Hells Angels Motorcycle Club (HAMC poles sos sigles n'inglés) (Motoclub Ánxeles del Infiernu) ye un club de moteros d'orixe estauxunidense, consideráu una organización criminal pol Departamentu de Xusticia de los Estaos Xuníos.[1][2][3][4] Les motocicletes más típiques d'esti club son les Harley-Davidson. Dellos llamatos del club son "H.A.", "Red & White" o "81", faciendo referencia a la octava y primer lletres del abecedariu, la H y la A.

Hells Angels
banda de motociclistas (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación17 marzu 1948
Participación empresarial
Filiales
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El club foi fundáu en Fontana (California) en 1948.[5] Al cabu d'unos años xuntárense otres peaes y clubes de bikers de la zona. Anguaño créese que tien ente 2000 y 3600 miembros partíos en tol mundu.[6][7]

Historia editar

 
Esti B-17F, con númberu de cola 41-24577, foi llamáu Hell's Angels dempués de la película de 1930 de Howard Hughes Hell's Angels sobre los pilotos de caza de la I Guerra Mundial.[8][9]

Hell's Angels fueron fundaos el 17 de marzu de 1948, pola familia Bishop, veteranos estauxunidenses de guerra en Fontana, California,[10] y siguíu por una axuntadura de exmiembros de diversos clubes de motocicletes, tales como'l "Pissed Off Bastards de Bloomington".[11][12] El sitiu web de los Hells Angels[13] niega la insinuación de que cualesquier inadautáu o tropes descontentes tean coneutaos col club. El sitiu web tamién señala que'l nome foi suxuríu por Arvid Olsen, unu de los fundadores, que sirviera nel escuadrón de los "Ánxeles del Infiernu" de los Tigres Voladores en China mientres la Segunda Guerra Mundial.[14] El nome de "los ánxeles del infiernu" inspirar na denominación típica de los escuadrones estauxunidenses o otros grupos de llucha, con un títulu feroz y griespo de la muerte na primera y segunda guerra mundial, por casu, Flying Tigers (grupu de voluntarios estauxunidenses) en Birmania y China asitió tres escuadrones de P-40 y el tercer Escuadrón foi llamáu "Ánxeles del Infiernu".[15] En 1930, la película de Howard Hughes Hell's Angels amosó fazañes estraordinaries y peligroses de l'aviación, y créese que los grupos de la Segunda Guerra Mundial qu'utilizaron esi nome basar na película.

Parte de la historia temprana de la HAMC nun ta clara, y les versiones difieren. Según Ralph 'Sonny' Barger, fundador del capítulu d'Oakland, los primeros capítulos del club fueron fundaos en San Francisco, Gardena, Fontana, Oakland, toos en California y n'otros llugares, y los miembros nun taben conscientes de que yá esistíen otros clubes de motos. Unu de los clubes menos conocíos esistió en North Chinu, Pomona, California, a finales de los años sesenta. Otres fontes afirmen que los Hells Angels de San Francisco fueron entamaos en 1953 por Rocky Graves, un miembru del club Ángel del Infiernu de San Bernardino ("Berdoo") lo qu'implicaba que los Ánxeles de los Infiernos de "Frisco" taben bien conscientes de los sos antecedentes. Los Hells Angels de "Frisco" fueron reorganizaos en 1955 con trece socio fundadores, con Frank Sadilek como Presidente, y usando un logo más pequeñu y orixinal. El capítulu d'Oakland, dirixíu entós por Barger, utilizó una versión más grande del romiendu de la "Cabeza de la Muerte" moteyáu'l "Barger más grande", que foi utilizáu primero en 1959. Darréu convirtióse nel logo estándar del club.

 
Hells Angels de Karlsruhe, Alemaña.

Los Hells Angels son de cutiu representaos de forma semimítica y romántica: llibres d'espíritu, amestaos pola fraternidá y la llealtá. N'otres ocasiones, como na película de Roger Corman de 1966, Los Angeles Selvaxes[6], descríbese-yos como violentos y nihilistes, pocu más qu'una banda criminal violenta y un azote sobre la sociedá.

El club fíxose prominente y estableció la so notoriedá como parte del movimientu de la contracultura de los años 1960 na escena de Haight-Ashbury de San Francisco, xugando un papel en munchos de los acontecimientos del movimientu. Los miembros taben coneutaos con munchos de los líderes de la contracultura, como Ken Kesey y los Merry Pranksters, Allen Ginsberg, Jerry García y los Grateful Dead, Timothy Leary, Los The Beatles, los Rolling Stones, Mick Farren y Tom Wolfe. El club llanzó la carrera del periodista "Gonzo" Hunter S. Thompson.

