La hipomanía ye una condición afeutiva carauterizáu por un ánimu persistentemente espansivu, hiperactivo y/o enfadosu, como tamién por pensamientu y comportamientu consecuentes a esi ánimu, que s'estrema d'un estáu d'ánimu normal. Los individuos n'estáu hipomaníaco tienen menos necesidá de dormir y folgar, pueden ser hiperempáticos y tienen una enorme cantidá d'enerxía. Esti estáu d'ánimu patolóxicu constitúi una de les fases del trestornu bipolar tipu II y de la ciclotimia.

Hipomanía
Clasificación y recursos esternos
CIAP-2 P73
Especialidá psiquiatría
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

Diferencia ente zuna y hipomanía editar

A diferencia de los que carecen zuna, aquellos con sistemes hipomaníacos son dafechu funcionales, ya inclusive son de fechu de cutiu más granibles de lo normal. Específicamente, la hipomanía estremar de la zuna pola ausencia de síntomes psicóticos y pol so menor grau d'impautu na funcionalidad. Un episodiu hipomaníaco nun ye un trestornu sicopatolóxicu en sí, sinón que ye una carauterística d'otros cuadros como la Ciclotimia y el Trestornu Bipolar tipu II (según el DSM-IV-TR: Manual diagnósticu y estadísticu de los trestornos mentales, na so cuarta edición), pero tamién puede asoceder nel trestornu esquizoafectivo. Cola hipomanía dacuando preséntase aumentu de la creatividá y de la enerxía granible. Esiste una significativa cantidá de xente con talentos creativos qu'esperimentó hipomanía o otros síntomes del trestornu bipolar, y atribuyó-y el so ésitu.

Síntomes clásicos de la hipomanía editar

  • Leve euforia.
  • Una riega d'idees.
  • Enerxía inacabable.
  • Verborrea (falar por demás, hasta cansar al otru).
  • Deséu ya impulsu pol ésitu.
  • Autoestima o grandiosidá descomanadamente alta.
  • Irritabilidá.
  • Amenorgamientu de la necesidá de suañu.
  • Otros síntomes d'aceleración del pensamientu.
  • Déficit d'atención.


Una forma de hipomanía menor ye llamada hipertimia.

Hipomanía como efeutu secundariu editar

La hipomanía ye tamién un efeutu secundariu de numberoses melecines, munches vegaes (anque non siempres) psicofarmacológicos; los pacientes con depresión severa quien sufren hipomanía como efeutu secundariu de (por casu) los antidepresivos, pueden resultar tener una forma de trestornu bipolar non detectada primeramente. Sicasí, la hipomanía inducida por fármacos nun ye un indicativu invariable de trestornos afeutivos bipolares. La diferencia ente los trestornos uni- y bi-polar ye esencial pal analís de los cambeos; consecuentemente, pa los investigadores y pa los profesionales de la salú mental ye importante estremar la hipomanía inducida por fármacos en pacientes bipolares de la mesma en pacientes depresivos unipolares (non bipolares). Sicasí si los antidepresivos provoquen el primer episodiu de hipomanía, suxure marcadamente un diagnósticu de trestornu bipolar subxacente, particularmente si los síntomes maniacos (leves, moderaos o severos) duren por un llargu periodu de tiempu desque empiecen. En casu de que seya verdadera hipomanía inducida por fármacos, el retiru de los antidepresivos o de cualquier droga que disparara estos síntomes (por casu los esteroides o los estimulantes tales como les anfetaminas), polo xeneral causa un regresu bastante rápido al comportamientu normal. Ye muncho menos probable que seya un efeutu secundariu naquellos con depresión clínica unipolar pura, nun siendo que por casu fuéren-yos alministraos antidepresivos tricíclicos en dosis bien altes. Ye menos probable que los ISRSs provoquen síntomes maniacos sacante naquellos individuos nos qu'esista un trestornu bipolar subxacente, particularmente si son alministraos ensin un estabilizador del ánimu.

Con frecuencia, naquellos quien esperimentaron el so primer episodiu de hipomanía (que seya d'un nivel de zuna leve a moderáu) —xeneralmente ensin carauterístiques psicótiques—, hai una llarga o recién hestoria de depresión previa a l'apaición de los síntomes maniacos, y comúnmente esto surde na mediana y tardida adolescencia. Por cuenta de que este ye un periodu de muncha carga emocional, nun ye raru que los cambeos d'ánimu pasen como altibaxos hormonales o adolescentes y que pal diagnósticu de trestornu bipolar sían omitíos hasta qu'haya evidencia d'una obvia fase maniaca/hipomaníaca.

La hipomanía puede tamién asoceder como efeutu secundariu d'otres melecines prescrites pa trestornos o enfermedaes non psicolóxiques. Nestos casos, como nos de la hipomanía inducida por fármacos en depresivos unipolares, esta pue ser esaniciada casi invariablemente baxando la dosis de la droga, retirándola por completu, o camudando a una distinta si la discontinuación del tratamientu nun ye posible.

L'equipu de trabayu tratante que dexa siguir afechiscamente los entueyos motores, cognitives y clíniques ten de ser interdisciplinariu. Dellos psiquiatra inducir como una forma de superar una depresión estrema.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar