El dothraki ye un idioma o llingua construyida pal pueblu ficticiu dothraki, habitantes indíxenes del sur del Mar Dothraki (en realidá, planicies yerboses), na serie de noveles de George R. R. Martin, Cantar de xelu y fueu, y na so adautación televisiva posterior. Una pequeña parte del léxicu ye obra de Martin, pero'l desenvolvimientu de la gramática y de la mayor parte del corpus deber a David J. Peterson, miembru de la Sociedá pa la creación d'idiomes, que foi contratáu p'apurrir los diálogos en dothraki de la serie televisiva Game of Thrones, de HBO. El dothraki diseñar p'afaese a la concepción orixinal del autor, con base nes poques frases y pallabres esistentes nes sos noveles.

Dothraki
Dothraki
Faláu en Noveles de Cantar de xelu y fueu y la serie de televisión Game of Thrones
Familia Llingua artificial
Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengunu
ISO 639-2 art
ISO 639-3 art

El 26 d'ochobre de 2010, esistíen alredor de 2500 pallabres nel léxicu, pero solo'l creador conoz la gramática.[1] Sicasí, ta creciendo la comunidá dothraki, en sitios como "Apriende Dothraki", qu'ufierta información sobre l'idioma.

Evolución editar

El vocabulariu dothraki foi creáu por Peterson, muncho primero de l'adautación. HBO contrató a la Sociedá pa la creación d'idiomes, pa crear l'idioma y, dempués d'un procesu de solicitú de participación de más de trenta conlangers, escoyer a David Peterson pa desenvolvela. Pronunció más de 1700 pallabres pa HBO antes del entamu. Peterson inspirar na descripción de George R. R. Martin de la llingua, lo mesmo que de idiomes como'l rusu, el turcu, l'estoniu, l'inuktitut y el suaḥili.[2]

Referencies editar

  1. «Twitter Post» (27 d'ochobre de 2010).
  2. «Comunicáu de prensa oficial de HBO» (12 d'abril de 2010).

Enllaces esternos editar