Inciclopedia ye una parodia en clave d'humor de Wikipedia, anque nella afírmase qu'asocede al aviesu. Proyeutu hermanu n'español d'Uncyclopedia, fundada'l 20 de febreru del 2006. Podría considerase como la continuación de La Frikipedia, otra parodia que foi cerrada primero en forma temporal por cuenta d'una denuncia de la SGAE a principios del 2006, depués zarrada permanentemente nel 2016 por distintos motivos. Inciclopedia foi formada al crecer el númberu d'artículos "rescataos" de les caxés de Google y Yahoo! na seición n'español d'Uncyclopedia, depués del primer zarru de La Frikipedia. Montóse sobre otru wiki humorísticu, de nacionalidá mexicana: Nakopedia.[1] La principal diferencia con Frikipedia ye que ta empobinada a artículos n'español pa tol mundu hispanofalante, ente que Frikipedia dirixíase primordialmente a un públicu d'España. Pa embrivir los problemes derivaos de la xíriga llocal de cada país, identifica los artículos con un humor basáu en referencies demasiáu locales con plantíes y categoríes específiques.

Inciclopedia
Portada de Inciclopedia
Información xeneral
URL https://inciclopedia.org
Eslogan Bienveníos a Inciclopedia, la enciclopedia llibre de conteníu que toos pueden editar.
Tipu de sitiu Enciclopedia
Rexistru 20 febreru 2006
Creador Rataube y Maximussage1
Ingresos Ye de llibre configuración.
[editar datos en Wikidata]

El proyeutu atópase allugáu en Wikia y utiliza el software de MediaWiki. Anguaño cunta con más de 11.000 artículos. De les más de 50 Uncyclopedies independientes en distintos idiomes, Inciclopedia ye la sesta más grande según númberu d'artículos, tres les versiones n'inglés, polacu, portugués, xaponés ya italianu. En cantidá d'usuarios activos y ediciones mensuales ye la tercera más grande tres les ediciones inglesa ya italiana.

Al igual qu'asocede en Uncyclopedia, los sos usuarios afirmen que Wikipedia ye una parodia en clave d'humor de Inciclopedia y que se trata d'una ONG qu'intenta apoderar el mundu.[2]

Descripción editar

Al ser un proyeutu al que cualesquier puede contribuyir, Inciclopedia gocia d'una gran variedá d'artículos. Ye normal que munchos artículos moflar de celebridaes como Justin Bieber o Keanu Reeves ente que tamién tien temes sobre personaxes más desconocíos sobremanera rellacionaos col mundu de la ciencia. Inciclopedia tamién trata temes casi desconocíes como'l Cine Clase B riéndose de películes como Killer Klowns from Outer Space. Amás Inciclopedia rir de si mesma y de los sos usuarios y llectores diciendo coses como que tolos qu'editen son adolescentes Nerds ensin nada meyor que faer. Inciclopedia tien dellos tipos d'humor, dende humor negro y rellacionáu con tema sexuales hasta humor absurdo diciendo coses como que El Gran Wyoming ye un Terminator. Hai de solliñar el so Sarcasmu diciendo coses como pa curar el Ébola hai que recurrir a mestrones Vudú.

Temes recurrentes editar

Al igual que na Uncyclopedia, les entraes de Inciclopedia suelen ser disparates de cutiu atélites, de pocu o nula paecencia cola realidá. Dalgún de les temes y artificios más recurrentes son:

  • "La Innomable". Seudónimu de SGAE, a la cual atribúyense-y tou tipu d'abusos, como intentar apoderase de los derechos de les obres d'autores muertos o imaxinarios. Esta tema espandióse en Inciclopedia, sobremanera a raigañu del zarru temporal de La Frikipedia de resultes de los problemes llegales que tuvo con SGAE.
  • Chuck Norris. Atribúyense-y una llarga serie de fechos esbarriaos, xeneralmente rellacionaos cola so patada xiratoria, como por casu que con dicha patada escastó a los dinosaurios o que Chuck pidió un Big Mac nun Burger King y facer.
  • Bisarma del Espagueti Volador. Ye la divinidá "oficial" de Inciclopedia, y tou artículu qu'atente contra'l so nome y contra el pastafarismo, representa una herexía (incluyíu l'artículu de la Ilesia Católica). En Inciclopedia recibe tamién el nome de Monesvol (Monstruo de Yepagueti Volador), que fixo fortuna n'Internet.
  • Miguel de Cervantes. Suélse-y atribuyir cites inventaes que figuren a lo llargo de dellos de los artículos, según Uncyclopedia fai con Oscar Wilde. Un altu porcentaxe de los artículos tien siquier una cita atribuyida a Miguel de Cervantes.
  • Tio1.jpg. Una persona d'aspeutu estrañu, qu'apaez en múltiples páxines como exemplu de lo que non ye aquello de lo que se fala. El so orixe remontar a una imaxe so xunto con otres persones nuna publicidá de "Bianco", una compañía de calzaos danesa, cola frase "We recommend a pair of really really beautiful shoes" (nós encamentamos un par de zapatos realmente realmente formosos). Orixinalmente utilizar pa indicar artículos qu'escarecíen de semeyes, pero depués creció y tresformóse nuna chancia independiente qu'apaez en múltiples artículos que sí tienen otres semeyes. La seición de noticies Incinoticias anunció la so muerte'l 20 d'ochobre de 2007, en recibiendo un ataque con diarios endolcaos a manes d'una organización anti-clixés nel país de Tuvalú Ulterior. Daqué similar asocede con Tio2.jpg, el so socesor, que fina según la seición de Incinoticias, pero esa noticia foi esaniciada, yá que nun ta dexáu "da-y muerte" a un personaxe cuando a unu préstese-y. Anguaño nun se sabe enforma alrodiu de los verdaderos nomes d'estos dos personaxes.
  • Tuvalu Ulterior. Ye un país inesistente asitiáu hipotéticamente n'Oceanía. Ye una sátira sobre les pequeñes naciones, particularmente la pocu poblada islla de Tuvalu. El so presidente, según la páxina, foi l'antes mentáu Tio1.jpg hasta la so muerte, cuando foi asocedíu por Tio2.jpg. Daqué similar asocede con Tuvalu Citerior y Sopapo, que son naciones d'Oceanía inventaes.
  • "La Lladrona". Nome col que se refieren a Wikipedia, pol fechu de que dicen que tol conteníu, idees y proyeutos d'esta postrera foi-yos copiáu y plaxáu. Tamién se diz que Wikipedia tien una nave cola cual destruyir a los inciclopedistas, o tresformar los calzoncíos en tangues mínimos y viceversa. Creóse tamién un logotipu de Wikipedia, nel cual vese'l globu de Wikipedia, tresformáu na Estrella de la Muerte. Nel so artículu de Wikipedia, definir como "una parodia en clave d'humor de la Inciclopedia, anque nella afírmase qu'asocede al aviesu", amás asonsaña la insistencia d'imáxenes de Jimmy Wales en Wikipedia, afirmando que ye la divinidá de la Wiki-Relixón, burllándose de la insistencia del prefixu wiki nes ferramientes y carauterístiques de Wikipedia. Inclusive, l'artículu asemeyar a un artículu de Wikipedia esaxeráu, ónde puede vese a un Jimbo Wales asomándose a la pantalla en momentos.
  • George W. Bush: Amás de frases esbarriaes, apaez comúnmente en cites inventaes onde confunde la tema en cuestión con otru, diciendo por casu que Francia tien munchos montes y la so capital ye Toronto. Al igual qu'otros famosos, Inciclopedia usa'l chiste de traducir el nome n'inglés al español, nesti casu Jorge'l Arbustu Caminante.

Polítiques de trabayu editar

Los collaboradores de la Inciclopedia (que se faen llamar Inciclopedistas) siguen delles regles, más estrictes que les utilizaes en Frikipedia. Ente estes:

  • El conteníu nun tien de violar los derechos d'autor. Los artículos tienen de ser llibres o tar tomaos de dalguna fonte llibre o que dexe republicarlos.
  • Los artículos tienen de tener un llargor fayadizu. El alministradores de la Inciclopedia esanicien cualquier artículu que tenga menos de 10 llinies de llargu.
  • Nun se dexa vandalismu. Cuando esto asocede, l'usuariu causante d'esti ataque ye baneado polos alministradores.
  • Apurrir tienen de ser graciosos. Pa los casos d'humor específico d'un país, tienen plantíes qu'alverten del fechu. Tampoco se dexen artículos con un humor demasiao local que namái entiendan unos pocos. Exemplu: Nun se dexa faer un artículu referente a un profesor d'un establecimientu educativu de dalguna ciudá d'España, porque esi artículu namái va ser entendíu por bien pocos.

