Horizon Zero Dawn

videoxuegu espublizáu en 2017

Horizon Zero Dawn ye un videoxuegu d'aición, aventura y de mundu abiertu desenvueltu por Guerrilla Games y distribuyíu por Sony Interactive Entertainment, namái para PlayStation 4. Ye la primer propiedá intelectual creada por Guerrilla Games dende la serie Killzone en 2004 y foi anunciáu per primer vegada nel E3 2015.[1] El xuegu ta protagonizáu por Aloy, una guerrera paria de la tribu de los Nora[2]y ta ambientáu nun futuru post-apocalíptico onde les máquines son la raza dominante de la Tierra.

Horizon Zero Dawn
Desendolcador Guerrilla Games
Distribuidora Sony Interactive Entertainment y PlayStation PC LLC (en) Traducir
Compositor Joe Henson, Joris De Man y Alexis Smith
Motor Decima (es) Traducir
Plataforma PlayStation 4 y Microsoft Windows
Publicación 28 febreru 2017 (América del Norte)
1r marzu 2017 (región PAL (es) Traducir)
7 agostu 2020 (mundial)
Serie Horizon (es) Traducir
Xéneru videoxuegu de rol d'aición, videoxuegu de ciencia ficción y ficción posapocalíptica (es) Traducir
Mou un xugador
Preséu d'entrada DualShock 4 (en) Traducir, mandu de videoxuegos, tecláu y mur
Clasificaciones
CERO Adolescentes (es) Traducir
ESRB Adolescentes (es) Traducir
PEGI PEGI 16 (es) Traducir
USK USK 12, USK 12 y USK 12
Más información
Páxina web oficial guerrilla-games.com…
' Horizon Zero Dawn Horizon Forbidden West
Cambiar los datos en Wikidata

Horizon Zero Dawn ye'l meyor debú d'una nueva IP en PS4, marca que consiguió en superando a No Man's Sky, que yera quien la tener hasta agora.[3] Recibió crítiques escelentes tocantes a la so historia, la so ambientación, aspeutos visuales, el mundu abiertu, el personaxe de Aloy y el trabayu de l'actriz Ashly Burch interpretando a dichu personaxe. Tamién ye consideráu unu de los meyores videoxuegos de 2017 y unu de los videoxuegos más vendíu de PlayStation 4.[4]

El xuegu cunta con un conteníu descargable tituláu Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds.[5]

Xugabilidá editar

Horizon Zero Dawn ye un videoxuegu de rol con elementos d'aición y aventura en tercer persona. El xuegu se ambienta nun mundu post-apocalíptico onde reina la naturaleza, les zones rurales, zones montascoses y viesques. Cuenta con un ciclu diurnu y nocherniegu, amás d'un sistema meteorolóxicu dinámicu.

Los xugadores controlen a Aloy, una hábil Tiru con arcu arquera y cazadora de la tribu de los Nora. Tocantes a los sos habilidaes de combate, Aloy puede esaniciar a los sos enemigos de diverses maneres faciendo usu de les trampes, del arco, esplosivos y la llanza. Esisten distintos tipos d'arcos de combate que Aloy puede usar como: l'arcu de caza y de guerra, (pa combates a distancia media), y l'arcu de precisión (pa combates a llarga distancia). Tamién puede crear distintos tipos de fleches y municiones. Amás, Aloy tamién cunta cola fonda (que sirve pa llanzar bombes esplosives, llétriques y de conxelación) y cola "Amoriadora" (que s'usa p'asitiar trampes de cable con puntos de anclaje). Cola arma Lanzacuerdas, Aloy puede inmovilizar a les máquines más grandes y baltales.[6]

Tocantes a los recursos, Aloy puede llograr recursos de les máquines destruyíes lo mesmo que de la vida animal y natural. Estos recursos déxen-y crear municiones y trampes, yá seya pal arcu, la fonda o l'Amoriadora, y crear mestranzos pa restaurar la vitalidá. Tamién-y dexen fabricar y modificar armes, armadures y mochiles, yá seya p'aumentar la capacidá de carga o ampliar espaciu nel inventariu.

Nel mundu de Horizon Zero Dawn, los xugadores pueden cumplir misiones secundaries. Estes misiones consisten, polo xeneral, en rescatar persones sumíes o en peligru, buscar oxetos o componentes pervalibles, investigar o resolver problemes y acabar con ciertos enemigos, sían humanos o máquines.

Al completar les distintes misiones qu'ufierta, Aloy llogra esperiencia y aumenta de nivel ganando un puntu d'habilidá. Estos puntos tán disponibles cada vegada que los xugadores completen la esperiencia riquida y pueden distribuyise en tres rames del árbol d'habilidaes: Merodeadora, Valiente y Pañadora. Les habilidaes del árbol Merodeadora aumenten el sigilo, les del árbol Valiente inclúin téuniques de combate y les del árbol Pañadora referir a les habilidaes curatibles y de recueya.

Aloy puede usar el sigilo pa pasar desapercibida, escondese de los sos enemigos, emboscarlos o esanicialos ensin llamar l'atención. Tamién puede movese na agua, yá seya pa dir a llugares que nun son accesibles a cuerpu o esaniciar silenciosamente a los enemigos. Otra habilidá que tien Aloy ye que puede sabotear a les máquines. Inclusive puede controlales pa movese muncho más rápido con elles pol mapa. Amás, Aloy tien el Focu, un dispositivu neuronal que-y dexa escaniar la redolada según conocer detalles relevantes sobre los sos enemigos y los recursos que tienen. Col Focu, Aloy puede aportar a información d'interés, siguir pistes o esaminar evidencies. Otra opción disponible nel xuegu ye que Aloy puede dialogar con personaxes non jugables al traviés de distintes opciones. Dependiendo de les opciones qu'escueya, dellos personaxes van vivir o van morrer. Ademas, los xugadores pueden viaxar rápidu o guardar la partida usando la fogata. Solo pueden viaxar rápido una vegada qu'afayen los puntos de viaxe nel mapa.

Sinopsis editar

La historia de Horizon Zero Dawn remóntase aproximao 1000 años nel futuru, nun escenariu post-apocalíptico onde los seres humanos volvieron a la dómina de les sociedaes tribales primitives como resultáu d'una catástrofe d'orixe desconocida. Estes tribus nun tener conocencies de cómo yera'l mundu antes de la catástrofe polo que, col pasu del tiempu, adoptaron distintes costumes, tradiciones, intereses y creencies. Los trés tribus más conocíes nel mundu de Horizon Zero Dawn son: Los Nora, Los Carja y Los Oseram.

Agora la especie dominante nel planeta son una raza de máquines avanzaes. Anque les tribus coesisten con elles, munchos de los sos habitantes cacen a estes máquines y utilicen les sos pieces como recursos pervalibles, yá seya pa comerciu, desenvolvimientu, etc. Pero col pasu de los años, estes máquines reproduciéronse bien rápido, faciéndose más grandes y poderoses, y amenaciando la vida de los habitantes primitivos. Aloy, una nueva guerrera de la tribu de los Nora, tien d'esplorar el mundu que conoz pa pescudar más detalles de la catástrofe que destruyó al planeta nel pasáu y evitar que'l ciclu repitir nel futuru.

