Jacob Rodrigues Pereira

traductor portugués (1715–1780)

Jacob Rodrigues Pereira (afrancesáu Jacob Rodrigue Péreire) (11 d'abril de 1715Berlanga – 15 de setiembre de 1780París) foi'l primer profesor de sordos de Francia.

Jacob Rodrigues Pereira
Vida
Nacimientu Berlanga11 d'abril de 1715[1]
Nacionalidá Reinu de Portugal
Muerte París15 de setiembre de 1780[1] (65 años)
Sepultura Cementerio de Montmartre (es) Traducir
Cimetière des Juifs portugais de Paris (en) Traducir
Familia
Fíos/es Isaac Rodrigues Pereire (en) Traducir
Pueblu Pereire family (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[2]
Oficiu traductor
Miembru de Royal Society
Académie nationale des sciences, belles-lettres et arts de Bordeaux (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

De familia d'orixe xudíu, el so llugar de nacencia ye aldericáu: per un sitiu créese que nació en Peniche, Portugal, y por otru que nació en Berlanga, España, treslladándose darréu a Portugal cola so familia.

Jacob y la so familia establecer en Burdeos en 1714, col fin d'evitar una acusación de herexía.

Nesta ciudá abrió diversos centros educativos, nos qu'almitía a persones sordes. Pa la so educación, adoptó l'alfabetu manual de Juan Pablo Bonet, añadiendo 30 figures correspondientes a soníos en llugar d'a lletres. Por ello ye consideráu como unu de los inventores de la llingua manual pa sordos y atribúyese-y el ser la primer persona n'enseñar a falar a una persona sorda non verbal.

En 1759, foi nomáu miembru de la Royal Society de Londres.

Mientres la so vida dedicar a protexer el bienestar de los xudíos del sur de Francia, Portugal y España. En 1749 yera axente voluntariu de los xudíos portugueses en París. En 1777, los sos esfuercios apurrieron a los xudíos veníos de Portugal el derechu a establecese en Francia.

En 1876 los restos de Pereira fueron treslladaos del Campusantu de los Xudíos portugueses de La Villette al Campusantu de Montmartre.

En Burdeos esiste una cai nel so honor, la "rue Rodrigues Péreire"; y en Berlanga, amás d'una cai, un colexu públicu, "C.P. Jacobo Rodriguez Pereira". Na ciudá de Badayoz tamién hai una cai céntrica que lleva'l so nome.

Los sos nietos, los hermanos Péreire fueron unos famosos financieros y banqueros franceses mientres el Segundu Imperiu.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: autoridaes BNF. Data de consulta: 10 ochobre 2015. Identificador BnF: 12089486x. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar