Guerra psicolóxica

Na so definición téunica, guerra psicolóxica, o guerra ensin fusiles, ye l'empléu planiáu de la propaganda y de l'acción psicolóxica empobinaes a direccionar conductes, na busca d'oxetivos de control social, políticu o militar, ensin recurrir al usu de l'armes, o en forma complementaria al so usu.

Como na guerra militar, un plan de guerra psicolóxica ta destináu a aniquilar, controlar o asimilar al enemigu.

El fin de la guerra psicolóxica ye destruyir la moral del enemigu pa llograr la victoria militar y pallo empleguen dos métodos distintos, unu'l militar y otru el políticu. El métodu militar prauticar nos campu de batalla, direutamente contra'l combatiente, ente que'l métodu políticu dirixir escontra la retaguardia, básicamente contra la población civil.

Dende antes de 1939 practicóse la guerra psicolóxica, pero mientres la Segunda Guerra Mundial, tomó carauterístiques de ciencia, por cuenta de que pudieron emplegase téuniques que nun s'usaron antes, por cuenta de les llimitaciones qu'imponía'l desenvolvimientu teunolóxicu de la dómina. Pero, amás de les ventayes que daba la teunoloxía, la sotileza y el refinamientu de los métodos emplegaos, fizo que les actividaes nesti campu tomaren carauterístiques bien especiales mientres la Segunda Guerra Mundial.

En sentíu figuráu, conozse como guerra psicolóxica a les estratexes y téuniques psicolóxiques que s'utilicen nos xuegussobremanera en competiciones. Por casu, en deportes de contautu los competidores de cutiu intenten amedranar al rival por aciu miraes, xestos y frases amenazadores. Un exemplu d'ello ye'l haka, una danza guerrera que realiza la seleición de rugbi de Nueva Zelanda antes de cada partíu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar