L'Organismu Internacional d'Enerxía Atómica (OIEA) pertenez a los muérganos conexos del sistema de les Naciones Xuníes.

IAEA
organización establecía poles Naciones Xuníes
Llocalización
Sede Viena
Direición Austria
Historia
Fundación1957
Participación empresarial
Organización matriz Organización de les Naciones Xuníes
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Emplegaos 2500 (xunu 2021)
Presupuestu 380 000 000 € (xunu 2021)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Esti organismu entamó a funcionar en Viena el 29 de xunetu de 1957 y en payares del mesmu añu l'Asamblea Xeneral aprobó un alcuerdu sobre la rellación de la OIEA cola ONX, a fin de tratar d'entainar y aumentar la contribución de la enerxía atómica pa fines de paz, la salú y la prosperidá en tol mundu. Teniendo como oxetivu l'asegurar que l'asistencia prestada nun s'utilice con fines militares, l'OIEA establez normes de seguridá nuclear y proteición ambiental, ayuda a los países miembros médiante actividaes de cooperación téunica y alenta l'intercambiu d'información científica y téunica sobre la enerxía nuclear.

Cuenta con asesores, equipu y capacitación para suministrar asistencia a los gobiernos en desarrollu y da-y puxu a la tresmisión de coñocimientos teóricos y práuticos pa que los países receutores puean executar eficaz y seguramente sos programes d'enerxía atómica. Formula tamién normes básiques de seguridá pa la proteición escontra radiaciones y asoleya reglamentos y códigos de práutiques sobre determinaos tipos d'operaciones, incluyí'l tresporte de material radiactivu.

L'OIEA, tien xu sede en Viena (Austria), con sedes rexonales en Xinebra, Nueva York, Toronto y Tokyo, y cuenta con 144 estaos miembros. Nel añu 2005 l'organismu, y el so direutor xeneral Mohamed el-Baradei, recibieron el Premiu Nobel de la Paz. El comité concedió-yos esti premiu por:

[...] ye l' OIEA quien controla que la enerxía nuclear nun s'utilice de forma indebida con propósitos militares [...] nel momentu nel que los esfuercios del desarme paecen nun puntu muertu y esiste peligru de que l'armamentu nuclear prolifere nos estaos y nos grupos terroristes [...]


Referencies editar

Enllaces esternos editar