El Hangar ye un llugar utilizáu pa guardar aeronaves, xeneralmente de grandes dimensiones y asitiáu nos aeródromo.

Diagrama d'un hangar
Estructura d'hangar d'Iberia de 155m de lluz

Tamién se denomina hangar, nos portaviones, al llugar nel que, con similar fin, pernoctan y ármense los aviones. Este puede tar blindáu, pa protexese de los ataques aéreos, o puede prescindise d'él pa ganar espaciu, como foi'l casu de los portaviones xaponeses, siendo estos más vulnerables a los ataques aéreos. Sía que non ye una parte altamente funcional de los portaviones, yá que ye onde se fai'l caltenimientu de les aeronaves.

Les estructures p'Hangares tienen que disponer d'amplies entraes pa les aeronaves, a mayores aviones, mayor apertura na zona enrite (zona d'apertura de puertes). Por ello, son estructures realizaes por especialistes, tantu dende'l puntu de vista estructural, como dende'l puntu de vista d'instalaciones. Por casu, les puertes p'hangares formen un mundu amás de les puertes convencionales, teniendo que dexar el so funcionamientu almitiendo les deformaciones de la estructura.

Pueden clasificase los hangares pola distancia que se dexa pa la entrada d'aviones, esto ye, l'anchor de la zona enrite que queda ensin pilastres:[ensin referencies]

Tamañu ----- S Menos de 30 m
M 30 - 60 m
L 60 - 90 m
XL 90 - 120 m
XXL Más de 120m

Los hangares XXL dexen la entrada de los aviones más grandes del mundu, amás de poder acovecer nes sos instalaciones mayor cantidá d'aviones más pequeños. En cuanto al tamañu, ye importante destacar que l'altor de cola guarda rellación col valumbu de les aereonaves colo que los grandes aviones, amás de precisar cortiles llibres de pilastres, riquen d'un gran altor llibre. Nel casu de los aviones más grandes, esti altor llibre puede aportar a de 30m.

Los hangares de caltenimientu suelen disponer d'un conxuntu de puente grúa y/o de plataformes telescópiques capaces de percorrer tola superficie del hangar. Estos elementos instálense suspendiéndose de la estructura, tresmitiendo la carga a la mesma.

Los hangares, amás de la estructura de grandes lluces y de les grandes puertes, suelen llevar complexes instalaciones de proteición contraincendios, acabaos de superficie de suelu especiales, potentes sistemes de llume, etc.

Imáxenes editar

.


Referencies editar

Enllaces esternos editar