Idioma bereber ghomari

El bereber de Ghomara ye una llingua bereber septentrional faláu por unes 10 mil persones del grupu étnicu ghomara, cerca de Tetuán y Chauen. El berber de Ghomara fálase la frentera oeste del Rif en Marruecos. Falar en siquier el pueblu de Amtiqan y la so vecindá inmediata, xutu al oeste d'Oued Ouringa, ya inda ye enseñáu como llingua habitual a los neños d'esa rexón. Sicasí, namái falar una pequeña minoría de los ghomara, inclusive en 1931, namái una de los ocho tribus ghomaris, los Beni Bu Zra, siguíen falándolo.

Ghomara, Ghomari
Faláu en  Marruecos
Falantes ~10 mil (2004)[1]
Familia Afroasiáticu

  bereber
    bereber septentrional
      Atles[2][3]
        Ghomara

Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2 gho
ISO 639-3


Estensión del ghomara, ghomari

Descripción llingüística editar

Lingüísticamente, tien una gran similaridad col sanhaŷa de Srair faláu pela redolada de Ketama, pero ye malo d'entender pa un falantes de rifeñu.

Delles carauterístiques típiques qu'amuesen la diferencia col rifeñu, son l'usu de la proposición dar en llugar de la preposición del rifeñu ghar, la terminación de femenín plural en -an en llugar de -in y l'ausencia de espirantización en posición inicial de pallabra.

Referencies editar

  1. J. el Hannouche, 2008. Ghomara Berber: A Brief Grammatical Survey
  2. Maarten Kossmann, Berber subclassification (preliminary version), Leiden (2011)
  3. Sebastian Nordhoff et al., "Ghomara", in: Glottolog 2.2, Leipzig: Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology (2013)