La criminóloga Karen Katz dixo en 2011 que los Hells Angels taben nel centru d'un llerza moral en Canadá qu'arreyaba a los medios de comunicación, a los políticos, a les fuercies del orde públicu y al públicu qu'esaxeraba la importancia d'actos criminales aisllaos.

Incidentes y actividaes criminales editar

Numberoses policías y axencies d'intelixencia internacionales clasifiquen a los Hells Angels como una de les "cuatro grandes" bandes de motociclistes estauxunidenses, xunto colos Pagans, Outlaws y Bandíos, y sostienen que los miembros lleven a cabo crimen violentos xeneralizaos, incluyendo tráficu de drogues, tráficu de bienes robaos, estorsión y tán arreyaos na prostitución. Los miembros de la organización afirmaron de cutio que son namái un grupu d'entusiastes de les motocicletes que se xunieron pa montar motocicletes xuntos, pa entamar eventos sociales tales como viaxes en grupu, recaldaciones de fondos, fiestes y manifestaciones de motocicletes y que cualquier crime ye responsabilidá de los individuos que los llevaron a cabu y non el club nel so conxuntu.

Insinies editar

 
Chaqueta col logo Hells Angels

El sitiu web oficial de los Hells Angels atribúi'l diseñu oficial de la insinia de la "cabeza de la muerte" a Frank Sadilek, ex-presidente del capítulu de San Francisco. Los colores y la forma del emblema de la chaqueta de la primer dómina (antes de 1953) copiar de les insinies del 85 escuadrón de caza y del 552 escuadrón mediu bombarderu.

Los Hells Angels utilicen un sistema de parches similares a les medayes militares. Anque'l significáu específicu de cada parche nun ye conocíu públicamente, los parches identifiquen aiciones o creencies específiques o significatives de cada motociclista. Los colores oficiales de los ánxeles del infiernu son lletres coloraes exhibíes nun fondu blancu-d'ende'l llamatu del club del "colloráu y blancu". Estos parches usar en chaquetes de cueru o tela vaquero y chalecos.

El colloráu y blancu tamién s'utiliza p'amosar el númberu 81 en munchos parches, como en "Soporte 81, Ruta 81". Los númberu 8 y 1 representen les posiciones respeutives nel alfabetu de H y A. Estos son utilizaos polos amigos y los partidarios del club en deferencia a les regles del club, que pretenden acutar l'usu d'imáxenes de Hells Angels a los miembros del club.

El parche en forma de diamante del unu per cientu tamién s'utiliza, amosando '1%' en coloráu sobre un fondu blancu con un cantu coloráu en merrowed. El términu unu per cientu dizse que ye una respuesta al comentariu de American Motorcyclist Association[7] (AMA) sobre l'incidente de Hollister, nel sentíu de que'l 99% de los motociclistes yeren ciudadanos respetuosos de la llei y el 1% restante yeren proscritos. L'AMA nun tien constancia de tal declaración a la prensa, y llapada a esta hestoria apócrifa.

La mayoría de los miembros usen un parche rectangular (de nuevu, fondu blancu con lletres coloraes y un cantu coloráu en merrowed) qu'identifica los respeutivos allugamientos de los capítulos. Otru parche de diseñu similar pon "Hells Angels". Cuando seya aplicable, los miembros del club usen un parche qu'indica la so posición o rangu dientro de la organización. El parche ye rectangular y, similar a los parches descritos enantes, amuesa un fondu blancu con lletres coloraes y un cantu coloráu. Dellos exemplos de los títulos usaos son presidente, vicepresidente, secretariu, tesoreru, y sarxentu d'armes. Esti parche usualmente úsase percima del parche de "allugamientu del club". Dellos miembros tamién usen un parche coles iniciales "AFFA", que significa "Angels Forever, Forever Angels", refiriéndose al so membresía pa tola vida nel club de motociclistes (esto ye, "una vegada miembru, siempres un miembru").

El llibru Gangs, escritu por Tony Thompson (un corresponsal del crime de The Observer), afirma que Stephen Cunningham, un miembru de los Ánxeles, llucía un nuevu parche dempués de que se recuperó d'intentar poner una bomba, consistente en dos rescamplos en forma de SS d'estilu nazi debaxo de les pallabres "Filthy Few" (Pocos Puercos). Dalgunos los funcionarios encargaos de faer cumplir la llei afirmen que'l parche namái s'otorga a aquellos que cometieron, o tán dispuestos a cometer asesinatu en nome del club. Según un informe del casu R. v. Bonner y Lindsay en 2005 (vease la seición rellacionada más palantre), otru parche, similar al parche 'Filthy Few', ye'l parche 'Dequiallo'. Esti parche "significa que l'usuariu lluchó contra l'aplicación de la llei na detención." Nun esiste una convención común tocantes a ónde s'asitien los parches na chaqueta / chalecu de los miembros.