Argumentu editar

La historia empieza cola crianza de Aloy. Al nacer, les Matriarques de la tribu encargaron el so cuidu a manes d'un marxináu llamáu Rost. Como resultancia, Aloy tamién se convierte una marxinada, polo que naide de la tribu puede tener contautu con ellos. Na so niñez, Aloy esplora los llugares prohibíos (conocíu como les ruines metáliques) y atopa un dispositivu electrónicu llamáu "Focu", que sirve como interfaz neuronal con múltiples funciones. Esti oxetu déxa-y conocer detalles del mundu antiguu cuando esplora les ruines metáliques. Pero dende la so infancia, Aloy foi despreciada y escluyida polos demás por non tener una madre y quier saber por qué. Rost esplícalu que la única manera na que puede llograr respuestes, y ser aceptada pola tribu, ye participar nel ritu de los Nora llamáu "La Prueba". Si gana, va convertir en "Valiente Nora" y les Matriarques van responder toles sos entrugues.

Al algamar la mayoría d'edá, Aloy aprendió munches habilidaes cola ayuda de Rost pa participar na ceremonia añal, ser nomada Valiente Nora y convertise en miembru de la tribu. Arriendes d'ello, Aloy llega a la capital de la tribu Nora de mano "La Prueba". Ella gana la competencia pero los participantes son atacaos por "Los Eclís", un cultu que tien control sobre les maquinas. Aloy casi ye asesinada por Helis, líder del cultu, pero Rost interfier pa salvala. Al ser mancáu gravemente, el cultu asitia bombes en toa'l monte pero Rost sacrificar pa salvar a la so fía adoptiva d'una muerte segura, refundiándola llomba embaxo. Poco dempués, la esplosión destrúi'l llugar y Rost muerre nel actu pero Aloy sobrevive.

Aloy espierta nuna cueva y axúntase cola Matriarca Teersa. La matriarca esplícalu qu'esa cueva foi'l llugar onde Aloy nació. Como resultáu de la so nacencia, munchos pensaben que Aloy yera una maldición pa la tribu, asina que les Matriarques decidieron espulsala. Sicasí, la Matriarca Teersa déxa-y esplorar el llugar y pescudar d'onde provién. Al nun poder aportar a la instalación secreta de la cueva, les Matriarques deciden nomar a Aloy "Buscadora Nora" por que pueda pescudar más detalles del so orixe, esplorar los llugares prohibíos, atopar a los Eclís y vengar la muerte de los Nora. Como buscadora, Aloy atopa a Olin, un miembru de la tribu Oseram que tuvo presente na ceremonia Nora y principal sospechosu del ataque. Al entrugalo, afaya que los Eclís adoren a una deidá llamada HADES, daquién que los ayudar a malvar y controlar a les máquines. Pero la razón pola que los Eclís atacaron a Aloy ye porque'l Focu de Olin detectar como una amenaza. Esto debe a la so paecencia física cola doctora Elisabet Sobeck, una figura importante del mundu antiguu.

Colos datos necesarios proporcionaos por Olin, Aloy alcuentra los restos de lo que foi Faru Automated Solutions, una empresa dedicada a la construcción de máquines y robots avanzaos. El so descubrimientu amuésalu que la humanidá tuvo en peligru cuando la empresa perdió'l control de los sos robots y convirtiéronse nuna amenaza pa los seres humanos. A pesar de los sos esfuercios por controlar a les máquines, les consecuencies yeren inevitables. Pa menguar los daños de la catástrofe, los miembros más importantes del gobiernu crearon la iniciativa "Zero Dawn", un proyeutu secretu lideráu por Elisabet Sobeck y dellos científicos del mundu pa salvar a la humanidá. Poco dempués, Aloy ye contactada por Sylens, un home comenenciudu n'afayar más detalles sobre'l mundu antiguu. Al investigar un pocu más sobre'l proyeutu, Aloy afaya que Elisabet Sobeck foi unviada a una instalación secreta pa completar "Zero Dawn". Al comunicase col so Focu, Sylens infórmalu qu'esa instalación atópase anguaño en "La Ciudadela", la capital de los Eclís. Cuando llega a La Ciudadela, se infiltra na instalación soterraña. Ellí afaya que Zero Dawn yera un proyeutu empobinao y supervisao por una intelixencia artificial creada pola doctora Sobeck llamada GAIA. Por que el proyeutu fuera tou un ésitu, GAIA encargar de llevar a cabu les contramedidas necesaries pa restaurar la biosfera contaminada del planeta y convertilo nun llugar habitable. Tamién constaría de la creación de seres humanos a partir d'ADN según datos sobre la historia y la cultura de la humanidá, la purga de les máquines de Faru, la desintosicación y llimpieza de los mares, los océanos y el re-introducción de la vida animal, de la flora y la fauna. HADES yera una de les partes del proyeutu que-y dexaría a GAIA destruyir el procesu de restauración si la resultancia nun yera favorable pa la humanidá. Dempués de conocer estos detalles, Aloy descarga los rexistros de Elisabet Sobeck p'aportar a les instalaciones na capital de la tribu Nora. Pero nesi momentu, ye prindada polos Eclís.

Cuando despierta, Aloy ye refundiada por Helis nuna arena, por que muerra a manes de les máquines conrotes. Col so inxeniu, ella iguar pa ganales y sobrevivir pero ye rescatada por Sylens y, xuntos, escapen de la Ciudadela. Pa evitar que los Eclís ataquen a los Nora, Aloy dirixir a la capital de la tribu. Al llegar, ayuda a ganar a los Eclís y apuerta a les instalaciones bloquiaes. Dientro de la instalación, Aloy atopa una grabación holográfica de GAIA, onde-y revela qu'una señal d'orixe desconocida fizo que HADES malvárase y va tomar el control de Zero Dawn. Como últimu recursu, GAIA activó'l so sistema de autodestrucción pa detener l'ataque de HADES. Como nueva contramedida, creó un clon de Elisabet Sobeck por que fora la única persona que pudiera aportar a les instalaciones, atopar la grabación, destruyir a HADES y restaurar les funciones a GAIA. Poro, Aloy dase cuenta de que Elisabet Sobeck ye la so madre biolóxica y foi creada por GAIA pa destruyir a HADES. Al afayar toes estes revelaciones, Aloy dirixir a les antigües instalaciones de GAIA Prime en territoriu Carja y recupera el Control Maestru pa ganar a HADES. Ellí afaya que la so madre morrió tratando d'evitar que les máquines conrotes de Faru van atopar y destruyeren Zero Dawn y a GAIA. Tamién afaya que'l direutor de Faru Automated Solutions asesinó a los líderes del mundu antiguu y esanició los archivos de la historia humana porque creía que representaben un peligru pa les xeneraciones futures.

Dempués de saber esto, Aloy axuntar con Sylens. Sylens revéla-y qu'él foi'l fundador de los Eclís al serviciu de HADES en cuenta de conocencia sobre'l mundu antiguu. Pero abandono la so posición como líder cuando HADES ordenó la so muerte. Pero cola información de Sylens, Aloy tien de torgar que HADES facer col control de "L'Aguya", un módulu creáu por GAIA que puede activar y desactivar les máquines de Faru, y asina detener l'estermín de la vida na Tierra. Dicha Aguya atopar en Meridian, la capital de la tribu Carja.

Una vegada que llega ellí, Aloy alvierte a los Carja y aguanten l'ataque de los Eclís cola ayuda de los Buscadores Nora y otros aliaos. Mientres la batalla, Aloy asesina a Helis pero HADES y el so exércitu llogren entrar en Meridian. Sicasí, Aloy llogra ganalos y neutraliza a HADES, poniendo fin al conflictu y salvando al mundu del estermín.

Poco dempués, Aloy busca'l llar de la doctora Sobeck y atopa el so cuerpu. Al escuchar la última grabación na que Elisabet y GAIA parolaben, Aloy llora la muerte de la so madre.

Na escena post-creitos, Sylens, na so sede de conocencia, captura a HADES y ufiérta-y lliberar lo en cuenta de conocencia sobre la señal d'orixe desconocida que-y fixo remontar se contra GAIA.

Personaxes editar

Protagonista

  • Aloy. Ye la protagonista de Horizon Zero Dawn. Ye una nueva cazadora de máquines, una escelente arquera y miembru de la tribu de los Nora. Ye una muyer valiente qu'intenta demostra-y a la tribu lo que vale. Mientres la so busca, Aloy quier saber por qué ye una marxinada y d'onde provién. Foi creada col ADN de Elisabet Sobeck. Ye decidida y bien interesada. Amás, Aloy ye caritatible y compresiva colos demás. Inclusive tiende a ser sarcástica coles persones que nun-y presten. A diferencia de los miembros de la tribu, que consideren prohibíu l'usu de la teunoloxía, Aloy ver como una ferramienta útil y ventaxoso pa entender el mundu antiguu. Ye bien escéptica no que se refier a les lleis, tradiciones y creencies tribales de los Nora. Anque foi creada col ADN de Elisabet Sobeck, Aloy siéntese coneutada paternalmente a ella, a tal grau, que la almira y respetar pola so valentía y optimismu.

Miembros de la tribu Nora

  • Rost. Ye'l padre adoptivu de Aloy. Antes miembro de la tribu Nora, agora ye un marxináu pero desaxeradamente fiel a les lleis y les tradiciones de los Nora. Cuando Aloy nació, les Matriarques encargar el so cuidu. Ye un home bien sabiu y un escelente maestru pa Aloy. La so fía adoptiva ye lo más importante pa él. A la fin, sacrifica la so vida pa salvala d'una muerte segura. Antes de la nacencia de Aloy, Rost tuvo una esposa y una fía de seis años, que fueron asesinaes por unos foresteros. Pa vengase, Rost pidió-y secretamente a les Matriarques que la nomaren "Buscador de la Muerte" pa poder salir de la Tierra Sagrada y atopalos. Llenu de vengación, Rost atopa a tolos foresteros y les asesina. Al volver a la Tierra Sagrada, les Matriarques dexáron-y quedase nel territoriu de la tribu como un marxináu en cuenta de que nun-y mentara a naide lo que fixera. Polo que Rost ye l'únicu Buscador de la Muerte del que se tien constancia.
  • Matriarca Teersa. Ye una de los trés matriarques de la tribu Nora. Ye una muyer d'edá madura, sabia y caritatible colos demás. Teersa demuestra considerancia y tolerancia colos marxinaos y, n'ocasiones, tiende a romper la tradición con tal de faer lo correcto. Ye bien abierta y ta dispuesta a aceptar coses qu'escapen de la so compresión. A diferencia de les otres matriarques, cree que Aloy ye una bendición de la Madre pa la tribu ya intenta ayudar a cumplir col so destín.
  • Matriarca Jezza. Ye una del trés matriarques de la tribu Nora. Al igual que Teersa, ye una muyer d'edá madura, sensata y caritatible. Tamién ye la guía espiritual de los Nora y encárgase d'enseñar les creencies y les tradiciones a los habitantes. Ye abierta, tolerante y demuestra ser caritatible con Aloy al nomala buscadora Nora, a pesar del refugu de la matriarca Lansra.
  • Matriarca Lansra. Ye una del trés matriarques de la tribu Nora. Al igual que Teersa y Jezza, ye una muyer d'edá madura y fiel a la tradición de la tribu. A diferencia de les otres matriarques, Lansra manifiesta'l so total despreciu a los marxinaos, cuantimás a Aloy. De cutiu alderica con Teersa y Jezza pol tratu que-y dan a la moza Nora. Lansra cree que ye una maldición pa la tribu y nun tien de ser aceptada polos habitantes.
  • Cacique Sona. Ye una guerrera, estratega y comandante de la fuercia militar "Valientes Nora". La so misión ye protexer el territoriu de los Nora y a los sos habitantes cueste lo que cueste. Ye bien seria, desconfiable ya impulsiva pero ye una líder capaz y esperimentada en combate. Tien dos fíos: Varl y Vala. Ye una aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Varl. Ye'l fíu de la Cacique Sona y l'hermanu mayor de Vala. A pesar de ser un guerreru nato y competente, Varl tien una rellación tirante cola so madre. Sicasí, desenvuelve un venceyo bien fuerte con Aloy a midida que avanza la historia. Ye un aliáu pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Vala. Ye la fía de la Cacique Sona y la hermana menor de Varl. Vala yera una de les participantes de la Prueba de los Nora cuando conoció a Aloy. A diferencia de los demás participantes, Vala y Aloy fixéronse amigues. Pero foi asesinada polos Carja Umbrías mientres la Prueba.
  • Karst. Nun comerciante de la tribu Nora. Karst enantes yera un marxináu que desobedeció la llei al esplorar les ruines del mundu metálicu pero tiempu dempués foi readmitido. Sicasí, vive nel monte, pela rodiada de la capital de la tribu.
  • Nakoa. Ye una guerrera de la tribu Nora. Nakoa abandonó les Tierres Sagraes de los Nora pa vengase de Zaid, l'home qu'asesinó al so padre. Anque foi prindada pol mesmu, foi rescatada por Aloy y, darréu, llogra vengase del so adversariu. Convertir nuna aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Teb. Anque nun ye combatiente, Teb puede lluchar contra los enemigos si la situación riquir. Ye bien cobarde pero coles mesmes tolerante, sobremanera con Aloy. A diferencia de los demás Nora, Teb apreciar enforma, una y bones ella salvó la so vida d'una muerte segura años tras. Ye un aliáu pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.

Miembros de la tribu Carja

  • Avad. Ye'l decimocuartu rei Sol de la tribu Carja y el fíu del rei Jiran. Cuando afayó les otomíes cometíes pol so padre, remontar contra él y asesinar. Convirtiéndose nel decimocuartu rei de la tribu, Avad reformó a los Carja, abolió la esclavitú y la discriminación. A diferencia del so padre, Avad quier gobernar con xusticia y amabilidá. Ye un home razonable y bondoso. El so deséu ye que toles tribu tean xuníes en paz y harmonía. Siente una fuerte atraición pola muyeres, cuantimás por Ersa, la hermana de Erend, y por Aloy.
  • Nil. Ye un guerreru nómada de la tribu Carja. En delles ocasiones, el so camín y el de Aloy cruciar ente sigo, sobremanera cuando se ven obligaos a trabayar n'equipu. Ye bien esperimentáu en combate y considérase amante de la guerra. Sicasí, el so destín final queda nes manes de Aloy. Nil tamién puede convertise nun aliáu pa ella na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Talanah. Ye miembru de la "Loxa de Cazadores". Talanah ye una muyer nueva y una cazadora competente. El so hermanu y el so padre, dambos miembros de la Loxa, perdieron la vida nuna masacre executada pol rei Jiran. Como resultancia, la Loxa malvar col lideralgu d'un home llamáu Ahsis. Esto lleva a Talanah a querer convertise na líder de la Loxa y recordar a los cayíos de la masacre. Ye una aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Vanasha. Ye una espía bien entrenada que se fai pasar por una doncella nel territoriu de los Carja Umbrías. Ye lleal al rei Avad y a la so forma de gobiernu. La so misión ye convencer a la vilba y al fíu del rei Jiran d'abandonar a los Carja Sombrios y volver a Meridian, al serviciu del rei Avad. A pesar de convivir colos Carja Umbrías, Vanasha refugar totalmente pol so insurxencia. Puede convertise nuna aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Janeva. Ye l'alcaide de la prisión Roca Solar. Por cuenta de les sos traces físiques, surdieron rumores ente los soldaos sobre'l so xéneru. Foi designada pol rei Avad pa dirixir la prisión y encargase de la custodia de los prisioneros.

Miembros de la tribu Oseram

  • Erend. Ye un guerreru de la tribu y líder de la "Vanguardia". Anque ye impulsivu y tien baxa autoestima, Erend tamién ye capaz y competente en combate. Siente gran almiración pola so hermana Ersa. Pero tres la muerte d'ésta, Erend convertir nel líder de la "Vanguardia". Convertir nun aliáu pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Olin Delverson. Ye un bon amigu de Erend. Olin vese obligáu a xunise a los Eclís cuando secuestren a la so esposa y fía. A pesar d'ello, nun ta acordies coles aiciones de dichu cultu. Ye unu de los pocos personaxes qu'usa un Focu pero caltiénse reserváu cuando fala sobre él, sobremanera con Aloy. Ye un esplorador espertu que-y gusta la teunoloxía antigua y la bébora. El so destín final queda nes manes de Aloy.
  • Petra. Ye una ferrera capacitada, inventora y miembru de la tribu Oseram. Petra ye la líder del asentamientu "Banda Llibre", un dominiu independiente controláu por miembros de la tribu Oseram. Les sos habilidaes déxen-y desenvolver cañones avanzaos. Ye tolerante, amigable y segura de sigo mesma. Ye una aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.
  • Ersa. Ye la hermana mayor de Erend y líder de la Vanguardia. Mientres el reináu de Jiran, Ersa entabló una fuerte amistá con Avad. Cola so ayuda, Avad lliberó a Meridian del reináu del so padre y Ersa y los sos homes convertir nel so guardia personal. Sicasí, Ersa y Avad empezaron un rellación romántica y caltener de callao. Nel cumplimientu del so deber, Ersa afayó que Dervalh entamaba destruyir Meridian y trató d'enfrentalo pero los sos homes morrieron y ella foi prindada. Morrió de les firíes causaes por Dervalh.

Miembros de los Eclís

  • Helis. Ye'l líder de los Eclís y unu de los antagonistes de la historia. Helis ye un fanáticu relixoso y despiadao que collabora con HADES pa resucitar a les máquines de Faru que quedaron inactives. Cree que les sos aiciones tán xustificaes y piensa que ye l'escoyíu pol dios Sol pa emponer a los Eclís a la gloria. Foi'l responsable de la masacre de la Prueba na capital de los Nora.
  • Sylens. Ye un investigador del mundu antiguu y fundador de los Eclís. Ye un personaxe bien enigmáticu pero adulces conócense les sos intenciones y motivos. Siente una fonda fascinación por afayar la historia y la teunoloxía del mundu antiguu. Cuando Sylens atopó un Focu nes ruines del mundu metálicu, entró en contautu con HADES y prometió sirvi-y en cuenta de conocencia. Esto llevar a fundar un exércitu al serviciu de HADES conocíu como los Clise pero desertó al dase cuenta de que HADES ordenó la so execución. Sylens ye bien remanador y ta dispuestu a faer lo que faiga falta pa consiguir lo que busca. N'ocasiones, tiende a ser imprudente y sópitu pero ye capaz de reconocer los sos errores.

Miembros de la tribu Banuk

  • Aluki. Ye una hábil guerrera del campamentu Banuk. Dende la so llegada al campamentu, Aluki protexe a los misteriosos xamanes y xixila a les máquines qu'acesmen el campamentu. Ye una aliada pa Aloy na batalla final contra los Carja Umbrías.

Intelixencies Artificiales

  • GAIA. Ye una intelixencia artificial creada por Elisabet Sobeck que supervisa del proyeutu Zero Dawn. L'oxetivu de GAIA ye restaurar el planeta Tierra al so estáu orixinal cola ayuda de dellos sistemes subordinaos, ente ellos HADES. Permaneció en contautu con Elisabet Sobeck mientres la mayor parte del tiempu y fixéronse bones amigues. Pa torgar que HADES tomara'l control del proyeutu y esterminara la vida na tierra, GAIA activó'l so sistema de autodestrucción pa detener a HADES y creó un clon de Elisabet Sobeck por que restaurara les sos funciones nel futuru.
  • HADES. Ye'l principal antagonista de la historia. Ye una intelixencia artificial que formaba parte del proyeutu Zero Dawn. La función de HADES yera revertir el trabayu de GAIA si'l procesu de restauración nun yera esitosu. Esto dexaría a GAIA realizar tol procesu de nuevu pero una señal desconocida fizo que HADES va remontar contra ella y va tomar el control de Zero Dawn. HADES llogró escapar de la contra midida de GAIA y de la instalación onde taba reteníu. Anque tuvo incomunicáu mientres enforma tiempu, HADES unvió una señal a tolos Focos por que daquién contautar. Al entrar en contautu con Sylens, HADES pudo conocer más detalles del mundu primitivu cola so ayuda pero'l so oxetivu sigue siendo'l mesmu: completar l'estermín de la humanidá.

