l'españíu d'una rebelión bereber comandada por Hocine Aït Ahmed en contra del FLN na rexón de Cabilia, produciéndose una tensión esguilada, una y bones nenguna de les dos partes quixo recular.

La guerra editar

Les escaramuzas a lo llargo de la frontera intensificar nel tiempu, tresformándose nun verdaderu enfrentamientu, con intensos combates alredor del oasis de Tindouf y Figuig. L'exércitu arxelín, namái formó files de la guerrilla del FLN del Exércitu de Lliberación Nacional (ALN, poles sos sigles en francés de Armée de Libération Nationale) inda empobinada escontra la guerra asimétrica, y había pocu material pesao.[2] Taben llistos pa la batalla y había decenes de miles de veteranos esperimentaos, y el fortalecimientu de les fuercies armaes fueron una prioridá pal exércitu apoderáu pol gobiernu dempués de la guerra.[1][3]

Poco dempués de la independencia d'Arxelia en 1962, esti postreru mercó armes a Cuba (tanques rusos de tipu T-55). Cuba unvió tamién 900 soldaos a Arxelia (ver. intervenciones militares de Cuba).

Los aliaos d'Arxelia fueron la Xunión Soviética, Cuba y Exiptu. Marruecos recibió una ayuda más discreta de Francia y EE. XX.

Los principales combates tuvieron llugar nos pueblos de Figuig y M Hamid. Los combates centrar nes witlayas de Béchar y Tindouf

La Organización pa la Unidá Africana favoreció un altu'l fueu.

Anguaño sigue perteneciendo'l territoriu a Arxelia.

Referencies editar

Enllaces esternos editar