L'hemisferiu sur (austral) ye una de les divisiones clásiques nes que se divide'l planeta Tierra. Correspuende a la metá'l globu terráqueo asitiáu al sur de la llinia del Ecuador, que la dixebra del Hemisferiu Norte.

Hemisferiu sur
Situación
Tipu Hemisferiu
Parte de Tierra
Coordenaes 45°S 0°E / 45°S 0°E / -45; 0
Hemisferiu sur alcuéntrase en Tierra
Hemisferiu sur
Hemisferiu sur
Hemisferiu sur (Tierra)
Datos
Puntu más altu Aconcagua
Noamáu por sur
Cambiar los datos en Wikidata

La mayor parte del Hemisferiu correspuende a océanos, qu'inclúi la mayor parte del Pacíficu y del Índicu, la totalidá del Océanu Glacial Antárticu y la metá meridional del Atlánticu. Les mases terrestres concentrense principalmente nel continente antárticu, en Sudamérica, gran parte d'Oceanía, la parte austral d'África y algunes islles menores d'Asia.

Chile ye'l país más austral del continente Americanu.

Les estaciones asocedense en forma inversa al Hemisferiu Norte. El branu estiéndese ente avientu y marzu, mentanto l'iviernu faelo ente xunu y setiembre. Cerca del 10% de la población mundial habita nesti hemisferiu (especialmente en Brasil y la islla de Xava, Indonesia).

Históricamente, esti hemisferiu foi consideráu como un hemisferiu probe en comparanza col so contraparte septentrional. Por mor de la baxa industrialización y a la relativa poca población esistente, los niveles de contaminación son considerablemente más baxos que nel Hemisferiu Norte.

Referencies editar

Enllaces esternos editar