Los Antiguos

  • Elisabet Sobeck. Yera la madre biolóxica de Aloy y una de les figures más importantes del proyeutu Zero Dawn. Yera una muyer decidida, brillante, caritatible, desinteresada y talentosa nel área de la robótica, la ciencia y la inxeniería. Años antes de la catástrofe, foi contratada por Ted Faru pal diseñu y desenvolvimientu de teunoloxía ambiental. Como resultancia, Elisabet foi ganando reconocencia ya importancia na comunidá científica. Sicasí, la so negativa al desenvolvimientu de teunoloxía militar llevar a romper rellaciones con Ted Faru y la so empresa. Elisabet volvióse independiente y creó la so propia empresa de teunoloxía ambiental. Cuando Faru y la so empresa perdieron el control de la so teunoloxía militar, allegaron a Elisabet por que resolviera el problema. Pero la estinción de la vida na Tierra yera inminente asina que Elisabet suxurió crear un proyeutu que dexara devolver a la Tierra al so estáu orixinal. El proyeutu recibió'l nome de Zero Dawn. Como direutora del proyeutu, Elisabet dedicóse fondamente al desenvolvimientu de Zero Dawn xunto con otros científicos. Amaba tantu a la Tierra y a la humanidá que tuvo dispuesta a dar la so vida pa salvar dambes coses. Morrió tratando d'evitar que l'ensame de maquinas de Faru destruyera la instalación onde se desenvolvía'l proyeutu.
  • Ted Faru. Yera'l fundador, presidente y propietariu de la corporación Faru Automated Solutions y una figura importante nel proyeutu Zero Dawn. Años antes de la catástrofe, yera un empresariu reconocíu en tol mundu. Sicasí, la so avaricia ya imprudencia llevar a concebir teunoloxía militar avanzada que causó la estinción de tola vida na Tierra. Pa remediar el dañu, solicitó l'ayuda de la doctora Sobeck pero la resultancia de les sos aiciones yera inevitable. La creación de Faru, conocida como la "Plaga de Faru" acabó con toa forma de vida na Tierra y volver inhabitable. Solo'l proyeutu Zero Dawn podía devolver al planeta al so estáu orixinal. Mientres la so estadía na instalación onde se desenvolvía'l proyeutu, Faru acosaba constantemente a Sobeck y a los científicos por llograr resultaos sobre les meyores del proyeutu, tratando d'apurrir nueves idees. Dempués de la muerte de Elisabet, Faru perdió por completu'l xuiciu, borró los archivos que se tresmitiríen a les futures xeneraciones y asesinó a los científicos Alfes pa evitar que lo reconstruyeren. Como resultancia, la humanidá creció n'ignorancia y ensin tener conocencia sobre'l mundu antiguu.
  • Travis Tate. Yera unu de los nueve Alfes designaos por Elisabeth Sobeck pa supervisar el proyeutu Zero Dawn. Yera un programador talentosu que supervisó'l desenvolvimientu de "HADES". Tate yera bien excéntrico y desconfiable. Considerábase amante del entretenimientu desaveniente ya inmoral, cosa que cafiaba constantemente a los demás. Morrió a manes de Ted Faru xunto col restu de les Alfes.
  • Charles Ronson. Yera unu de los nueve Alfes designaos por Elisabeth Sobeck pa supervisar el proyeutu Zero Dawn. Como ecoloxista dedicáu y miembru del proyeutu, Ronson supervisó'l desenvolvimientu de "ARTEMIS". Ronson sentía una gran almiración pola doctora Sobeck que la so perdida afectar emocionalmente. Descríbese-y como un home dedicao y apasionao pero perdía la perspeutiva cuando s'atopaba so presión. Morrió a manes de Ted Faru xunto col restu de les Alfes.
  • Samina Ebadji. Yera una de los nueve Alfes designaos por Elisabet Sobeck pa supervisar el proyeutu Zero Dawn. Especializada nel campu del patrimoniu cultural, Ebadji encargar de supervisar el desenvolvimientu de "APOLLO". Con "APOLLO", arrexuntó y archivó una gran cantidá d'información sobre conocencies y cultures de la historia humana pa tresmitilos a les xeneraciones futures que la reemplazaríen. Morrió a manes de Ted Faru xunto col restu de les Alfes.
  • Margo Shĕn. Yera una de los nueve Alfes designaos por Elisabet Sobeck pa supervisar el proyeutu Zero Dawn. Yera una muyer esperta nel área de la robótica y bien entusiasta. Shĕn encargar de supervisar el desenvolvimientu de "HEPHAESTUS". Créese que Shĕn yera emplegada de Faru Automated Solutions antes de la catástrofe y foi profesora universitaria a la temporada. Morrió a manes de Ted Faru xunto col restu de les Alfes.
  • Patrick Brochard-Klein. Yera unu de los nueve Alfes designaos por Elisabet Sobeck pa supervisar el proyeutu Zero Dawn. Especializáu nel campu de la clonación y la inxeniería xenética, Brochard-Klein encargar de supervisar el desenvolvimientu de "ELEUTHIA". Morrió a manes de Ted Faru xunto col restu de les Alfes.

Escenarios editar

Anque se ambienta nun escenariu post-apocalíptico, Horizon Zero Dawn trescurren en ciudaes reales de Estaos Xuníos como Utah y Colorado. Cuando'l xugadores atopen los llamaos "Observatorios", visualicen imáxenes de dellos llugares conocíos de diches ciudaes. Dellos exemplos d'ello son: el Llagu Powell, l'estadiu de Denver, la Tabayón Bridal Veil, el Parque nacional del Cañón Bryce, la Cordal Front, la Capiya de Cadetes de l'Academia de la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos, ente otros.[7][8][9]

Tribus editar

Les sociedaes humanes en Horizon Zero Dawn atópense entamaes en tribus. Munches d'elles tienen distintes costumes, tradiciones, lleis y creencies. Los trés tribus más conocíes nel mundu de Horizon Zero Dawn son: Los Nora, Los Carja y Los Oseram. Pero tamién se menta la esistencia d'otres tribus.

  • La tribu Nora. Ye una sociedá conformada por cazadores y pañadores. La capital de la tribu ye "Corazón de Madre". Les líderes de dicha tribu son les Matriarques Teersa, Jezza y Lansra. Encargar de faer cumplir la llei y de condergar a los miembros de la tribu. Los Nora tienen a la "Madre" como la so deidá. Creen que tola vida humana, animal y natural surdió por esta deidá. De normal, viven n'asentamientos asitiaos nos montes y los montes de lo que consideren "La Tierra Sagrada".
  • La tribu Carja. Son una sociedá avanzada que cunta con una enorme población, estabilidá económica y fuercia militar. La tribu tien como líder al rei decimocuartu Avad. La capital de la tribu atopar en Meridian. Tienen al "Sol" como la so deidá.
  • La tribu Oseram. Ye una sociedá conformada por escelente artesanos y ferreros. Ye una de les munches tribus que foi víctima de los Asaltos Coloraos lideraos polos Carja y el decimotercer Rei Jiran. De normal los Oseram conviven colos Carja en Meridian.
  • Los Carja Umbrías. Son una sociedá conformada polos antiguos partidarios de la tribu Carja liderada pol rei Jiran. Dempués de la muerte d'esti rei, estos partidarios se autoproclamaron Carja Umbrías. La mayoría de los Carja Umbrías son fanáticos que desenvolvieron una gran fascinación pol poder y la teunoloxía antigua gracies a Sylens, fundador de los Eclís.
  • La tribu Banuk. Son un grupu de sobrevivientes que viven nos montes. La tribu esta compuesta por cazadores desacobardaos y xamanes misteriosos que se nieguen a confraternizar con otres tribus. Básicamente, son una tribu nómada de la que bien pocu sábese.
  • La tribu Utaru. Son una tribu pacifica que s'especializa na agricultura. Bien pocu saber d'ellos. La mayoría de los sos miembros fueron víctimes de los "Asaltos Coloraos" y sometíos a la esclavitú pol decimotercer rei Carja, Jiran.

