Inmigración irregular

Artículu revisáu

Considérase inmigración irregular (inmigración illegal) al movimientu migratoriu de persones al traviés de les fronteres ensin atender los requerimientos llegales del país de destín. La persona que s'atopa nesta situación ye un inmigrante irregular.

Frontera ente Nogales, Méxicu (derecha) y Nogales, Estaos Xuníos (esquierda), apréciense patrulles de frontera del llau estauxunidense llistes a detener a los inmigrantes irregulares y la sobrepoblación del llau mexicanu.

L'aporte de la inmigración editar

Dende una visión de llargu plazu esti fenómenu brinda una gran contribución y desenvolvimientu social a los países[1], al permitir la migración social y cultural qu'arriquez la economía y les costumes llocales del país receptor [2]. Al pasar el tiempu, los inmigrantes (inclusive los irregulares) acaben asimilándose a la población llocal y fundiéndose con ella[2].

El componente demográficu tamién ye importante, por casu, nel casu de dellos países europeos que ven menguada la so población nativa por avieyamientu de la mesma, y reciben de forma llegal o illegal a miles d'inmigrantes pa cubrir les vacantes de trabayu.

A pesar del mieu esistente ente gran parte de los ciudadanos d'un país receptor, ciertos estudios de la OCDE[3] y la OIT[3] demostraron que la inmigración nun contribúi al aumentu del desemplegu llocal nin al amenorgamientu de salarios. L'estudiu destacaba que los inmigrantes contribúin al aumentu de la demanda nel sector de bienes y servicios nel país destín y beneficia a los sos llugares d'orixe pola cantidá de dinero que se-yos unvia a les families.

Les sos condiciones editar

Pal inmigrante la opción d'abandonar la so cultura, familia y país por un futuru inciertu ye una decisión psicolóxicamente difícil. Namái la toma ante la imposibilidá de llograr un futuru nel so país d'orixe énte'l desemplegu y la falta d'oportunidaes económiques. La posibilidá d'unviar asina sían unos pocos dólares o euros a les sos families ye lo qu'obliga a miles de persones a tomar esti camín cada añu, entá a cuenta de arriesgar les sos propies vides nel difícil percorríu de la inmigración. Polo xeneral, l'inmigrante irregular tuvo una gran señardá pel so país y la so cultura y pola familia que dexó darrera. Ye peor inda cuando siéntese escorríu poles autoridaes llocales con fines de deportación, lo qu'asocede en munchos casos. La gran mayoría tienen que pagar a una persona por que los ayudar a pasar y tamién, en munchos casos, son discriminaos y maltrataos polos ciudadanos del país receuptor.

Magar que son dos fenómenos amestaos con frecuencia, ye importante estremar el tráficu d'inmigrantes (smuggling n'inglés) de la trata de seres humanos. L'elementu clave del tráficu ye la entrada y permanencia clandestina del inmigrante irregular, ente que na trata, esa facilitación de la entrada ye manipulada p'asegurar la esplotación (sexual, llaboral) del inmigrante.

Midíes aplicaes al respective de la inmigración irregular editar

Estaos Xuníos d'América editar

Patrulla Fronteriza de los Estaos Xuníos editar

En mayu de 1924 enllantóse la Patrulla Fronteriza de los Estaos Xuníos la que, ente munches otres funciones, nel área d'inmigración illegal, encárgase de:

  • Detectar y prevenir la entrada illegal d'estranxeros nos Estaos Xuníos.
  • Torgar el contrabandu d'estranxeros nos Estaos Xuníos.

Reformes editar

Llei Migratoria HB56 d'Alabama[4] editar

Esta llei, qu'entró a valir en mayu de 2011, conseña que la policía pueda investigar y detener a cualquier individuu del que se tenga un “razonable barruntu” de ser un indocumentáu. Consiente tamién que los inmigrantes indocumentaos nun tengan accesu a beneficios públicos. Inclusive, desixe a les escueles públiques y a les empreses que determinen la situación migratoria de los sos alumnos y trabayadores. Nel casu de los alumnos indocumentaos, nun van poder matriculase en nenguna escuela o universidá pública d'Alabama.[5]

Llei Migratoria SB20 de Carolina del Sur[6] editar

Entró a valir el 1ᵘ de xineru del 2012 y obliga a les empreses a garantizar que los sos emplegaos cunten con tolos permisos inmigratorios necesarios pa poder trabayar n'Estaos Xuníos. Tamién afita que se tien de verificar l'estatus migratoriu de los estranxeros que tean cumpliendo una conderga nel estáu.

Italia editar

En 2008, Silvio Berlusconi aprobó una llei na que la inmigración irregular considerábase un delitu con penes de cárcel.[7]

España editar

En 2010 la llocalidá catalana de Vic quixo aprobar una llei pa torgar l'empadronamientu a los inmigrantes ensin papeles.[8] Con esta llei lo que se pretendía, según l'alcalde Josep María Vila d'Abadal, ye avanzar na integración de la inmigración y poner a les persones inmigraes dientro de la comunidá. A la fin el conceyu echóse p'atrás por cuenta de la oposición de l'Abogacía del Estáu.[9]

Según la Llei Orgánica 4/2000, los estranxeros van poder esfrutar n'España de los derechos y les llibertaes reconocíos nel Títulu I de la Constitución Española, según lo establecío nos Trataos Internacionales. Les normes relatives a los derechos fundamentales de los estranxeros van ser interpretaes conforme a la Declaración Universal de Derechos Humanos. Por tanto, entiéndese que los ciudadanos estranxeros van poder exercer los sos derechos nes mesmes condiciones que los ciudadanos españoles.

Referencies editar

Enllaces esternos editar