Hermigua ye un conceyu perteneciente a la provincia de Santa Cruz de Tenerife, na islla de La Gomera, Canaries.

Hermigua
Alministración
País España
Autonomía Canaries
Provincia Provincia de Santa Cruz de Tenerife
Islla volcánica[[La Gomera|{{{2}}}
Tipu d'entidá conceyu d'España
Capital Hermigua (es) Traducir
Alcaldesa de Hermigua (es) Traducir María Solveida Clemente Rodríguez
Nome oficial Hermigua (es)
Xeografía
Coordenaes 28°09′47″N 17°11′55″W / 28.163°N 17.1985°O / 28.163; -17.1985
Superficie 39.67 km²
Llenda con Agulo, Alajeró, Vallehermoso y San Sebastián de La Gomera
Altitú media 210 m
Demografía
Población 1838 hab. (2023)
Densidá 46,33 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
villadehermigua.com
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

El nome del conceyu provién de la so capital, siendo un términu de procedencia prehispánica que significa, según dellos autores, 'llugar de recueya'.[1]

Símbolos editar

Escudu editar

 

L'escudu heráldicu del conceyu foi aprobáu por Decretu de 7 de febreru de 1958, siendo la so descripción: «Escudu partíu. Primero, de gules, tiara pontificia encolada de les llaves de San Pedro, una d'oru y la otra de plata. Segundu, de sinople, tres arroyos de plata resumíos n'unu xeneral, y nel so marxe esquierdu un edificiu de plata. Bordura de plata con cuatro calderes de sable, alternaes con cuatro pares de cañes duces de sinople, puestes n'aspa. Al timbre, corona condal».[2]

Bandera editar

 

La bandera municipal foi aprobada por Orde de 23 d'ochobre de 2000 del Gobiernu de Canaries, siendo un pañu rectangular de seda, tafetán, rasu, lanilla o fibra sintética, según los casos, que la so llargor ye vegada y media mayor que'l so anchor; compuesta de tres franjas verticales d'igual tamañu; la primera al estil de color mariellu, la central de color azul y la tercera a batiente de color verde».[3]

Xeografía física editar

Allugamientu editar

Ta asitiáu nel norte de la islla, llendando colos conceyos de Vallehermoso, Agulo, San Sebastián de La Gomera y Alajeró.

Tien una estensión de 39,67 km² y tien un llargor de mariña de 8,35 km.[4]

L'altitú de la so capital alministrativa ye de 150 metros sobre'l nivel del mar, algamando'l conceyu una altitú máxima de 1460 msnm nel cume central de la isla.[5]

Naturaleza editar

Espacios protexíos editar

Hermigua cunta nel so términu municipal con parte de la superficie del Parque Nacional de Garajonay y del Parque Natural de Majona.[6]

Dambos espacios formen parte tamién de la Rede Natura 2000 como Zones Especiales de Caltenimientu, a les que se suman les denominaes Ribayu del Cedru y Liria y Fasteres de Enchereda, íntegramente incluyíes nel términu de Hermigua. La superficie del Parque Nacional y de la ZEC Ribayu del Cedru y Liria son coles mesmes Zones d'Especial Proteición pa les Aves.[7]

El conceyu tien amás el Monte d'Utilidá Pública denomináu Monte Hermigua.[8]

Historia editar

En 1680 Hermigua cuntaba con 930 habitantes y 188 cases. Por cuenta de la crisis vitivinícola nel sieglu XVIII, la economía vese afeutada seriamente, aumentando la emigración, y por tanto, produzse un descensu del númberu d'habitantes. En 1812 constitúyese como conceyu, acabáu'l réxime señorial. A empiezos del sieglu XX realicen una serie d'obres nel valle pa llevar l'agua a tolos cultivos, carauterizaos sobremanera pol plátanu. El conceyu llega a los 5.824 habitantes en 1940, pero baxa la población a partir d'esi añu debíu al fenómenu de la emigración.