Conteníu descargable editar

Horizon Zero Dawn cuenta con un conteníu descargable tituláu The Frozen Wilds. Nesti conteníu, Aloy sigue buscando respuestes a les entrugues más esmolecedores sobre'l mundu antiguu. Pa ello, viaxa a una rexón llamada "La Corte", tierres alloñaes onde habiten los Banuk, una tribu de la que bien pocu sábese.

El so llanzamientu foi'l 7 de payares de 2017. Anque'l conteníu yá fuera anunciáu na E3 2017,[10] darréu confirmóse la so fecha de llanzamientu.[11][12]

Desenvolvimientu editar

Guerrilla Games empezó a desenvolver Horizon Zero Dawn en 2011, pocu dempués del llanzamientu de Killzone 3. Antes de la so confirmación, conocíase'l nome del videoxuegu por Horizon. Según Hermen Hulst, llograr ente 40 y 50 conceutos ya idees pal próximu videoxuegu y, ente ellos, surdió Horizon.[13] El títulu taría ambientáu nun mundu post-apocalíptico onde les máquines seríen la raza dominante nel planeta y los humanos volveríen a una dómina primitiva na que cacen y recueyen pieces d'estes máquines pa sobrevivir.[14][15] Dichu videoxuegu tendría elementos de rol y mundu abiertu. El xuegu foi confirmáu finalmente nel E3 2015 mientres la conferencia de Sony, puramente para PlayStation 4.[16][17] La protagonista del títulu sería una nueva cazadora de máquines llamada Aloy, que taría modelada en base a l'actriz Hannah Hoekstra.[18][19] Anque Sony tenía duldes sobre una protagonista femenina en Horizon, les reaiciones positives fixeron que'l proyeutu siguiera alantre.[20] Parte del motor gráficu de Horizon yera una versión modificada del motor de Killzone: Shadow Fall y taría centráu na manera un solu xugador.[21]

Tocantes a les carauterístiques del xuegu, Guerrilla Games confirmó que los xugadores van poder cazar animales pa restaurar la vitalidá y ameyorar el paxellu de la protagonista,[22] amás de cazar los robots que predominen nel mapa y llograr les sos pieces pa comerciar o desenvolver distintos recursos. Más tarde, presentóse una demo faciendo fincapié a esti respectu y al usu de trampes.[23] Na E3 2016, Sony y Guerrilla Games presentaron una nueva demostración del xuegu con más carauterístiques, según nuevos escenarios y nueves máquines a les que la Aloy tien d'enfrentar.[24] Mientres los meses siguientes, Guerrilla dio dellos detalles sobre los elementos de rol y mundu abiertu de Horizon, según la historia, sistema de misiones, ente otros.[25][26]

En xineru de 2017, Guerrilla Games remató'l desenvolvimientu de Horizon Zero Dawn, llogrando'l estatus "Gold".[27][28]

Llanzamientu editar

Primeramente taba programáu'l so llanzamientu pa finales de 2016 pero'l xuegu foi retrasáu. Según Hermen Hulst,[29] direutor executivu de Guerrilla Games, "la nueva fecha danos el tiempu extra riquíu pa completar y ameyorar el xuegu", polo que finalmente Horizon Zero Dawn salió a la venta en febreru de 2017 para América del Norte y en marzu de 2017 para Europa y Asia, siendo un llanzamientu esclusivu para PlayStation 4. El so conteníu descargable, tituláu The Frozen Wilds, foi llanzáu'l 7 de payares de 2017. Adicionalmente, Guerrilla Games confirmó'l llanzamientu de Horizon Zero Dawn: Complete Edition. Dicha edición inclúi la historia principal y tolos conteníos adicionales hasta la fecha. El so llanzamientu foi n'avientu de 2017.[30]

Receición editar

Plantía:Analís videoxuegu

Horizon Zero Dawn recibió critiques bien positives y foi reconocíu como unu de los meyores xuegos del añu. El mundu abiertu, la historia, los aspeutos visuales, les mecániques y el personaxe de Aloy fueron aclamaos por criticar. Inclusive, l'estudiu polacu CD Projekt REDE felicitó a Guerrilla pol ésitu del videoxuegu.[31] El xuegu sostién una puntuación permediu de 89/100 en Metacritic y 88.49% en GameRankings.

Hobby Consoles dio-y una puntuación sobresaliente de 95/100. El sitiu web afirma que Guerrilla Games "foi capaz de reinventase y dar vida a un productu tan distintu... y tan grande." Nel so analís, considera que Horizon ye unu de los meyores xuegos de PlayStation 4. Los elementos de rol, el mundu abiertu, la xugabilidá y el sistema de combate fueron aclamaos por criticar como los "meyores aspeutos" del xuegu. Mentó que "la historia ye l'apartáu [...] que sorprendió más" y el personaxe de Aloy "tien carisma". Amás, l'apartáu visual y el diseñu de los escenarios destacáronse positivamente. Na so conclusión, mentó que "Guerrila Games reinvéntase y da vida a una aventura bestial, y non yá no téunico. Horizon: Zero Dawn ye un "action RPG" como la copa d'un pinu, con un sistema de combate tan ellaboráu como satisfactoriu, y un universu tan colosal que yá s'adicar nel horizonte un futuru brillosu pa Aloy. Nació una estrella."[32]

IGN España dio-y una puntuación de 9.2, destacando la esploración, el mundu abiertu, el desenvolvimientu de la historia y l'apartáu visual. Anque'l sistema de combate y dialogo nun foi favorable del tou, IGN reconoz que Horizon ye "un xuegu qu'entemez aición y rol nun enorme (y preciosu) mundu abiertu." Nel so veredictu, mentó que "ye una aventura llargo y sorprendente, que consigue atrapar (y vaya que si atrapa) pel so curiosu mundu de xuegu, pol carisma del so protagonista, pola fondura de la so propuesta xugable y polo bello que resulta en casi tou momentu." Na so crítica concluyi diciendo: "Unu de los imprescindibles de PS4, y de principios d'esti 2017."[33]

Meristation dio-y una puntuación de 9.2/10 mentando na so conclusión que "Horizon: Zero Dawn ye unu de los xuegos más redondos que pueden atopase anguaño na cada vez más habitual fórmula del Mundu Abiertu. Guerrilla Games consiguió producir el que probablemente ye'l so títulu más sólidu con una propuesta bien completa a toos [los] niveles."[34]

3D Xuegos dio-y una puntuación de 9.0/10. Nel so analís, mentó que "con Horizon Zero Dawn, [Sony Interactive Entertainment] non yá presenta una estimosa bocanada d'aire fresco en forma d'una nueva IP con descomanáu potencial pa crecer, sinón que se sacó de la manga una aventura de mundu abiertu carismática y tou un caballu de carreres gráficu." El sitiu destacó aspeutos positivos sobre la historia, los elementos de rol, la xugabilidá y los gráficos.[35]

