Guillermo Franco Herrera

políticu ecuatorianu

Guillermo Franco Herrera (8 de febreru de 1811Guayaquil – marzu de 1873Callao) foi un militar y políticu ecuatorianu, autoproclamado Xefe Supremu del Guayas en 1859. Derrotáu, se exilió nel Perú, onde morrió a los 62 años.

Guillermo Franco Herrera
Vida
Nacimientu Guayaquil8 de febreru de 1811
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Muerte Callaomarzu de 1873 (62 años)
Oficiu políticu
Graduación xeneral
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Franco Herrera nació en Guayaquil, el 8 de febreru de 1811. Dende bien temprana edá, demostró una vocación militar. Nun pudo participar na revolución de 1820 por cuenta de la so curtia edá; más tarde se enroló na Escuela Náutica del Almirante Juan Illingworth Hunt, teniendo destacada participación nel combate naval de Punta Malpelo. Mientres los primeros años del Ecuador siguió la so carrera militar, algamando honores y ascensos, hasta qu'en 1857 foi designáu Xefe de la Guarnición de Guayaquil.

Ente 1859 y 1860 diose una grave crisis nel país, causando dellos gobiernos nel territoriu ecuatorianu. Los más importantes fueron: el Gobiernu Provisional de Quito, lideráu por Gabriel García Moreno y el de Guillermo Franco, que s'alzaba cola Xefatura Suprema de Guayaquil. Los demás gobiernos partíen les otres ciudaes más importantes.[1]

Guillermo Franco, al igual que García Moreno, empecipió tratos con Ramón Castilla, presidente de Perú. Esti empecipiara una campaña militar bloquiando la mariña ecuatoriana, por cuenta de la decisión d'esti país d'otorgar a los sos acreedores ingleses territorios amazónicos que'l Perú consideraba como mesmos (ochobre de 1858). Coles mesmes, García Moreno y Castilla rompieron comunicaciones, al enterase'l primeru que'l mandatariu peruanu tamién caltenía intercambios con Franco (agostu de 1859).

El bloquéu foi suspendíu por el mesmu Castilla, quien se presentó xunto a la Marina peruana en Guayaquil, el 12 de payares de 1859; desembarcando y asitiándose nos altores de Mapasingue. El mandatariu peruanu alcordó con Franco un plazu por que se axuntaren representantes de los distintos gobiernos n'Ecuador, pa establecer un gobiernu xeneral y roblar la paz. Sicasí, Franco espulsó a los delegaos quiteños y convieno a roblar la paz col Perú. N'entrando l'exércitu peruanu a Guayaquil (7 de xineru de 1860), roblóse'l tratáu de Mapasingue, pol cual anulábase la concesión inglesa y reconocíase la Real Cédula de 1802, que apurría l'Amazonia al Perú.

Tres la retirada de Castilla, quien agasayó uniformes y armes a Franco, el Xefe Supremu siguió combatiendo a García Moreno. Tres el so gana en Guayaquil, en setiembre de 1859, embarcar na goleta ecuatoriana Cuatro de Julio.

Les fuercies llibertaries, con García Moreno y el xeneral Juan José Flores al mandu, llograron vencer al exércitu de Franco y entrar a Guayaquil. García Moreno anuló'l Tratáu de Mapasingue y restauró la soberanía del Ecuador nos territorios amazónicos.[2]

Franco Herrera se exilió en Baltes, hasta qu'en 1865 viaxó al Callao pa lluchar nel combate del Dos de Mayu, na guerra hispanu-suramericana. Morrió nel mesmu puertu, en marzu de 1873.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Salvador Lara, Jorge (2012) Curtiu historia contemporánea del ECUADOR, tercer, Colombia: Fondu de Cultura Económica, páx. 150-151.
  2. Robalino Dávila, Lluis (1948) ORÍXENES DEL ECUADOR DE GÜEI GARCÍA MORENO. Quito: Talleres Gráficos Nacionales, páx. 219-229.

Enllaces esternos editar