Demografía editar

A 1 de xineru de 2014 Hermigua tenía 1919 habitantes, ocupando'l 5ᵘ puestu de la islla y el 49ᵘ de la provincia. La población relativa yera de 48,37 hab./km².

Gráfica d'evolución de Hermigua ente 1768 y 2011
Distribución por entidaes (2013)
Entidá singular
Habitantes
Los Aceviños 80
Las Cabezadas 52
Callejón de Ordáiz 131
Las Casas 196
El Cedro 24
El Corralete 43
El Curato 114
El Estanquillo 130
Hermigua 415
Las Hoyetas 70
Ibo Alfaro 109
Llano Campos 98
La Meseta 1
Monteforte 55
Las Nuevitas 102
Palmarejo 24
Piedra Romana 121
Las Poyatas 61
Santa Catalina 155
El Tabaibal 122
TOTAL 2103

Economía editar

La economía del conceyu ta basada principalmente na agricultura (plátanu, vinu) y nel turismu rural. Con al respective de esti postreru, Hermigua convirtióse n'unu de los puntos principales d'ufierta d'esti tipu de turismu en La Gomera, col florecimientu d'agospiamientos, restoranes y empreses de servicios turísticos.

Doña María Dolores Gámez Méndez, llamada popularmente como Doña Maruca, ye bien conocida na islla pola so trayeutoria a lo llargo de munchos años, en proyeutos empuestos al desenvolvimientu y rehabilitación de la redolada en que vive. Nos años 70 fundó un taller escuela con muyeres pa promocionar y rescatar la rica artesanía gomera, siendo la grana de lo güei llamaríase Los Telares. En cuanto al turismu foi la pionera n'apostar por un turismu distintu y ecolóxicu, y empieza a restaurar agospiamientos y antigües cases. Por esti llabor, en 1989 ye-y concedida la medaya de plata pol Gobiernu de Canaries y premiu d'oru al dinamismu empresarial.

Patrimoniu editar

Dellos llugares d'interés del conceyu son l'el Monte del Cedru, el Conventu de Santu Domingu de Guzmán (1598), la Ermita de San Xuan, la Ilesia de la Encarnación, el Pescante de Hermigua, el Molín de Gofio Los Telares y el Muséu Etnográficu de La Gomera. Unu de los caseríos de Hermigua ye El Cedru, asitiáu nes llendes del Parque Nacional de Garajonay y dientro del monte del mesmu nome carauterizáu pola presencia de laurisilva.

Hermanancies editar

  •  Mazen-l'Abbaye, Francia (dende 2011)

Galería editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Reyes García, Ignacio (15 d'agostu de 2012). «Armiguar». Ínsuloamaziq. Diccionario histórico-etimológico del amaziq insular (Canarias). Consultáu'l 11 de xineru de 2015.
  2. Erbez, José Manuel. «Hermigua». Símbolos de Canarias. Banderas y escudos de las islas. Consultáu'l 11 de xineru de 2015.
  3. «ORDEN de 23 d'ochobre de 2000, por la que se aprueba la bandera del municipio de la Villa de Hermigua (La Gomera)». Boletín Oficial de Canarias Nᵘ145 (3 de payares de 2000).
  4. Instituto Nacional de Estadística. «Población, superficie y densidad por municipios». Archiváu dende l'orixinal, el 7 de marzu de 2016.
  5. Consejería de Educación, Universidades y Sostenibilidad. Gobierno de Canarias. «Mapa Topográfico Integrado». Infraestructura de Datos Espaciales de Canarias.
  6. Consejería de Obras Públicas, Transportes y Política Territorial. Gobierno de Canarias. «Red Canaria de Espacios Naturales Protegidos - La Gomera».
  7. Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente. Gobierno de España. «Los espacios protegidos Natura 2000 en España».
  8. Consejería de Educación, Universidades y Sostenibilidad. Gobierno de Canarias. «Áreas Protegidas». Infraestructura de Datos Espaciales de Canarias.