España editar

El capítulu de los Hells Angels n'España empecipiar cola creación del motoclub «Centuriones» en 1982 de la mano, ente otros, de Ricard Papaceit «Chele», cantante de la banda de rock Bombarderos de Barcelona.[16][17] En poco tiempu estender a otres ciudaes como Castellón, Valencia, Madrid y Alicante con un perfil duru y non exentu d'actividaes delictives y enfrentamientu coles autoridaes. En 1996, 34 miembros de los Centuriones» de Barcelona fueron deteníos so acusación de tráficu de drogues y armes y asociación ilícita, de les que dalgunos cumplieron prisión. Foi tres esa esperiencia que deciden desmantelar «Centuriones» y créase Hells Angels Motorcycle Club n'España. Crear el capítulu español nun foi casual, yá en 1987 los Hells Angels holandeses visitaben España, anque'l procesu foi lentu pos yera un club bien herméticu. En 2007 hubo una nueva intervención policial de los Mossos de Esquadra y el Grupu Especial d'Intervención coles mesmes acusaciones que s'imputaron a «Centuriones», sumada la d'estorsión.[18]

Referencies editar

  1. «Motorcycle gang». U.S. Department of Justice. Consultáu'l 23 de xineru de 2010.
  2. Lockyer, Bill. «ORGANIZED CRIME IN CALIFORNIA». CALIFORNIA DEPARTMENT OF JUSTICE. Consultáu'l 23 de xineru de 2010.
  3. «ORGANIZED CRIME IN OREGON». Oregon State Department of Justice (Setiembre de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de xunetu de 2011. Consultáu'l 23 de xineru de 2010.
  4. «ASIAN ORGANIZED CRIME AND TERRORIST ACTIVITY IN CANADA, 1999–2002». Federal Research Division. Library of Congress (Julio de 2003). Consultáu'l 23 de xineru de 2010.
  5. «3 Skulls, Wings & Outlaws – Motorcycle Club Insignia & Cultural Identity». Inter-Cultural Studies; A Forum on Social Change & Cultural Diversity 3 (2):  p. 29. Spring 2003. ISSN 1445-1190. Archivado del original el 6 de setiembre de 2006. https://web.archive.org/web/20060906155915/http://weblearn.newcastle.edu.au/centre/ics/pubs/ICS_Vol_3_Non_2_spring2003.pdf. 
  6. History Channel episode, Hell's Angels (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  7. «Hells Angels MC World»
  8. Bishop, Cliff T. (1986). Fortresses of the Big Triangle First, East Anglia Books. ISBN 1-869987-00-4, páxs.160, 236.
  9. «Hells Angels vs. Memphis Belle, Historical Information» (PDF). 303rd Bomb Group Association. Consultáu'l 11 d'agostu de 2008.
  10. Drewery, George (Spring 2003). "3 Skulls, Wings & Outlaws – Motorcycle Club Insignia & Cultural Identity[1]" (PDF). Inter-Cultural Studies; A Forum on Social Change & Cultural Diversity. 3 (2). p. 29. ISSN 1445-1190[2]. Archived from the original (PDF) on September 6, 2006.
  11. History Channel episode, Hell's Angels[3] (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  12. History Documentary Hell's Angels Time Index approximately 00.05 minutes into the program
  13. "Hels Angels Motorcycle Club World".[4] hells-angels.com. Retrieved November 30, 2014.
  14. "Hells Angels MC World"«Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de febreru de 2014. Consultáu'l 2 de marzu de 2014.. Hells-angels.com. Retrieved February 15, 2011.
  15. Rossi, J.R. "Flying Tiger Association Unit Rosters"[5]. The Flying Tigers - American Volunteer Group - Chinese Air Force
  16. «BOMBARDEROS - Munición pesada». Ruta 66 (29):  p. 14. 14 de mayu de 1988. 
  17. Ceriani, Giulia (1995), Moda: regole y rappresentazioni : il cambiamento, il sistema, la comunicazione, FrancoAngeli, ISBN 882049289X p. 101.
  18. Quino Petit (Domingo, 17 d'agostu de 2008). «Reportaxe:LA LLEI DE LA CAI - Ánxeles del Infiernu». Consultáu'l 4 d'abril de 2018..