Aplicando, a estes regles, un pocu de sentíu común, el alministradores esanicien:

  • Artículos de poques llinies.
  • Artículos que promuevan odiu.
  • Artículos ensin gracia.
  • Artículos ensin posibilidá d'asimilación cola realidá o, repitir la idea en variaos y distintos artículos.
  • Artículos serios y/o bien realistes.
  • Artículos copiaos de Wikipedia ("La Lladrona")
  • Artículos traíos de La Frikipedia, escritos darréu al so zarru.
  • Artículos incompletos que cumplan ciertos requisitos.
  • Artículos que fueren nomaos y votaos en VPB (El VPB ye un Centru de Discutiniu de la Inciclopedia nel que los usuarios deliberen sobre l'esaniciáu d'artículos).

Tipos d'usuariu editar

Al igual qu'en Wikipedia y otres wikis, los usuarios estremar ente I.Ps anónimes, usuarios rexistraos, alministradores y burócrates.

  • Les IP anónimes nun pueden participar en delles de les votaciones, como la votación polos artículos a destacar en portada. Nun pueden editar direutamente los artículos semiprotegidos (unos pocos artículos que son frecuentemente vandalizados o reciben demasiaos apurras de baxa calidá en poco tiempu) y tampoco pueden xubir imagen pero a parte d'eso tienen los mesmos recursos que los usuarios rexistraos.
  • Ye común que los usuarios rexistraos tengan una páxina d'usuariu, na que ta dexáu poner conteníos referentes a sigo mesmos, cosa ensin dexar nos artículos comunes.
  • El alministradores tienen l'autoridá pa bloquiar usuarios, borrar los artículos desaparentes. Al pie de los burócrates determinen les regles del sitiu.
  • Los burócrates tienen la última pallabra, pueden tresformar a un usuariu común n'alministrador, lo cual faise depués de consultar colos usuarios. Tienen la última pallabra tocantes a les normes del sitiu.

Magar el alministradores y burócrates tienen más autoridá que'l restu de los usuarios, la gran mayoría de les decisiones tómense intentáu llegar a un consensu o por votación.

Proyeutos editar

Al igual que la Wikipedia, Inciclopedia cuenta con dellos proyeutos como Incinoticias, Incitables y Incilibros. Estos asonsañen a Wikinews (o Wikinoticies), a Wikiquote (Wikicitas) y Wikilibros, respeutivamente. Incinoticias trata noticies de l'actualidá con humor o a cencielles son inventaes.

Pela so parte incitables ye una escoyeta de cites, sacaes de contestu o inventaes, d'individuos importantes como Albert Einstein o Friedrich Wilhelm Nietzsche, otros imaxinarios como Tio1.jpg, anónimu o ayudante de Office y otros grandes personaxes. N'el so páxines ufiértase una curtia descripción del personaxe pa pasar a les cites y a delles imáxenes que faen que la páxina seya más amena. Na portada del proyeutu amuésase una frase aleatoria, les páxines creaes y enllaces a delles ayudes.

Incilibros ye un proyeutu empezáu'l 25 de febreru de 2007, faciendo referencia a Wikibooks, pero que yá cuntaba con dellos testos antes de la so creación. Los Incilibros rexir poles mesmes regles que cualquier artículu y tán estremaos en categoríes o temes. Déxense faer manuales, llibros sobre conocimiento científicos, inciclopédicos o sobre daqué absurdu. Son bien habituales los manuales de coses absurdes ("Cómo matar con un rollu de papel hixénicu", "Cómo cortase les uñes de los pies colos dientes mientres te mira un coríu con intenciones homicides"), obvies ("Cómo alendar"), guíes turístiques ("Conoza Chile") y hasta de conductes sociales ("Guía del Auténticu Machu", referencia al machismu), ente otres.

El 26 d'abril del mesmu añu creóse Incionario, qu'asonsaña al Wikcionario. Equí atópense pequeñes definiciones que por cuenta del so escasu tamañu, si fueren artículos comunes seríen borraos darréu.

A principios de xunetu de 2009, creóse otru proyeutu, llamáu atunes nel cual xúbense archivos de soníu onde s'asonsañen diversos cantares, redactando una lletra distinta a la que tienen, o se crean totalmente orixinales.

Países Ficticios editar

Na inciclopedia suélense crear países inesistentes a manera de parodia d'unu yá esistente, ente ellos tán:

  • Tuvalu Ulterior: País ficticiu creáu a manera de Parodia de Tuvalu, que sirve tamién como país de nacencia de Tio1.jpg y del so socesor Tio2.jpg, na que se menta que dambos fueron los sos presidentes. Según la Inciclopedia, esti país foi sede de la copa del mundu de 1946 na que resultaron campeones ensin ganar un partíu y ensin meter goles. La so hipotética capital ye Ukelele, la so mayor ciudá ye Bikini (con supuestos 600 millones d'habitantes) pero tamién se menten otres ciudaes como Halba, Tio1grau, Tio2grau, Resaka, Pikaso, etc, el so idioma oficial ye'l Tuvali (parodia del Tuvaluano), qu'ellos afirmen qu'esta estremáu en Tuvali Vulgar y Tuvali Cultu, el mas faláu ye'l Cultu, que consiste en poner peracabar lletra al entamu y en casu de que seya necesariu, pónse-y una comilla ('); esisten 3 artículos traducíos a esti idioma.
  • Tuvalu Citerior : La supuesta nación rival de l'anterior (asonsañando a países estremaos como Corea del Norte), na que lo mas destacable ye'l futbolista Ficticiu Pelele (faciendo parodia a Pelé anque ellos afirmen que ye al aviesu) que tamién xugó en clubes del país rival anque la mesma Inciclopedia afirma que'l fútbol nun ye'l deporte mas destacáu nel llugar, sinón que ye'l Rugby qu'hasta se fixo una guerra por eso. Como datos interesaos, en Tuvalu Citerior esiste una Tia1.gif pero nunca foi tomada en cuenta na pagina, supónse que se fala'l Tuvali pero con dialeutu llocal.
  • República bananera : País del Caribe na que s'esporten bananos.
  • República Canadiense de los Estaos Cubanos de Méxicu y parte de Taiwan dientro de Bolivia onde se fala neerlandés: País ficticiu asitiáu nel mar Caribe cerca d'América del Norte, que supuestamente se creó tres que tolos Chinos y gringos saltaren coles mesmes provocando un terremotu polo que partes de los países antes mentaos dixebráronse y formáronse nuna sola islla que foi colonia de Países Baxos y Virreinatu de los anteriores países hasta que consigue la independencia.

Familia Uncyclopedia editar

Códigu idioma Idioma Nome orixinal del idioma Nome de la Uncyclopedia
ar Árabe العربية بيضيپيديا (Beydhipidia)
ast Asturianu Asturianu Nunyepedia
bg Búlgaru Български Oxypedia
bs Bosniu Bosanski Neciklopedija
ca Catalán Català Valenciclopedia
cs Checu Česky Necyklopedie
cy Galés Cymraeg Celwyddoniadur
da Danés Dansk Spademanns Leksikon
de Alemán Deutsch Uncyclopedia.de
el Griegu Ελληνικά Φρικηπαίδεια (Frikipaedia)
en Inglés English Uncyclopedia
eo Esperantu Esperantu Neciklopedio
ye Español o castellán Español Inciclopedia
et Estoniu Eesti Ebatsüklopeedia
fa Persa o farsi (Irán) فارسی نانشنامه
fi Finlandés Suomi Hikipedia
fr Francés Français Désencyclopédie
gl Gallego Galego Desgalipedia
got Góticu 𐌲𐌿𐍄𐌹𐍃𐌺 Unsaiklopedia
he Hebréu עברית איןציקלופדיה
hr Croata Hrvatski Neciklopedija
hu Húngaru Magyar Unciklopédia
id Indonesiu Bahasa Indonesia Tolololpedia
it Italianu Italiano Nonciclopedia
ja Xaponés 日本語 アンサイクロペディア
jv Xavanés Basa Jawa Ndhablekpedia
ko Coreanu 한국어 백괴사전
la Llatín Llatina Uncapædia
lb Luxemburgués Lëtzebuergesch Kengencyclopedia
lt Lituanu Lietuvių Nesamopedija
lv Letón o latvio Latviešo Neciklopēdija
mg Malgax Malagasy Hatsiklopedia
nl Neerlandés Nederlands Oncyclopedie
non Noruegu Norsk Ikkepedia
pl Polacu Polski Nonsensopedia
pt Portugués Português Desciclopédia
ru Rusu Русский Абсурдопедия (Absurdopedia)
sk Eslovacu Slovenčina Necyklopédia
sl Eslovenu Slovenščina Butalopedija
sr Serbiu Српски / Srpski Нециклопедија (Neciklopedija)
sv Suecu Svenska Psyklopedin
th Tailandés Thai ไร้สาระนุกรม
tl Tagalu Tagalog Pekepedia
tr Turcu Türkçe Yansiklopedi
uk Ucranianu Українська Інциклопедії
yi Yidish ייִדיש קיינציקלאָפעדיע
zh Chinu 中文 伪基百科
zh-tw Chinu taiwanés 中文(正體) 偽基百科

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Edición del cambéu na portada
  2. (en castellanu) Wikipedia. Inciclopedia. https://inciclopedia.org/wiki/Wikipedia. Consultáu'l 2017-10-29. 

Enllaces esternos editar