El sitiu web LaPS4 dio-y un 90/100. "Horizon Zero Dawn ye una sorpresa prestosa porque poques vegaes un xuegu d'estes carauterístiques llega inclusive a superar les mires. Non solo amuesa una historia apasionante; nun ye solo un apartáu téunicu bestial; nun ye namái una xugabilidá perfecta y adictiva. Ye tou eso y muncho más. Ye, sobremanera, una Aloy que relluma con lluz propio, capaz d'alzase pimpana como la nueva gran heroína de PlayStation."[36]

Gamereactor España dio-y una puntuación de 9/10. "Ye un xuegu sobresaliente en munchos aspeutos, especialmente los de diseñu y recreación visual, y con un bon sistema de combate, polo que cada momentu puede esfrutase al máximu."[37]

Vandal dio-y una puntuación de 8.8/10. Nel so critica, quedaron impresionaos pol apartáu visual, la historia y la xugabilidá. El sitiu mentó: "Una bona historia, un apartáu xugable bien curiáu y risonderu, unos gráficos espectaculares, y en definitiva tou lo que se-y podía pidir a una superproducción como esta, que sabiendo lo qu'ufierta, va dexar satisfechu a casi tol mundu." Amás, nel so veredictu mentó que Horizon ye "una espectacular y entretenida aventura de mundu abiertu que se convierte n'unu de los esclusivos imprescindibles nel catálogu de PS4."[38]

Ventes editar

Horizon Zero Dawn foi unu de los videoxuegos más vendíos de 2017 y el segundu más vendíu para PlayStation 4 dempués de Uncharted 4. Nes sos primeres selmanes el xuegu vendió más de dos millones de copies y anguaño vendió más de 3,4 millones de copies, siendo la IP meyor vendida de Sony y Guerrilla Games.[39] En xineru de 2018, envaloróse que'l xuegu vendería más de 4 millones de copies, según el portal VGChartz.[40]

En febreru de 2018, Sony anunció que'l xuegu llograra vender 7.6 millones de copies a un añu del so llanzamientu, convirtiéndose d'esta manera nel nuevu llanzamientu first-party más esitosu de PS4.[41]

Premios editar

Añu Premiu Categoría Resultáu
2015 Game Critics Awards[42][43]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor Xuegu Orixinal Ganador

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

2016 Game Critics Awards[44][45]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor Xuegu Orixinal Ganador

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

The Game Awards[46]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

2017 The Game Awards[47][48]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor Actuación (Ashly Burch) Nomada

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Premios Golden Joystick[49][50]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganador

Meyor Diseñu Visual Nomáu
Meyor Xuegu de PlayStation Ganador
Meyor Actuación (Ashly Burch) Ganadora
Premiu Revelación (Ashly Burch) Ganadora
2018 Premios Writers Guild Award 2018[51]
Meyor Guión de Videoxuegu
(John Gonzalez, Benjamin McCaw, Ben Schroder,
Anne Toole, Dee Warrick & Meg Jayanth)
Ganadores
21ᵘ Ceremonia de los D.I.C.Y. Awards[52][53][54]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Llogru a la Excelencia n'Animación Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Llogru a la Excelencia en Personaxe (Aloy) Nomada
Llogru a la Excelencia en Composición de Música Orixinal Nomáu
Llogru a la Excelencia n'Historia (John Gonzalez) Ganador

style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganador

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Premios BAFTA de Videoxuegos[55]

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

style="background:#FFc;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Pendiente

Meyor Propiedá Orixinal Pendiente
Meyor Interpretación (Ashly Burch) Pendiente
Game Developers Choice Awards[56][57]

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganador

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor Arte Visual Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Referencies editar

  1. http://es.ign.com/horizon-zero-dawn-ps4/103677/preview/aldu-al-e3-horizon-zero-dawn
  2. alfabetajuega.com. «Aloy, el nuevu iconu imprescindible de PlayStation – Alfa Beta Xuega». Consultáu'l 21 de febreru de 2017.
  3. en-el-meyor-estrenu-de-nueva/ Horizon: Zero Dawn convertir nel meyor estrenu de nueva IP en PS4. 3DJuegos. http://www.3djuegos.com/noticias-ver/168404/horizon-zero-dawn-convertir en-el-meyor-estrenu-de-nueva/. Consultáu'l 7 de marzu de 2017. 
  4. Horizon Zero Dawn pa PS4 supera los 3,4 millones de copies vendíes. Hobby Consoles. 5 de xunu de 2017. Consultáu'l 29 d'avientu de 2017.
  5. Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds yá tien fecha de llanzamientu. Eurogamer. 7 d'agostu de 2017. 5 de setiembre de 2017.
  6. Horizon Zero Dawn: guía de toles armes del videoxuegu. Hobby Consoles. 13 de marzu de 2017.
  7. se basen-los/ Horizon Zero Dawn: llugares reales nos que se basen los observatorios. 3D Xuegos. 15 de marzu de 2017. Consultáu'l 5 de setiembre de 2017.
  8. escenarios-de-horizon-zero-dawn-los sos-equivalentes-reales/ Comparen los escenarios de Horizon: Zero Dawn colos sos equivalentes reales. Vandal. 15 de marzu de 2017. Consultáu'l 5 de setiembre de 2017.
  9. All Of The Real World Locations You Can Visit In Horizon Zero Dawn | nowloading.co (n'inglés). NowLoading.co. 28 d'abril de 2017. Consultáu'l 5 de setiembre de 2017
  10. primera-expansion-de/ Guerrilla presenta The Frozen Wilds, la primer espansión de Horizon. 3D Xuegos. 13 de xunu de 2017. Consultáu'l 2 de xineru de 2018.
  11. primera-expansion-de-horizon-zero-dawn-llega-el-7-de-payares/ La primer espansión de Horizon: Zero Dawn llega'l 7 de payares. Vandal. 7 d'agostu de 2017. Consultáu'l 2 de xineru de 2018.
  12. Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds yá tien fecha de llanzamientu. Eurogamer. 7 d'agostu de 2017. Consultáu'l 2 de xineru de 2018.
  13. Guerrilla escoyó'l contestu de Horizon d'ente unes 40-50 idees. 3D Xuegos. 16 de xunu de 2015. Consultáu'l 7 de setiembre de 2017.
  14. Horizon, el posible nuevu xuegu de Guerrilla, sigui penerando información. 3D Xuegos. 18 de setiembre de 2014. Consultáu'l 06 de setiembre de 2017.
  15. Horizon, ¿lo nuevo de Guerrilla?. 3D Xuegos. 16 de setiembre de 2014. Consultáu'l 6 de setiembre de 2017.
  16. El creadores de Killzone presenten con impresionante demo pa PS4 a Horizon: Zero Dawn 3D Xuegos. 16 de xunu de 2015. Consultáu'l 7 de setiembre de 2017.
  17. so-xuegu-de-accion-en mundu abiertu/ Guerrilla Games anuncia Horizon: Zero Dawn, el so xuegu d'aición en mundu abiertu. Vandal. 16 de xunu de 2015. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  18. Pushsquare - Meet the Real-Life Aloy from Horizon: Zero Dawn (n'inglés)
  19. actrices-que-conformen-a-aloy-de-horizon-zero-dawn/ Areajugones.sport.es - Estes son les actrices que conformen a Aloy de Horizon: Zero Dawn
  20. Sony nun les tenía toes consigo con una protagonista femenina pa Horizon. 3D Xuegos. 18 de xunu de 2015. Consultáu'l 12 de setiembre de 2017.
  21. Horizon: Zero Dawn va tar centráu na manera a un namái xugador. 3D Xuegos. 9 de xunetu de 2015. Consultáu'l 12 de setiembre de 2017.
  22. Podrán cazase animales en Horizon: Zero Dawn. Vandal. 24 de xunetu de 2015. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  23. sos-mecanicas-en-un-nuevo-video/ Horizon: Zero Dawn preséntanos les sos mecániques nun nuevu videu. Vandal. 27 d'ochobre de 2015. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  24. Guerrilla Games presenta una nueva demostración de Horizon: Zero Dawn. Vandal. 14 de xunu de 2016. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  25. elementos-de-rol-y-la historia-de-horizon-zero-dawn/ Guerrilla fala sobre los elementos de rol y la historia de Horizon: Zero Dawn. Vandal. 22 de setiembre de 2016. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  26. so-sistema-de-misiones-y-mundu-abiertu/ Horizon: Zero Dawn detalla'l so sistema de misiones y mundu abiertu. Vandal. 4 d'ochobre de 2016. Consultáu'l 13 de setiembre de 2017.
  27. so-desenvolvimientu-yá-ye-gold/ Horizon: Zero Dawn remata'l so desenvolvimientu. ¡Yá ye Gold!. 3D Xuegos. 31 de xineru de 2017. Consultáu'l 12 de setiembre de 2017.
  28. Horizon: Zero Dawn yá ta termináu. Vandal. 31 de xineru de 2017. 12 de setiembre de 2017.
  29. Sarker, Samit (6 de xunu de 2016). «"Horizon Zero Dawn" va retrasar hasta principiu de 2017». Polygon. Consultáu'l 6 de xunu de 2016.
  30. La edición completa de Horizon: Zero Dawn va llegar el 6 d'avientu. Vandal. 4 d'ochobre de 2017. Consultáu'l 31 d'avientu de 2017.
  31. Horizon Zero Dawn - CD Projekt felicita a Guerrilla Games. Hobby Consoles. 3 de marzu de 2017. Consultáu'l 23 de xineru 2018.
  32. Analís de Horizon Zero Dawn, el xuegu de Guerrilla pa PS4 - HobbyConsolas Xuegos. Hobby Consoles. 20 de febreru de 2017. Consultáu'l 25 d'avientu de 2017.
  33. Horizon: Zero Dawn - Analís - Un nuevu empiezu | IGN España. IGN España. 20 de febreru de 2017. Consultáu'l 25 d'avientu de 2017.
  34. Horizon: Zero Dawn, Analís - Meristation.com. Meristation. 20 de febreru de 2017. Consultáu'l 24 d'avientu de 2017.
  35. Analisis de Horizon Zero Dawn pa PS4 - 3D Xuegos. 3D Xuegos. 1 de marzu de 2017. Consultáu'l 24 d'avientu de 2017.
  36. Analís Horizon Zero Dawn - LaPS4.com. LaPS4. Consultáu'l 24 d'avientu de 2017.
  37. Horizon: Zero Dawn Analís - Gamereactor España. Gamereactor. 20 de febreru de 2017. Consultáu'l 25 d'avientu 2017.
  38. Analís de Horizon: Zero Dawn - PS4. Vandal. 20 de febreru de 2017. Consultáu'l 24 d'avientu de 2017.
  39. Horizon: Zero Dawn yá vendió más de 3.4 millones de copies. LevelUp. 5 de xunu de 2017. Consultáu'l 31 d'avientu de 2017.
  40. Horizon: Zero Dawn superaría los 4 millones de xuegos vendíos. 3D Xuegos. 16 de xineru de 2018. Consultáu'l 19 de xineru de 2018.
  41. «xuegos editorial=3DJuegos Horizon: Zero Dawn vendió más de 7,6 millones de xuegos» (28 de febreru de 2018). Consultáu'l 28 de febreru de 2018.
  42. Estos son los nomaos a los Game Critics Awards del E3 2015. VidaExtra. 30 de xunu de 2015. Consultáu 25 de xineru de 2018.
  43. Conoz a los ganadores a los Game Critics Awards de 2015. IGN España. 7 de xunetu de 2015. Consultáu'l 25 de xineru de 2018.
  44. Estos son los nomaos a los E3 Game Critics Awards 2016. VidaExtra. 30 de xunu de 2016. Consultáu'l 25 de xineru de 2018.
  45. E3 2016 - Ganadores de los Game Critics Awards. Hobby Consoles. 5 de xunetu de 2016. Consultáu'l 25 de xineru de 2018.
  46. The Game Awards 2016: Estos son los nomaos a meyor xuegu del añu. 3D Xuegos. 16 de payares de 2016. Consultáu'l 25 de xineru de 2018.
  47. Awards - The Game Awards. 7 d'avientu de 2017.
  48. The Game Awards 2017: llista de ganadores y nomaos. IGN España. 8 d'avientu de 2017. Consultáu'l 29 d'avientu de 2017.
  49. Anunciaos los ganadores de los Golden Joystick Awards 2017 - Vandal. Vandal. 17 de payares de 2017. Consultáu'l 30 d'avientu de 2017.
  50. Llista de los nomaos a los Golden Joystick Awards 2017. Areajugones. 24 de setiembre de 2017. Consultáu'l 30 d'avientu de 2017.
  51. Guión de Horizon: Zero Dawn gana en Writers Guild Award 2018. LevelUp. 13 de febreru de 2018. Consultáu'l 14 de febreru de 2018.
  52. llista-de-nomaos-de-los-d-i-c-y-awards-2018 Horizon Zero Dawn encabeza la llista de nomaos de los D.I.C.Y. Awards 2018. VidaExtra. 13 de xineru de 2018. Consultáu'l 19 de xineru de 2018
  53. nominaciones-de-los-2018-diz-a Horizon Zero Dawn lidera les nominaciones de los D.I.C.Y. Awards 2018. IGN Llatinoamérica. 14 de xineru de 2018. Consultáu'l 19 de xineru de 2018.
  54. DICIR-Awards-2018 Conoz a los ganadores de DICIR Awards 2018 - LevelUp. LevelUp. 23 de febreru de 2018. Consultáu'l 23 de febreru de 2018.
  55. Sanchez, Carlos (15 de marzu de 2018). «anu-non-111095/ BAFTA 2018: Super Mario Odyssey y Horizon Zero Dawn, ente los nomaos a xuegu del añu». Xuegos ADN. Consultáu'l 17 de marzu de 2018.
  56. Conoz a los nomaos a los GDC Awards 2018. Level Up. 5 de xineru de 2018. Consultáu'l 23 de xineru de 2018.
  57. Lima, Pamela (22 de marzu de 2018). «Conoz a tolos ganadores de los Game Developers Choice Awards 2018». AtomixVG. Consultáu'l 22 de marzu de 2018.

Enllaces esternos editar